Ciekawi mnie też czy na pewno można nim jechać tylko z Moskwy do Nicei czy gdzieś indziej też.
Na niemieckojęzycznych stronach i forach kolejowych wyczytałam, że w Wiedniu wsiadło do tego pociągu 12 pasażerów, więc jak widać w normalnych krajach pociąg ten ma postoje handlowe. Polska pod tym względem jest krajem dzikim.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Z tym się zgodzę . ale Rosja poprosiła Polske o współfinansowanie go pociagu nie wiemy jak Austria. warunek był tak jak chcecie żeby ktoś wsiadał do tego pociagu to współfinansujcie go, a z tego co wiem żadne państwo ni chciał tego zrobić . w Austrii może wsiadali sami Rosjanie którzy kupili bilety w Moskwie
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-09-2010, 07:16
A ja wyczytałem na stronie kontakt24 że jest to pierwszy rejs tego pociągu po 96 latach i poza Rosją żaden z krajów przez które przejeżdża ten pociąg nie dokłada ani centa ,więc Polska nie jest wyjątkiem jak to niektórzy sądzą
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-09-2010, 08:16
Cytat:
ale Rosja poprosiła Polske o współfinansowanie go pociagu
Wystarczyło powiedzieć że nie będzie restauranu jak nie będzie naszego sypialnego i handlowych. Ale trzeba mieć jaja. A co do drugiego restauranta to uzależnić go od braku dopłat.
Konduktorzy mają obowiązek sprawdzania biletów na takich międzynarodowych przelotowych przez Polskę?
Oczywiście że mają obowiązek, tak samo inne organy kontrolne PKP IC S.A.
Oczywiście są odpowiednio przeszkoleni z taryfy i ulg handlowych RŻD.
Znają wzory dokumentów przejazdowych, język rosyjski i angielski, oraz znają dokumentację tech.-ruchową taboru w składzie poc.
Na serio drużyna konduktorska na terenie Polski służy tylko jako "przewodnik" i źródło do zebrania informacji z biegu pociągu: raport z jazdy, wykaz pracy mecha. zdarzenia i incydenty na pokładzie poc.
Odnoście post. tech. i ich długości , są one też związane z uzupełnieniem zapasów potrzebnych do obsługi pasażerów i załogi, między innymi artykułów spożywczych.
Wodowaniem i opróżnieniem WC oraz oględzinami części biegowych składu poc.
Ze stolicy Rosji wyruszył w czwartek luksusowy pociąg, który w 49 godzin będzie pokonywał trasę z Moskwy do Nicei - poinformowały rosyjskie koleje. To francuskie miasto od ponad wieku jest popularnym celem wyjazdów rosyjskich elit, informuje PAP.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478366.jpeg
Planowany jest jeden kurs pociągu w obie strony tygodniowo. Jego trasa będzie prowadziła m.in. przez Mińsk, Warszawę, Czechy, Wiedeń, Mediolan i Genuę.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478386.jpeg
Obsługa nowego pociągu została wyłoniona w konkursie. Pracownicy najbardziej czarującego pociągu muszą znać angielski i francuski oraz zasady etykiety.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478403.jpeg
Wśród dwunastu wagonów będą dwa restauracyjne. Bilet drugiej klasy będzie kosztował około 300 euro w jedną stronę, a w przedziale luksusowym wyposażonym w duże łóżko, prysznic, WC i bar, nawet 1200 euro.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478369.jpeg
Połączenie kolejowe Moskwa-Nicea nie jest nowe. Od końca XIX wieku, a więc za czasów carskiej Rosji, do roku 1914 między obu miastami również kursował pociąg.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478377.jpeg
- Wielu członków rosyjskiej rodziny panującej, ich bliscy i dzieci z nieprawego łoża, posiadali w Nicei piękne domy i podróżowali tam często - pisze w czwartek rosyjski dziennik "Izwiestija".
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478392.jpeg
A co to za reklama, raptem przez ułamek sekundy widać wagon PKP Intercity. Dobrze, że w tej reklamie nie wspomnieli, że Polska to jedyny kraj, gdzie nie można wsiąść ani wysiąść z tego pociągu. Co za żenada....dalej nie mogę się otrząsnąć, że u nas taki pociąg jedzie "bez zatrzymania" (brak postojów handlowych).
I tu się mylisz . Wczoraj przyjechałem Chpenem z Wiednia i w Wiedniu nie można kupić na ten pociąg biletów , pytałem sie konduktora to w Czechach teza nie można kupić . Można kupić przez stronę rosyjską .
Ostatnio zmieniony przez kAtowice.23 dnia 28-09-2010, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo ciekawą rzeczą są aż 2 wagony restauracyjne, mi się wydaje , że było to na wzór luksusowych statków (jedna restauracja luksusowa i druga bardziej turystyczna ) I tak jak wszyscy tak i ja jestem zażenowany tym iż w Polsce pociąg nie ma postojów handlowych. Tyle było rzucania na Białoruś, że jest zaściankiem , a okazało się, że jest 100-lat do przodu od POlski
Ciekawi mnie czy jacyś Polacy jechali tym pociągiem , a jeśli tak to czy wsiadali w Brześciu czy Bohuminie, a może jeszcze gdzie indziej ?
Iktorn, Nie wiek gdzie jest pełnia prawdy, ale gdzieś wyczytałem, że nie można na ten pociąg kupić biletów w innej relacji niż Moskva -> Nicea. Zresztą miejsca są rezerwowane - jakbyś chciał je w Polsce zarezerwować (jedynie fax wchodzi w grę).
Zresztą to dopiero pierwszy przejazd był - może Rosjanie podejmą refleksję i umożliwią wsiadanie na stacjach pośrednich.
Zresztą. co ty chcesz od tego PKP IC czy jakiejkolwiek firmy kolejowej w naszym kraju. Połączeń międzynarodowych tyle co kot napłakał, a Ty liczysz na pociąg Moskva - Nicea? Prędzej ubiegałbym się o bezpośrednią sypialkę z np. Krakowa do Innsburck'a lub Zurichu (przełączanie wagonu w Wiedniu).
Popieram połączenie do Innsbrucka z Warszawy przez Katowice.
Pisałem kiedyś to IC i dostałem odpowiedz że jest zimowe połączenie z Warszawy do Insbrucka. Cało roczne jest z Pragi. Moim zdaniem połączenie z Warszawy do Villach jest nie porozumieniem powinien jeździć do insbrucka lub do Zurychu.
Bardzo bym chciał pociachać na weekend na narty do Insbrucka altem na rower . W Villach niema bezpośrednio stoków narciarskich w innsbrucku jest tramwaj miejski który zabiera pasażerów z centrum innsbrucka do Fulpms do doliny gdzie sa stoki narciarskie i rekreacyjne
Nie cytuj przedmówcy#Dominik
Ostatnio zmieniony przez kAtowice.23 dnia 28-09-2010, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
Zimowe do Insbrucka to wydłużenie trasy wagonów Kiepury do Monachium.
Polonia jedzie do Villach robiąc za dwa pociągi ze względu na budowę Wien Hbf.
Z Krakowa w wielu przypadkach wystarczyłoby promowanie przesiadki z pociągu regio do Bohumina (tego po 14) oraz utworzenie dodatkowego około 6 - 7 rano.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum