W sobotę rano udałem się na przejażdżkę do Jakuszyc. Wsiadałem na stacji w Sobieszowie razem z żoną i dzieckiem oprócz mnie jeszcze czworo rowerzystów. Zapełnienie oceniam na około 60 %. Po drodze dosiadło się jeszcze parę osób mała wymiana na SPG nawet na Hucie wsiadły dwie grzybiarki. Minusem było lekkie opóźnienie pociągu (jakieś 10 min. w Sobieszowie),ale ku mojemu zdziwieniu na peron wyszła Pani (zawiadowca stacji?) i poinformowała nas o tym fakcie. Mała rzecz a cieszy i człowiek się nie denerwuje czy pociąg będzie czy nie. Sama podróż bardzo fajna, miła obsługa, godzina bardzo szybko minęła. Denerwujące tylko były ciągłe zwolnienia pomiędzy Hutą i Jakuszycami na przejazdach. Ogólnie zastanawia mnie jeszcze fakt podwójnej obsługi. Wydaje mi się, że jedna osoba by sobie spokojnie poradziła.
porannym kursem jedzie konduktor i kierownik ale tylko i wyłącznie do Szklarskiej Poręby Górnej gdzie konduktor przesiada się do KKZ obsługujące połączenie R-60230 a kier poc prowadzi dalej skład sam do Szklarskiej Poręby Jakuszyc
Konduktor owszem wysiadł w SPG, ale do Jakuszyc pojechało dalej dwóch (jeden był młody może się uczył). Jak wsiadałem w Sobieszowie był maszynista + dwóch pracowników obsługi sprzedających bilety na składzie + konduktor?, który wysiadł w SPG jw. pisałem.
Niedziela 22.08.10 kurs Jakuszyce-Szklarska P.G przyjazd 16.10 , z pociągu wysiada 60osób w tym rowerzysci,turysci,grzybiarze,20osób przesiada sie na pociąg do Jeleniej Góry,łacznie na starcie w rel.Szkl.P.G-Jel.Góra 50osób.
ja teraz byłem tydzień w Szklarskiej Porębie (po raz osiemnasty raz w najpiękniejszych Karkonoszach i Górach Izerskich) i oczywiście musiałem się przejechać pociągiem (nawet trzy razy) na nowo uruchomionej trasie.
Wnioski z jazdy pociągiem:
1) Frekwencja wysoka i bardzo wysoka, połączenie było bardzo potrzebne.
2) Nie najlepiej ułożony rozkład jazdy (brak taktu, godziny trochę chaotyczne), niektóre postoje w Jakuszycach piekielnie długie - czyli mała efektywność, jeśli chodzi o wykorzystanie taboru; nie mówię, że szynobus musi za wszelką cenę cały czas jeździć, ale może należało by kupić mniejszy pojazd, który kursowałby częściej.
Ogólne wnioski dotyczące połączeń z Jeleniej Góry i innych miast.
1) Rok temu jeździły trzy pociągi osobowe z Poznania do Szklarskiej Poręby - coś fenomenalnego.
Obecnie tylko jeden (jeszcze), ale niedługo również skrócony z Poznania do JG. Notabene (nie wiem dlaczego Szczeliniec i Szklarka zostały zlikwidowane) w Kamieńczyku na starcie w Szklarskiej frekwencja była bardzo wysoka, ok. 95%, w Średniej wsiadło 12 osób! Niektórzy stali.
2) Szkoda, że linia zelektryfikowana, a będą obsługiwać pojazdy spalinowe (pewnie oprócz TLK Karkonosze).
3) Uważam, że rozsądniejsze byłoby stworzenie połączeń bezpośrednich Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov - (Korzeniów) obsługiwanych dwoma szynobusami, jadącymi w jakimś takcie, np. co 2 godziny, a nie zapewnianie skomunikowań (czyli przesiadek) w Szklarskiej.
4) Przydałby się remont na odcinku Szklarska P.G. - Górzyniec, potem (w stronę Jeleniej) jest trochę lepiej.
5) Może warto zastanowić się nad wiatami w Hucie i Jakuszycach.
6) Może warto zastanowić się nad stacją mijankową w Szkl. Por. Dolnej. Stąd zarówno do Górnej jak i do Piechowic jest po kilkanaście cennych minut, więc mogłyby się tu wymijać opóźnione, a nawet planowe pociągi.
7) Może warto zastanowić się nad przyznaniem się przed społeczeństwem, do kogo należy budynek w Szkl. P. Dolnej. Trzynaście lat temu kupowałem bilety w tamtejszej kasie, obecnie ten budynek (?) jest w stanie katastrofalnie katastrofalnym, nawet zdjęcia nie zrobiłem, takie to było przygnębiające... chociaż nawet żeby to na mieszkalne zaadaptować (tak jak w Średniej).
8) Czy może mi ktoś powiedzieć, czy w Hucie był (w sumie wiem na 1000000%, że był), ale czy jest jeszcze jakiś budynek stacyjny? Jest tam pewien podłużny chyba drewniany barak przypominający trochę stację i jeden dom duży przypominjący stację, stojący przy przejdździe kolejowym, ale argumentem przeciw temu, że to były budynek stacyjny, jest fakt, że wyjście z tego budynku jest jakieś pięć metrów pod osią toru przy nasypie.
Ja bym bardzo prosił by wreszcie przestać się podniecać tak tym polączeniem. Teraz jeszcze trwaja wakacje, sezon urlopowy, wiec i ludzie jeżdza. Po wakacjach ruch juz nie bedzie tak podniecający. Będzie podobnie jak z Trutnovem. W pierwszym roku szynobusy pekaly, dzis jeżdzą puste, mimo, że z Trutnova można jechać w głąb Czech.
Ile razy można jechać do tego Harrachova? Raz, dwa, póżniej nuda i tak jest ze wszystkim. Obsługa w pociagu jest dwuosobowa, bo na odcinku 9 km jeden kierownik nie da rady obsłużyć wszystkich podróżnych. Mina wakacje i ruch zmaleje, wiec i obsluga będzie mniejsza o 50% Jak jechal jeden, to pisaliscie do urzędu, że sie Wam biletu nie sprzedaje. Teraz dostajecie i tez jest wam źle.
3) Uważam, że rozsądniejsze byłoby stworzenie połączeń bezpośrednich Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov - (Korzeniów) obsługiwanych dwoma szynobusami, jadącymi w jakimś takcie, np. co 2 godziny, a nie zapewnianie skomunikowań (czyli przesiadek) w Szklarskiej.
Ja bym rozważył bezpośrednie połączenia Jelenia Góra - Tanvald hl.n. jednym naszym SZT który byłby uzupełniany na odcinku Szklarska Poręba - granica SZT Viamontu kursującym np w relacji Szklarska Poręba Gór. - Liberec hl.n. Na odcinek Szklarska - Jelenia koniecznie muszą wrócić Poznanie !
Cytat:
Może warto zastanowić się nad wiatami w Hucie i Jakuszycach.
Ja bym zaczoł od tablic z nazwami miejscowości ! wiata może być a nie musi - ostatecznie można by się pokusić o budki a`la E-30
Cytat:
Może warto zastanowić się nad stacją mijankową w Szkl. Por. Dolnej. Stąd zarówno do Górnej jak i do Piechowic jest po kilkanaście cennych minut, więc mogłyby się tu wymijać opóźnione, a nawet planowe pociągi.
W sumie to stacja w SPD jest bardziej potrzebna niż np w Sobieszowie
Cytat:
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy w Hucie był (w sumie wiem na 1000000%, że był), ale czy jest jeszcze jakiś budynek stacyjny?
Oczywiście że jest - aktualnie jadąc ze Szklarskiej Poręby Górnej pociąg zatrzymuje się na PO Huta jakieś 100 m za budynkiem
Cytat:
Ja bym bardzo prosił by wreszcie przestać się podniecać tak tym polączeniem. Teraz jeszcze trwaja wakacje, sezon urlopowy, wiec i ludzie jeżdza. Po wakacjach ruch juz nie bedzie tak podniecający. Będzie podobnie jak z Trutnovem. W pierwszym roku szynobusy pekaly, dzis jeżdzą puste, mimo, że z Trutnova można jechać w głąb Czech.
Nie koniecznie takie puste kilkakrotnie widziałem Trutnov zależy od pogody i zawsze tak było! Masz rację że w pierwszym roku pociągi pękały w szwach ale w pierwszym roku zawsze były skomunikowania w JG a sam pociąg jechał ze Lwówka Śl. skąd też jeździło sporo ludzi. Poza tym w pierwszym roku pasażerowie rozkładali się na dwa pociągi a teraz kursów mamy trzy.
1) Rok temu jeździły trzy pociągi osobowe z Poznania do Szklarskiej Poręby - coś fenomenalnego.
Obecnie tylko jeden (jeszcze), ale niedługo również skrócony z Poznania do JG. Notabene (nie wiem dlaczego Szczeliniec i Szklarka zostały zlikwidowane) w Kamieńczyku na starcie w Szklarskiej frekwencja była bardzo wysoka, ok. 95%, w Średniej wsiadło 12 osób! Niektórzy stali.
To chyba jest wina PKP Cargo, które do obsługi tego połączenia przeznacza lokomotywy ET22, które mają zakaz wjazdu do Szklarskiej.
Bardzo fajnie, że będą tablice, ale co z nawierzchnią peronów. W Jakuszycach jest jeszcze OK, ale na Hucie po paru miesiącach peron jest zarośnięty trawą. Jak dla mnie prowizorka. Nasypali tam żwiru. Jakoś nowy peron Wrocław - Zakrzów mogli zrobić porządnie. Wiaty też się powinny pojawić. Swoją drogą 14000 euro za tablice? To nie przesada?
na linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba powinni zrobić to co na trasie Legnica - Żagań, w zamian za zlikwidowany pociąg BÓBR dołożyli parę pociągów w relacji Legnica - Żagań (Żary). i tu powinno być tak samo za zlikwidowanie przyspieszonego KAMIEŃCZYKPoznań - SPG dołożyć szynobus 'przesiadkowy' i tak uczynili + jeszcze jedną parę...i powinno tak być albo jeden bezpośredni do Poznania albo 2 z przesiadką...osobiście wybrałabym 2 z przesiadką...
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
popatrzcie jak wyglądają nowe przystanki wybudowane na czeskim odcinku Kolei Izerskiej w Desnej. Można je sobie porównać z naszymi świeżo oddanymi po remoncie "stacjami" w Hucie i Jakuszycach
Przejazd do Harrachova odbywa się na podstawie biletów jednorazowych, wystawionych do punktu Jakuszyce Granica Państwa.
Opłatę za przejazd na odcinku Harrachov - Kořenov (lub dalej w głąb Czech) należy uiścić w pociągu u konduktora wg taryfy przewoźnika Viamont (w koronach czeskich).
Ponadto bilety:
- TURYSTYCZNE
- TURYSTYCZNE + ČD
- regioKARNETY
- odcinkowe imienne
- sieciowe
są ważne tylko do przystanku Szklarska Poręba Jakuszyce. Na przejazd do Harrachova należy nabyć osobny bilet jednorazowy, wystawiony do punktu Jakuszyce Granica Państwa.
Na całej trasie Jelenia Góra - Harrachov, a także na przyległych odcinkach sieci kolejowej w Polsce, Czechach i Niemczech, można skorzystać z biletów EURO NYSA.
TARIF
V úseku Kořenov - Harrachov platí tarif IDOL. Jízdenky na a ze státní hranice budou vydány podle tarifu dopravce VIAMONT. Na území Polska platí tarif dopravce Przewozy Regionalne.
Jízdenka vydaná do bodu Harrachov st.hr. platí až do stanice Szklarska Poreba Jakuszyce a jízdenka vydaná do bodu Jakuszyce gr.p. platí až do stanice Harrachov.
Jízdné lze platit na území České republiky v měně CZK nebo PLN, na území Polska pouze v PLN. Nabízené slevy a smluvní podmínky jsou uvedeny na internetových stránkách
dopravců, u průvodčích a jejich stručné znění je umístěno ve vozidlech.
Uznávané síťové jízdenky
Na úseku Kořenov - Szklarska Poreba Górna
- EURO-NISA / LibNet+
Na úseku Kořenov - Harrachov st. hr. (Jakuszyce)
- SoNe+
Na úseku Szklarska Poreba Górna - Jakuszyce gr.p. (Harrachov)
- SoNe+PKP
- Bilet Turystyczny+ČD
Ostatnio zmieniony przez Rev dnia 27-08-2010, 15:32, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum