Zastanawiające dlaczego tylko LUBUSKIE ma możliwość jeździć w Niemczech, niech zdradzi ten wspaniały myk innym UM. sZakOOu a SA jeżdżą koło Rzepina do szopy informacja na 80%.
Zastanawiające dlaczego tylko LUBUSKIE ma możliwość jeździć w Niemczech, niech zdradzi ten wspaniały myk innym UM.
To żaden myk, ale raczej chęć i zainteresowanie możliwością wjazdu (nie jazdy w Niemczech, bo ciężko nazwać dojazd do stacji granicznej, nawiasem mówiąc parę kilometrów w głąb terytorium Niemiec, jazdą po ich kraju).Jeśli chodzi o lubuskie takie starania trwały już kilka lat. Zadziwiające było to, że przez pewien okres zezwolenie na wjazd do Niemiec miał tylko jeden szynobus serii SA105 ( konkretnie SA105-102). Jeśli dobrze pamiętam z półtora-dwa lata temu, jak to często się często u nas zdarzało był problem ze sprawnymi pojazdami, i pewien mechanik wtedy z Cargo, dzisiaj jeździ w PR-ach kiedy miał jechać innym szynobusem niż stodwójka do Forstu zrywał np. 5 z numeru SA105-105 i naklejał 2 (żeby było 102). Po tych numerach Niemcy nie robili chyba już problemu z innymi pojazdami tego typu, aczkolwiek nie mogę stwierdzić czy inne numery oprócz stodwójki jeździły do Forstu.
O możliwości wjazdu serii SA133 do Niemiec słyszałem już rok temu, aczkolwiek obiegi były tak porobione, że albo jechała KKA albo SA105.
Z racji tego, że lubuskie graniczy z Niemcami nie powinno nikogo dziwić, ze takie starania już dawno zostały podjęte. Powiem więcej, gdyby było nas stać na zamontowanie niemieckich urządzeń radiołączności pociągowej i urządzeń bezpieczeństwa śmiem twierdzić, że po odpowiednich badaniach nasze pojazdy mogły by bez problemu jeździć dalej ( podobna sytuacja, lecz w odwrotnym kierunku jest w niemieckimi Desiro, które jeżdżą aż do Wrocławia). Reguluje to szereg umów o których przyznam się szczerze nie mam zielonego pojęcia.
Nie wyobrażam sobie także, aby połączenie do Forstu miał obsługiwać dolnośląski szynobus z jednego tylko powodu... przejście graniczne (o ile można takim jeszcze nazwać) Zasieki- Forst leży na terenie lubuskiego i jest to w kwestii właśnie naszego województwa. Co innego z "przejściem granicznym " Zgorzelec - Gorlitz. Jeśli KD zainteresowały by się tym tematem myślę, ze była by spora szansa na, że tak się wyrażę wjazd.I na mój chłopski rozum nie ma tu żadnych myków.
W latach 80-tych przebudowano żagańską szopę, czy ma ktoś informację do czego służyla jej "wyższa" część? Tak nawiasem mówiąc zamknięta na klucz w pierwszej kolejności....
Od nowego rozkładu jazdy beznadziejne rozkomunikowanie pociągów KD i PR w Żarach: PR 5845 z Forst dotrze do Żar DZIEWIĘC minut po odjeździe KD 76318 z Żar do Legnicy a (NIE) będzie to ostatnie połączenie w dobie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum