Wasz marszałek nie powinien cackać się z betonem PR Katowice i nie ulegać żadnym szantażom!
PR Katowice to najbardziej zabiurwiony i zbetoniały zakład PR. Gdzieś wyczytałem, że pracuje tam 2300 ludzi. Mniej tyle samo zatrudniają Koleje Mazowieckie (2500 osób). Jeśli zarząd PR chce zlikwidować śląski zakład to niech likwiduje. Im szybciej tym lepiej. Nikt po nich nie będzie płakał.
Parę lat temu podobne cyrk mieliśmy na Dolnym Śląsku. PR Wrocław był najgorszym zakładem w Polsce, likwidowali najwięcej pociągów w kraju. Z dyrekcją PR Wrocław toczyliśmy bezpardonową wojnę, zarówno tu na forum jak i w lokalnych mediach. W końcu i urząd marszałkowski miał dość tego burdelu na torach i powołał Koleje Dolnośląskie. Beton PR Wrocław trochę spokorniał.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 04-03-2011, 21:58, w całości zmieniany 1 raz
Obserwując to co się dzieje powiem szczerze, że liczę na to, że PR odważą się na zawieszenie tych pociągów. Będzie to prawdopodobnie ostatni ruch obecnej dyrekcji ZPR Katowice. Niech spróbują szczęścia, a wreszcie się znajdzie ktoś(UM) kto pogoni tych darmozjadów! Uważam, że punktem kulminacyjnym będzie zawieszenie tych pociągów i jeśli ludzie z UM mają jaja to pokażą dyrekcji gdzie pieprz rośnie!
Potencjał całego województwa śląskiego, po odpowiednich remontach, skomunikowaniach wraz z liniami szynobusowymi oceniam na 12-15 mln kilometrów. Tyle powinno być u nas pociągów by można powiedzieć, że mamy dobrze działającą kolej.
Byłbym wdzięczny, jeśli ktoś (może być na PW), zdradzi jakie jest rozłożenie kosztów po stronie PR, tzn. ile kosztuje prąd, dostęp do torów, pracownicy, sprzęt, podatki, inne koszty.
Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 04-03-2011, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Swoją drogą podziwiam ludzi wybierających zamiast pociągów Katowice-Gliwice autobusy 870, 840. Przecież to śmiech na sali! Tydzień, dokładnie 5 dni korzystałem z tych linii i z tego organizatora transportu publicznego...i więcej nie skorzystam, bo nie jestem śledziem dającym się zamknąć w metalowym pudełku. A skoro tylu jest chętnych na ten rodzaj transportu, to znaczy, że wszyscy lubią być śledziami. Ja wybieram PKP. Tak samo na trasie Katowice-Chorzów Miasto - szybko i z kulturą. Poza tym...w KZK GOP można cały miesiąc jeździć bez biletu bo system kontroli to lipa. W PKP...nie jest to już takie proste. Myślę, że min. dlatego ludzie wybierają autobus.
A może wszyscy powinni wybrać linię autobusową nr ...6 ?
Pozdrawiam.
_________________ ...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Jeżeli masz już bilet miesięczny i dojeżdżasz do katowic autobusem, to dodatkowy wydatek 104zł (głowy nie dam ile kosztuje) za bilet miesięczny strefowy A/B wcale nie jest taki oczywisty. 870 może i zapchane, ale jest ich tyle ile pociagów, jadą 11 minut dłużej o ile nie ma korków. Coś jest na rzeczy skoro ludzie wybierają własnie autobus, warto by pomyśleć dlaczego:)
Problemem są skomunikowania i rozkład. Ja np często wracam z gliwic i chętnie przesiadłbym się na pociąg w stronę bielska czy np wisły. Co z tego jeśli odjazd pociągu do wisły/bielska jest o tej samej godzinie lub minute wcześniej?? Często pociąg z gliwic czeka na wysokości lokomotywowni w Katowicach, aż odjedzie pociąg do wisły/żywca. Gdzie tu rozsądek?
Nie potrafię dopuścić do siebie myśli o tym , że od 21 marca Przewozy Regionalne zawieszą wszystkie połączenia na lini 154 Rybnik-Pszczyna -Bielsko Biała Główna ;( ;( !!! Po wprowadzeniu nowego rozkładu w grudniu 2009 roku i wydłużeniu połączeń Rybnik - Pszczyna do Bielska uważam , że linia ma o wiele lepszą frekwencję ... Jak można ?? ;( pozbawiać pociagów mieszkańców miasta Żory które liczy 62 022 mieszkańców Z połączeń tych korzystają również mieszkańcy takich miejscowosci jak Szczejkowice , Suszec , Rudziczka , Pszczyna o nich również nie można zapomnieć !!!! Gdy prezesem PR był Moraczewski i wprowadził rewolucyjny rozkład jazdy autorstwa Biegi liczyłem na to , że gorzej już nie będzie !
Należy wspomnieć również o tym , że w obecnym rozkładzie oraz nawet po korekcie marcowej liczba pociągów na lini 154 pozostała w takiej samej liczbie jak była od czasów grudnia 2009 roku ...
NIE RÓBCIE TEGO !!! Sądze , że jeszcze są sposoby na to by dojść do porozumienia pomiędzy centralą PR a Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego !!
Powinny się tym zainteresować nie tylko media ale również mieszkańcy oraz prezydenci miast Walczmy o połączenia na liniach z których mogą bezpowrotnie ;( wylecieć !Nam mieszkańcom Żor zamknięto już jedną linię 159 przy wielkiej rzezi w 2001 roku Żory - Orzesze
Jako miłośnik kolei oraz zawsze marzyłem o tym by pracować jako konduktor w PR nie potrafię dopuścić do siebie myśli , że 20 marca 2010 roku o godzinie 20 :28 na Żorskim dworcu usłyszę ze łzami w oczach pożegnalne smutne RP 1 ostatniego pociągu Regio ( osobowego ) na lini 154 !!
Być może teraz taki szum a w końcu się dogadają i nie dojdzie do rzezi połączeń .. Lecz mam wielkie obawy , ze może być inaczej ;(Pozdrawiam
870 zapchany jest zawsze, na trasie Katowice-Gliwice dojazd zajmuje mu 1 h do 1,5 h...wiem, bo jeździłem nim, a korki na tej trasie...są również prawie zawsze...
Pociąg na tej trasie jedzie ok 35 minut i też zawsze jest pełny...
Oczywiście, nie każdemu pasuje połączenie kolejowe, ale ja wybrałem pociąg. Od stycznia używam miesięcznej strefówki PR w jednej strefie czasem poruszając się poza swoją strefą, konduktorzy w większości przymykają oko, czasem trzeba kupić dodatkowy bilet...za 83 pln - opłaca się. Po 15 latach upokorzeń ze strony KZK GOP, likwidowania tramwajów etc etccc....!@#$%^& ich...
Parę dni temu rozmawiałem z jednym wylewnym kierownikiem pociągu, prosiłem o skomunikowanie pociągu do Chorzowa Miasto, niestety nie udało się i spóźniłem się do pracy, a oto dlaczego:
Odkąd rozpoczęła się barbarzyńska w mej opinii budowa dworca w Katowicach, kierownicy pociągów mają zakaz komunikowania na prośbę pasażerów pociągów na stacji Katowice. Jeśli to robią, ich kierownicy zmian obcinają im premie. Poza tym - z tego co mówił, to dyspozytorzy, jeśli słyszą takie prośby na radiu, sami na nich donoszą co także skutkuje obcinaniem premii...Niezła atmosfera tam panuje....
_________________ ...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Przecież w całym ŚZPR mówi się o tym, że nie bez przyczyny coraz częściej widać delegacje DB w urzędzie marszałkowskim w Katowicach. Ten rynek jest tak ogromny i tak łakomy, że tylko idiota tego nie dostrzeże.
Z tego co wiem to decyzja o zawieszeniu pociągów od 21.03 została już podjęta i raczej nikt tego nie cofnie. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że będą protesty związkowców w taki sposób, żeby zablokować całkowicie ruch na dworcu w Katowicach... może ich SOK przegoni
Wczoraj cały dzień liczyliśmy w Cieszynie podróżnych. Przyjechało 110 pojechało 108. To tylko dane ze stacji Cieszyn. W weekendy jest połowa z tego czyli jedzie 50 przyjeżdża 50. Mnożąc wszystko wychodzi na to, że z 14 REGIO na stacji w Cieszynie w ciągu roku przewija się około +/- 65 tysięcy pasażerów. Mało czy dużo, i mało i dużo, trudno mi to ocenić, ale CSMK będzie bronić połączeń.
DB [REGIO] w woj. śląskim na razie nikt nie chce. Może poza pasażerami... Reszta to plotka.
Ograniczenia od 21.03.2011, jeśli wejdą, splatają się z dwóch wątków. Pierwszy jest, jaki każdy widzi, a drugim jest sprawa połączeń do Wisły, która została utopiona w tą okazję.
Marszałek nie ma zamiaru kupować kota w worku i płacić za coś czego nie ma. Chwała Mu za to:)
ŚZPR należy zrównać z ziemią i całość biurokracji wywalić na śmietnik albo z powrotem do szkoły.
A co do DB to bardziej realne były by kible i motoraki ĆD. Czesi są bliżej:) KŚ+ĆD i można naprawdę zrobić coś fajnego.
CSMK będzie bronić połączeń na ziemi Cieszyńskiej oraz Tyskiej. Tak jak zadeklarował Exsimus. Dołączam się jako członek Zarządu CSMK:)
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
...
Co to za spółka bez własnego taboru? To jest firma dla zarządzających, a nie dla maszynisty, kierownika i konduktora.
...
I to jest właśnie jedna z przyczyn, przez którą pasażer nienawidzi kolei - takie właśnie podejście kolejarzy. Spółka samorządowa jest dla ludzi; dla PASAŻERA. Firma komercyjna (ewentualnie), która efektywnie zarabia na siebie i pracowników może być "dla zarządzających".
mk1992 napisał/a:
Robikon napisał/a:
dlaczego UM nie reformują pr
(...)
Co rozumiem poprzez słowo reforma? (...) wydzielenie poza struktury zakładu związków zawodowych, (...)
Hoho, bardzo ambitny plan! Proszę uchylić jeszcze trochę ambitnych wizji i odpowiedzieć na pytanie: jak? Donald Tusk nie pomoże na pewno.
Pracownikom PR zamiast strajkować radziłbym się otworzyć i pisać powoli CV, ponieważ scenariusz, który właśnie się realizuje nie jest niczym czego nie można byłoby się spodziewać.
Z tego co wiem to decyzja o zawieszeniu pociągów od 21.03 została już podjęta i raczej nikt tego nie cofnie. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że będą protesty związkowców w taki sposób, żeby zablokować całkowicie ruch na dworcu w Katowicach... może ich SOK przegoni
Może niech blokują ruch tam gdzie ma nie być połączeń - zostaną wcześniej zawieszone:/
[ Dodano: 07-03-2011, 09:51 ]
mikiyee napisał/a:
Jeżeli masz już bilet miesięczny i dojeżdżasz do katowic autobusem, to dodatkowy wydatek 104zł (głowy nie dam ile kosztuje) za bilet miesięczny strefowy A/B wcale nie jest taki oczywisty.?
Dać PRom więcej kasy ale niech w zamian honorują bilety KZKGOP
[ Dodano: 07-03-2011, 09:55 ]
szofer napisał/a:
Co to za spółka bez własnego taboru?
W Wielkiej Brytanii praktycznie wszystkie spółki nie mają własnego taboru.
szofer napisał/a:
To jest firma dla zarządzających, a nie dla maszynisty, kierownika i konduktora.
No proszę...
To maszynista, kierownik, konduktor jest dla firmy.
Może jeszcze kiedyś ktoś stwierdzi, że pasażer jest dla maszynisty, kierownika i konduktora ???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum