MI zablokowało bo zgodnie z regułami POIiŚ tabor zakupiony z ich dofinansowaniem nie może konkurować ze sobą, co zostało uproszczone do jeżdżenia po jednej linii.
Tak, w styczniu miał być przetarg, niestety wciąż cisza.Szacunkowy koszt 1321 mln zł miał być na 70 EZT (kiedyś mówiono chyba nawet o ciut większej liczbie) czyli 18,8 mln zł/szt., już teraz wiadomo, że zmalała ona do 60 sztuk. Biorąc pod uwagę kondycję PRów oraz skąpstwo marszałków wątpię aby zdecydowali się na droższy zakup, raczej obniżą wartość projektu.
Marszałkowie dogadali się w sprawie zakupu pociągów dla PR
Jest przełom w sprawie zakupu 70 pociągów mogących rozpędzać się do 160 km/godz.dla Przewozów Regionalnych (PR). Do przełomu doszło podczas styczniowego spotkania marszałków z wiceministrem infrastruktury Andrzejem Masselem, dowiedział się DGP.
Zdecydowano, że nowe pociągi będą obsługiwać tylko istniejące już połączenia pomiędzy maksymalnie dwoma województwami; takie, które już obecnie są dofinansowywane przez marszałków - powiedział Dziennikowi Gazecie Prawnej Andrzej Massel.
Całość do przeczytania na portalu Rynek Kolejowy za Gazetą Prawną
-----------------------------------
A zatem problem składów na Kraków-Katowice i Kraków-Rzeszów sie powoli rozwiązuje.
EN77 do Tarnowa, Trzebini lubi Oświęcimia, a te nowe na pozostałe (Rzeszów, Katowice).
Film z przejazdu EN77. Na co warto zwrócić uwagę, to nie zamknięte drzwi i wysunięty stopień przy ruszaniu. Pesa nie popisała się, jeśli nie ma zabezpieczeń.
Przy okazji na RK pojawiła się galeria zdjęć składu.
Film z przejazdu EN77. Na co warto zwrócić uwagę, to nie zamknięte drzwi i wysunięty stopień przy ruszaniu. Pesa nie popisała się, jeśli nie ma zabezpieczeń.
Złożył się przecież chwilę po ruszeniu.
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-01-2011, 02:28
To prawda że Acatus zepsuł się dzisiaj na kursie do Wieliczki
A co się stało? Urwał mu się wysunięty schodek przy odjeździe z nierównego peronu?
Może ja jestem skrzywiony bo regularnie jeżdżę metrem, ale uważam że w nowych konstrukcjach wszystkie drzwi powinny być całkowicie zamknięte przed ruszeniem z miejsca.
Znając tabor ED74 to przy wysuniętym stopniu i otwartych drzwiach nie ma jazdy, więc nawet się nie ruszy z peronów. Ciekaw jestem jakie rozwiązania zrobiono w tym Acatusie II bo z tego co widzę to trochę mało bezpieczne
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
A kierownik, który musi obserwować krawędź peronu przed całkowitym opuszczeniem go przez skład? Bynajmniej tak jest w SKM w Trójmieście, ale może znowu my jesteśmy inni.
Przy okazji czy czasami te nowe wagony z ekspresów np. 154A nie mają tego, że do 5km/h wszystkie drzwi można otwierać a jak tylko skład przekroczy tą prędkość to się zamykają?
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Bynajmniej oznacza, że nie obserwujecie.
W każdym nowym EZT może być funkcja centralnego zamykania drzwi przez kierownika i wtedy jedne drzwi mogą być otwarte (niepraktykowane w EZT - praktykowane w PKP IC). Ale nie stopień, który bardzo szybko można skosić...
@przewóz - w ED74 jeśli masz otwarte drzwi (a też jest to EZT) to nie masz sterowania, na ED74 możesz centralnie otworzyć wszystkie drzwi ale po chwili i tak się wszystkie samoczynnie zamkną. Więc zasada działania jest inna niż np: w EN57. Przy wysuniętym stopniu na ED74 mamy tylko 10% mocy więc i tak nie ruszymy z miejsca (no chyba że z górki) a co do skoszenia stopni to już się to parę razy zdarzyło. Więc dziwi mnie to że w Acatus-ie II czyli EN77 można ruszyć w momencie kiedy są otwarte drzwi i nie tłumaczy to tego, że zamknęły się zaraz po ruszeniu. Co do obserwacji peronu to zostało wszystko zawarte w nowych instrukcjach dla drużyn konduktorskich z uwzględnieniem centralnego zamykania drzwi i oddziaływania czujników zamknięcia drzwi na system sterowania. Może zawile trochę napisałem ale chyba wyczerpująco. Postaram się dowiedzieć dlaczego EN77 może ruszyć przy otwartych drzwiach
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
Wie ktoś może, czy będzie to jeździło do Zakopanego ? Nie ukrywam, że chętnie bym nim sobie śmignął
Druga rzecz przy okazji, na 33121 jeździ cały czas regularnie papieski ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum