Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Następny
Rębilas musi odejść, czyli pomysły na uzdrowienie kolei!
Autor Wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 13-06-2011, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kurka wodna, a co ma Rebilas do remontu linii ? Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Za remonty odpowiedzialne jest PLK, a za PLK Państwo Polskie, ktore stosuje taka a nie inna polityke, ktora mniej wiecej mozna ujac slowami olej kolej i kup se samochod


Piastując funkcje managerskie jest się odpowiedzialnym za strategie prowadzenia rozmów, zawierania układów z kompromisami włącznie, tylko że nie powinno to być na zasadzie chory układ i kompromis za wszelką cenę. Dlaczego ciągle wszystko się kręci w błędnym kole; tory nie wyremontowane - nie jeździmy, dlaczego nie remontujemy torów - bo nikt po nich nie jeździ. Ktoś powinien w końcu dać sygnał na wyjście z tego koło inicjując plan długoletniej współpracy i rozwoju.

Cytat:
Ta nagonka na Rębilasa jest dziwaczna, niestety świadczy tylko wypisujących te bzdury użytkownikach forum. Czy ktoś zadał sobie pytanie o przyczyny takiej sytuacji?

Użytkownicy forum to nie tylko MK ale przede wszystkim osoby korzystające z usług kolei codziennie, raz od czasu lub po prostu nie mający możliwości skorzystania z tych usług w wyniku coraz gorzej układanych rozkładów, niestabilnych na dłuższą metę z rozkomunikowaniami włącznie. Osoby które w ten sposób zbywane są przez kolej właśnie zadają sobie pytania o przyczyny takiego stanu rzeczy. Proste pytanie; kiedy, gdzie , na jaką skalę i z jakimi efektami została ostatnio przeprowadzona akcja promująca kolej mająca na celu zapełnienie pociągów? Nie mówię tu o PWDC, o którym do tej pory wiedzą tylko ci, którzy tak czy inaczej podróżowali by koleją, w końcu chyba na taką masę zatrudnionych osób ktoś odpowiada za dział promocji i reklamy. Niektórzy pasażerowie robią więcej aby wypromować kolej niż rzesza osób odpowiedzialna za te zadania.

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 13-06-2011, 20:46    Odpowiedz z cytatem

oj, ale obrońców Ryszarda Rębilasa się znalazło.

Tylko zobaczcie co przez te lata co on dyrektorował się zmieniło w małopolskiej kolei.

Ps. po co było kupować wagony EN 87 skoro one nigdzie się nie nadają oprócz linii Oświęcim Kraków przez Skawinę - chyba,że chciano je puszczać do Tarnowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 13-06-2011, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Ile razy mam trajkotać o tym samym... A Wy udajecie że nie przyswajacie tego do wiadomości. To może pogrubie, dotrze do Was raz a dobrze...


Szynobusy serii EN81 nie nadają się do jazdy górskiej ! toteż MZPR bardzo by chciał puszczac EN81 na Kryniczance, Zakopiance, czy Sucha-Zywiec, ale po prostu nie daja sobie rady ! Z braku innego taboru kursuja tam stare EN57.

Dokładnie jest tak jak piszesz , też wiele razy pisałem to na forum.
Dla uściśnienia dodam że nie jest to problem nie do przejścia ,rozmawiałem chyba rok temu z kimś kto chyba był inżynierem i znał problem sprężarek i powiedział mi że jest też druga znacznie droższa wersja EN-81 gdzie sprężarki sie nie psują ale PRy zamawiają te tańsze:(
Zresztą wydaje mi się że Newag i Pesa tylko czekają aż ktoś zamówi u nich tabor niskopojemny-tak potrzebny na wiele linii.
Nie wydaje mi się aby opracowanie należało by zacząć od podstaw:
Wg.mnie na przykładzie Newagu aby wyszło jaknajtaniej dwuczłonowe pudło z pociągu Papieskiego a wózki,silniki i elektronika z 19we -nie wierze że opracowanie tego projektu zajęłoby lata.

Paradoks
100% poparcia -zawarłeś wszytko to co chciałem napisać
Rębilas nie jest za wszytko odpowiedzialny ale jest na stanowisku MENADŻERSKIM-sam byłem na takim stanowisku 6 lat,byłem rozliczany za realizacje celów ilościowych,jakościowych i nie wszytko zależało ode mnie-musiałem walczyć z poddostawcami podzespołów itp.aby osiągnąć swoje cele które to uzasadniały moją obecność w firmie w której pracowałem.
Więc mam pytanie :
WIEM ŻE PODSTAWĄ WSZYSTKIEGO JEST REMONT TOROWISKA ABY BYŁA KONKURENCYJNA PRĘDKOŚĆ-DYREKTOR RĘBILAS MOŻE ZA TO NIE ODPOWIADA ALE PRZEZ CZAS JEGO URZĘDOWANIA JAK WIELE BYŁO PISM I WYSIŁKÓW Z JEGO STRONY I WALKI ABY WYWŻEĆ PRESJĘ NA PLK W SPRAWIE REMONTÓW BĄDŹ Z ILU KANAŁÓW STARAŁ SIĘ UZYSKAĆ DOTACJE NA REMONTY,JAK WIELE WYSIŁKU WŁOŻYŁ W RATOWANIE UPADAJĄCYCH LINII???
CZY PRZEKONYWAŁ WŁADZE MAŁOPOLSKIE DO RATOWANIA TRAGICZNEJ SYTUACJI NA KOLEII A W SZCZEGÓLNOŚCI STANU TOROWISKA-JA CZĘSTO BYŁY PISMA CZY ROZMOWY JEŻELI WOGÓLE BYŁY
CZY PRÓBOWAŁ NAMÓWIĆ DO PRZEJĘCIA NIEKTÓRYCH LINII PRZEZ WOJEWÓDZTWO???
JAK WIELE PISM WYSŁAŁ DO ODPOWIEDNICH STRUKTUR KRAJOWYCH I EUROPEJSKICH???
ILE AKCJII PROMUJĄCYCH KOLEJ W MAŁOPOLSCE ZORGANIZOWAŁ???
DLACZEGO UWALANE POCIĄGI PRZECINAJĄCE GRANICE WOJEWÓDZTW PRZEWAŻNIE UWALANE BYŁY Z POWODU MZPR???
DLACZEGO INNE PR Z INNYCH WOJEWÓDZTW MAJĄ TAK POD GÓRKĘ Z MZPR???( na przykład: dofinansowanie 2,9 km do linii Oświęcim-Katowice)

SĄDZĄC PO TYM JAK WIELE LINII UPADŁO ZA JEGO KADENCJII NIESTETY NIE WYDAJE MI SIĘ ŻE ZROBIŁ WIELE,ŻE WALCZYŁ KAŻDEGO DNIA...
---------I WŁAŚNIE ZA TO POWINIEN ZOSTAĆ ROZLICZONY!!!---------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 14-06-2011, 07:53    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście to też nie jest wina MZPR tylko ludzi pracujących i jeżdżących koleją???!!!
Cytat:
Jak informuje „Gazeta Krakowska”, w Krakowie pojawił się duży problem z przedostaniem się pociągiem z Dworca Głównego do Kraków Business Park. Pasażerów jest tak dużo, że nie ma mowy o jakimkolwiek komforcie. Podróż co prawda trwa tylko 15 minut, ale w ścisku, z jakim muszą zmierzyć się podróżni, musi być naprawdę ciężko.
W pociągach do Zabierzowa jest bardzo ciasno. Wielu pasażerów pokonuje trasę w eleganckich strojach ze względu na wymogi dyktowane przez pracodawców, ale podróż w takich warunkach nie ma według pasażerów sensu.
Pociąg jest przepełniony zwykle już na stacji Kraków Główny. Według relacji pasażerów, najgorzej jest w sytuacji, gdy pojawiają się rowerzyści lub wycieczki. Na stacji Łobzów dosiadają się kolejni pasażerowie, a wówczas jest jeszcze gorzej.
„Gazeta Krakowska” informuje, że niektóre firmy w Kraków Business Park przeprowadzają ankiety odnośnie do tego, czy pracownicy chcieliby, by zorganizować autobusy dowożące ich do pracy, ale kosztowałoby to więcej, niż bilet kolejowy.
Według Kazimiery Biel-Zając z Przewozów Regionalnych SA, już w Zabierzowie pociągi pustoszeją, dlatego też kolejarze nie uruchamiają długich składów na tej trasie. Przedstawicielka Przewozów Regionalnych zapowiedziała, że przewoźnik planuje zwiększenie pojemności składów pomiędzy godz. 7 a 8.30 oraz 15 a 17
źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/24860/Krakow_Glowny__Krakow_Business_Park_Tlok_scisk_Bedzie_lepiej.htm
Cytat:
trzeba było awantury firm zlokalizowanych przy stacji żeby zakład Małopolski wpadł na pomysł, że może by tak zwiększyć pojemność składów - choć z drugiej strony pasażer i tak pojedzie choćby dlatego że samochodami pojadą 3x dłużej to po co przepłacać

Dodam ze swojej strony że jeżdżąc bardzo często już od 2009/2010 do dziś na relacji Chrzanów-Kraków Gł. przykładowy kurs o 15stej z Chrzanowa na 16:20 w Krakowie en57 był już w Trzebini zapełniony w 90%, potem (Krzeszowice, Rudawa, Zabierzów) było już tylko gorzej! W Bussines Parku to już masakra była, ludzie pchali się aby tylko wsiąść do pociągu zaś kondi z pomocnikiem nie nadążali wypisywać biletów!!!
I to ma być ta szybka kolej aglomeracyjna dla wszystkich z po za Krakowa?
To oczywiście też nie ponosi winy pan Rębielas do spółki z UM???
Żenada mili Państwo jak niektórzy próbują tu bronić człowieka który ponosi odpowiedzialność za spółkę której jest dyrektorem i za którą odpowiada.
Ten pan stanowczo za długo piastuje tą funkcje.

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 14-06-2011, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Bardi78 napisał/a:
Dokładnie jest tak jak piszesz , też wiele razy pisałem to na forum.
Dla uściśnienia dodam że nie jest to problem nie do przejścia ,rozmawiałem chyba rok temu z kimś kto chyba był inżynierem i znał problem sprężarek i powiedział mi że jest też druga znacznie droższa wersja EN-81 gdzie sprężarki sie nie psują ale PRy zamawiają te tańsze:(

Nie żadne PR-y, tylko Małopolski UM zamówił i kupił ten tabor za pieniądze podatników!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 14-06-2011, 17:33    Odpowiedz z cytatem

No fakt MUW ale na pewno po konsultacjach z PR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 14-06-2011, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Ale i tak per saldo UMWM ponosi odpowidzialność za ten zakup. Kto im pisał SIWZ? Krasnoludki? Skoro chcieli ten sprzęt kupić, to wiedzieli po co. Jeśli wiedzieli po co - to czemu kisi się teraz w krzakach? A jeśli nie wiedzieli po co - to po co kupowali? Ja po prostu nie lubię rozmywania odpowiedzialności, i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 14-06-2011, 17:43    Odpowiedz z cytatem

A no oczywiście z tym się zgadzam-pod względem zakupu wersjii z nieodpowiednim sytemem sprężarek pełną odpowiedzialność ponosi UW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 14-06-2011, 17:50    Odpowiedz z cytatem

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/24860/Krakow_Glowny__Krakow_Business_Park_Tlok_scisk_Bedzie_lepiej.htm
Zdecydowanie przydała by się wtyczka choćby i szynobusowa Zabierzów (względnie Krzeszowice - Kraków).
Tylko, że jak osły zaorają stację w Zabierzowie to nie będzie się tak dało...

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 16-06-2011, 16:59    Odpowiedz z cytatem

niestety nie pogodzimy wszystkich. podwójny skład też by nie wchodzil w gre, bo odc krakow-krzeszowice nie dal by zarobic na sklady podwojne. chyba ze wzmocnienia czestosci kursow do zabieszowa czy krzeszowic

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-06-2011, 17:46   

Dawać dodatkowy pociag Krakow-Krzeszowice- w tej newralgicznej porze gdy ludzie do Busines Parku na 7:30 i 8:00 jada do pracy. Z Krzeszowic z kolei jest dużo busów, ale i równie dużo ludzi dojezdza stamtad pociagami- dodatkowy pociag i w tą stronę też się przyda- na pewno znalazła by sie jakas luka zeby go wcisnac. Ten dodatkowy pociag widzialbym o 7:15 z Krakowa, albo ewentualnie 7:40
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 16-06-2011, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Mam wrażenie, że tak jak wampiry ludzkiej krwi Very Happy tak niektórzy do życia potrzebują zwalczać Rębilasa. Często przyczyny są prozaiczne, jeden z drugim zaproponował pociąg z Biecza do Limanowej, ten się nie zgodził twierdząc, że ludzi nie będzie no i mamy awanturę. Ktoś nawet jak wspomniałem wcześniej pisał o tym jakby zareagował gdyby go spotkał w sklepie, to już jakaś psychoza. Rębilas za remonty nie odpowiada, te jednak są potrzebne. Brak szynobusów to też nie jego wina, chociaż problem na pewno zauważa. Zamiast się żalić jeden z drugim apelowałby do marszałka by kupił coś co nadaje się na kryniczankę. Błędy Rębilas popełnia- patrz obecny rozkład remontowy na kryniczance i monstrualne czasy przejazdów- ale na pewno te nie mogą go dyskwalifikować. Błędy tego rodzaju mogą się zdarzyć, liczę na to, że ktoś wyciągnie wnioski.
@adamus a braki taborowe to wina Rębilasa? Tłum w godzinach szczytu nie dziwi, pewnie Twoim zdaniem powinieneś mieć dla siebie cały segment. Sorry o 16 to i w tramwaju linii 50 stoi się w Krakowie na jednej nodze, czy w Warszawie w metrze i jakoś tam nikt odpowiednio szefów MPK czy ZTM nie chce odwoływać. Chcesz komfortu? Bierz taksówkę, albo poczekaj do 20, wtedy pusty segment będzie czekał Very Happy. Poważnie mówiąc trochę cierpliwości, będzie tabor, odejdą kolejarzowozy, to sytuacja może się poprawi. Rębilas nie ma kasy a la Koleje Mazowieckie, czas wreszcie to zrozumieć.
Co do kryteriów rynkowych oceny Rębilasa to też bzdura. Z takim taborem rynek musi tracić, dodatkowo na głowie banda związkowców i konieczność utrzymywania kolejarzowozów. Będą szynobusy, pozamykamy kasy to i zacznie się walka o rynek z busiarzami. Wtedy koszty spadną, zwiększy się bezpieczeństwo podróży, to i dzięki pasażerom biznes będzie się kalkulował. Po co EZT z Krynicy do Sącza a nawet do Stróż w niektórych składach oraz w relacjach Tarnów- Krynica nie mam bladego pojęcia. Tak trwonimy kasę na złom z PESY, kupujemy szynobusy, które w góry się nie nadają a potem płacimy za kilometry kibli, co kosztuje sporo. Problemem nie jest Rębilas Panowie a Urząd Marszałkowski, gdzie niestety ludzie z PO obecnie dbają tylko o siebie a na polityce transportowej nie znają się kompletnie, zresztą nie tylko na tym. Jak kolej ma jeszcze istnieć czas wreszcie kupić te szynobusy, wyremontować tory, wyposażyć pociągi w automaty do biletów- kasy tylko na największych dworcach, pogonić nierobów związkowców i wtedy możemy o kolei rozmawiać. Panie marszałku czas się obudzić. Może jakąś petycję do marszałka wspólnie napiszemy? Kompromis chyba jest możliwy a szynobusy na kryniczankę być muszą!
A tych naszych szynobusów to przerobić się nie da Very Happy? Drogo by to wyszło?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 17-06-2011, 09:53    Odpowiedz z cytatem

Mnie tylko nurtuje, kto wg Ciebie odpowiada za kolejne zamkniete linie, cyrk z ZKA. Bo odpowiada za to dyrektor MZPR, który za swoje błędy powinien odpowiedzieć stołkiem. Bo jakbyś nie popatrzyl tak źle jeszcze nie było. A jeszcze troszku porządzi to za chwilę od Sącza czy od Suchej zrobi KA, bo powie , że to tańsze.
Co do stanowiska pewnie szlo by coś dograć, tylko pytanie kto się tym zajmie Very Happy

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 17-06-2011, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Niestety, jak wspomniano wyżej, nie będzie łatwo z czymś dodatkowym. Dwa składy to chyba najgorsze rozwiązanie. Dodatkowy pociąg by się przydał, ale na powrót z Krzeszowic nie później niż 7:20 lub 7:50, kiedy jest jeszcze tzw. poranny szczyt. A tak przy okazji, to bardzo brakuje czegoś ok.6:20. Do ub.roku zawsze coś było, a teraz 6:06 i 6:41.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 21-06-2011, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Dodatkowo brakje bardzo kursów przyśpieszonych Karolinki, Wandy, Skalnicy

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl