Gdzies wczesniej widzialem watek puszczenia pociagu do Jeleniej od Jaworzyny po 137 i nieczynnej 302. W Strzegomiu szlo by uniknac zmiany czola. Do tego potrzebne jednak by bylo reaktywowanie podg. Strzegom Miedzyrzecze i naprawa rozjazdu za po. Strzegom Miasto w kierunku Bolkowa. A propozycja wykorzystania EM10 na cala trase Wroclaw-JG jest niezbyt trafiona. Ok, poradzi sobie z odcinkiem Jaworzyna-JG lepiej niz byk, ale na Wroclaw- Jaworzyna 80 km/h to zbyt malo, a taka jest predkosc konstrukcyjna EM10.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
To się wiąże z koniecznością elektryfikacji odcinka Jaworzyna - Strzegom - Bolków - Marciszów , chyba że ktoś by wpadł na pomysł trakcji spalinowej na tym odcinku.
Zgadzam sie. Tyle ze w przypadku trakcji spalinowej aby nie palowac sie ze zmiana sprzetu w Jaworzynie, to sa dwie opcje:
1) puscic od Wroclawia wagony z SU45 lub SP32 na czele (kosztowne, bo nie dosc, ze trzeba sciagac do Wroclawia taki sprzet, to jeszcze paliwo)
2) puscic od Wroclawia szynobus (np. SA134 w podwojnej trakcji).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jechałem w sierpniu z poznania też oliwkową bonazą na składzie było wtedy grubo ponad 100% a w bonaze (była na końcu) było noże 15 osób, widać ten wagon działa trochę odstraszająco.
amadeopowiem tak,to ze dali oliwkowa to super,bo przypomina stare czasy,ale widze ludzi 'nowoczesnych' odstrasza,ale ona nadaje klimat;> nie mialem mozliwosci nagrania,ale fote mam;p potem dodam.poki co w szkole jestem.dodam ze oliwkowa byla 1 za et22.
Tydzień temu w nowym rozkładzie 2010/2011 na www.db.de znalazłem bezpośredni TLK relacji Szklarska Poręba - Szczecin/Świnoujście przez Poznań, odjazd 17:45 zdaje się. Teraz szukam i nie ma tego pociągu. Orientuje się ktoś jakie są palny odnośnie tego połączenia? Bo widzę że TLK do Warszawy też uwalili (tzn. kończy bieg w JG).
Co do Bonanz to pewnie wiecie były tak malowane w 2008 czy 2009r. na linię Poznań - Wolsztyn dla parowozów. Jeździły zawsze rano 3, w południe 2 kursy o 2 i wieczorem 3, mają ich 5 sztuk. Potem dostali Bipę to teraz różnie, czasem Bonanzy, czasem Bipa, czasem to i to razem, czasem zwykłe Bonanzy. Ale trzeba przyznać że do przemalowania na oliwki wzięli jakieś archaiczne, z jednej ciut farba odpada to widziałem że pod nią wszystko kompletnie zardzewiałe. Ale na Poznań - Wolsztyn super
być może są jakieś zmiany w terminach kursowania i dlatego zniknęły te pociągi i mam nadzieję że tak bo przeprasza bardzo ale pociąg z Jeleniej do Szczecina kursujący raz w tygodniu i tylko w zimie to jakieś nieporozumienie
Bezsensowną trasą to jest właśnie jazda przez Poznań.
Wystarczy cofnąć się do 2008 czy 2009 roku kiedy to ten pociąg kursował sezonowo zimą przez Wrocław Poznań, a latem przez Żary Zieloną Górę.
Właśnie ta wakacyjna relacja cieszyła się bardzo dobrą frekwencją.Zdarzało się że za Lubaniem czy Węglińcem ludzie już musieli stać w korytarzu.
Zimowa relacja przez Poznań na linii 274 miała niemal zawsze tragiczną frekwencję.
i nie miał jeździć codziennie. nawet na db trzeba było sobie kliknąć w terminy kursowania to byś widział że miał kursować tylko w poniedziałek i to wyłącznie zimą.
Co do trasy zgadzam się z przedmówcą tylko zaznaczam że trasa przez Lubań - Węgliniec - Żary - Zieloną Górę jest właściwa bo to co było w roku ubiegłym czyli Wałbrzych - Wrocław- Ścinawa- Głogów to też nieporozumienie.
To czemu u licha wyszukał mi ten pociąg na 4 lutego?? (piątek)
A zeszłoroczna trasa to tragedia, 20-30 osób max na cały skład. Ale myślę że po uwaleniu Kamieńczyka (kurs tylko do JG, zupełne nieporozumienie) frekwa na Poznań codziennie w sezonie zimowym by była niezła. Ale....
[ Dodano: 20-11-2010, 23:01 ]
Teraz znów jest ale tylko w niedziele i w sezonie...
[ Dodano: 21-11-2010, 00:24 ]
w ogóle to za diabła nie mogę zrozumieć tej polityki, taka znana wczasowa miejscowość a żadnego połączenia dalekobieżnego, były 3 osobówki do Poznania z czego 2 a później 1 całoroczna to oczywiście też wycięli, na zakopiance też coraz mniej. Łeba odcięta prawie, za 5 lat pozostaną tylko połączenia między Warszawą, Poznaniem, Wrocławiem, Krakowem i Gdynią, no i w najlepszym wypadku Łódź i Szczecin.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum