Myślę, że nie. Należy posadzić odpowiednie osoby na odpowiednich stanowiskach i zaprowadzić porządek w systemie finansowania polskiej kolei.
Co do PKP IC, ciekawe czy odwołają Mędzę? Jeśli tak, to poważnym kandydatem na stanowisko prezesa tejże spółki byłby Adrian Furgalski...
Na marginesie dodam, że mam nadzieję, że wywalenie Wacha będzie początkiem likwidacji tworu pt. PKP S.A. Bo zastanówmy się, czym się ta firma zajmuje? Niech będą Przewozy Regionalne, Intercity, Dworzec Polski, Polskie Linie Kolejowe należące do skarbu państwa, Energetyka, ale na litość boską, po co komu PKP S.A.?
Mamy sobie linię X ze stacji A do stacji D z przystankami B i C. Ogłoszony jest przetarg na przewozy na tej linii na 5 lat. Wygrywa go spółka PR i przez 5 lat sobie jeździ. I przez 5 lat musi utrzymać linię w ustalonym stanie technicznym. Wszystko by było opisane w przetargu, czyli linii nie można zamknąć, zmniejszyć prędkości szlakowej poniżej pewnego minimum i pewnej ilości par dziennie, czyli powiedzmy minimum to 3 pary dziennie. I cała infrastruktura leży w gestii PR, jak ściągną tabor który spowoduje że z semaforów wylecą wszystkie żarówki to będą musieli je za swoje odkupić.
Analogicznie mamy linię Y ze stacji E do H z przystankami F i G. Przetarg wygrała Arriva ale korzystają z torów także Koleje Mazowieckie. Jedni i drudzy płacą od ilości pociągów wszystkie opłaty utrzymania. Czyli jak Arriva ma 25 par dziennie a KM 2 to Arriva płaci 25/27 a KM 2/27. Przy czym jak kibel KM rozwali zwrotnicę to KM pokrywają koszta jego naprawy w całości.
Kto ma przewozy na linii ten o nią dba według zapisów przetargu lub odpowiedniej ustawy.
Można zrobić jeszcze tak ze linia i reszta to własność samorządu i to on dba o linie, perony, megafony czy wodę w kiblu na stacjach gdzie ów się znajduję. Przewoźnik tylko realizuje postanowienia przetargu.
Żadnych PLK, Dworców kolejowych, Kibli na ów, Energetyki, sretyki i innych gównianych spółek z ćwierć mózgami na stanowiskach prezesów.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Zmieniam pracę po nowym roku - idę na prezesa PKP S.A....
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-12-2010, 20:52
Kurde szkoda że nie ma z nami tych co najwięcej włożyli wysiłku w walkę.
Ostatnio zmieniony przez Damian Łódź dnia 30-12-2010, 20:53, w całości zmieniany 1 raz
Myślę, że nie. Należy posadzić odpowiednie osoby na odpowiednich stanowiskach i zaprowadzić porządek w systemie finansowania polskiej kolei.
Co do PKP IC, ciekawe czy odwołają Mędzę? Jeśli tak, to poważnym kandydatem na stanowisko prezesa tejże spółki byłby Adrian Furgalski...
Na marginesie dodam, że mam nadzieję, że wywalenie Wacha będzie początkiem likwidacji tworu pt. PKP S.A. Bo zastanówmy się, czym się ta firma zajmuje? Niech będą Przewozy Regionalne, Intercity, Dworzec Polski, Polskie Linie Kolejowe należące do skarbu państwa, Energetyka, ale na litość boską, po co komu PKP S.A.?
Sam się nad tym zastanawiałem ostatnio i nadal nie mogę rozgryźć do czego ta spółka została właściwie powołana . Czym ta spółka ma się teoretycznie chociaż zajmować? W praktyce wszyscy wiemy jak to wygląda (utrzymywanie czapy biurokracyjnej), ale pod jakimś pozorem PKP S.A zostało powołane .
@kryniczanin, a co się stało z Krychą że już nie pisze?
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-12-2010, 20:57
Nawet jeśli rozwiążą cały zarzad to i tak to nic nie da ,kolej potrzebuje programu naprawczego itd itp ,smutne ale prawdziwe
To najbardziej radosna kolejowa wiadomość. Czekałem na nią kilka lat. Szkoda, że weteranka walki z betonem - Krycha odpuściła. Mogła by się cieszyć dzisiaj.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-12-2010, 21:50
ET40, Odeszła z forum z tego co znalazłem w innych postach Miała dość wojen z betonem i nie tylko
Dobra wiadomość, chociaż jaskółka wiosny nie czyni.
W ostatnim dwudziestoleciu nie było ani jednego odpowiedniego prezesa.
Nowy beton szybko może stwardnieć i będzie tak jak było.
Bez zmian SYSTEMOWYCH kolei w Polsce się nie uratuje.
Furgalski moim zdaniem jeszcze nic konkretnego nie pokazał. Jest politologiem po UJ w Krakowie, udziela się w mediach, ale czy to odpowiednie kwalifikacje na szefa PKP? Może kiedyś, na pewno nie teraz. Ja proponuję kompetentnego, byłego szefa KM-ów Majewskiego. Merytorycznie jest świetny i w uczciwym konkursie sukces miałby murowany. Co do szefa PKP IC, Mędza musi mieć czas by naprawić to co zepsuł Celiński.
Dobra wiadomość, chociaż jaskółka wiosny nie czyni.
W ostatnim dwudziestoleciu nie było ani jednego odpowiedniego prezesa.
Nowy beton szybko może stwardnieć i będzie tak jak było.
Bez zmian SYSTEMOWYCH kolei w Polsce się nie uratuje.
Odwołanie Wacha to niezaprzeczalnie święto kolei! Jeszcze żadna dymisja w PKP nie została przyjęta z takim entuzjazmem. Oczywiście na wywaleniu Wacha nie można poprzestać. Trzeba rozbić całą kolesiowsko-mafijną sitwę, która trzyma władzę na kolei. Najtrudniej będzie się dobrać do bezkarnych działaczy związkowych stanowiących święte krowy, ale i na to jest sposób. Wystarczy ustawowo wyprowadzić związki zawodowe za bramy zakładów. Póki co cieszmy się z upadku reżimu Wacha.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum