Nie wiem czego Majewski dokonał ale patrząc po zamiarach w KM to może być nieźle.
I nie jest do końca związany z betonem bo go usunął.
Ale i tak prezes UTK to raczej stanowisko honorowe...
Majewski nie ma żadnych szans. Prezesem UTK zostanie osoba namaszczona przez Wacha, powiązana z Grupą PKP. Najprawdopodobniej będzie to Antonowicz, obecny p.o. prezesa UTK, który przed podjęciem pracy w UTK zasiadał w zarządach i radach nadzorczych spółek Grupy PKP (m.in. PKP Cargo, PKP Informatyka).
UTK - pozostało 2 kandydatów na stanowisko prezesa
Mirosław Antonowicz oraz Piotr Mikiel są kandydatami, którzy rywalizują o stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego - dowiedział sie nieoficjalnie portal KOW.
Mirosław Antonowicz to dotychczasowy wiceprezes UTK ds. regulacji rynku kolejowego, obecnie p.o. obowiązki prezesa UTK.
Piotr Mikiel to aktualnie zastępca dyrektora Departamentu Prawnego w Ministerstwie Infrastruktury.
źródło: KOW
[ Dodano: 14-09-2010, 11:02 ]
Piotr Mikiel nowym prezesem Urzędu Transportu Kolejowego?
Piotr Mikiel bedzie nowym prezesem Urzędu Transportu Kolejowego - dowiedział się nieoficjalnie portal KOW.
Piotr Mikiel to aktualnie zastępca dyrektora Departamentu Prawnego w Ministerstwie Infrastruktury.
Mirosław Antonowicz to dotychczasowy wiceprezes UTK ds. regulacji rynku kolejowego, obecnie p.o. obowiązki prezesa UTK. Według nieoficjalnych informacji portalu KOW, pozostanie wiceprezesem UTK.
Nadal nie wiadomo, kto zostanie nowym prezesem Urzędu Transportu Kolejowego. W zeszłym tygodniu kandydaci na to stanowisko wypełniali test prawny. Pojawiły się nieoficjalne informacje, że faworytem w tym konkursie jest Piotr Mikiel. Sam zainteresowany nie potwierdza jednak tych wiadomości.
- Do mnie taka informacja nie dotarła - mówi RK Piotr Mikiel, zastępca dyrektora Departamentu Prawnego w Ministerstwie Infrastruktury, komentując doniesienia, iż jest najbliżej stanowiska prezesa UTK. Jak mówi, prawdopodobnie do końca tygodnia przeprowadzające konkurs Ministerstwo Infrastruktury ma przekazać do premiera listę maksymalnie trzech osób najlepiej ocenionych w wyniku przeprowadzonego testu i rozmów kwalifikacyjnych. Spośród nich zostanie dokonany wybór nowego prezesa UTK.
- Trzeba się więc jeszcze uzbroić w cierpliwość - podkreśla dyrektor Mikiel.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Piotr Mikiel i Krzysztof Jaroszyński są kandydatami oficjalnie rekomendowanymi Ministerstwu Infrastruktury.
Faworytem jest Piotr Mikiel - nieoficjalne informacje portalu KOW
Informacja o wyniku naboru na stanowisko Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Na podstawie art. 11 ust. 12 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym
(Dz. U. z 2007 Nr 16, poz. 94, z późn. zm.) ogłasza się wynik naboru:
1) nazwa i adres urzędu: Urząd Transportu Kolejowego, ul. Chałubińskiego 4, 00-928 Warszawa;
2) stanowisko, na które był prowadzony nabór: Prezes Urzędu Transportu Kolejowego;
3) imiona, nazwiska wybranych kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu Kodesku cywilnego:
1. Pan Krzysztof Jaroszyński – Warszawa;
2. Pan Piotr Mikiel – Warszawa.
źródło: Urząd Transportu Kolejowego
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Wysłany: 02-10-2010, 11:44 Nowy prezes Urzędu Transportu Kolejowego
Prezes Rady Ministrów Donald Tusk powołał z dniem 1 października br. Pana Krzysztofa Jaroszyńskiego na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Został nim Krzysztof Jaroszyński, 33-letni Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył on studia na Wydziale Prawa i Administracji, uzyskując tytuł magistra prawa. W 2008 r. uzyskał tytuł doktora nauk prawnych. Od 2008 r. adiunkt w Zakładzie Administracyjnego Prawa Gospodarczego i Bankowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2005 r. dyrektor zespołu prawnego w firmie doradczej Inplus Sp. z o. o. Od 2004 r. adiunkt a wcześniej asystent w Katedrze Prawa Gospodarczego Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. W latach 2001-2007 był asystentem w Katedrze Prawa Administracyjnego i Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Od 2001 r. Współpracował z kancelariami prawnymi (Kancelaria Adwokacka Adam Jaroszyński, Kancelaria prof. Marek Wierzbowski radcowie prawni sp. partnerska). Świadczył usługi prawne dotyczące prawa gospodarczego, procedury administracyjnej oraz prawa procesu inwestycyjno-budowlanego. Zajmował się doradztwem w zakresie sektora energetycznego oraz sporami związanymi z funkcjonowaniem rynków regulowanych. Prowadził badania naukowe z zakresu funkcjonowania administracji gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem jej aktywności na rynkach regulowanych. Ponadto, zajmował się problematyką prawa procesu inwestycjno- budowlanego oraz publicznoprawnym kształtowaniem prawa własności nieruchomości.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Młody, wykształcony, niezwiązany z PKP... Brzmi zbyt dobrze, żeby było prawdziwe.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Roboty przed nim dużo. Zwłaszcza jeśli chodzi o nadążanie za unijnymi rozwiązaniami i wdrożeniami ich na polski rynek.
Problem największy w tym, że niezależnie od tego, czy się jest z PKP, czy tzw. prywaciarzem, zaległości w tej dziedzinie stawiają WSZYSTKIE polskie firmy kolejowe w trudnej sytuacji.
Nikt nie chce zauważyc, że unijne przepisy są prostą kontynuacją przepisów stosowanych przez państwa STAREJ UNII już od dawna. Koleje niemieckie, francuskie czy włoskie z ich wprowdzeniem w życie nie mają żadnych problemów. W krajach tych istnieją już instytucje certyfikujące kolej czy notyfikujące i sprawdzające działania w tej dziedzinie.
W Polsce na UTK nakładane są coraz to nowe obowiązki w tej dziedzinie, a nikt nie mówi jak i kto ma to wszystko wykonac.
Ja mam jedynie pytanie o tzw. certyfikację zakładów naprawczych. Kto, gdzie, jak i u kogo może w Polsce się odpowiednio sprawdzic i otrzymac certyfikat.
Odpowiedzi jak najszybciej oczekiwałbym właśnie od UTK. I nie dopiero wtedy, gdy przepisy w tej materii wejdą w życie, zostanie jeden rok na przeprowadzenie odpowiednich procedur, a konkurencja z krajów, o których napisałem wcześniej ogłosi, że polska firma ta a ta nie spełnia jakichś wymagań, nie ma odpowiedniego papierka i prowadzic przewozów czy usług naprawczych już nie może.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Prezes UTK: Rynek wymaga działań prokonkurencyjnych
- Niewątpliwie w mojej ocenie rynek wymaga działań prokonkurencyjnych, jak również ukierunkowanych na pewne uporządkowanie tego rynku i ochronę ostatecznych usługobiorców, czyli pasażerów. W świetle ustawy o transporcie kolejowym, dział bezpieczeństwa jest równorzędnym zbiorem zadań wobec zadań regulacyjnych - mówi prezes UTK, Krzysztof Jaroszyński, w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".
- Rzeczywiście wygląda na to, że do tej pory ten urząd skupiał się bardziej na kwestiach związanych z bezpieczeństwem i nadzorem technicznym pomijając funkcję regulatora. W ten sposób urząd niestety funkcjonuje także w odbiorze społecznym, co chciałbym zmienić. Chcę, aby był on postrzegany podobnie do takich instytucji jak Urząd Regulacji Energetyki czy Urząd Komunikacji Elektronicznej, czyli jak regulator z prawdziwego zdarzenia, który w sposób aktywy oddziaływuje na procesy ekonomiczne na rynku transportu kolejowego - dodaje prezes UTK.
W rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", prezes Jaroszyński odniósł się także do kwestii podnoszonych przez UOKiK, który zwrócił uwagę m.in. na fakt, że w Urzędzie pracują osoby zatrudnione, ale urlopowane w spółkach Grupy PKP. - To była jedna z pierwszych rzeczy, które zbadałem po objęciu urzędu. Jednakże doniesienia, z którymi się spotkałem wcześniej były przesadzone. Aktualnie sytuacja wygląda w ten sposób, że jest 5 pracowników urlopowanych ze spółek PKP, w tym jedna z tych osób pełni funkcję kierowniczą. Niewątpliwe nie jest to zdrowa sytuacja - przyznaje prezes UTK, Krzysztof Jaroszyński.
Całość rozmowy z kolejnym numerze "Rynku Kolejowego".
źródło: Rynek Kolejowy
jaroszynski.jpg Krzysztof Jaroszyński, prezes UTK (fot. Rynek Kolejowy)
Plik ściągnięto 159 raz(y) 60.55 KB
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
A i dobrze, że zatrudnia. Bo tak naprawdę nie ma kim pracowac. Najwidoczniej specjalistów z prawdziwego zdarzenia w UTK jak na lekarstwo skoro Urząd sprawy wystawienia świadectwa bezpieczeństwa załatwia jedynie w dwa lata. /przynajmniej o jednym takim przypadku czytałem w Rynku Kolejowym/
Nie od razu zatrudnianie nowych oznacza kolejne kłopoty czy jak wolisz... nieudacznictwo.
Zadań UTK ma wbród a z nich się nie wywiązuje.
A tak na marginesie, to poprzedni prezes za coś przecież dostał odwołanie. Nie spodziewam się, że jedynie za to, że zatrudnił pięciu urlopowanych pracowników PKP.
Osobiście czekam na efekty działań nowego prezesa, o czym pisałem już tu wcześniej.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Najwidoczniej specjalistów z prawdziwego zdarzenia w UTK jak na lekarstwo
Jest dokładnie, jak piszesz, lecz dla człowieka spoza układu nie będzie później lepszej okazji, aby pozbyć się rzeszy obecnie nicnierobiących darmozjadów. Słowem: najpierw tych zwolnić, a następnie dać ogłoszenia, gdzie zaproponować godziwe pensje. Robota stabilna, więc i fachowcy, choćby ci którzy pouciekali z PKP do prywatnych firm, na pewno by się zastanowili.
Świadectwa... Leżały, leżały, bo leżeć miały. I czekać na koniunkturę odpowiednią do "zrobienia" ich na umowę zlecenie. Przez kogo? Ano przez tych samych urzędników, którzy "nie mieli czasu" rozpatrzeć wniosków w godzinach pracy.
Dopiero wówcas nabrali tempa - iście stachanowskiego. Potem były oczywiście premie i nagrody, najwyższe dla tych, co palcem nie kiwnęli, ale za to wzorowo nadzorowali.
Dawne to czasy, ale w UTK ludzie wciąż ci sami.
Czystka jest tam konieczna!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum