Jak wiemy Olsztyn od dłuższego czasu zaniedbywany jest przez PKP. Moje propozycje:
*przywrócić sezonowy pociąg do Zakopanego z wagonami do Krynicy, przez Działdowo, Warszawę Wsch., CMK.
*brakuje pociągu do Rzeszowa i Lublina,
*do pociągów TLK jadących do Szczecina przydałyby się wagony do Świnoujścia, Kołobrzegu, Helu,
*pisałem już wcześniej o sezonowym pociągu pociągu TLK SZCZECIN-SUWAŁKI-SZCZECIN przez: Gdańsk, Elbląg, Olsztyn, Szczytno, Rucianę Nidę, Pisz, Ełk, Olecko,
*wspominałem również o pociągu REGIO (szynobus): ELBLĄG-OLECKO-ELBLĄG przez: Olsztyn, Szczytno, Rucianę Nidę, Pisz, Ełk,
*wartoby rozważyć kwestię aby IR LAZUR skłądał się z 2 składów, jeden z nich rozłączać w Iławie i skierować do Elbląga przez Ostródę, Olsztyn, Morąg, tym samym nasz region zyskałby połączenie IR ELBLĄG-SIERADZ-ELBLĄG
gryff, pełna zgoda. To linia o dużym potencjale (miasta po drodze, stacje węzłowe), oraz o bardzo przyzwoitych parametrach. Z Działdowa do Grudziądza jest 80, dalej do Chojnic już kaszanka: 50, 40, 60, 80.
Zrobic IR w (5) z Wawy po 19:00 do Olsztyna
z powrotem w (7) do Wawy po 19:00 z olsztyna
problem w tym ze ta jednostka musialaby gnic w wawie 5 dni, albo wydluzyc do / z łodzi fab.
czyli w (5) po 17 z łodzi kibel jedzie do olsztyna
(6) stoi
(7) po 19 z olsztyna na 22.30 w łodzi fab.
Przywrocic połączenie przez Mikołajki, Orzysz w postaci 3 par plus dwie sezonowe do mikołajek
letnie weekendowe połączenie szybkie z mala iloscia postojów relacji Olsztyn-Węgorzewo wyjazd rano, powrót pod wieczór
zastanowiłbym sie nad szybkim połączeniem Olsztyn-Bartoszyce albo Lidzbark z tym ze nie wiem jak wyglada stan torów.
No i zrobic nocny IR (bo na IC nie mozna liczyc) relacji Suwałki - Ełk - Wrocław z wagonami Olsztyn-Zakopane włączanymi w Iławie do innego nocnego IR rel. Gdynia-Bielsko/Zakopane/Rzeszów kursujacego przez Wawe i CMK.
Zestawienie:
5B do Wrocławia, 2 B do Zakopanego,
Zestawienie gdynskiego IR
4B do zakopca, 3B do Bielska, 2B do Rzeszowa
Więcej polaczen olsztyn-pisz-ełk
Połączenie olsztyn-ostroleka warto rozwazyc jak jeszcze jest po czym jezdzic
To tyle pobożnych zyczeń
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-07-2010, 20:53
Należy przywrócić połączenie które funkcjonowało przez lata tzn Olsztyn -Szczecin przez Bydgoszcz -Piłę ,obojętnie czy bedzie to TLK czy też IR
Szanowne "IC" mogłoby zrobić jakiś pociąg, na wzór dawnych bodajże "Mazur", relacji Łódź - Warszawa - Olsztyn.
Czego najbardziej brak? "Mare Balticum", o czym się już kilkakrotnie rozpisywałem na forum. PR mogłyby pomyśleć nad pociągiem IR bądź osobowym przyśpieszonym (Regio Plus? ) Kołobrzeg - Olsztyn w godzinach kursowania "Pobrzeża" sprzed kilku lat (Kołobrzeg - Gdańsk). Wyjazd z Kołobrzegu ok. 8:30 (co oznacza przyjazd po 12 do Gdyni, a więc wymuszałoby zmianę godziny odjazdu "Łyny"), w odwrotnym kierunku z Trójmiasta ok. 16:00. Tyle, że do pociągu w takiej relacji skutecznie odstrasza "sukces Parsęty" sprzed chyba trzech lat. Pociąg po prostu woził garstkę kolejarzy.
PR, jak dla mnie, mogłyby złączyć kilka obiegów pociągów Regio Gdynia - Elbląg i Elbląg - Olsztyn tak, aby powstały połączenia bezpośrednie Gdynia - Olsztyn.
W Olstynie brakuje połączenia letnio-jesiennego z Rzeszowem przez Działdowo,Wawę,St.W.Rozw,Lublin.
Ponadto po ostatniej rzezi czerwcowej wywalono pociąg do Krakowa, zamiast niego przydałby się nocny Kraków-Łódź-Toruń-Iława-Olsztyn-Korsze-Ełk.
W ruchu lokalnym całkowitym nieporozumieniem jest brak pociągów do Mikołajek (Ełku przez Mikołajki)..
a także beznadziejny rozkład PR na odcinku Korsze-Ełk..nawet dziecko ułożyłoby lepszy rozkład jazdy na tej linii,bez takich dziur jakie są teraz.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Zrobic IR w (5) z Wawy po 19:00 do Olsztyna
z powrotem w (7) do Wawy po 19:00 z olsztyna
problem w tym ze ta jednostka musialaby gnic w wawie 5 dni, albo wydluzyc do / z łodzi fab.
czyli w (5) po 17 z łodzi kibel jedzie do olsztyna
(6) stoi
(7) po 19 z olsztyna na 22.30 w łodzi fab.
Niekoniecznie. Niech jedzie (5) do Olsztyna, rano (6) powrót do Wawy na jakąś 10, i od razu powrót do Olsztyna (przyjazdy weekendowe, a warszawiacy niech z rana pośpią ;-) )
A moze do Elbląga przez Olsztyn? A rano w (6) do Olsztyna dla studentów? Ten wieczorny powrót z Wawy do Olsztyna jest potrzebny, ale trzeba to jakoś z głową ułożyć.
Poza tym w tygodniu potrzebny jest poranny (~5.50) do Wawy. TLKę wyciął PIC. Nie opłacało się?
Damian Łódź napisał/a:
Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.
Połączenie olsztyn-ostroleka warto rozwazyc jak jeszcze jest po czym jezdzic
Tak, tak, tak!!! Oraz Olsztyn - Szczytno - Ostrołęka - Białystok. Około 20km krócej niż przez Korsze. Ale konieczny remont torów (jest część na 20km/h)
[ Dodano: 28-07-2010, 11:44 ] gryff, ale ty jesteś pesymista. Zajrzyj tutaj:
http://inforail.pl/text.php?id=30625
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie informuje, że 1 lutego 2010r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy zadania „Modernizacja regionalnej linii kolejowej Nr 403 Wałcz –Kalisz Pomorski - Ulikowo”.
Wartość zamówienia wynosi: 19 708 915,00 PLN netto, 24 044 876,30 PLN brutto.
pp, gryff miał na myśli linię Tama Brodzka-Iława. A ja naiwny miałem nadzieję że jeszcze kiedyś tą linią pojadę, tak jak jeździłem w dawnych latach wielokrotnie popieszny Łódź-Gdynia, osobowe Brodnica-Iława...ech.
Szczecin-Olsztyn przez Toruń, jeździł zawsze odkąd pamiętam ja i parę osób sporo starszych ode mnie. No ale uwalenia tego pociągu nie można przynajmniej przypisac pICowi. Przestał istniec sporo przed powstaniem Super Spółeczki. Mimo poważnych planów modernizacyjnych linii przez Kalisz Pom., uwazam że jednak powinien on jeżdzic przez Krzyż. Przedłużony do Ełku (najlepiej przez Mikołajki).
Może jeszcze pociąg Ełk-Lublin (Chełm) przez Białystok, Warszawę.
Faktycznie. Za Tama Brodzka - Iława to ktoś powinien beknąć. Ale nie beknie. To taki kolejny peelkowski kretynizm. A lokalno samorządy temat mają, no właśnie, gdzie? Nie wiedzieli żeim tory rozbierają?
dla Mnie dobrym rozwiązaniem byłoby zachowanie taktu godzinnego (poza szczytem 2 godzinny) na trasie Olsztyn - Ełk ale na 3 trasach, przykład:
Olsztyn - Ełk przez Korsze: 6:48/Suwałki/, 8:48, 10:48, 12:48/Białystok/, 14:48, 16:48, 18:48, 20:48, 22:48/Kętrzyn/
Olsztyn - Ełk przez Mikołajki: 7:48, 11:48, 15:48, 19:48
Olsztyn - Ełk przez Szczytno: 9:48, 13:48, 17:48, 21:48/Pisz/
pytanie do osób z tamtych rejonów:
na jakim składzie jeździ MOTŁAWA? Czy byłaby dobra frekwencja gdyby wydłużyć jej relację do Białegostoku albo Suwałk??
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
Motława jeździ na 2xEN57 i jest doskonale skomunikowana zarówno jadąc z Gdyni jak i do Gdyni ze składem do/z Ełku. Pociąg po godzinie 16 w niedziele z Ełku ma tak dobrą frekwnencję, że lata na 5xBh z frekwencją 100% z czego 70% podróżnych jedzie dalej do Gdańska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum