Uważam, że cena 69 zł za roczną REGIOkartę powinna być stała, a nie tylko promocyjna od wielkiego dzwonu. To opłaci się i pasażerom i PR-om. REGIOkarta półroczna - max 39 zł.
Na miejscu speców od marketingu w PR pomyślałabym też o REGIOkarcie Junior za symboliczne 19 zł. Analogicznie REGIOkarta Senior też za 19 zł. Może jeszcze REGIOkarta Student za 39 zł.
W Niemczech jest coś takiego jak Jugend BahnCard 25. Jednorazowy koszt jej zakupu wynosi jedynie 10 euro, a sama karta jest ważna do momentu ukończenia 19 roku życia.
Dzięki takim kartom można sobie "wyhodować" rzeszę wiernych pasażerów, co w perspektywie czasu przekłada się na większą frekwencję, a to oznacza większe przychody dla przewoźnika. Dziwę się bardzo, że PKP Intercity jeszcze na coś takiego nie wpadło, no ale w końcu to PKP...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Pomyśleliby o możliwości przedłużania ważności karty ze zniżką skoro koszt produkcji karty jest znaczny. Wykorzystaliby w końcu funkcje zbliżeniowe karty, możliwość doładowania, płacenia kartą za bilety od razu ze zniżką. I jeszcze jakby zwiększyli zniżkę na bilety jednorazowe to już w ogóle byłby hit
Podsumowując to teraz jeżdżę na regiokarnetach bo taniej, a od nowego rozkładu no to sorry - rozwalone skomunikowania, wydłużony czas przejazdu - zmuszony będę się częściowo przerzucić na aronobusa...
loker, w Austrii płaciłeś 99 euro ale miałeś zniżkę na wszystkie pociągi i wszystkie miały jednakową taryfę. Pamiętaj też, że 99 euro dla Austriaka to jak 99z zł dla Polaka. U nas taka karta dająca 30% zniżki mogła by kosztować 100zł za rok, to było by i tak drogo - w porównaniu z In-kartą w Czechach, ale chyba nie ma się co łudzić. Bo wszystko co ma przed nazwą PKP nie dogada się z tymi, co PKP przed nazwą nie ma.
Uważam, że cena 69 zł za roczną REGIOkartę powinna być stała, a nie tylko promocyjna od wielkiego dzwonu
W praktyce jest stała właśnie taka, tylko... trzeba być mikolem i wygrzebać sobie kod na jakiejś stronce... bez sensu. Popieram pomysł żeby taka cena została oficjalnie i na dobre.
Noema napisał/a:
To opłaci się i pasażerom i PR-om. REGIOkarta półroczna - max 39 zł.
Niebezpiecznie zbliżamy się do kosztów produkcji.... może to byłaby dobra cena na półroczne odnowienie posiadanej już karty? No ale o czym my mówimy, jak PR w ogóle nie wyglądają jakby rozpatrywały możliwość przedłużania kart po upływie ważności...
Noema, a czy w Niemczech uczniowie i studenci (ogólnie: młodociani ;-) ) mają jakąś ogólną zniżkę na "dzień dobry", czy też ich pierwszą zniżką jest ta karta o której piszesz?
psim, w Niemczech każdy (no może prawie każdy) ma w portfelu BahnCard, nawet jeśli niezbyt często jeździ pociągami. BahnCard jest w Niemczech czymś tak normalnym jak karta kredytowa. Posiada ją prawie 100% moich niemieckich znajomych. Ulg ustawowych jak w Polsce nie ma. Jest za to fantastycznie rozbudowana oferta zniżek handlowych, do tego stopnia, że niemieckiego bezrobotnego stać na przejazd najdroższym pociągiem ICE. A ilu pracujących Polaków nie stać na pociąg EIC spółki PKP Intercity?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W moim odbiorze REGIOkarta jest nawiązaniem do niemieckiego systemu, na odcinku Berlin-Szczecin jej posiadacze nawet kupują bilety ze zniżką jak na BahnCard25
Pytanie, co nie zagrało, że REGIOkarta tak źle się przyjmuje. Słaba promocja? Brak śmiałości, żeby oficjalnie ustalić koszt karty na 69zł/rok? Brak konsekwencji w przygotowaniu oferty lojalnościowej? Fakt, że zniżka dotyczy tylko części pociągów? Zły model biznesowy? (np. Koleje Mazowieckie sprzedają firmom zniżki 33% dla pracowników, w pakietach >20 szt., po 350 zł/głowę, ważne styczeń-grudzień)
Bez rozpatrzenia tego, wprowadzanie kolejnych jej odmian uważam za przedwczesne.
A ile Niemca kosztuje "dorosły" BahnCard i jak długo obowiązjuje?
Zacznijmy od tego, że na 2-3 tygodnie przed upływem terminu ważności BahnCard, koleje niemieckie automatycznie wyrabiają nową kartę na kolejny rok i przesyłają ją do domu.
BahnCard łączą się z innymi ofertami i promocjami, np. RailPlus - 25% zniżki na bilety międzynarodowe.
BahnCard 25
25% zniżki na wszystkie pociągi
* 57 euro na 2 klasę
* 114 euro na 1 klasę
Jugend BahnCard 25 - jednorazowa opłata 10 euro, karta ważna od 6 do 19 roku życia. Dzieci w wieku 0-5 lat jeżdżą za darmo.
BahnCard 50
50% zniżki na wszystkie pociągi
* 230 euro na 2 klasę
* 460 euro na 1 klasę
Małżonkowie oraz partnerzy życiowi z jednego gospodarstwa domowego, dzieci, uczniowie, studenci do 26 roku życia oraz seniorzy mogą kupić BahnCard 50 w cenie:
* 118 euro na 2 klasę
* 236 euro na 1 klasę
Jest jeszcze BahnCard 100 (czyli 100% zniżki) - najtańsza opcja to:
* karta miesięczna - 350 euro na 2 klasę
* karta roczna - 3800 euro na 2 klasę
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum