Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Następny
Modernizacja E30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec
Autor Wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 19-10-2010, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Nie widzę przeszkód aby w przypadku stworzenia tam jakiegoś połączenia dalekobieżnego lokomotywa DB spalinowa zmieniana była na Elektrowóz (przykład: EC WAWEL PKP IC Kraków- Hamburg Altona gdzie SU45/46 zmieniane jest na Elektrowóz w Niemczech i na odwrót .Skład kursuje przez Forst,Żary,Żagań,Legnica gdzie jest zmiana loka na EU07i dalej WR,Opole,Katowice.) I myślę że to czy Niemcy zbudują drut czy nie to ich sprawa . My będziemy mieć wreszcie połączenia dalekobieżne po zmodernizowanej Magistrali od samej granicy do Krakowa , Warszawy,Katowic ,Przemyśla itd. A zestawienia ETZ będą wreszcie sensownie dojeżdżać Do Zgorzelca a nie ileś km przed bo nie ma głupiego drutu albo trzeba zmieniać loka co jest kosztowne i ani PR ani tym bardziej PKP IC nie chcą tu inwestować w połączenia dalekobieżne . Przypomnijmy że początkowy brak druta po modermie spowodowany był nie brakiem kasy itp. a kolejarzami ,którzy domagali się aby nie był montowany to byli ci którzy zajmowali się wówczas zmianami kier jazdy oraz lokomotywami. Kier jazdy składy i tak zmieniają .Tak jak ETZy PR z WR-JG czy dawny pociąg Ex z JG do Warszawy Wschodniej na EP09 w zeszłym roku uwalony tak jak i przemyśl-Zgorzelec ,Warszawa -Zgorzelec a dla czego ? Właśnie z powodu druta . Więc strzał w kolano bo ani oni nie zmieniali dalej tych składów ,ani my pomimo nowoczesnych torów nie mamy prawie żadnych składów dalekobieżnych na Zgorzelec (oprocz dresia i to tylko dla tego że Niemcy się zgodzili dać VTR ..

Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 19-10-2010, 17:38    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z przedmówcą. Po co zawsze mamy oglądać się na innych? Niemcy niech sobie robią co chcą, a my róbmy swoje i na nich nie patrzmy. Podobna dyskusja pojawia się ostatnio odnośnie drogi ekspresowej S3 odcinek Legnica-Lubawka, bo po co budować taką drogę skoro Czesi wycofują się z budowy Ski po swojej stronie? Wiec moje pytanie dla kogo budujemy dla nas, zeby ułatwić komunikację w kraju czy dla Czechów?
Dorzucę jeszcze trochę innej mojej idee fixe. Zelektryfikujmy 1 tor do samego Goerlitz. Zakupmy nowy EZT na nasz system i puszczajmy składy Wrocław-Gerlitz, choć raz będziemy lepsi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 19-10-2010, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Hehe. A myślisz że PKP pozwolą na takie dziwadło jak elektryfikacja jednego toru Węgliniec-Zgorzelec? Swojądrogą to ja widziałbym na tej trasie EZT Talent 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 29-10-2010, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Przebudowa stacji Szczedrzykowice od km 50,725 do km 53,200 wraz z robotami towarzyszącymi.

Kosztorys inwestorski 52 516 120 zł brutto

1. Skanska - 33 769 305,59 zł brutto

2. PNI Warszawa - 34 020 023,65 zł brutto

3. FEROCO + ZRK DOM + TORPOL - 35 503 117,42 zł brutto

4. PRK Kraków - 36 559 285,14 zł brutto

5. Tchas Polska + Eiffage Rail Warszawa + Transkol Kielce - 37 228 446,13 zł brutto

6. PRKiI Wrocław + Infakol Jawor - 39 139 831,23 zł brutto

7. Hydrobudowa Polska + Aprivia - 39 919 620 zł brutto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-02-2011, 14:32    Odpowiedz z cytatem

Przetarg PKP PLK dot. budowy mostu przez Nysę Łużycką

PKP PLK rozpisały przetarg na ustalenie planu prawnie wiążącego i uzyskanie decyzji Federalnego Urzędu Kolejowego (EBA) dla realizacji zadania "Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Bielawa Dolna - Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja".

Zamawiający wymaga, aby zadanie zostało wykonane w ciągu 14 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena. Oferty można składać do 3 marca.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 27-04-2011, 18:43    Odpowiedz z cytatem

Czy są jakieś informacje, nie plotki, tylko potwierdzone plany elektryfikacji odcinka Węgliniec- Zgorzelec?

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-04-2011, 19:06    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz, a za co PLK miałyby zelektryfikować tę linię? Jak była okazja i środki unijne to można to było zrobić parę lat temu. Zamiast tego zelektryfikowali linię towarową z Węglińca w kierunku Horki przez Bielawę Dolną, ale trakcja elektryczna jest tam bezużyteczna (dobiega tylko do mostu granicznego), bo nie ma trakcji po niemieckiej stronie. Najlepiej opisała to Noema:

Tę nienormalność zawdzięczamy związkowcom PKP z Węglińca. Pracowałam w PKP PLK i widziałam wstępne plany modernizacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec. Linia miała zostać zelektryfikowana, w Zgorzelcu miała być podstacja trakcyjna. Plany zarzucono po naciskach betonu związkowego (głównie z cargowskiej szopy), którzy obawiali się utraty pracy. Wtedy do Zgorzelca jeździło sporo pociągów i w Węglińcu była zmiana lokomotyw. Elektryfikacja linii wyeliminowałaby konieczność wymiany lokomotyw, co ograniczyłoby pracę PKP Cargo.

Summa summarum UMWD oraz przewoźnicy pasażerscy i tak zrezygnowali ze składów wagonowych do Zgorzelca, a kolejarze z Węglińca i tak zostali pozbawieni pracy. Teraz na głupocie polskich kolejarzy zarabia DB Regio, które do spółki z PR uruchamia REGIOekspresy Drezno - Wrocław, bez oglądania się na związkowy beton PKP.

Przez związkowców z Węglińca traci PKP PLK, które mogłoby zarabiać na większej ilości pociągów, a nie zarabia. Traci PKP Energetyka, która mogłaby zarabiać na sprzedaży energii trakcyjnej, a nie zarabia. Ale przede wszystkim tracą pasażerowie, bo polikwidowano wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca, a nawet bezpośrednie pociągi regionalne do/z Wrocławia. W sumie gdyby nie DB Regio i ich Desiro to Zgorzelec pomimo zmodernizowanych torów i dwóch stacji byłby kolejowym zadupiem.

Ktoś zapyta dlaczego władze PKP PLK ugięły się pod naciskiem związkowców z Węglińca. To proste. W spółkach PKP rządzi kolejarska "Solidarność", a dyrektorem ówczesnego Oddziału Regionalnego PKP PLK we Wrocławiu (teraz to jest oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK) był i jest nadal Jerzy Dul, były przewodniczący kolejarskiej "S" na Dolnym Śląsku, osoba dość wpływowa w Grupie PKP.

Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Gorlitz - Dresden też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 27-04-2011, 19:18    Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś się może orientuje jaki był by koszt elektryfikacji tego odcinka???

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 27-04-2011, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Gorlitz - Dresden też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy

Mimo że z całym tekstem Noemy się zgadzam, to postanowiłem zacytować właśnie ten końcowy fragment.
Niech ludzie którzy używali argumentu że Gorlitz - Dresden jest niezelektryfikowany sobie porównają ilość bezpośrednich połączeń między tymi miastami, a ilością bezpośrednich połączeń z Wrocławia do Zgorzelca. Gdyby nie DB i ich 3 pary RegioExpresów tych połączeń nie byłoby wcale. Pozostają jedynie ogryzki KD rel. Zgorzelec - Węgliniec, które co prawda są tam skomunikowane z Regio do Wrocławia, ale brakuje sensownego skomunikowania Zgorzelca z jedynym tanim dalekobieżnym pociągiem wyjeżdżającym z Węglińca czyli IR Łużyce. Co prawda ze Zgorzelca to skomunikowanie jest jedynie w dni robocze i czas na przesiadkę wynosi aż 45 minut, ale już w drodze powrotnej tego skomunikowania niema wcale. Także EC Wawel nie posiada żadnego szybkiego skomunikowania w Węglińcu z szynobusem do/z Zgorzelca. Zastanawiam się czym się kierowali ludzie układający rozkład jazdy, bo napewno nie zapewnieniem wygody mieszkańcom Zgorzelca i przyjezdnym do tego miasta.
Moim skromnym zdaniem skoro nie zdecydowano się już na elektryfikację odcinka Węgliniec - Zgorzelec, powinno się wywalić na pysk z tej lini KD i dogadać się z Niemcami żeby oni wydłużyli swoje Regio Dresden - Gorlitz do Węglińca które jeździłyby pod "banderą" PR i Węglińcu były skomunikowane z każdym pociągiem odjeżdżającym z tej stacji, przynajmniej w kierunku Wrocławia.
Od 1 maja Niemcy otwierają rynek pracy dla Polaków więc podróżnych na lini Polska - Niemcy przybędzie, tym bardziej że z Dresden jest już możliwość dostania się pociągiem niemal w każdy zakątek naszych zachodnich sąsiadów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 23-05-2011, 13:09    Odpowiedz z cytatem

PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu rozpisały przetarg na przebudowę stacji Wrocław Leśnica od km 12,900 do km 14.450 wraz z robotami towarzyszącymi wynikającymi z wymogów decyzji środowiskowych dla odcinka Wrocław – Malczyce realizowanej w ramach odbudowy i modernizacji linii kolejowych E30/C-E 30 na odcinku Legnica – Wrocław – Opole.

W ramach tego zamówienia zostanie przebudowany układ torowy na stacji wraz z odwodnieniem, perony z podjazdem dla niepełnosprawnych i dojściem dla pieszych wraz z zabytkowymi wiatami peronowymi. Przebudowane zostanie także tunelowe przejście dla pieszych między peronami. Będzie one wydłużone. Powstanie również tunelowe przejście dla pieszych w ciągu ulicy Wyboistej. Zmodernizowana zostanie sieć trakcyjna, LPN i sieć odbiorów nieatrakcyjnych, elektroenergetyki, obiektów inżynieryjnych, urządzeń srk i telekomunikacji. Zostaną również zbudowane ekrany akustyczne. PKP PLK oceniają, że zamówienie to warte jest powyżej 20 mln euro. Jego realizacja ma rozpocząć się 31 sierpnia, a zakończyć 20 listopada 2012 r.

Termin składania ofert to 29 czerwca. Kryterium ich oceny będzie w 100 proc. cena.

źródło: PKP PLK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 03-07-2011, 09:38    Odpowiedz z cytatem

i jak bede Zgorzelec - Wegliniec? Ostaje spalina czi bede linia elektrifikowana?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-07-2011, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Środa Śląska – Malczyce już gotowy

Zakończona inwestycja obejmowała m.in. wymianę i modernizację 24,5 km torów sieci trakcyjnej.

Celem modernizacji było m.in. poprawienie bezpieczeństwa, komfortu oraz standardu podróżowania, a także przystosowanie torów oraz sieci trakcyjnej do jazdy pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h.

- Ponadto chodziło o zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania linii poprzez zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych, przyjaznych środowisku - powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na stacji Malczyce zbudowano trzy nowe perony z urządzeniami obsługi podróżnych i wyremontowano trzy zabytkowe drewniane wiaty peronowe, a także budowę przejścia tunelowego między peronami. Zmodernizowano też cztery wiadukty oraz siedem przepustów kolejowych.

Ponadto w miejscowości Chomiąża, w ciągu drogi powiatowej, zbudowano osiem nowych przepustów drogowych. Wyremontowany został również przejazd kolejowo-drogowy.
- Realizowane prace wymagały przełożenia sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnych oraz modernizacje dwu stacji transformatorowych – tłumaczył rzecznik.

Stacja Malczyce leży w ciągu III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Drezno - Wrocław – Katowice – Kraków - Kijów (Linia E 30), między Wrocławiem i Legnicą.

Inwestycja została zrealizowana w ramach zadania „Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica- Wrocław - Opole”.

źródło: KOW

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 05-07-2011, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Czy wiecie, czy linia do Ujazdu jest czynna w ruchu towarowym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 07-07-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Nowe tory, szybsza trasa. Pociągi pojadą do 160 km/h

W czwartek oficjalnie oddano do użytku zmodernizowany odcinek trasy kolejowej Środa Śląska -Malczyce. Od teraz pociągi będą tam jeździć 160 km/h, zamiast jak do tej pory 30 km/h

Ten 10,5 km odcinek jest częścią Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Drezno - Kijów i najczęściej uczęszczanej trasy kolejowej w Polsce, również dlatego, że mieszkańcy Dolnego Śląska dojeżdżają nią codziennie do pracy i szkoły.
W ramach remontu m.in. wymieniono i zmodernizowano 24,5 km torów i 23 km sieci trakcyjnej, cztery wiadukty kolejowe oraz odnowiono stację w samych Malczycach. Tam wybudowano trzy nowe perony, wyremontowano podziemne przejście kolejowe i przystosowano je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odrestaurowano również 100-letnie wiaty kolejowe. W Chomiąży, miejscowości na trasie, na życzenie mieszkańców wybudowano przejście dla pieszych w nasypie. Remont odcinka trwał 27 miesięcy i kosztował 169,9 mln złotych.
Dzięki modernizacji trasy pociągi pasażerskie mogą teraz z jeździć prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
- To taka międzynarodowa, kolejowa autostrada - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tę prędkość pociągi rozwijają już na trasie Zgorzelec - Legnica, a docelowo mają tak jeździć od granicy do Opola. Po drodze wyremontowane i unowocześnione mają być wszystkie stacje.
- Żeby osiągnąć ten cel brakuje nam już tylko remontu odcinka Wrocław - Leśnica, a na to przetarg jest właśnie rozstrzygany - mówi rzecznik.
Andrzej Eidtner, kierownik kontraktu inwestycji w Malczycach dodaje jednak, że na tym jednym odcinku pociągi nigdy nie pojadą z maksymalnie dozwoloną prędkością: - Ukształtowanie torów umożliwia przejazd nie szybszy niż 120 km/h. Dodatkowo w 2007 roku stacja w Leśnicy została wpisana na listę zabytków, co wymaga innego trybu realizacji robót.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 07-07-2011, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Marcel Štancl napisał/a:
i jak bede Zgorzelec - Wegliniec? Ostaje spalina czi bede linia elektrifikowana?


Nie, nie będzie elektryfikowana. Zostaje spalinowa. Od 2030roku można liczyć na elektryfikację i 2 tory : )

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 30 z 34 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl