ziken, jego propozycja nie jest dobra. EZT na linii lubińskiej to marnotrawstwo jednostek, których i tak brakuje. Frekwencja jest tam tak niska, że wystarczy najmniejszy AS, a i tak tłoku nie będzie.
Zresztą nie wiem czy jest sens w ogóle reaktywować te połączenia, bo szlakowa prędkość dyliżansowa nie przyciągnie zbyt wielu chętnych. Jeśli KD chcą wozić powietrze i Jerrego do Lubina to niech sobie wożą, najlepiej na swój koszt a nie na koszt podatnika. Mam nadzieję, że PR Wrocław nie da się w to ponownie wmanewrować.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Modliszka, W pełni się z Tobą zgadzam. To, że prawie wszystkie pociągi REGIO kończą bieg we Wrocławiu to absurd. Podajmy przykład. Do Wrocławia przyjeżdża pociąg z Kłodzka. Zaraz potem zjeżdża na grupę postojową, by za kilkanaście minut podstawić się jako pociąg do Węglińca. To tylko strata czasu i pieniędzy. Można by przecież zrobić jeden pociąg Kłodzko - Węgliniec i tyle... Ale UMWD i tak zrobi swoje... :/
Przyjechałam do Wrocławia pociągiem z Bolesławca i od razu ten sam skład był podstawiony jako pociąg do Kłodzka. Dlatego popieram pomysł Modliszki, żeby łączyć relacje, zamiast je sztucznie dzielić. Niestety odnoszę wrażenie, że decydenci zarówno w UMWD jak i w PR Wrocław mają w głowach zakodowane, że pociąg musi kończyć bieg w stolicy województwa.
Z /do Jeleniej Góry też można by przedłużyć multum pociągów. Jestem w stanie zrozumieć że nie są wydłużane relacje, w których występuje zmiana kierunku jazdy (typu pociągi z Ostrowa, Kluczborka czy Poznania, choć Kamieńczyk jeździ, a w jednym z rozkładów był pociąg Jelenia Góra-Ostrów Wlkp.), bo zmiana kierunku to strata czasu, ale jedno Opole, Strzelce albo Kędzierzyn... Co szkodzi wydłużyć?
[ Dodano: 02-04-2011, 21:38 ]
Nawet mam chyba pomysł, które by się dało tak przeciągnąć:
Ten o 11:40 z Wrocławia, który proponowałem dwie strony wcześniej, mógłby np. startować w Kędzierzynie, a ten z 15:40 z Ostrowa. W drugą stronę 05:50 z Jeleniej do Kędzierzyna (jak za dawnych dobrych czasów), a 09:50 do Ostrowa.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Moim skromnym zdaniem, absolutnie powinny wrócić R Szczeliniec w rel. nie tylko do Jeleniej ale ponownie do Kłodzka, plus Kamieńczyk Poznan- Jelenia- Kłodzko, również. Myśle, iż to jest priorytet.
Druga kwestia, obecny skład R Kłodzko-Ostrów-Łódź, przetrasować na Kłodzko-Łódź Kaliska, jako R ŚNIEŻNIK na całej trasie przyspieszony, na EN 57 SPOT, w obie strony z możliwością łączenia zz Jelenia Góra- Łódź.
odjazd proponuje w godzinach porannych aby ta sama jednostka na wieczór wracała, tak po 22.
Póki Wrocław Główny jest w remoncie, na dwurelacyjne pociągi Kamieńczyk i Szczeliniec nie ma co liczyć. To wymaga manewrów z wagonami, a nie bardzo jest gdzie je robić. Jeżeli już, to Kamieńczyk niech jeździ do Jeleniej albo Szklarskiej, a Szczeliniec do Kłodzka- zgodnie z nazwami. Do tych dwóch dać skomunikowanie- dla Kamieńczyka na Kłodzko, a dla Szczelińca- do Jeleniej.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jerry a czemu ma służyć ta dziura od 6 do 15? to ma być pociąg retro czy dla użytku mieszkańców i turystów??
dobrałem rozkład dla potrzeb osób uczących się i pracujących
[ Dodano: 02-04-2011, 23:37 ]
ziken napisał/a:
Cytat:
Bonifas ja też z nudów stworzyłem rozkład dla linii 289. Przedłużyłem tylko kursy niektórych pociągów.
Jerry będziesz wysyłał swoją propozycje do UMWD , twoja propozycja rozkładu jest bardzo dobra dla tej trasy
dziękuję tylko wprowadzę drobne szczegóły i wyślę
[ Dodano: 02-04-2011, 23:40 ]
Lady Makbet napisał/a:
[b] Jeśli KD chcą wozić powietrze i Jerrego do Lubina to niech sobie wożą, najlepiej na swój koszt a nie na koszt podatnika. Mam nadzieję, że PR Wrocław nie da się w to ponownie wmanewrować.
A skąd wiesz że ja niby jestem z Lubina????
Nie wiem czy wiesz ale prędkość dla pociągów pasażerskich na linii 289 wynosi teraz (dokładnie od 1 marca) 60km/h dla pasażerskich, więc o co tyle szumu?
A od grudnia PR z dolnego śląska idzie pa pa (w zapomniane). Marszałek nie chce już korzystać z ich usług i da zarobić innym spółką a w szczególności Kolejom Dolnośląskim
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Przywrócić pociągi do Złotoryi i Lubina a także ze Zgorzelca do Jeleniej przez Mikułową i z Nysy do Kamieńca (Kłodzka) - to powinny być cele do osiągnięcia dla Dolnego Śląska ! pytanie czy beton kiedykolwiek na to pozwoli...?
Celem Dolnego Śląska powinno przejęcie, wyremontowanie i uruchomienie wszystkiego co się da ale przede wszystkim przejęcie tego co jest a co PLK wszelkimi sposobami chce ubić! A gwoli Złotoryi. zastanawiam się czy nie lepiej było by żeby UM przeją odcinek Chojnów - Złotoryja. Przecież on padł podobnie jak Lwówek - Jerzmanice i Lubań - Leśna, po kapitalnym remoncie. Myślę że tam łatwiej było by puścić szynobusy. Ruchu towarowego tam nie ma, torów zatem nie miało by co rozkraczać a i sama trasa dla towarówek jest mniej atrakcyjna bo bez druta. Dostęp do krawędzi peronowej w Chojnowie zostawiono a i wlot do samej stacji również pozostał. Poza tym pociąg przejeżdżał by przez Zagrodno (dość sporą wieś) no i kilka innych mniejszych miejscowości - to i tak lepsze niż wyludnione Pawłowice .
Na razie trwają z tego co wiem negocjacje o utrzymanie lwóweckiej. Jeżeli uda się to obronić, to wtedy można myśleć o przejmowaniu innych odcinków. A swoją drogą, myślę że UMWD jeżeli chce utrzymać pociągi na lwóweckiej, to musi poczynić starania o jej przejęcie, bo inaczej PLK znając życie o tory nie zadba i z powodu kiepskiej szlakowej szynobusy będą jeździć puste.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
CO myslicie nad połączeniem z Zielonej Góry do Kłodzka Gł . Obecnie pociąg R-7630 odj Z.Góra 6:10 przyjazd Wrocławia Gł godz 9:45 a pociag z Wrocłwia do Kłodzka ma odjazd o 9:56 . Można by było zrobić bezpośrednie połączenie z Zielonej Góry do Klodzka Miasto co sądzicie o takiej relacji
Z Kłodzkiem Miasto może być kłopot, bo to przystanek. Prędzej można by myśleć o wydłużeniu go do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście. A tak na uboczu, to ten pociąg do Kłodzka to skomunikowanie do Kamieńczyka.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Z Jeleniej Góry do Zgorzelca codziennie jeździ kilka par autobusów, pośpieszne, przyśpieszone, osobowe. Od lat jeżdżą, bo jest w nich frekwencja. Gdyby tak uruchomić na stałe 4-5 par pociągów w relacji Jelenie Góra- Zgorzelec MIASTO, co ważne Zgorzelec Miasto, plus 2-3 pary pociągów Regio Bahn Dresden- Gorlitz- Zgorzelec- Jelenie Góra- Szklarska Poręba- Harrahov było by to hitem wśród turystów z Niemiec.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Priorytetem powinno być uruchomienie większej liczby pociągów RE Wrocław - Drezno - Wrocław, co najmniej 5 par. Czy tak trudno dogadać się z DB Regio?
KD powinny jeździć do Zawidowa. Dogadać się z Czechami, żeby ich motoraki też zajeżdżały do Zawidowa na skomunikowanie z KD. Byłoby szybkie połączenie do Liberca i dalej do Pragi.
No i KD powinny też jeździć do Gorlitz, gdzie mieszka wielu Polaków. To absurd, że KD kończą w Zgorzelcu! Czy te 2 dodatkowe km to bariera nie do pokonania? Od tego roku samorządy mogą już dotować połączenia międzynarodowe, więc swojej nieudolności nie da się zwalić na MI.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum