Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Pociągi w USA z perspektywy przeciętnego Amerykanina
Autor Wiadomość

M. Ciesielski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2009
Skąd: Kutno

PostWysłany: 04-03-2011, 14:20   Pociągi w USA z perspektywy przeciętnego Amerykanina Odpowiedz z cytatem


Opowiada (po polsku!) Amerykanin znany już m.in. z Wykopu, gdzie ostatnio pojawił się dwukrotnie.

Przeciętnym Amerykaninem trudno go nazwać, ale jego spostrzeżenia są ciekawe. Zadziwia podobieństwo pomiędzy działaniami władz niektórych stanów a władzami polskiego rządu - próby przesuwania dotacji przeznaczonych przez władze federalne (tzn. tam władzę federalną, u nas Unię Europejską, co podobnie działa) na budowę dróg. Cytuję: "parę miesięcy temu nasz ulubiony gubernator, Scatt Walker, zwrócił rządowi federalnemu 800 mln dolarów, które miały być na budowę kolei dużych prędkości, bo uważał, że zbyt mało osób jeździ pociągiem i że lepiej byłoby wydać te pieniądze na autostrady, drogi itd., bo większość tutaj jeździ samochodem". Nasz rząd niestety myśli podobnie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 05-03-2011, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Ja jechałem w 2000 roku pociągiem osobowym (New Jersey Transit) z Nowego Jorku (Penn Station) do Bradley Beach nad oceanem gdzie mieszkaliśmy, linią zwaną North Jersey Coast Line. Niestety wtedy jeszcze nie fociłem kolei. Ze szczegółów to tak, w Nowym Jorku żeby wejść na peron trzeba było mieć bilet na pociąg jadący z tego peronu. Skład był ciągnięty przez lokomotywę dieslową bo ta linia nie jest zelektryfikowana (jak większość w stanach). Nie pamiętam dokładnie ile wagów ale tak z 6-8. Były to wagony bezprzedziałowe, z klimatyzacją i siedzeniami zrobionymi z uwaga, brązowej dermy, ale wygodne. każda parą siedzeń miała takie coś z tyłu, w co się wkładało się bilety, żeby przyspieszyć pracę konduktorowi. Konduktor zabronił nam grać w karty bo powiedział że publiczny hazard jest zabroniony, nie graliśmy w grę na pieniądze ale i tak powiedział , ze nie wolno. Cena i czas porównywalna z autobusem. Niestety kilka razy jeździliśmy zwiedzać Nowy Jork ale tylko raz jechaliśmy koleją bo reszta ekipy wolała autobus bo w pociągu według nich było brudno i śmierdziało... No może trochę faktycznie tak, ale na pewno lepiej niż u nas w Polsce. W 1999 byłem natomiast w Kanadzie i raz jechałem osobowym do Toronto za pomocą Go Transit, też dieslowa lokomotywa. Wagony piętrowe (takie kańciaste z zewnątrz),w środku nówki pachnące z klimatyzacją. Wnętrze coś powiedzmy ja te co kupiły u nas KM. Zatom 10 lat temu Go transit miał lepszy standatrd niż NJ transit. Jednak jak jest teraz to nie wiem.

Foto z internetu taboru o którym piszę:

NJ Transit lokomotywa + wagony:

http://sierraactivist.org/wp-content/uploads/2010/03/new_jersey_transit.jpg

NJ Transit, wnętrze z siedzeniami z dermy (zrobione w 2009 więc widać dalej jeżdzą czyli nie musimy się wstydzić za nasze EN57):

http://www.ttmg.org/photos/tlogan/NJT_Pullman_Interior.jpg

Go Transit skład z wagonami piętrowymi:

http://www.thebluecomet.com/cn_GO726bayviewjct.jpg

Go Transit sam wagon:

http://www.kevinsbusrail.com/gotransit/gotransit_215.jpg

Go Transit wnętrze:

http://www.kevinsbusrail.com/gotransit/gotransit_2109int.jpg

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl