Z tego co pamiętam to odcinek Legnica - Wrocław rozpoczęli w 2001r., byłem wtedy na 2 lub 3 roku studiów we Wrocku. Na pierwszy ogień poszedł odcinek Miękinia - W. Leśnica.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-09-2010, 07:15
Ja pamiętam jadęc w 2003 Wawelem że właśnie grzebali coś w okolicach Miękinii. Ale na Full moderna zaczeła się w 2004 wtedy poszły mega wydłużone czasy jazdy z rezerwą modernizacyjną.
Jechałam dziś pociągiem do Zgorzelca i zauważyłam, że na odcinku Węgliniec - Pieńsk trwają jakieś roboty, jeden tor jest zamknięty i rozkopany. Czy ktoś potrafi mi sensownie wytłumaczyć po co remontuje się linię kolejową, która niedawno była gruntownie zmodernizowana? Może wyszło na jaw jakieś partactwo, które teraz trzeba usunąć?
9 września 2010 roku w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe SA otwarto oferty w przetargu dotyczącym budowy infrastruktury systemu GSM-R w Polsce. Wpłynęły trzy oferty.
O zadanie wycenione przez zamawiającego na 88,6 mln zł netto (108 092 000 zł brutto), ubiegają się trzy podmioty: konsorcjum Nokia Siemens Networks i Alcatel – Lucent, Warszawa - oferta na kwotę: 46 251 307 zł netto (56 426 594,54 zł brutto), konsorcjum Kapsch Sp. z o.o. i Kapsch CarrierCom AG Austria - oferta na kwotę: 36 209 778,52 zł netto; 44 175 929,80 zł brutto; Huawei Polska sp. z o.o. - oferta na kwotę: 65 193 902,23 zl netto; 79 536 560,72 zł brutto.
Przedmiotem zamówienia na dostawę, wybudowanie i wdrożenie systemu GSM-R w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30 Etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna” jest zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie oraz skonfigurowanie funkcjonalne i przetestowanie infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS poziom 2.
W ramach projektu powstanie centralna część systemu składająca się z dwóch jednostek: podstawowej w Warszawie i rezerwowej w Poznaniu (z uwagi na konieczność zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa niż w przypadku tradycyjnego GSM), zapewniających obsługę połączeń głosowych, transmisję danych (GPRS) oraz sms-ów. System ten jest przewidziany dla obsługi sieci GSM-R w całym kraju. Lokalnym elementem systemu, objętym niniejszym postępowaniem będzie podsystem radiowy składający się ze sterownika stacji bazowej (przewidzianego do instalacji we Wrocławiu) oraz kilkunastu stacji bazowych na odcinku 84 km linii kolejowej E 30 Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna. Ich głównym zadaniem będzie uzyskanie właściwego pokrycia sygnałem radiowym terenu wzdłuż linii kolejowej, niezbędnego dla świadczenia usług głosowych i transmisji danych dla potrzeb ETCS (umowa na pilotażowe wdrożenie ETCS poziom 2 na tym odcinku linii E 30 została zawarta 13 maja br. z Bombardier Transportation).
Zadanie będzie realizowane w trzech etapach:
1. Etap 1 przewiduje zaprojektowanie, dostawę, budowę, instalację i uruchomienie infrastruktury sieci ERTMS/GSM-R, zapewniającej wymagane w specyfikacji EIRENE pokrycie radiowe wraz z wymaganą funkcjonalnością dla fragmentu linii kolejowej E30, stanowiącego odcinek III Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego, od stacji Legnica do granicy państwa (Bielawa Dolna) oraz szkolenie personelu wskazanego przez zamawiającego.
2. Etap 2 to testy funkcjonalne dostarczonej w etapie I infrastruktury sieci ERTMS/GSM-R.
3. Etap 3 obejmuje testowanie funkcjonalności eksploatacyjnej systemu ERTMS, utrzymanie, administrowanie i zarządzanie systemem GSM-R oraz cykliczne testowanie (pomiary przy pomocy dostarczonego systemu monitorowania jakości transmisji danych) interfejsów GSM-R/ETCS.
Odcinek wdrożeniowy jest linią dwutorową zelektryfikowaną, obejmującą fragmenty następujących linii o znaczeniu państwowym: nr 275 na odcinku Legnica – Miłkowice, nr 282 na odcinku Miłkowice – Węgliniec i nr 295 na odcinku Węgliniec – Bielawa Dolna. Maksymalna prędkość pociągów na odcinku wdrożeniowym wynosi odpowiednio: dla osobowych 160 km/h, a dla towarowych 120 km/h.
Głównymi celami, z punktu widzenia strategii wdrażania sieci ERTMS/GSM-R w Polsce poprzez realizacje projektu „MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30, ETAP II. PILOTAŻOWE WDROŻENIE ERTMS/ETCS I ERTMS/GSM-R W POLSCE NA ODCINKU LEGNICA – WEGLINIEC – BIELAWA DOLNA” jest:
1. Wybudowanie docelowej Infrastruktury ERTMS/GSM-R dla odcinka wdrożeniowego, która charakteryzowałaby sie wysokimi parametrami niezawodnościowymi (np. redundancja central MSC, nakładające sie strefy pokrycia radiowego - komórki).
2. Wybudowanie Infrastruktury GSM-R o funkcjonalności zapewniającej odpowiednią jakość transmisji dla systemu ERTMS/ETCS poziom 2 (ETCS2).
3. Zdobycie doświadczeń w budowie i eksploatacji systemu GSM-R, w szczególności w zakresie świadczenia usług na potrzeby radiołączności pociągowej GSM-R i systemu ETCS 2.
Czas trwania realizacji przedmiotu zadania określono na 1080 dni od momentu podpisania umowy.
źródło: Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
"Nad ranem spłonęła drewniana budka przy stacji PKP w Jezierzanach pod Legnicą.
Legnica. O 5.30 nad ranem strażacy ugasili pożar drewnianej budki przy stacji PKP. Trwa wyjaśnianie przyczyn pożaru."
(Tomasz Woźniak, Gazeta Wrocławska)
Od dawna przy drewnianym budyneczku kręcili się miejscowi gnoje. Jeśli to ich sprawka, nic tylko łapy poucinać i obciążyć kosztami!
Jechałem po 12.10 i na nic nie zwróciłem uwagi. Może chodzi o ten dawny szalet???
A tak poza tym czy ktoś ma więcej informacji na temat przyczyn zamknięcia torów na odcinku Bolesławiec - Miłkowice. Czy chodzi tylko o montaż ekranów akustycznych, czy coś jeszcze???
18.10.2010 12:47 13 października 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowę na opracowanie analiz post - realizacyjnych w zakresie weryfikacji pierwotnego oszacowania kosztów i korzyści dla dwóch projektów na linii kolejowej E 30.
Kontrakt o wartości 7 200,0 EUR netto (8 784,0 EUR brutto) zrealizuje firma BBF Sp. z o.o, z siedzibą w Poznaniu.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi, polegającej na opracowaniu dwóch analiz post-realizacyjnych, obejmujących weryfikację pierwotnego oszacowania kosztów i korzyści sporządzonego na etapie składania wniosków o dofinansowanie.
Zamówienie dotyczy dwóch projektów:
1. ISPA/FS Nr 2001/PL/16/P/PT/013 Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinku Węgliniec – Legnica
Projekt jest realizowany na linii kolejowej E 30, leżącej w III Paneuropejskim Korytarzu Trans-portowym i obejmuje: modernizację układu torów, przebudowę podtorza, kompleksową budo-wę odwodnienia torów, przebudowę układu rozjazdów, modernizację i likwidację przejazdów kolejowych w poziomie szyn, budowę peronów, modernizację sieci trakcyjnej, urządzeń zasilania trakcji i odbiorów nietrakcyjnych, roboty na obiektach mostowych i przepustach, przebudowę przejść dla pieszych, budowę dróg równoległych, budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i łączności.
Zakres rzeczowy projektu realizowany był w ramach 17 kontraktów: 7 kontraktów na usługi, 2 kontraktów typu „projektuj i buduj”, 8 kontraktów na roboty.
2. ISPA/FS Nr 2002/PL/16/P/PT/016 Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinkach: Węgliniec – Zgorzelec i Węgliniec – Bielawa Dolna
Projekt jest realizowany na linii kolejowej E 30, leżącej w III Paneuropejskim Korytarzu Trans-portowym i obejmuje: modernizację dwóch odcinków linii kolejowej E 30 (Węgliniec – Zgorzelec i Węgliniec – Bielawa Dolna) w zakresie podtorza, nawierzchni, odwodnienia, obiektów inżynieryjnych będących w złym stanie technicznym, sygnalizacji i łączności, elektryfikacji odcinka C-E 30 Węgliniec – Bielawa Dolna i przygotowania odcinka Węgliniec – Zgorzelec do przyszłej elektryfikacji.
Zakres rzeczowy realizowany był w ramach 11 kontraktów: 4 kontrakty na usługi, 2 kontrakty typu „projektuj buduj”, 5 kontraktów na roboty.
Termin wykonania całości przedmiotu niniejszej umowy wynosi 90 dni od dnia podpisania umowy.
Po ukończeniu projektu Komisja Europejska dokonuje oceny sposobu jego realizacji w aspekcie skuteczności i efektywności wykorzystania środków FS. Ocena końcowa obejmuje również osiągnięty stan realizacji projektu w aspekcie oszacowania stopnia realizacji pierwotnie zakładanych celów. Celem bezpośrednim zamówienia jest uzyskanie analiz efektywności ekonomiczno-finansowej, które będą wykorzystane w opracowaniu Raportów końcowych dla Komisji Europejskiej.
źródło: PKP PLK / KOW
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum