Czyli ewentualnie da sie odciazyc tylko Jelenia w ten sposob...
A po co odciążać Jelenią, jak po 274 już mało co jeździ? Co tam jest do odciążania? Poza tym przejazd przez Strzegom powoduje, że omija się Wałbrzych (120 tys. mieszkańców), w zamian odwiedzając Strzegom (18 tys.) i Bolków (10 tys.). To według ciebie jest interes dla przewoźnika?
dinxles napisał/a:
Teoretycznie tak, tyle ze moze jakis prywatny przewoźnik móglby uruchomićtę linię chociaż na odcinku Świdnica-Zagorze Śląskie...
Niby dlaczego do Zagórza? Przecież tam nie ma żadnej obsługi. Pierwsza większa stacja to Jugowice. Tyle, że to bajki z mchu i paproci. Żaden przewoźnik nie uruchomi przejazdów na tej linii.
maszynista napisał/a:
... żeby ta linia była konkurencyjna i spełniała swoje zadanie to prędkość szlakowa winna wynosić min 80km/h...
Z tego co wiem, planowana szlakowa na całym odcinku ma wynosić 100 km/h. W planowaniu mówiło sie o czasie przejazdu ze Świdnicy do Wrocławia 45 - 50 minut.
maszynista napisał/a:
...Także póki co silne lobby busowe (ono istnieje) trzyma ręke na pulsie ażeby ruch pasażerski na tej linii nie był prowadzony. A naprawde wierzcie mi frekwencja i ludzie by byli - bo na Bielanach bardzo długo stoi się w korkach...
Szynobus nie będzie konkurencją dla autobusów (nie ma tu mowy o żadnym busiarstwie, Guliwer ma nowoczesne autobusy na 40 - 50 miejsc, 19-miejscowe busy jeżdżą tylko w najbardziej martwych godzinach). autobusami jeździ mnóstwo ludzi, któzy wysiadają na Bielanach, Krzykach lub Telewizji. Szynobus takiej mozliwości mieć nie będzie. Szynobus ma być ofertą głównie dla ludzi, którzy dzisiaj do centrum Wrocławia dojeżdżają autami. Zresztą nie tylko do centrum, bo docelowo ma kursować w relacji Świdnica - Trzebnica, więc obsłuży dojazd do północnej i wschodniej części Wrocławia.
dinxles napisał/a:
... Ale nie trzeba 88 mln zlotych dawać na remont linii przez Sobótkę, wystarczy uruchomić RE relacji Wrocław Główny-Świdnica MIasto przez zatrzymania tylko w Katach Wrocławskich, Jaworzynie i zmianie czoła. Czas jazdy powinien wyniesc juz dzisiaj 1 godzin 5 minut.
Była taka relacja. Przejazd trwał 1 h 20 min. Z tego, z 65 km trasy, 50 szynobus robił pod drutem. Widzisz w tym jakiś głębszy sens?
Tu nie chodzi tylko o Świdnicę. Po drodze są Kobierzyce i Sobótka, które zawsze generowały dużą ilośc podróżnych. Dopóki hulały pociągi tą linią, najwięcej ludzi wsiadało i wysiadało na odcinku Kobierzyce - Sobótka Zachodnia, bo akurat te wiochy (Wierzbice, Pustków, Rogów, Sobótka, Sobótka Zachodnia) omijają obie drogi krajowe z Wrocławia - i nr 8, i nr 35.
Nie wiem, skąd jesteś, ale widać, że nie znasz miejscowych realiów i wymyślasz bzdety. Daj sobie spokój.
Niby dlaczego do Zagórza? Przecież tam nie ma żadnej obsługi. Pierwsza większa stacja to Jugowice. Tyle, że to bajki z mchu i paproci. Żaden przewoźnik nie uruchomi przejazdów na tej linii.
Ano dlatego, ze uruchomienie tego odcinka jest najtańszym sposobem, aby wjechać na tę linię - przewoźnikiem prywatnym.
Cytat:
Z tego co wiem, planowana szlakowa na całym odcinku ma wynosić 100 km/h.
Oby tak bylo. Nie powtórzyć błędu Trzebnicy, gdzie jest tylko 70 km/h.
Cytat:
Tu nie chodzi tylko o Świdnicę. Po drodze są Kobierzyce i Sobótka, które zawsze generowały dużą ilośc podróżnych. Dopóki hulały pociągi tą linią, najwięcej ludzi wsiadało i wysiadało na odcinku Kobierzyce - Sobótka Zachodnia, bo akurat te wiochy (Wierzbice, Pustków, Rogów, Sobótka, Sobótka Zachodnia) omijają obie drogi krajowe z Wrocławia - i nr 8, i nr 35.
OK. Ale ja pamiętam 20 Czerwca 2000 roku stałem sobien wtedy na peronie 5 i obserwowałem pociąg "w kierunku Kobierzyc" do Jaworzyny przez Sobótkę i Świdnicę odj. o 16:00. I niestety naliczylem sie tylko 20 osob wsiadajacych do pociągu, a zauważ że to był rok 2000, i np. pociągi do Kudowy przewoziły wtedy nawet 150 pasażerów w pociągu...
Tak to prawda. Ale nie trzeba 88 mln zlotych dawać na remont linii przez Sobótkę, wystarczy uruchomić RE relacji Wrocław Główny-Świdnica MIasto przez zatrzymania tylko w Katach Wrocławskich, Jaworzynie i zmianie czoła. Czas jazdy powinien wyniesc juz dzisiaj 1 godzin 5 minut.
Można wiedzieć jak do tego doszedłeś? Położyłeś taki pociąg w KWRze? Patrząc w aktualny rozkład czas przejazdu z Wrocławia do Jaworzyny dla pociągu 66227 to 67 minut - to chyba najszybsze połączenie. Po wywaleniu 6 postojów zyskamy powiedzmy 6 minut. Zostaje nam 61 minut. Z kolei przejazd z Jaworzyny do Świdnicy zajmuje nam dobre 10 minut. Do tego zmiana czoła, próba hamulca i mamy dodatkowo jakieś 5 minut. Tak więc z prostych wyliczeń mamy już 76 minut przeciw rzuconym przez Ciebie 65.
Pomijam już kwestię czym to chcesz obsłużyć, skoro brakuje taboru? Może druta pociągniesz do Świdnicy, żeby EZTami tam zajechać?
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Ostatnio zmieniony przez Nikolai dnia 31-10-2010, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Jak wam Krzysiu Bańkowski ułoży rozkład Wrocław - Świdnica i kiedyś może Jedlina to się wam odechce jeździć.
Nie wiem co to za człowiek, ale jedno jest pewne: Nikt tak jak on nie potrafi spier.... rozkładu jazdy, mówię tu ogółem o całym województwie Dolnośląskim...
z tym sie musze zgodzic w 100%, nie wiem kto jest odpowiedzialny za rozklad ale takiej fuszerki dawno nie widzialem. Praktycznie zerowe skomunikowanie z innymi skladami np. dalekobieżnymi
Nawiążę do czasu przejazdu.
Za informacjami ze strony UMWD: "Pociągi z Wrocławia Głównego do Świdnicy wyruszą na trasę od 2013 r. Pasażerów wozić będą nowoczesne i wygodne szynobusy. Czas ich przejazdu ma wynosić ok. 75 minut. Dzięki temu będą konkurencyjne dla przewozów autobusowych."
Czy naprawdę konkurencyjne? Będą jeździć dłużej (średnio autobusy od 55 do 70 minut) no i niestety autobusy częściej jeżdżą. Jest to zakładany czas, który z pewnością jeszcze ostatecznie trochę się wydłuży.
Nie może być tak, że odbudowujemy linię w zasadzie od podstaw, a czas przejazdu będzie podobny teoretycznie inną trasą - już istniejącą.
Popatrzmy chociażby na czasy przejazdy w nowym rozkładzie:
Świdnica-Jaworzyna Śląska - 12 minut
Jaworzyna Śląska-Wrocław - 56 minut
+ zmiana kierunku jazdy w Jaworzynie i mamy taki sam czas przejazdu.
Oczywiście linia Świdnica-Wrocław jest ważna dla miejscowości leżących przy niej i wcale nie jestem za puszczaniem szynobusa ze Świdnicy przez Jaworzynę. Pokazuje to tylko, że odbudowa linii powinna być robiona dla wyższych prędkości.
Wiadomo, że wiąże się to z kosztami - ale skoro tyle lat już czekamy na reaktywację, to lepiej poczekać trochę dłużej i przeznaczyć większe środki na odbudowę linii w większym standardzie.
Dla porównania:
DSDiK odpowiedzialna jest za budowę obwodnicy Nowej Rudy.
Etap I - 48 mln zł
Etap II - 17 mln zł
Niedawno ogłoszono przetarg na III etap.
Są to duże kwoty, łącznie buduje się ją już ładnych parę lat, ale:
Jeśli ma być odbudowana linia kolejowa to róbmy to porządnie.
DSDiK wraz z władzami województwa pokazała, że można zrobić coś porządnie i z rozmachem, czego przykład mamy w Nowej Rudzie - przykład z dróg przenieśmy na tory.
Świdnica-Wrocław - MAX - 60 minut.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Ja słyszałem ze czas jazdy Wrocław-Świdnica, ma wynosić 60 minut i linia ma byc dostosowana do 100 km/h. Ale ten czas jazdy bedzie chyba do osiagniecia, tylko z 3 postojami na Bielanach Wrocławskich, Kobierzycach i Sobótce...
Trzy czynniki potencjalnego sukcesu trasy do Swidnicy:
1) PEWNY czas przejazdu w okolicach 60-70min.
2) Konkurencyjna cena w stosunku do busow.
3) Czestotliwosc maksymalna z mozliwych
ale zeby to osiagnac 80mln nie wystarczy, za taka kwote to jak dojda z tym remontem do Bielan to bedzie sukces! kilk dla przypomnienia i jeszcze to
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-12-2010, 00:29
dinxles napisał/a:
Ja słyszałem ze czas jazdy Wrocław-Świdnica, ma wynosić 60 minut i linia ma byc dostosowana do 100 km/h. Ale ten czas jazdy bedzie chyba do osiagniecia, tylko z 3 postojami na Bielanach Wrocławskich, Kobierzycach i Sobótce...
Bardzo ciekawe pogłoski.
Po raz n-ty spytam: komu miałyby służyć linie regionalne z samymi pociągami RE, usilnie przez Ciebie lansowane? Bo chyba nie społeczności lokalnej.
Hmmmm. Szczerze Ci powiem. Cieszmy się, że obecny zarząd woj. dolnośląskiego na remont linii Wrocław-Świdnica przezanczył 88 mln zl, bo te srodki mogly isc na co innego, np. na zakup piętrusów Bombardiera, (takien jak mają KMy) i odnotowują duży wrsot pasażerów.
Przydałyby sie takie pietrusy do Kłodzka, Jeleniej,Węglińca i na Zieloną Górę...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum