A czy w Radomiu trzeba by było zmieniać czoło? W proponowanym IR Lublin - Olsztyn nie byloby to problemem na ezetach, ale w Poznań - Lublin musiałyby jechać zwykłe wagoniki i lokomotywa, no a wiadomo, że zmiana czoła w takim składzie jest nieco problematyczna, chociaż praktykowana.
Poznań - Lublin nie potrzebuje zmiany czoła.
Wloty w Radomiu wyglądają tak:
na północ od stacji: Warszawa i Dęblin/Lublin
na południe od stacji: Skarżysko-Kamienna i Tomaszów Maz.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
A co z nowym IR z Warszawy do Nowego Sącza, a raczej przedłużeniem jakiegoś z/do Krakowa? Ma ktoś jakieś info?
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-09-2010, 18:21
Victoria napisał/a:
mk1992, twój pomysł wydaje się być ciekawy. Napisz do centrali PR, może to przemyślą.
Takie oto pismo wysłałem w tym samym dniu:
Propozycja wprowadzenia zmiany w kursowaniu pociągu kategorii InterRegio dla centrali spółki Przewozy Regionalne:
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy Przewozy Regionalne posiadają techniczną możliwość, a także wyrażają zainteresowanie, aby w rozkładzie jazdy pociągów na lata 2010/2011 zmienić trasę przejazdu dla pociągu InterRegio nr 36120/1 relacji Kraków – Wrocław na odcinku Katowice – Zabrze – Gliwice na Katowice – Chorzów Miasto – Bytom – Gliwice?
Uważam, że takowa zmiana nie wpłynie znacząco na czas przejazdu tegoż połączenia (pociąg jechałby ok. 15 minut dłużej, aniżeli tradycyjną trasą przez Zabrze), jednakże w ten sposób spółka mogłaby zyskać nowych pasażerów z Chorzowa i Bytomia, zapewniając przy tym jedyne bezpośrednie połączenie tychże miast ze stolicą Dolnego Śląska.
Ponadto chciałbym zauważyć, że w Bytomiu istnieje możliwość stworzenia skomunikowania na zasadzie "drzwi w drzwi" (peron 3 bytomskiego dworca kolejowego) z dowolnym pociągiem kategorii Regio przyjeżdżającym od strony Tarnowskich Gór, zwiększając przy tym atrakcyjność pociągu i zapewniając do niego dostępność szerszej grupie pasażerów.
Czekam na Państwa opinię w tej kwestii.
Odpowiedź proszę przesłać w trybie dostępu do informacji publicznej pocztą elektroniczną na adres: (tutaj podałem swój adres e-mail) lub pocztą tradycyjną na adres podany w górnej części listu. Z poważaniem, (tutaj podałem swoje imię i nazwisko).
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź od centrali PR-ów i muszę przyznać, pojawiła się nutka nadziei na to, że moja propozycja w jakimś stopniu zostanie zrealizowana:
W odpowiedzi na Pańskiego maila z dnia 23 sierpnia 2010 r. Wydział Kształtowania Oferty Spółki "Przewozy Regionalne" Sp. z o.o. informuje, że nie ma możliwości zmiany trasy pociągu interRegio 36120/1 relacji Rzeszów Gł. - Wrocław Gł. na odcinku Katowice - Gliwice. Wytrasowanie ww. pociągu przez Chorzów Miasto i Bytom spowodowałoby opóźnienie przyjazdu do Wrocławia Gł. o co najmniej 16 minut, co skutkowałoby zerwaniem zaplanowanych skomunikowań z pociągami:
- Regio do Jeleniej Góry / Lubania Śl. (obecnie +11 minut na przesiadkę)
- Kolei Dolnośląskich do Trzebnicy (+14)
- Regio do Głogowa (+17)
Odnosząc się szerzej do Pańskiej propozycji, wyrażamy wątpliwość w rzeczywistą atrakcyjność relacji Rzeszów - Wrocław przez Chorzów Miasto i Bytom, gdyż co najmniej 16-minutowe wydłużenie czasu jazdy w porównaniu do trasy przez Zabrze z jednej strony zapewni nowe bezpośrednie połączenia dla mieszkańców rejonu Bytomia, Piekar Śląskich i Tarnowskich Gór, lecz z drugiej może okazać się czynnikiem zniechęcającym pasażerów do podróży na dłuższym odcinku (tranzytem przez GOP).
Niemniej jednak Pańska propozycja warta jest rozważenia w przypadku pociągów rozpoczynających i kończących bieg na terenie aglomeracji katowickiej. W przypadku wprowadzania zmian w rocznym rozkładzie jazdy 2010/11 będziemy brali pod uwagę możliwość uruchomienia pociągu interRegio Gliwice - Bytom - Chorzów Miasto - Katowice - ... lub od Wrocławia do Katowic przez Bytom - Chorzów Miasto.
z wyrazami szacunku
Marcin Rechłowicz
Wydział Kształtowania Oferty
Biuro Marketingu i Sprzedaży
"Przewozy Regionalne" Sp. z o.o.
Mi sie jednak pomysł by IR jechał przez Bytom nie podoba.
Dłużej. wystarczający argument przeciw.
Lepiej by po prostu były w Katowicach i Gliwicach dobre skomunikowania na co najmniej 10 par dziennie.
Natomiast Bytom musi jeszcze poczekać...niedługo Katowice - Zabrze - Gliwice całkiem sie rozsypie..i wtedy może faktycznie lepiej będzie jechać przez Bytom...
no, takie Gliwice - Katowice - Rzeszów to faktycznie powinny przez Bytom jechać (ale koniecznie musiałaby byc taryfa Regio i strefowe)
[ Dodano: 15-09-2010, 20:52 ]
Darek napisał/a:
Gliwicjusz napisał/a:
Darek, jednak to jest problem, ja osobiście wolę nie przesiadać się bo to różnie bywa ze skomunikowaniem przy ewentualnych spóźnieniach.
Ale co za znaczenie ma dla pasażera z pociągu z Tarnowskich Gór czy się przesiada w Bytomiu czy w Katowicach? Tu i tu się musi przesiąść.
Ja bym to rozwiązał inaczej..ale to niestety tez fantazje.
Coś tam - Tarnowskie Góry - Gliwice(i może nawet dalej KK), z pominięciem Bytomia w szczycie(gdy dublowałby Bytom - Gliwice).
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2010, 14:27
Co byście powiedzieli na pociąg interREGIO Augustyn Kordecki relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia? Pociąg między Gliwicami, a Warszawą Wschodnią miałby się zatrzymywać na następujących stacjach i przystankach osobowych:
- GLIWICE
- Bytom
- Chorzów Miasto
- Katowice
- Sosnowiec Główny
- Dąbrowa Górnicza
- Łazy
- Zawiercie
- Myszków
- Częstochowa Osobowa
- Radomsko
- Piotrków Trybunalski
- Koluszki
- Skierniewice
- Żyrardów
- Warszawa Zachodnia
- Warszawa Centralna
- WARSZAWA WSCHODNIA
Pociąg powinien startować z Gliwic o godzinie 5:30, w Warszawie Centralnej meldowałby się ok. godziny 10:30, natomiast z Warszawy Wschodniej powinien startować ok. godziny 17:30, w Gliwicach meldowałby się gdzieś koło 22:30.
Plusy takiego połączenia są widoczne gołym okiem: znakomita alternatywa dla mieszkańców GOP-u w połączeniach z Warszawą. Poza tym jeśli nie opłaca się uruchamiać pociągów CMK-ką, to można uruchamiać "wiedenką", przy okazji zabierając pasażerów z Częstochowy, Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego.
Jeśli chodzi o skład to uważam, że 1xED72 byłby w sam raz na tej trasie.
Co o tym sądzicie?
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2010, 14:28
Fajnie ale dlaczego tylko z Gliwic Mógłby wyruszać z Pyskowic, co zwiększyłoby potoki pasażerskie
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2010, 14:29
Zejdźmy na ziemię...
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2010, 14:52
No to po kie licho proponujesz i prosisz o konsultacje
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2010, 14:56
A jak myślisz, co jest bardziej realne, uruchomienie pociągu z Gliwic, czy z Pyskowic? Jeśli nie masz nic konkretnego do napisania, to nie pisz nic, bo zaśmiecasz wątek.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2010, 14:59
Ja myślę, że realne jest uwalenie totalne IR zważywszy na długi PR. Może się okazać że spółka upadnie i NIC NIE BĘDZIE, poza osobówkami DOTOWANYMI przez samorządy. Pamiętajmy, że spółce brakuje sprawnego taboru i lokomotyw na obsługę Regio a co dopiero IR. Z mojej strony EOT
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum