Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 59, 60, 61  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 02-12-2010, 16:31    Odpowiedz z cytatem

A jaką prędkość rozwinie takie wybrakowane Pendo?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PAN Buchalter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009

PostWysłany: 02-12-2010, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Chcecie Pendolino - to dostaniecie. A po co wychylne pudło jak nie było w ogłoszeniu. Przynajmniej będzie tańsze w produkcji a cena jest specjalna:)) Przecież tak zależy spółce IC na tych składach ze są gotowi złamać przepisy UE, wykosić konkurencję i zmodernizować bez sensu linię - tam gdzie trzeba nowy most na 200 km/h to pudrują stary na 80 km/h (Modlin) a gdzie nie trzeba poprawiać geometrii to podnoszą bez sensu na 200 km/h ( Pruszcz Gd. i okolice) bo i tak nic tam się nie rozpędzi na 200 km/h bo zaraz będzie zwalniać. Nie lepiej całą trasę na 160 km/h z SBL i mieć tak jak teraz na CMK. No ale IC chce Pendolino. Ciasne ale własne:).

_________________
2010 - 3656 km
2011 - 604 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-12-2010, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Pendolino dla PKP Intercity nie powstaną w Polsce?

Już wkrótce PKP Intercity ma podpisać umowę na dostawę 20 składów zespolonych z konsorcjum Alstom Ferroviaria S.p.A. i Alstom Konstal Chorzów. Część produkcji miała odbywać się w naszym kraju. Z nieoficjalnych informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że zostanie ona jednak najprawdopodobniej zrealizowana we włoskiej fabryce Alstomu w Savigliano.

Chorzowskie zakłady mogą co najwyżej liczyć na wykonanie części pudeł. W wielu krajach w tak dużych zamówieniach taborowych, realizowanych przez zagraniczne firmy, wymóg korzystania z produkcji krajowej staje się powoli standardem. W Polsce od 2004 r. jest to niemożliwe – nasz kraj znajduje się w UE, która jest jednolitym rynkiem europejskim. Często jednak deklaracja o wykonaniu przynajmniej części produkcji w kraju odbiorcy, staje się dodatkowym atutem oferenta. Tak było w przypadku przetargu na wagony dla II linii Metra Warszawskiego. Niemiecki Siemens w konsorcjum z Newagiem zakłada realizację 30-35 proc. procesu produkcyjnego w Nowym Sączu. Podobne deklaracje składały CAF i konsorcjum Skody oraz Wagonmaszu. – Alstom jest firmą prywatną, wystartowała w przetargu ogłoszonym przez PKP Intercity i nie można jej zmusić do produkcji w Polsce – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Kajdanowicz z Ministerstwa Gospodarki.

Zakłady Alstom Konstal w Chorzowie jest z pewnością w stanie zrealizować zamówienie, które byłobyna pewno szansą na dalszy rozwój dla tego podmiotu. – Przynależność do koncernu Alstom oznacza konieczność utrzymywania określonych wysokich standardów pracy. Musimy być przygotowani zarówno pod względem zasobów ludzkich, jak i technicznych na wykonywanie wszelkiego rodzaju produkcji, która zostanie nam zlecona w ramach koncernu – mówiła niedawno w wywiadzie dla „Rynku Kolejowego” Teresa Kłusek, prezes Alstom Konstal w Chorzowie. – Nie tylko jesteśmy gotowi na rozpoczęcie produkcji tego, co jest w ofercie Alstomu, ale również mamy możliwość przeprowadzenia wszystkich niezbędnych testów. Na miejscu w Chorzowie przeprowadzamy próby statyczne i dynamiczne. Jesteśmy takim samym zakładem jak inne zakłady Alstomu na całym świecie. Wszędzie stosowane są te same standardy i procesy. Jesteśmy w ten sam sposób oceniani i w tych ocenach na tle innych zakładów Alstom wypadamy bardzo dobrze. Alstom daje nam „know-how”, a u nas powstają bardzo złożone i zaawansowane technicznie produkty. Produkty spełniające najwyższe standardy – mówiła prezes Kłusek w wywiadzie w październikowym „Rynku Kolejowym”.

Francuska centrala Alstomu nie potwierdza informacji dotyczących produkcji składów dla PKP Intercity tylko we Włoszech. – Oferta w tym przetargu została złożona przez konsorcjum złożone z Alstom Konstal i Alstom Ferroviaria S.p.A. Obie strony będą odgrywały rolę w produkcji pociągów, decyzja na ten temat ma zostać podjęta – informuje Karen Broullier, pracownik prasowy Alstom Transport. – W każdym przypadku, polscy dostawcy będą grali kluczową rolę w fazie produkcji. Również konstrukcja nowej stacji postojowej, czynności utrzymaniowe i produkcja części zamiennych przyczynią się do zatrudnienia w Polsce – podkreśla.

Podobne informacje przekazuje Riccardo Pierobon z Alstomu. Dodaje jednak, że jedną z możliwości rozpatrywanych przez koncern jest produkcja pudeł pociągów w Chorzowie. - W grę wchodzi jeszcze produkcja w Polsce części zamiennych i materiałów do konstrukcji tych pociągów – ujawnia Pierobon.

- Gdyby były konkurencyjne oferty w tym w przetargu, Alstom miałby opozycję. Jest to o tyle niefortunne, że w Polsce jest dużo firm w tej branży, które mogłyby uczestniczyć w produkcji. Jeżeli strona rządowa, która de facto finansuje ten zakup, i zabezpiecza finansowanie długoletnia umową, nie będzie na to naciskać, to nie zrobi tego przewoźnik. Rząd powinien się był porozumieć z PKP Intercity przed rozpisaniem przetargu. Teraz jest postawiony w sytuacji, w której składy będą zakupione na warunkach dostawcy, albo wcale - uważa Paweł Szałamacha, prezes Instytutu Sobieskiego.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 02-12-2010, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Linia jest remontowana pod kątem pojazdów z wychylnym pudłem. Takim, jak Pendolino. W tym nic złego nie ma. Natomiast jak najbardziej jest wiele złego w Pendolino bez systemu przechyłu.

@Lady Makbet: nie jak piwo, ale jak wódka bez alkoholu. Albo jak ogórki octowe bez octu. Po cholerę takie coś? Jak już mają być składy zespolone, to lepiej przystosować ELFa, FLIRTa czy 20WE do długich tras.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 02-12-2010, 17:43    Odpowiedz z cytatem

A, czy wie ktoś o kolejnej dostawie sztuk (wagonów)m 158A i 159A?

Czy, w ogóle będą kolejne wagony? Czy, tylko te 3 sztuki 158A co teraz mamy i koniec?

_________________
STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marciin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 02-12-2010, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Śmierdzi mi to na odległośc... W takim razie według mnie przetrag powinien zostać unieważniony! Ktoś tu chce nas zrobić w bambuko i mam na myśli NAS pasażerów...

_________________
Ponad 30 000 km z PKP Intercity w 2010
Jaka spółka, takie Pendolino
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 02-12-2010, 18:50    Odpowiedz z cytatem

Mikolo: Zapewne wiesz, jakie były z nimi problemy (kary dla producenta za przekraczanie czasu dostaw co ponoć nieźle nadszarpnęło ich płynność finansową). Póki co nic nie wiadomo, to bardziej zakład lobbuje u producenta o kolejne zamówienia. Też bym chciał ich więcej bo jechałem i są bardzo dobre, ale sam widzisz co jest na pierwszym miejscu.

Co do Pendolino: po raz kolejny wyr...no nas w d..e a my się musimy uśmiechać. Tak się wzbraniali od wpisania warunku wychylnego pudła do SIWZ przetargu na składy na linię robioną pod wychylne pudło, no to teraz się doczekali i nie mają. Ktoś uznał: zaraz, skoro nie pisze że musimy dać tilta, to po co. Widocznie to jednak spory wydatek, skoro Alstomy uznali że warto się tak zbłaźnić wizerunkowo żeby bez słowa zabrać coś co się zadeklarowało niecałe 2 miechy temu.

Z Chinami proszę nie porównywać bo tam ze względu na znacznie większą prędkość na liniach KDP i odległości między stacjami (była robiona od nowa więc nie musieli się zbytnio gimnastykować z jej poprowadzeniem) mają one dużo prostych, zupełnie inny promień i profil łuków i przy tak dużym wolumenie zamówienia jak to ich, brak wychylnego pudła robi się istotny ekonomicznie.

Ale sekcje utrzymania pewnie się cieszą, bo o mechanizm wychylnego pudła trzeba naprawdę dbać (przeglądy, ściśle określona konserwacja) żeby dobrze chodził i żeby nie stracić na niego gwarancji. Szwajcarzy się o tym przekonali (a dokładniej po tym jak oddali hmm, "mało skrupulatnym" Włochom obsługę techniczną ETR 470/610)... Kto jeździł ICN i Cisaplino ten wie jak odmiennie pracuje tilt w tych pociągach.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 02-12-2010, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Gorące komentarze do niusa:
http://www.rynek-kolejowy.pl/20121/Pendolino_dla_Polski_bez_wychylnego_pudla.htm

Ja powstrzymam się od komentarza, bo wcale mnie to nie dziwi. Przecież powszechnie wiadomo, że wszystko czego beton PKP się tknie to spieprzy. A wychylne pudło w Pendolino, czy raczej jego brak... to są duperele.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 02-12-2010, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Ale sama nazwa Pendilino wskazuje że to pociąg z wychylnym pudłem. Więc jeśli nie ma wychylnego pudła, to to nie ma prawa nazywać się Pendolinem.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-12-2010, 07:54   

Podopisano umowę z przewożnikiem do obsługi E65 który obecnie nie posiada taboru pozwalającego osiągnąć maksymalnej prędkości po moderniazacji ale też po zakupach w dalszym ciągu nie będzie posiadał takiego taboru. Przepiękna część uzasadnienia skargi do UE któregokolwiek z przewożników z wahadełkiem. Ba krajowi też mogą pisać wszak i EN57 PR i pseudo pendolino nie osiągną parametrów maksymalnych na częśći E65...
Powrót do góry

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-12-2010, 08:08    Odpowiedz z cytatem

Szwajcarzy jakiś czas temu nie dopuścili składu Pendolino ETR 610 do jazd z przechyłem pudła na trasie przez Gothard z obawy że tak ciężki (siedem wagonów,450 ton) skład będzie wywierał zbyt duży nacisk na szyny podczas przejazdu przez łuki z większą prędkością - notatka w Technice Transportu Szynowego nr.1-2/2010.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mattijjah Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 03 Gru 2010

PostWysłany: 03-12-2010, 11:51    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Gorące komentarze do niusa:
http://www.rynek-kolejowy.pl/20121/Pendolino_dla_Polski_bez_wychylnego_pudla.htm

Ja powstrzymam się od komentarza, bo wcale mnie to nie dziwi. Przecież powszechnie wiadomo, że wszystko czego beton PKP się tknie to spieprzy. A wychylne pudło w Pendolino, czy raczej jego brak... to są duperele.


Problem polega na tym, że próbowałem szukać chociażby w artykułach RK wypowiedzi kogoś z PKP, gdzie padłoby zdanie, że Pendolino mają mieć wychylne pudło - i , choć dałbym sobie rękę uciąć, że padały takie zapewnienia to jednak niczego nie znalazłem... padają określenia "nowoczesny skład" itp. ale nigdzie nie pada stwierdzenie o obecności wychylnego pudła... i w tym cały zonk...
Jeśli takie wypowiedzi macie, to gorąca prośba, abyście je zarchiwizowali, bo bez tego nie będzie można udowodnić czegokolwiek IC i PKP...
W cytowanym przez ciebie wątku na RK, w jednym z postów jest tylko cytowana rzekoma wypowiedź rzecznika Alstoma... i tyle.

P.S.
Tak wogóle chciałem się przywitać - to mój pierwszy post na tym forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 03-12-2010, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Orion: ano nie dopuścili. W Gottardzie są ostre limity przeciążeń i mas, nie tyczy się to zresztą tylko samego tunelu ale i połowy szlaku Arth-Goldau - Bellinzona - spora część jest na bardzo krętych (tilty w przeciwne strony co kilkanaście-kilkadziesiąt sekund!) estakadach wznoszących się wysoko nad ziemią, więc jakby coś się z tego spierniczyło to po zawartości zostałaby marmolada. Bez możliwości wychylania pudła na wspomnianym wyżej odcinku nie byłoby sensu ich puszczać bo jeździłyby tyle samo czasu co składy wagonowe; więc ETR 610 Nuovo Pendolino jeżdżą między Genewą a Mediolanem i między Bernem a Brig (odpowiednio przez tunele Sinplon i Lutschberg, które są dużo mniej kręte niż SG). Zwłaszcza na szlaku Berno-Brig zysk jest spory bo to jedyny u Szwajcarów na 200 km/h i one praktycznie nie muszą zwalniać na zakrętach. Przez Gottarda tylko ICN i stare Pendolino ETR 470 które się w normach masy mieszczą.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 03-12-2010, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Czyżby powtórka z rozrywki z lat 70, Pendolino to, Pendolino tamto, z takim potokiem myślenia IC będzie się liczyło w świecie za 80-100 lat, gdy Japońcy dojadą swymi High Speedami pod Polską granicę, my w tym czasie będziemy mieli na wykończeniu II linię metra, i nie koniecznie Y. Remonty ciągną się latami, nawet potok pieniędzy z Unii lekko przyśpiesza prace.

moim zdaniem w Polsce wszystkie magistrale i kanały paneuropejskie powinny mieć 200km/h dla ruchu pasażerskiego i 160km/h dla ruchu towarowego, wszystkie pozostałe powinny być na stopniu dostatecznie umożliwiającym ruch kolejowy.

Ale wracając do taboru IC zamiast kupować Pendolino, produkować więcej sztuk 158A, 159A dla segmentu EIC do tego ściągnąć więcej Husarzy etc., 110Ac albo modernizować albo na złom. Lepszy komfort podróży przyciąga pasażerów do korzystania z danego produktu, np. YB (Bautzen) trzeba iść z postępem a nie wałkować że to nie, tam to nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-12-2010, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Pendolino dla PKP Intercity - komentarz przewoźnika

- Mogę potwierdzić, że zaakceptowana przez zarząd PKP Intercity oferta składów zespolonych złożona przez Alstom nie zawiera technologii wychylnego pudła – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Jest to zgodne z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - dodaje.

- Alstom zaoferował składy Pendolino najnowocześniejszej, czwartej generacji. Takie same pociągi jeżdżą już między innymi w Hiszpanii i w Chinach, gdzie trakcja kolejowa jest podobna do polskiej – dodaje Sitkowska.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 20 z 61 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 59, 60, 61  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl