Mi się ten pomysł podoba, choć jestem pewnie trochę naiwny licząc na niższą cenę. Bo chodzi o to, że ja mogę jechać gorszym wagonem, np. SPOTem, za niższą cenę, ale szybko, bez zbędnych (dla Ex) zatrzymań. I takie coś jest OK. Te modernizowane, choć nieluksusowe wagony są zupełnie akceptowalne, oczywiście nie za taką cenę jak na EIC. Dodatkowo miejscówka pozwoli wielu ludziom na komfort psychiczny "pewności miejsca".
Natomiast tak jak napisał Przedmówca, nie kosztem TLK, szanuję ludzi z mniejszych miejscowości, i dlatego oferta powinna być zróżnicowana, odpowiadająca na potrzeby różnych grup.
BTW, uważam, że strasznie głupie było uwalenie TLK, tych autentycznych...
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Mieszają, mieszają, aż hej. Bardzo dobrze, że wraca kategoria ekspres, bo tak samo jest przecież w ościennych krajach, typu Słowacja, Czechy, Węgry, z którymi to wiele osób porównuje nasze koleje. Uważam także, że powinno się odstąpić od nazwy TLK, która kiedyś była odcyfrowywana jako "Tanie Linie Kolejowe", a teraz jako "Twoje Linie Kolejowe". To jest dobra nazwa na spółkę, ale nie jako określenie pociągu pośpiesznego. TLK nic nie mówi zwykłemu pasażerowi, ludzie dalej używają "pośpieszny", a tylko służy gmatwaniu i tak zakręconej kolejowej rzeczywistości. P, EX, IC, EC i wszystko byłoby jasne.
Na siłę dostosowaliśmy do durnych przepisów jeszcze durniejszej unii nazwę osobowych - zmiana na Regio. Nakombinowali i burdel się zrobił. Proponowałbym odkombinować:
Osobowy
Osobowy Przyspieszony
Pośpieszny
Ekspres
Będzie wiadomo co i jak. Bo co mówi TLK ? Nic. Ani to tanie ani nijakie ani nic. Nawet nie gówniane bo przy najbliższej okazji wytną wszystkie.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
dinxles: Raczej z powszechnej opinii przyjęło się że obecne TLK to Pośpiechy.
Pawel_15:Te kategorie były by według mnie najlepsze no i oczywiście pośpieszne pod nazwą
IR to pośpiech spółki PR
TLK to pośpiech spółki IC
Ale przy połączeniach międzynarodowych nadal występuje nazwa pośpieszny. Taka kalinka co do Królewca jeździ w sezonie. W rozkładzie jest jako pospieszny - w innych krajach nie ma takiego burdelu z oznaczeniami.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
A ja już ku....... ać nie mam na to wszystko słów. To co się dzieje na kolei a zwłaszcza ze spółką IC to jakaś pomyłka po prostu. A za pół roku znowu zmiana!!! Albo może nie za tydzień, albo może już codziennie inaczej żeby wszystkich zmylić! Problemem własnie jest z tą dezinformacja na PKP i brakiem przejrzystości ofert i pociągów.. Nawet pracownicy się w tym wszytki gubią a co dopiero podrózni!! Ludzie zróbcie raz a dobrze, ciągłe te zmiany do niczego nie doprowadzą a wręcz przeciwnie - ciągle odpychają od siebie! A pociągi niech sie nazywają jak mowa polska mówi: niech pociąg osobowy zostanie osobowym a nie jakieś regio - co to z resztą znaczy? Z jakiego to języka? Tak samo pociąg poiśpieszny - Tlk????? A co to ma zmienić ? Że niby co?? Twoje Linie Kolejowe?? To jest jakaś tania żenada ludzie? Mam wrażenie że to dzieci w przedszkolu wymyśliły!! I tak samo ExpressIntercity!! - Ludzie może za miesiąc ktoś jeszcze jakiś przedrostek dołoży i będzie tak : Twoje Tanie ExpressIntercity Linie Kolejowe! Ludzie żeby zakupić bilet będą musieli nazwy z karki czytac bo nie będą mogli zapamiętać tego wszytskiego! MASAKRA JAKAŚ!! Chcecie dobra koncepcje na to wszystko?? PROSTE - niech osobowy zostanie osobowym, pośpieszny pośpiesznym a expres expresem! Czy nie jest prościej i przejrzyście!!!
Bardzo dobrze, że wrócą expresy. I zgadzam się z przedmówcami - powinny wrócić też pośpieszne i osobowe. No i oczywiście nazwy. Tylko normalne a nie jakieś Akademie Portfela czy coś takiego.
lukasz3k007 uśmiałem się czytając Twoją wypowiedź Masz rację, niech zrobią kategorię TTEICLK !!! A tak z innej beczki to Husarze z ekspresami będą śmigać po dostarczeniu nam Bezwahadełek, które na IC będą latać?
_________________ Co tu robić, żeby nic nie robić a zarobić? ... Dewiza władz
PKP?
Mi się ten pomysł podoba, choć jestem pewnie trochę naiwny licząc na niższą cenę.
No to faktycznie jesteś naiwny.
Jestem niemal pewna, że ceny w Ex się nie zmienią, tzn. pozostaną na obecnym poziomie EIC. Natomiast, żeby EIC jakoś odróżniały się od Ex to w tych pierwszych wzroście cena obowiązkowej miejscówki z obecnych 12,50 do 20-25 zł.
Tak więc przemianowanie większości EIC na Ex niczego nowego nie wniesie, poza podwyżką cen w EIC. W końcu nowy prezes PKP IC zapowiedział, że spółka musi zwiększyć przychody. A skoro pasażerów ubywa i likwiduje się kolejne pociągi TLK to aby zwiększyć przychody trzeba podwyższyć ceny biletów i miejscówek. Beton PKP IC pijarowsko ogłosi, że dokonał modyfikacji cen.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Moim zdaniem, dobrze że wracają Expresy ale jeżeli ma być tak jak do tej pory że cenę Ex od IC różniło się tylko ceną miejscówki to nie ma to najmniejszego sensu, bo w dalszym ciągu podróżni za ponad 100 zł do Krakowa czy Poznania dostaną zwykłą zieleninę. Na to, że Ex będą miały kategorię TLK + cena miejscówki też bym nie liczył znając raz pazerność IC, dwa jej kłopoty finansowe, które jak życie pokazuje najlepiej łata się z kieszeni przeciętnego Kowalskiego. Ewentualnie spółka na pociągi ekspresowe powinna wprowadzić taryfę około 75% ceny na obecny EIC + symboliczna cena miejscówki (2-3 zł).
Co do wagonów jakie widziałbym na Expresach to jak najbardziej 140A, 141A, 144A czy 111Arow, ewentualnie SPOT.
Co do obecnych EIC, które staną się IC po 1 czerwca to moje typy są następujące:
1. Kościuszko i Kaszub (jako jeden obieg)
2. Odra i Panorama (jako jeden obieg)
3. Lech
4. Chrobry
5. Górnik
6. Krakus
7. Fredro
Lech, Chrobry, Krakus czy Fredro to przecież sztandarowe IC, swojego czasu jeżdżące pod banderą IC+.
Na pewno "Małopolska" powinna zostać przemianowana na Ekspress bo to kpina w biały dzień.
Co do "Beskidy" i "Tatry" to tuż po przemianowaniu na EIC bywało różnie, natomiast ostatnio przynajmniej wagony drugiej klasy są w porządku. Dzisiaj (a w zasadzie już wczoraj) wracałem "Tatrami" z Krakowa to zestawienie: 2 x 111Arow, Z2B, 144A, wars, Z2A, 139A-Op.
"Neptun" raczej na pewno będzie jako Ex, zwłaszcza że nie wiadomo jak długo pojeździ przez Toruń, remont E65 ciągle trwa i na szybki koniec się nie zanosi. A co za tym idzie "Lajkonik" automatycznie musiałby się stać Ex. No chyba, że spółka wraz z ponownym wprowadzeniem Ex i IC zmieni również obiegi.
Czy "Ondraszek" jest do odstrzału to nie wiem, ale wiem jedno że od grudnia kursuje on w obiegu z "Klimczokiem", i ten raczej nie pozostanie EIC. To, że "Ondraszek" był jednym z pierwszych IC oczywiście pamiętam, również on chyba jeździł w kategorii IC+. Ale niestety od grudnia 2009 roku jego standard systematycznie się pogarsza, a już od grudnia 2010 roku to kompletna porażka. To jest przykład zjazdu po równi pochyłej jednego ze sztandarowych pociągów kwalifikowanych jeżdżących po polskich torach.
A tak na marginesie, jakby "Ondraszek" stał się TLK to mieszkańcy Śląska i Bielska Białej tylko by zyskali. Przecież obecnie to ostatnie miasto nie ma żadnego pociągu w taryfie TLK.
.A tak na marginesie, jakby "Ondraszek" stał się TLK to mieszkańcy Śląska i Bielska Białej tylko by zyskali. Przecież obecnie to ostatnie miasto nie ma żadnego pociągu w taryfie TLK.
Nie sądzę żeby PIC się stał aż taki dobroduszny i zdegradował "Ondraszka" do TLK. Z drugiej strony szkoda że tak zeszmacili ten pociąg. Jeszcze nie tak dawno "Ondraszek" i "Górnik" to były dwa najbardziej flagowe pociągi łączące Śląsk ze Stolicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum