Ponad 71 ton, dokładnie 71,3.
Określenie całkowitej masy brutto (przy wyznaczaniu całkowitej masy
pociągu brutto przyjmuje się, że 1 lokomotywa czynna ma masę 100 t).
Cytat:
a dwa wagony typu 111a dadzą całkowitą masę pociągu 150 ton,
Z czynną lokomotywą dwa wagony dają i dadzą 200 brutta do opłaty.
Lok. liczony jak wyżej, każdy wagon to 50 ton brutto.
Ponadto mam info z opolskiego, gdzie ZPR Opole dostały kolejne szynobusy, na dodatek usunięto z rozkładu międzynarodowy regio , więc wszystkie opolskie SU42 są bezrobotne (kolejna potencjalna szansa na oddelegowanie).
W tym wszystkim chodzi o wykorzystanie parku taborowego w postaci SU42. Może ktoś pokusi się o plan delegacji SU42? Wg mnie, skoro na niezelektryfikowanym Dolnym Śląsku rządzą KD ze swoimi szynobusami, a w Opolskim wszystkie sprawne SU42 stoją, można poszukać pieniędzy w innych regionach kraju uruchamiając InterRegio w miastach zapomnianych przez IC, mam na myśli Zgorzelec, Grudziądz, Zamość, Kraśnik no i jak w temacie Zielona Góra
KD na Dolnym Śląsku dają dupy na całej linii, brakuje im taboru, odwołują pociągi - więc wcale nie rządzą. Odbija się to także, na połączeniach obsługiwanych przez KD w lubuskim.
Obecnie PR Zielona Góra posiada oprócz szynobusów i kibli 4 lokomotywy SU45 (z tego dwie są sprawne) i jedną SM42 w Zbąszynku na manewrach. Żeby zapewnić loka na nowe połączenie jedynym sensownym rozwiązaniem byłą by delegacja. Ale, żeby to wszystko miało sens to musi być przede wszystkim opłacalne, a pod uwagę brać trzeba głównie koszt uruchomienia i czas przejazdu.
@Japaw przepraszam ale czy ty się dobrze czujesz??!! A jaką inną trasą miałby jechać osobowy Kostrzyn - Poznań??!! Przez Rzepin? Po pierwsze Rzepin czy Zbąszynek pociągów do Poznania mają od bólu, bo to międzynarodowa E20, więc nie narzekają. Po drugie, sugerujesz żeby taki pociąg omijał 125-tysięczne miasto wojewódzkie?! Przecież to jest wręcz śmieszne. Nawet nie wyobrażasz sobie ile ludzi oblega każdy pociąg osobowy w stronę Krzyża, Kostrzyna, Poznania czy Piły. Zawsze jest to bardzo dużo ludzi, czasami w szynobusie miejsca nie starcza. Dlatego jest to dla mnie pomysł absurdalny. Dobrze że w PR-ach nikt czegoś tak głupiego jeszcze nie wykombinował
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
W temacie jest połączenie Zielona Góra - Ostrów Wlkp - Warszawa
Szlakowa na odcinku Leszno - Ostrów Wlkp to 80-100 km/h,z czego 100 km/h możemy osiągnąć aż przy prawie 80 km szlaku w torze N, a na torze P wygląda to jeszcze ładniej, bo na cały 100 km odcinek tylko 8 km pozwala na osiągnięcie 80 km/h a pozostałe 92 km jest na stówie Oczywiście! Może jest tam pełna masa "sierżantów" skutecznie psująca średnią, pociąg regio jedzie ten 100 km odcinek w 1:45 minut - tyle jedzie osobówka na odcinku Leszno - Wrocław
Kuba MK, zacytuj odpowiednie słowa @Japaw, będzie to wyglądać nieco jaśniej.
Gdybiąc cały czas na temat tego iR ZG-Warszawa, może troszkę spójżmy na obecną sytuację. Dziś pociągi dalekobieżne prowadzone trakcją spalinową kursują tylko na trzech liniach (OstBahn, Korsze-Ełk, Białystok-Suwałki, sezonowo Łeba, Hel). Polityka PKP IC skupia się na wyeliminowaniu z ruchu pociągów prowadzonych właśnie tą trakcją, natomiast w przypadku PR-zastępowanie tradycyjnych składów tj. lokomotywa spalinowa+wagony szynobusami. Nikt więc teraz nie będzie przeczył własnemu postępowaniu i uruchamiał pociągu na linii niezeelektryfikowanej. Jeżeli nawet, problemy taborowe dałoby się rozwiązać (przecież ten nasz iR nie musi być obsługiwany przez LZPR, skład może wystawiać WZPR), zakładając że wypadałoby jeszcze mieć rezerwę. Pociąg ten miałby sens jedynie jako Regio z dotacją, z ZG do Ostrowa, a w przypadku gdy marszałkowie jakoś się dogadają do Łodzi. Innej opcji nie ma.
Co prawda we wstępnym projekcie RJ dla iR był pociąg Toruń-Szczecin obsługiwany przez SA110.
Gdyby się nad tym zastanowić, to w porównaniu do wyżej wymienionego połączenia, ten iR ZG-Warszawa mógłby być uruchomiony. Rzeczywistość jest inna. Nie ma pociągu Toruń-Szczecin, nie ma pociągów na liniach bez druta. Koniec.
Kolega ma całkowitą rację. Proszę jednak zauważyć iż po to prowadzona jest tutaj dyskusja wśród nas, klientów, którzy płacą i wymagają, żeby usprawnić ten cały dziurawy system. Od tego rozkładu jeździ IR obsługiwany trakcją spalinową na odcinku Korsze - Ełk. Da się? Nawet jeśli na tej linii prócz Olsztyna nie ma nic większego, a miasta mazurskie ściągają potoki tylko w sezonie? Proszę bardzo, ten IR jest codzienny! Oczywiście że są inne miasta potrzebujące podobne IR: Gorzów Wlkp, Zgorzelec, Zamość, Grudziądz. To że miasta te mają problemy na mapie kolejowej kraju wynika z nieudolności pracowników marketingu. O polityce IC szkoda słów...
Więc, może zamiast stosowania przez nas polityki "nie da się, my nie jesteśmy od tego" wstać z komputera i zrobić coś w sugestii skrzywdzonych pasażerów? Temat Zielona Góra - Ostrów Wlkp, co dla większości bzdura, jest miejscem gdzie można przedstawić własne rozwiązania
P.s. ten IR Mamry zmienia loka już w Olsztynie, więc na odcinku Olsztyn - Korsze korzysta już ze spalinowozu, PR stać na paliwo
W SRJP w tabeli 510 żadnego IR przez Korsze nie ma. Więc nie wiem co to za rewelacje. A co do relacji Zielona Góra - Wawa pod drutem to żeby nie pchać przez Poznań kolejnego pociągu, można od Krotoszyna puścić Jarocin, Września, Konin, Kutno, Warszawa Centr.
(A jak jest na Głogów - Leszno?) Szlakowa Głogów-Grodziec Mały 20km/h Grodziec Mały - Głogówko 50km/h Głogówko-Stare Drzewce na jednym torze 50 drugi 60 km/h Stare Drzewce- Leszno w strone Leszna 80km/h w strone od Leszna cały czas praktycznie 50km/h. Rewelacji niema ,tragedii też.
Seblit, w tab.510 nie ma, ale jest wagon Bh przełączany z IR Mamry na Regio i stanowi to de facto bezpośrednie połączenie, jednak w rozkładzie próźno szukać takiej informacji.
Jednak PR Olsztyn raz pomyslał,ale szkoda,że nie do końca.
A Twoja propozycja IR trochę nie bardzo bo omija największe ośrodki.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum