Kurka wodna, a co ma Rebilas do remontu linii ? Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Za remonty odpowiedzialne jest PLK, a za PLK Państwo Polskie, ktore stosuje taka a nie inna polityke, ktora mniej wiecej mozna ujac slowami olej kolej i kup se samochod
Piastując funkcje managerskie jest się odpowiedzialnym za strategie prowadzenia rozmów, zawierania układów z kompromisami włącznie, tylko że nie powinno to być na zasadzie chory układ i kompromis za wszelką cenę. Dlaczego ciągle wszystko się kręci w błędnym kole; tory nie wyremontowane - nie jeździmy, dlaczego nie remontujemy torów - bo nikt po nich nie jeździ. Ktoś powinien w końcu dać sygnał na wyjście z tego koło inicjując plan długoletniej współpracy i rozwoju.
Cytat:
Ta nagonka na Rębilasa jest dziwaczna, niestety świadczy tylko wypisujących te bzdury użytkownikach forum. Czy ktoś zadał sobie pytanie o przyczyny takiej sytuacji?
Użytkownicy forum to nie tylko MK ale przede wszystkim osoby korzystające z usług kolei codziennie, raz od czasu lub po prostu nie mający możliwości skorzystania z tych usług w wyniku coraz gorzej układanych rozkładów, niestabilnych na dłuższą metę z rozkomunikowaniami włącznie. Osoby które w ten sposób zbywane są przez kolej właśnie zadają sobie pytania o przyczyny takiego stanu rzeczy. Proste pytanie; kiedy, gdzie , na jaką skalę i z jakimi efektami została ostatnio przeprowadzona akcja promująca kolej mająca na celu zapełnienie pociągów? Nie mówię tu o PWDC, o którym do tej pory wiedzą tylko ci, którzy tak czy inaczej podróżowali by koleją, w końcu chyba na taką masę zatrudnionych osób ktoś odpowiada za dział promocji i reklamy. Niektórzy pasażerowie robią więcej aby wypromować kolej niż rzesza osób odpowiedzialna za te zadania.
Tylko zobaczcie co przez te lata co on dyrektorował się zmieniło w małopolskiej kolei.
Ps. po co było kupować wagony EN 87 skoro one nigdzie się nie nadają oprócz linii Oświęcim Kraków przez Skawinę - chyba,że chciano je puszczać do Tarnowa
Ile razy mam trajkotać o tym samym... A Wy udajecie że nie przyswajacie tego do wiadomości. To może pogrubie, dotrze do Was raz a dobrze...
Szynobusy serii EN81 nie nadają się do jazdy górskiej ! toteż MZPR bardzo by chciał puszczac EN81 na Kryniczance, Zakopiance, czy Sucha-Zywiec, ale po prostu nie daja sobie rady ! Z braku innego taboru kursuja tam stare EN57.
Dokładnie jest tak jak piszesz , też wiele razy pisałem to na forum.
Dla uściśnienia dodam że nie jest to problem nie do przejścia ,rozmawiałem chyba rok temu z kimś kto chyba był inżynierem i znał problem sprężarek i powiedział mi że jest też druga znacznie droższa wersja EN-81 gdzie sprężarki sie nie psują ale PRy zamawiają te tańsze:(
Zresztą wydaje mi się że Newag i Pesa tylko czekają aż ktoś zamówi u nich tabor niskopojemny-tak potrzebny na wiele linii.
Nie wydaje mi się aby opracowanie należało by zacząć od podstaw:
Wg.mnie na przykładzie Newagu aby wyszło jaknajtaniej dwuczłonowe pudło z pociągu Papieskiego a wózki,silniki i elektronika z 19we -nie wierze że opracowanie tego projektu zajęłoby lata.
Paradoks
100% poparcia -zawarłeś wszytko to co chciałem napisać
Rębilas nie jest za wszytko odpowiedzialny ale jest na stanowisku MENADŻERSKIM-sam byłem na takim stanowisku 6 lat,byłem rozliczany za realizacje celów ilościowych,jakościowych i nie wszytko zależało ode mnie-musiałem walczyć z poddostawcami podzespołów itp.aby osiągnąć swoje cele które to uzasadniały moją obecność w firmie w której pracowałem.
Więc mam pytanie :
WIEM ŻE PODSTAWĄ WSZYSTKIEGO JEST REMONT TOROWISKA ABY BYŁA KONKURENCYJNA PRĘDKOŚĆ-DYREKTOR RĘBILAS MOŻE ZA TO NIE ODPOWIADA ALE PRZEZ CZAS JEGO URZĘDOWANIA JAK WIELE BYŁO PISM I WYSIŁKÓW Z JEGO STRONY I WALKI ABY WYWŻEĆ PRESJĘ NA PLK W SPRAWIE REMONTÓW BĄDŹ Z ILU KANAŁÓW STARAŁ SIĘ UZYSKAĆ DOTACJE NA REMONTY,JAK WIELE WYSIŁKU WŁOŻYŁ W RATOWANIE UPADAJĄCYCH LINII???
CZY PRZEKONYWAŁ WŁADZE MAŁOPOLSKIE DO RATOWANIA TRAGICZNEJ SYTUACJI NA KOLEII A W SZCZEGÓLNOŚCI STANU TOROWISKA-JA CZĘSTO BYŁY PISMA CZY ROZMOWY JEŻELI WOGÓLE BYŁY
CZY PRÓBOWAŁ NAMÓWIĆ DO PRZEJĘCIA NIEKTÓRYCH LINII PRZEZ WOJEWÓDZTWO???
JAK WIELE PISM WYSŁAŁ DO ODPOWIEDNICH STRUKTUR KRAJOWYCH I EUROPEJSKICH???
ILE AKCJII PROMUJĄCYCH KOLEJ W MAŁOPOLSCE ZORGANIZOWAŁ???
DLACZEGO UWALANE POCIĄGI PRZECINAJĄCE GRANICE WOJEWÓDZTW PRZEWAŻNIE UWALANE BYŁY Z POWODU MZPR???
DLACZEGO INNE PR Z INNYCH WOJEWÓDZTW MAJĄ TAK POD GÓRKĘ Z MZPR???( na przykład: dofinansowanie 2,9 km do linii Oświęcim-Katowice)
SĄDZĄC PO TYM JAK WIELE LINII UPADŁO ZA JEGO KADENCJII NIESTETY NIE WYDAJE MI SIĘ ŻE ZROBIŁ WIELE,ŻE WALCZYŁ KAŻDEGO DNIA...
---------I WŁAŚNIE ZA TO POWINIEN ZOSTAĆ ROZLICZONY!!!---------------------------------------------------
Oczywiście to też nie jest wina MZPR tylko ludzi pracujących i jeżdżących koleją???!!!
Cytat:
Jak informuje „Gazeta Krakowska”, w Krakowie pojawił się duży problem z przedostaniem się pociągiem z Dworca Głównego do Kraków Business Park. Pasażerów jest tak dużo, że nie ma mowy o jakimkolwiek komforcie. Podróż co prawda trwa tylko 15 minut, ale w ścisku, z jakim muszą zmierzyć się podróżni, musi być naprawdę ciężko.
W pociągach do Zabierzowa jest bardzo ciasno. Wielu pasażerów pokonuje trasę w eleganckich strojach ze względu na wymogi dyktowane przez pracodawców, ale podróż w takich warunkach nie ma według pasażerów sensu.
Pociąg jest przepełniony zwykle już na stacji Kraków Główny. Według relacji pasażerów, najgorzej jest w sytuacji, gdy pojawiają się rowerzyści lub wycieczki. Na stacji Łobzów dosiadają się kolejni pasażerowie, a wówczas jest jeszcze gorzej.
„Gazeta Krakowska” informuje, że niektóre firmy w Kraków Business Park przeprowadzają ankiety odnośnie do tego, czy pracownicy chcieliby, by zorganizować autobusy dowożące ich do pracy, ale kosztowałoby to więcej, niż bilet kolejowy.
Według Kazimiery Biel-Zając z Przewozów Regionalnych SA, już w Zabierzowie pociągi pustoszeją, dlatego też kolejarze nie uruchamiają długich składów na tej trasie. Przedstawicielka Przewozów Regionalnych zapowiedziała, że przewoźnik planuje zwiększenie pojemności składów pomiędzy godz. 7 a 8.30 oraz 15 a 17
trzeba było awantury firm zlokalizowanych przy stacji żeby zakład Małopolski wpadł na pomysł, że może by tak zwiększyć pojemność składów - choć z drugiej strony pasażer i tak pojedzie choćby dlatego że samochodami pojadą 3x dłużej to po co przepłacać
Dodam ze swojej strony że jeżdżąc bardzo często już od 2009/2010 do dziś na relacji Chrzanów-Kraków Gł. przykładowy kurs o 15stej z Chrzanowa na 16:20 w Krakowie en57 był już w Trzebini zapełniony w 90%, potem (Krzeszowice, Rudawa, Zabierzów) było już tylko gorzej! W Bussines Parku to już masakra była, ludzie pchali się aby tylko wsiąść do pociągu zaś kondi z pomocnikiem nie nadążali wypisywać biletów!!!
I to ma być ta szybka kolej aglomeracyjna dla wszystkich z po za Krakowa?
To oczywiście też nie ponosi winy pan Rębielas do spółki z UM???
Żenada mili Państwo jak niektórzy próbują tu bronić człowieka który ponosi odpowiedzialność za spółkę której jest dyrektorem i za którą odpowiada.
Ten pan stanowczo za długo piastuje tą funkcje.
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Dokładnie jest tak jak piszesz , też wiele razy pisałem to na forum.
Dla uściśnienia dodam że nie jest to problem nie do przejścia ,rozmawiałem chyba rok temu z kimś kto chyba był inżynierem i znał problem sprężarek i powiedział mi że jest też druga znacznie droższa wersja EN-81 gdzie sprężarki sie nie psują ale PRy zamawiają te tańsze:(
Nie żadne PR-y, tylko Małopolski UM zamówił i kupił ten tabor za pieniądze podatników!!!
Ale i tak per saldo UMWM ponosi odpowidzialność za ten zakup. Kto im pisał SIWZ? Krasnoludki? Skoro chcieli ten sprzęt kupić, to wiedzieli po co. Jeśli wiedzieli po co - to czemu kisi się teraz w krzakach? A jeśli nie wiedzieli po co - to po co kupowali? Ja po prostu nie lubię rozmywania odpowiedzialności, i tyle.
niestety nie pogodzimy wszystkich. podwójny skład też by nie wchodzil w gre, bo odc krakow-krzeszowice nie dal by zarobic na sklady podwojne. chyba ze wzmocnienia czestosci kursow do zabieszowa czy krzeszowic
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-06-2011, 17:46
Dawać dodatkowy pociag Krakow-Krzeszowice- w tej newralgicznej porze gdy ludzie do Busines Parku na 7:30 i 8:00 jada do pracy. Z Krzeszowic z kolei jest dużo busów, ale i równie dużo ludzi dojezdza stamtad pociagami- dodatkowy pociag i w tą stronę też się przyda- na pewno znalazła by sie jakas luka zeby go wcisnac. Ten dodatkowy pociag widzialbym o 7:15 z Krakowa, albo ewentualnie 7:40
Mam wrażenie, że tak jak wampiry ludzkiej krwi tak niektórzy do życia potrzebują zwalczać Rębilasa. Często przyczyny są prozaiczne, jeden z drugim zaproponował pociąg z Biecza do Limanowej, ten się nie zgodził twierdząc, że ludzi nie będzie no i mamy awanturę. Ktoś nawet jak wspomniałem wcześniej pisał o tym jakby zareagował gdyby go spotkał w sklepie, to już jakaś psychoza. Rębilas za remonty nie odpowiada, te jednak są potrzebne. Brak szynobusów to też nie jego wina, chociaż problem na pewno zauważa. Zamiast się żalić jeden z drugim apelowałby do marszałka by kupił coś co nadaje się na kryniczankę. Błędy Rębilas popełnia- patrz obecny rozkład remontowy na kryniczance i monstrualne czasy przejazdów- ale na pewno te nie mogą go dyskwalifikować. Błędy tego rodzaju mogą się zdarzyć, liczę na to, że ktoś wyciągnie wnioski.
@adamus a braki taborowe to wina Rębilasa? Tłum w godzinach szczytu nie dziwi, pewnie Twoim zdaniem powinieneś mieć dla siebie cały segment. Sorry o 16 to i w tramwaju linii 50 stoi się w Krakowie na jednej nodze, czy w Warszawie w metrze i jakoś tam nikt odpowiednio szefów MPK czy ZTM nie chce odwoływać. Chcesz komfortu? Bierz taksówkę, albo poczekaj do 20, wtedy pusty segment będzie czekał . Poważnie mówiąc trochę cierpliwości, będzie tabor, odejdą kolejarzowozy, to sytuacja może się poprawi. Rębilas nie ma kasy a la Koleje Mazowieckie, czas wreszcie to zrozumieć.
Co do kryteriów rynkowych oceny Rębilasa to też bzdura. Z takim taborem rynek musi tracić, dodatkowo na głowie banda związkowców i konieczność utrzymywania kolejarzowozów. Będą szynobusy, pozamykamy kasy to i zacznie się walka o rynek z busiarzami. Wtedy koszty spadną, zwiększy się bezpieczeństwo podróży, to i dzięki pasażerom biznes będzie się kalkulował. Po co EZT z Krynicy do Sącza a nawet do Stróż w niektórych składach oraz w relacjach Tarnów- Krynica nie mam bladego pojęcia. Tak trwonimy kasę na złom z PESY, kupujemy szynobusy, które w góry się nie nadają a potem płacimy za kilometry kibli, co kosztuje sporo. Problemem nie jest Rębilas Panowie a Urząd Marszałkowski, gdzie niestety ludzie z PO obecnie dbają tylko o siebie a na polityce transportowej nie znają się kompletnie, zresztą nie tylko na tym. Jak kolej ma jeszcze istnieć czas wreszcie kupić te szynobusy, wyremontować tory, wyposażyć pociągi w automaty do biletów- kasy tylko na największych dworcach, pogonić nierobów związkowców i wtedy możemy o kolei rozmawiać. Panie marszałku czas się obudzić. Może jakąś petycję do marszałka wspólnie napiszemy? Kompromis chyba jest możliwy a szynobusy na kryniczankę być muszą!
A tych naszych szynobusów to przerobić się nie da ? Drogo by to wyszło?
Mnie tylko nurtuje, kto wg Ciebie odpowiada za kolejne zamkniete linie, cyrk z ZKA. Bo odpowiada za to dyrektor MZPR, który za swoje błędy powinien odpowiedzieć stołkiem. Bo jakbyś nie popatrzyl tak źle jeszcze nie było. A jeszcze troszku porządzi to za chwilę od Sącza czy od Suchej zrobi KA, bo powie , że to tańsze.
Co do stanowiska pewnie szlo by coś dograć, tylko pytanie kto się tym zajmie
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Niestety, jak wspomniano wyżej, nie będzie łatwo z czymś dodatkowym. Dwa składy to chyba najgorsze rozwiązanie. Dodatkowy pociąg by się przydał, ale na powrót z Krzeszowic nie później niż 7:20 lub 7:50, kiedy jest jeszcze tzw. poranny szczyt. A tak przy okazji, to bardzo brakuje czegoś ok.6:20. Do ub.roku zawsze coś było, a teraz 6:06 i 6:41.
Dodatkowo brakje bardzo kursów przyśpieszonych Karolinki, Wandy, Skalnicy
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum