Jechałem dzisiaj nim na kursie do Libiąża i powiem tak fajny, ale najbardziej mnie wkurzyły drzwi między przedziałami - jak wchodzili starsi ludzie to prawie ich przytrzasło. Bo te drzwi są takie że trzeba strasznie dużo siły żeby je otworzyć, masakra. Ja nie miałem problemów ale po tym co dziś widziałem śmiem twierdzić że EN77 będzie w najbliższym czasie przyczyną tego, że ludzie nie zdążą wysiąść na docelowej stacji i pojadą dalej. Po prostu niewygodnie się je otwiera.
Mało miejsca na nogi, grzanie jest bardzo dobre a byłem dziś światkiem tego, że w trakcie trasy gdzieś za Krzeszowicami zgasło prawie całkowicie światło w pociągu! I to nówka-sztuka! Albo Acatus jest wadliwy, albo to sieć trakcyjna jest uszkodzona(przeżarta rdzą)i pantograf nie łączy i dochodzi do spadku napięcia. Dodam że na EN57 w tym miejscu jest to samo i zawsze dokładnie w tym samym miejscu na obu torach. Albo gaśnie całkowicie, albo żarówki awaryjne.
Także co do oświetlenia tych EN57 najprawdopodobniej nie jest wadliwe, a wadliwa jest trakcja która powoduje spadek napięcia zasilającego. Albo jedno i drugie jest do dupy trakcja zła, złe EN57 i zły Acatus.
Dobre jest w nim to, że na wyświetlaczu pokazuje aktualną prędkość - za Trzebinią w stronę Oświęcimia pokazywał od 39 do 15km/h. Wyświetlacze takie jak w krakowskich MPK. Tylko mogliby już zrobić tak, że zamiast imienin pisze np: "następna stacja Trzebinia" jak jest Trzebinia albo "następna stacja Chrzanów" przed Chrzanowem i tak przed każdą stacją. Wtedy ludzi byłoby więcej - bowiem słyszałem rozmowę dwóch studentek w pociągu, które mówiły, że boją się jeździć rano albo wieczorem jak jest mniej ludzi bo nie widzą gdzie wysiąść i boją się, że drzwi się nie otworzą.
Dodatkowo zauważyłem usterkę w Acatusie - strasznie huczą te świetlówki, dużo ciszej chodzą w EN57.
Mało miejsca na nogi, grzanie jest bardzo dobre a byłem dziś światkiem tego, że w trakcie trasy gdzieś za Krzeszowicami zgasło prawie całkowicie światło w pociągu!
W tamtej okolicy gdzieś się jedzie z opuszczonymi patykami przez jakiś odcinek, więc przetwornica nie działa, wtedy powinno załączać się oświetlenie ograniczone - awaryjne (wybrane świetlówki/małe żarówki).
Cytat:
albo to sieć trakcyjna jest uszkodzona(przeżarta rdzą)
Rdzą? Miedź?
Cytat:
i pantograf nie łączy
A to inna sprawa... pantograf potrafi odskoczyć na wielu miejscach i wtedy WS ma prawo się wyłączyć, a co za tym idzie - przetwornica.
Cytat:
Wyświetlacze takie jak w krakowskich MPK. Tylko mogliby już zrobić tak, że zamiast imienin pisze np: "następna stacja Trzebinia" jak jest Trzebinia albo "następna stacja Chrzanów"
Taka opcja oczywiście jest, łącznie z informacją akustyczną - to po prostu trzeba oprogramować i włączać. W Stadlerach to działa, ale w modernizacjach EN57 na przykład już nikomu się nie chce tym zająć poważnie często..
Cytat:
Dodatkowo zauważyłem usterkę w Acatusie - strasznie huczą te świetlówki, dużo ciszej chodzą w EN57.
Jeśli chodzi o gaśnięcie światła, jest to związane z budową nowego wiaduktu nad torami w Krzeszowicach.
Odnośnie Acatusa, również zwróciłem uwagę na bardzo uciążliwe i toporne drzwi między przedziałami, co zostało stwierdzone powyżej. Powinni jak najszybciej coś z tym zrobić. Z resztą opinii wstrzymam się, aż trochę kilometrów ten pociąg wyjeździ.
albo to sieć trakcyjna jest uszkodzona(przeżarta rdzą)
Rdzą? Miedź?
Dokładnie, choćby np. powiedzmy trakcja jest przeżarta i wtedy jak ją dotknie pantograf to wtedy zwykle jest tak, że nie łączy pantograf i przeskakuje iskra. No i powiedzmy przejedzie ileś tam pociągów, każdy "będzie iskrzył" i po jakimś czasie drut w ogóle przestanie łączyć.
To jest na pewno rdza + uszkodzenia wynikające z przeskakujących iskier. To jest tak samo jak np. podłączasz do gniazdka urządzenie dużej mocy i powiedzmy bolce w wtyczce przestaną łączyć to wtedy się iskrzy między nimi a takimi wkładkami czy jakby to nazwać, zaczyna je zżerać, powstaje przepięcie, zaczyna się wtyczka nagrzewać, prąd idzie bardzo do góry a po jakimś czasie może całkowicie bezpieczniki wywalić. Ja już tak miałem kilka razy w domu więc wiem co mówię.
A co do tej rdzy to widziałem już taki drut kolejowy cały zielony, i co to nie jest rdza? Jest rdza. Zresztą tam gdzie wymieniali trakcję nigdy nie widziałem, żeby drut był zielony(czytaj zżarty rdzą).
Zresztą nieważne czy rdzą czy z powodu przepięć - ważne że jest zżarty i pantograf nie łączy. I stąd mogą być awarie potem sieci że np. rozdzielnie wywali bo pantograf nie łączył i powstało spięcie, prąd coraz wyższy i buum bezpieczniki. No i awaria gotowa.
Cytat:
Taka opcja oczywiście jest, łącznie z informacją akustyczną - to po prostu trzeba oprogramować i włączać. W Stadlerach to działa, ale w modernizacjach EN57 na przykład już nikomu się nie chce tym zająć poważnie często..
Dokładnie, ale powiem Ci jeszcze że w MPK Kraków też są betony bo ludzie się dopominali i tylko na chwilę pokazywali przystanki, teraz znowu pokazują "imieniny". Głupota i marazm.
Cytat:
Dodatkowo zauważyłem usterkę w Acatusie - strasznie huczą te świetlówki, dużo ciszej chodzą w EN57.
Cytat:
Na pewno świetlówki?
Oczywiście że świetlówki. Mam wyjaśniać jak one wyglądały? To były takie długie płaskie rurki świecące bladym światłem zamknięte w nie wiem jak to nazwać abażurze czy takim przeźroczystym pudełku aby tak nie raziły w oczy.
Ja już tak miałem kilka razy w domu więc wiem co mówię.
Mi tam się podstację trakcyjną zdarzyło wywalić i WSa niejednego, wiec wiem co to jest łuk - szczególnie w prądzie stałym
Miedź nie rdzewieje w takim pojęciu, jak niektóre metale, które są zjadane wręcz.
Niżej już wiesz, co się dzieje z tym przewodnikiem. Zaśniedziałe przewody nie są bardzo groźne. To lekkie utlenianie na powierzchni. Groźniejsze jest zużycie tych przewodów, co widać gołym okiem, nawet jak drut nie jest zielony.
Co do huczenia - nie słyszałem jeszcze w życiu huku świetlówek, choć każde źródło światła w domu mam i na kolei też znam... Raczej chodzi o przetwornice do nich, albo ogólnie o urządzenia wyciągowe.
Świetlówki brzęczą, ale obecnie częstotliwość jest tak dobrana, że tego się nie słyszy.
Znając tabor ED74 to przy wysuniętym stopniu i otwartych drzwiach nie ma jazdy, więc nawet się nie ruszy z peronów. Ciekaw jestem jakie rozwiązania zrobiono w tym Acatusie II bo z tego co widzę to trochę mało bezpieczne
Rozmawiałem z kolegami z PR. Jest opcja wyłączenia zabezpieczeń... Były już problemy w Krakowie przed inauguracją do Krynicy ze schodami i wyłączono zabezpieczenia. Zapomnieli je załączyć. A przez ten filmik była afera wewnętrzna z karami dla maszynistów włącznie...
[ Dodano: 05-02-2011, 10:51 ]
Acatusy ciągle mają jakieś problemy. I 01 i 02. Dobrze że serwis na nich jeździ i naprawiają na bieżąco. Ale problemów jest dużo...
Co do wyglądu. Po boku wygląda fajnie, chociaż kolory małopolskie są niezbyt atrakcyjne. Lepiej było je pomalować jak MPK na kolor niebieski. Ale przód jest beznadziejny, o wiele bardziej mi się podoba ED74...
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-02-2011, 13:33
Wczoraj, to jest 6 lutego, do Wieliczki Rynek pojechał Acatus, a wrocił ..... EN57 z opoznieniem 15 minut. Wnioskuje, ze jakas awaria musiala byc
Wszyscy zadaja sobie to pytanie zobaczymy. Ja stawiam, że jeden pojedzie na Sędziszów/Kozłów, a drugi pewnie też na Wieliczka-Oswiecim, bo tu jest najwięcej par, więc łatwo wkomponowac się w jakiś obieg.
Panowie - z dumą zawiadamiam, że dzis na Dunajcu pojechał skład EN77-003 + EN77-004 Jest to absolutna rewelacja ! Mimo problemów z podstawieniem składu- odjazd z opoznieniem 7 minut, panika pasazerow o 16:30 (składu nie ma, informacji zero), zmieniony został rowniez peron- odjazd z peronu drugiego. Skład robi wrazenie. Pozdrowienia dla Hurricane'a- dzis na Dunajca czekało około 350 osob, jako że TLK do Przemysla nie rusza juz o 16:20, lecz 16:40, stad czesc klienteli odeszla do wczesniejszego Dunajca
Jesli skład ten na stałe zadomowi sie na Dunajcu to bedzie to gigantyczny sukces i wielki postęp. Dodam, ze frekwencja dzis to jakieś 90%- wiekszosc czoworek pełna, pojedyncze wolne miejsca w tyle składu.
Dzisiejszy widok dwóch Acatusów był naprawde budujacy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum