A może Lil Peter nam zazdrości,że potrafimy skutecznie zabiegać o pociągi.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-02-2011, 23:07
Panowie, raz już zainterweniowałem, ale drugi raz nie będę prosił o zachowanie jakiegoś minimum przyzwoitości w dyskusji. Osobiste wycieczki względem siebie proszę przekazywać sobie na PW.
elenia Góra nie ma nawet 100tys. mieszkańców. Więc ciekaw jestem skąd bierzesz te 500, chyba, że wliczasz w to jakiś Zgorzelec, Legnicę...
Koelgo na tej trasie jest jeszcze 120 tysięczne miasto Wałbrzych, - Marciszów z którego korzysta 30 tysięczna Kamienna Góra, Jaworzyna Śl., Kąty Wrocławskie i szereg innych miejscowości o większym lub mniejszym znaczeniu. 500 tys. to lekko obsługuje ta linia.
No proszę, kilka godzin mnie nie było na forum i jest temat który wreszcie poważnie coś wnosi sensownego co do połączeń z Karkonoszami
Takie połączenie jest potrzebne od dawna i argumenty osób które twierdzą że jest nie potrzebne przed modernizacją mnie nie przekonują i nigdy nie przekonają.
Powtarzam raz jeszcze że jak się ktoś ma przesiadać we Wrocławiu, to wiadomo że się przesiądzie do szybszego autobusu, ale jeśli będzie miał bezpośrednie połączenie pociągiem to napewno większość osób z tego skorzysta mimo dłuższego czasu przejazdu.
Wielki Szacun dla związkowców z "Kontry" z a ten pomysł. Oby wypalił.
Jestem przekonany że to połączenie będzie popularne, tym bardziej, że w ubiegłym roku jadąc w Karkonosze na listopadowy wekeend wraz ze mną we Wrocławiu przesiadała się dosłownie "pielgrzymka" ludzi z TLK z Krakowa do Regio do Jeleniej Góry i to jest dowód że nie tylko "szajbnięci mikole" do Jeleniej Góry chcą jeździć pociągiem panie @Lil_Peter
Odniosę się do wszystkich postów, które zostały napisane. Co do połączenia łączącego Jelenią Górę z Małopolską lub Podkarpaciem zainteresowanie jest o wiele większe niż tylko ze strony związkowców. W tej chwili poparcie wyrażają wszystkie stowarzyszenia na terenie całej południowej Polski od Karkonoszy po Tatry. Podobnie jest z pociągiem do Lublina. Podstawowe kierunki z Jeleniej Góry na chwilę obecną, z których najczęściej korzystają mieszkańcy mojego miasta i turyści z Polski to Kraków, Lublin, Warszawa, Gdynia i Szczecin i w tych kierunkach połączenia z Jeleniej Góry powinny wyjeżdżać codziennie. Również nie mniejsze zainteresowanie budzi uruchomienie połączenia Drezno- Jelenia Góra- Kłodzko trasą przez Zgorzelec lub Tanvald, Korenov i uruchomienie połączenia na linii Zgorzeleckiej do Warszawy.
A i jeszcze jedno- wiem, że dostanę ostrzeżenie, ale chcę tylko powiedzieć, że ludzi wrednych, więcej mówiących niż działających nierobów i zazdrosnych wyżeraczy, którzy krytykują każdą akcję tego typu, która nie jest związana z ich regionem to to forum nie potrzebuje!
Wiecie co mnie najbardziej denerwuje? Że to my, mieszkańcy regionu, musimy prosić przewoźników, żeby uruchomili jakieś połączenie. To jest bardzo żenujące! W normalnych krajach to kolej robi wszystko, aby przyciągnąć ludzi do pociągów, zapewniając im wcześniej odpowiednią ofertę. W Polsce wszystko postawione jest na głowie i dotyczy to PR jak i PKP IC. Od wielu lat toczy się zażarta wojna z kolejowym betonem o każde dalekobieżne połączenie. Czy tak już ma być do usranej śmierci, czy może w końcu doczekamy się normalnej kolei w tym naszym dziwnym kraju?
Owszem, jest to żenujące. Z drugiej zaś strony - gdyby nie wszelkiej maści inicjatywy, nie byłoby po co przychodzić na Dworzec, albowiem nic by do nas nie jeździło. Taka prawda.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Niestety to jest cała gorzka prawda. Beton układa rozkłady jazdy tak żeby im było wygodnie i żeby panowie kolejarze mieli dobry dojazd do pracy, a zwykłego pasażera który płaci 100% za bilet mają gdzieś.
Oni wychodzą z błędnego założenia że Krakowianin mając "pod nosem" Tatry nie pojedzie w Karkonosze, a Wrocławianin mając Karkonosze nie pojedzie w Tatry. Dlatego trzeba wbijać im w te betonowe głowy że tak nie jest i że ludzie podróżują z jednego krańca Polski na drugi i tą podróż trzeba im ułatwić.
Jelenia Góra posiada tylko jedno całoroczne dalekobieżne połączenie kolejowe, łączące ją Warszawą i jest sukcesywnie odcinana od reszty Polski – pisze posłanka Marzena Machałek. Domaga się od prezesa Przewozów Regionalnych przywrócenia miastu połączenia z Krakowem.
- Napływa do mnie wiele sygnałów o konieczności wydłużenia relacji pociągu InterRegio Kraków – Wrocław do Jeleniej Góry – pisze Marzena Machałek w liście do Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, prezes Przewozów Regionalnych.
Przypomina, że o wprowadzenie tej zmiany postulują m.in. Związki Zawodowe „Kontra”, Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Klejowych i Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei.
Posłanka nadmienia, że na trasie Jelenia Góra – Kraków kursują cztery autobusy dziennie i cieszą się niegasnącą popularnością.
W rozkładzie jazdy 2009-2010 konkurencyjna spółka PKP Intercity uruchomiła pociąg TLK relacji Jelenia Góra – Przemyśl, jednak pomimo ogromnego zainteresowania, został on zlikwidowany z dniem 1 czerwca 2010r.
- Przedłużenie pociągu InterRegio do Jeleniej Góry spowoduje wzrost konkurencji i obniżenie kosztów podróży na wspominanej trasie. Pozwoli także na zaoszczędzenie jednej pary pociągu Regio relacji Jelenia Góra – Wrocław Główny. Umożliwi też ponowny bezpośredni dojazd w Karkonosze z dużych aglomeracji miejskich takich jak: Gliwice, Katowice, Sosnowiec, Kraków – argumentuje Marzena Machałek.
Miejmy nadzieję, ze postulat przyniesie skutek, choć – komu jak komu – ale finansowanym przez państwo przewoźnikom na obniżeniu kosztów podróży raczej średnio zależy.
źródło: Nowiny Jeleniogórskie
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-03-2011, 15:12
Niech Pani Poseł zwróci się do Spółki która dostaję dotację do przewozów międzywojewódzkich - PKP Intercity. To jest ich misja. I jeszcze jedno na tle innych miejscowości - dawnych miast wojewódzkich to Jelenia Góra ma bardzo dobrą sytuację. Dla porównania - Legnica zero TLK linia pod drutem świetne szlakowe, Nowy Sącz ogryzki sezonowe plus skład 1 raz na tydzień linia pod drutem dobre szlakowe, Krosno zero pociągów Szlakowe podobne jak Jelenia z tym że druta brak.
kryniczanin, PR też dostają dotacje, a Dolny Śląsk na kolej regionalną wydaje najwięcej w skali kraju (Mazowsza i ich KM nie liczę), nawet więcej niż Śląsk, gdzie pociągów jest znacznie więcej.
Wydłużony IR na odcinku Wrocław - Jelenia Góra może być objęty taryfą REGIO. W ten sposób wilk będzie syty i owca cała. Ludzie zyskają nowe połączenie. PR nic za to nie zapłacą, bo połączenie będzie objęte dotacją. UMWD też na tym nie straci, bo i tak dotuje pociągi regionalne na linii jeleniogórskiej. Wystarczy tak ułożyć rozkład jazdy, żeby wydłużony IR zastąpił jeden z kursujących pociągów REGIO. Ze względu na tragiczną szlakową na linii jeleniogórskiej, sens mają właśnie pociągi dalekobieżne, z których chętnie korzystają turyści i tubylcy jadący w Polskę.
Przypominam, że IR "Łużyce" na odcinku Węgliniec - Bolesławiec kursuje jako REGIO.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niestety, ale chyba nawet Pani Poseł stwierdziła że w prestiżowej spółce IC nic nie załatwi. Ja działania Pani Poseł w pełni popieram. Pisałem to wielokrotnie na forum,ale napiszę raz jeszcze. W przypadku Jeleniej Góry wystarczy jedynie połączyć relacje IR Galicja z Regio do/z Jeleniej Góry bez potrzeby zmiany rozkładu jazdy, gdyż te pociągi są w obie strony ze sobą idealnie skomunikowane. Oprócz tego w kierunku Jeleniej Góry jest pół godziny czasu we Wrocławiu na wyrównanie ewentualnego opóźnienia. Na odcinku Wrocław-Jelenia Góra ten pociąg jechałby jako Regio więc byłby objęty dotacją. Ja się tej wesji będę trzymał i niema takiego argumentu żebym zdanie zmienił.
@kryniczanin Jestem także zwolennikiem wydłużenia w taki sam sposób IR Malinowski do Krynicy.
@Noema Chyba się ze mną zgodzisz że IR Łużyce powinien jeździć na wagonach i zostać wydłużony do Zgorzelca, a argument braku druta mnie nie przekonuje.
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 11-03-2011, 15:41, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-03-2011, 15:38
Noema,
Wszystko fajnie wszystko pięknie oczywiście masz racje co do komfortu ale jest problem Galicja to skład wagonowy prowadzony Bykiem. Wynajem loka od Cargo, wagony wiadomo swoje ale Byk + wagony to dużo większy koszt niż własny kibel. Nie da się wyjść na zero wycinając jedno Regio na własnym Kiblu.
Pytanko czy Galicja jeżdzi na dwóch składach czy na jednym. Bo jak na jednym to nie da się jej wydłużyć do Jeleniej Góry bo trzeba drugi skład i drugą maszynę a to całkowita jest utopia. Chyba że na wakacje puszczać Galicję na ED72 wtedy się da bez problemu i koszty się nie zmienią.
[ Dodano: 2011-03-11, 15:40 ] Adams, Tak jak pisałem wyżej problemem jest skład wagonowy i koszty. Na ED72 jestem jak najbardziej za.
Ja w tym temacie pisałem już kilka postów i tak jak Ty uwżam że po wydłużeniu Galicji do Jeleniej Góry powinna być obsługiwana ED72 lub porządnym EN57 (w wersji de lux ) przeminnie jeden obieg obsługuje PR Kraków a drugi PR Wrocław. Przy okazji ten skład mógłby obsłużyć dodatkowo wieczorne Regio Jelenia Góra-Węgliniec i poranne Węgliniec-Jelenia Góra (nocowałby w Węglińcu).
Co do wagonów to te z kolei powinny przejść na IR Łużyce i ta relacja zostać wydłużona do Zgorzelca. Od Węglińca mogłaby go pociągnąć PRowska stonka
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-03-2011, 15:53
Adams, Co do wagonach na IR Łużyce i wydłużenia do Zgorzelca zapomnij. Przewozy Regionalne wysyłają 76 lokomotyw spalinowych na żyletki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum