Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu i dyrektor finansowy spółki PKP "Przewozy Regionalne" z końcem sierpnia złożyła rezygnację z zajmowanego stanowiska.
Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik prasowy PKP PR, Łukasz Kurpiewski przyczyną odejścia dyrektor Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski są powody osobiste.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik prasowy PKP PR, Łukasz Kurpiewski przyczyną odejścia dyrektor Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski są powody osobiste.
Czy ktoś ot tak sobie rezygnuje z wygodnej posady w PKP i z kilkunastu tysięcy zł miesięcznie? W powody osobiste nie wierzę. Albo ma to związek z "interesującymi" przetargami w PKP PR, albo jest to ewakuacja przed wyborami, po których i tak zarządy spółek PKP będą częściowo wymienione.
Małgorzata Kuczewska-Łaska to od 9 lipca 2002 roku dyrektor ds. finansowych w Zarządzie PKP PR. A więc zajmuje jedno z najważniejszych stanowisk nie tylko w PKP PR, ale w całej Grupie PKP, ponieważ zarządza ona m.in. pieniędzmi wyłudzanymi z Urzędów Marszałkowskich (przewozy regionalne) i z Ministerstwa Transportu (pociągi pospieszne).
Gośka Kuczewska-Łaska przyszła do PKP PR z jednego z NFI (Narodowe Fundusze Inwestycyjne powołane przez Skarb Państwa w ramach Programu Powszechnej Prywatyzacji w 1995 r.), którym kierowała i który doprowadziła do upadłości! W programie "Konfrontacja" na antenie TVP-2 minister Zbigniew Wassermann mówił, że obecnie badają sprawę upadłości tych NFI, ponieważ najprawdopodobniej dokonała tego tzw. mafia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na stronie "Rynku Kolejowego" jest ciekawy komentarz do newsa dotyczącego ostatniej zmiany w zarządzie PKP PR:
Świnie należy odsunąć co pewien czas od koryta aby nie zdechły z przeżarcia. Wystarczy jej 5 lat, dorobiła się jak mało kto. W tym czasie PKP PR obrosło "łańcuszkiem" firm zewnętrznych doradczych, w której pracowały koleżanki, jak np. Ernst&Young. Obojętnie czy szkolenie było potrzebne czy nie wysyłano do E&Y a PRy płaciły za nie słono. Jak wiadomo, nikt w RP nie zostaje członkiem zarządu w państwowej firmie bez pośrednictwa politycznego. W tym przypadku było to sprytnie ukryte SLD.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Właśnie się dowiedziałam, że Małgorzata Kuczewska Łaska, członek zarządu PKP PR (dyrektor finansowy) złożyła rezygnację z zajmowanego stanowiska.
Najwyższa pora! Doprawdy nie mogłam wyjść z podziwu jak Gośka Kuczewska-Łaska uchowała się tak długo na stołku w PKP PR i jak to możliwe, że ominęły ją kadrowe czystki Kaczorów. Podejrzewam, że "krył" ją Wach (szef Rady Nadzorczej PKP PR), który podobnie ja Kuczewska-Łaska, wsokczył na stołek dyr. generalnego PKP za rządów SLD i ominęły go powyborcze roszady po dojściu PiS do władzy.
Noema napisał/a:
Czy ktoś ot tak sobie rezygnuje z wygodnej posady w PKP i z kilkunastu tysięcy zł miesięcznie? W powody osobiste nie wierzę. Albo ma to związek z "interesującymi" przetargami w PKP PR, albo jest to ewakuacja przed wyborami, po których i tak zarządy spółek PKP będą częściowo wymienione.
Ja również nie wierzę w tłumaczenia niedo-rzecznika Kurpiewskiego, że Kuczewska-Łaska odchodzi z "powodów osobistych". Raczej dopatruję się tu syndromu ucieczki przed odpowiedzialnością za swoje decyzje i pozostałych członków Zarządu. Ustawiane przetargi, o których pisałam na Forum, wyprowadzanie pieniędzy do firm zewnętrznych (cytat z "Rynku Kolejowego") i wiele innych przekrętów - następca jeśli będzie miał jaja, po przeczepaniu całej dokumentacji mógłby złożyć do prokuratury nie jedno doniesienie z powodu działania na szkodę spółki. No cóż, pożyjemy - zobaczymy...
Policzmy... Członek zarządu spółki PKP zarabia ok. 10 tys. na rękę. Tak więc przez ponad 5 lat Kuczewska-Łaska zarobiła w PKP PR ponad 600.000 zł na rękę. Do tego trzeba doliczyć bonusy jak delegacje, premie roczne/kwartalne, służbowa komórka i inne (lewe) dodatki. Nie przesadzę jeśli rzucę tu kwotę miliona zł jakiego dorobiła się w PKP PR w ciągu zaledwie 5 lat pracy...
A tak na marginesie - cały Zarząd PKP PR powinien podać się do dymisji z Tereszczukiem i Nitkowskim (po wyborach i tak polecą!) na czele, ale jak widać tylko jedna Kuczewska-Łaska ma jaja i resztki honoru... Kobiety jakoś same potrafią odejść od kolejowych koryt, a panowie do końca trzymają się kurczowo stołków, nawet w obliczu skandali (Prześluga jest tylko wyjątkiem potwierdzającym tę regułę).
Raczej dopatruję się tu syndromu ucieczki przed odpowiedzialnością za swoje decyzje i pozostałych członków Zarządu. Ustawiane przetargi, o których pisałam na Forum, wyprowadzanie pieniędzy do firm zewnętrznych (cytat z "Rynku Kolejowego") i wiele innych przekrętów - następca jeśli będzie miał jaja, po przeczepaniu całej dokumentacji mógłby złożyć do prokuratury nie jedno doniesienie z powodu działania na szkodę spółki
Następca - jeśli będzie miał jaja - powinien wywalić z tej firmy pełnomocników - bezczelników, "dzięki" działaniu którym ukatrupiono mnóstwo lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie. Jak trudno potem to odwrócić pokazał nieudolny (bo pekapiarski) przykład reaktywacji Brzeg - Nysa na idiotyczne dwie pary. To było jedynie DOBICIE tej inicjatywy, i podanie na tacy pretekstu do kolejnego zamknięcia linii, co centrala i pani pełnomocnik radośnie uczynili.
O "negocjacjach" z UM Opole w końcówce 2006 roku pani pełnomocnik PKP PR nie muszę chyba przypominać. O efektach - także. Efektem na Opolszczyźnie jest spadek przewozów po uprzednim 5 letnim wzroście - uzyskanym niesamowitą desperacją i zaangażowaniem Biura Koordynacji Komunikacji Kolejowej.
Więc TU - w tym przypadku - przydałyby się kobiecie "jaja" i odejście. Ale nie podejrzewam tej pani o coś takiego. Prędzej mi kaktus na moich jajach wyrośnie
Na stronie http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6567
zamieściłam swój komenatrz, który m.in. był cytatem jednej z wypowiedzi na naszym forum. Zauważyłam także, że usunięto kilka innych komentarzy, a pozostawiono tylko te neutralne lub chwalące byłą wiceprezes PKP PR.
Usunięto m.in. komentarz, który powyżej zacytował Antybeton. Mam nadzieję, że "Rynek Kolejowy" nie aspiruje (się) do wolnych i niezależnych mediów kolejowych!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Admin: Ze względu na obraźliwe treści oraz nie podparte dowodami oskarżenia zdecydowaliśmy się usunąć niektóre komentarze. Prosimy o zachowanie przyzwoitego poziomu swoich wypowiedzi!
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Cenzura wypowiedzi na stronie "Rynku Kolejowego"? Dlaczego mnie to nie dziwi?
W tym przypadku (tzn. dymisja Kuczewskiej-Łaski z Zarządu PKP PR) cenzura nieprzychylnych komentarzy wogóle mnie nie dziwi! Jakich dowodów chce "RK" na ustawiane przetargi czy na wyprowadzanie pieniędzy do firm prywatnych? Kwitów z Centrali PKP PR? A może nagrań z ukrytych kamer?
No cóż, znów się komuś narażę... Jak wiadomo "Rynek Kolejowy" to TOR www.tor.net.pl
Badając sprawę ustawianych przetargów na druk SRJP (WORK i ustawiony przetarg na druk SRJP) dotarłam do informacji, które wskazują na powiązania TOR-u z WORK-iem, tzn. ktoś z TOR-u ponoć ma udziały w WORK-u. Proszę nie pytać o szczegóły, bo i tak nic więcej (na razie) nie powiem - sprawę wciąż badam.
Jeśli moje informacje się potwierdzą to nawet wystawienie Kuczewskiej-Łasce laurki przez Rynek Kolejowy (TOR) wcale mnie nie zdziwi.
Krycha ! widze, że słabniesz bo masz słabsze informacje niż kiedyś
Członek zarządu i jednocześnie dyrektor zarabia 14-15 tys. zł brutto + oczywiście dodatki o których wspomniałaś. Natomiast 10-11 tys. zł brutto ma kazżdy dyrektor każdego Biura w centrali PKP PR i dyrektorzy ds. projektu. Na obecną chwilę tych złodziei -pasozytów jest 27 w samej tylko centrali PKP PR, nie lwymieniam innych synekur też dobrze płatnych.
J.Tereszczuk -prezes PKP PR został powołany na miejsce L.Ruty za czasów kiedy na dobre zaczął rzadzić PiS. Uważam, że powinien on być odwołany jak najszybciej bo to taki typ człowieka jak J. Kaczmarek (ten od dowodów osobistych Jest on bardzo powiązany ze starym koejowym betonem. Świadczy m.in. o tym to, że w ciągu prawie 2 lat (najdłuzej panujacy dotychczas preses PKP PR) odwołał w centrali PKP PR zaledwie 2 z dwudziestu kilku dyrektorów tam pracujących. A tym odwołanym oczywiście krzywda nie stała się bo chwilę po odwołaniu zaproponowano im nowe synekury typu dyrektor ds. projektu. Na PiSie zawiodłem sie bo nie wyrzucili 75% dyrektorów Biur (czytaj głąbów) w centrali PKP PR a tak powinni zrobić dlatego, że są niekompetentni i jest to nieetyczne aby degeneraci spoleczni pełnili funkcje opłacane przez podatników. Nie chodzi o to aby wywozić na taczkach, twierdze jednak, że rotacja na stanowiskach dyrektorskich/naczelnikowskich jest bardzo pożyteczna dla kazdej firmy.
To , ze Noema sie oburza z powodu wyciecia jej komentarza pod wiadomoscia na RK mozna zrozumiec, choc nie ma racji. Ale to, ze Krycha (zwykle dyskutujaca rzeczowo) kontynuuje ten temat, swiadczy o tym , ze mania poszukiwania wrogow, ukladow i spiskow siegnęła dna.
1. Rynek Kolejowy prezentuje przede wszystkim stanowisko kolejowego i okolokolejowego sektora prywatnego i z tego powodu jest przez "państwowych kolejarzy" często traktowany jak nieprzyjaciel i tępiony. Sugerowanie, ze jakoby RK cenzuruje wypowiedzi, zeby sie "przypodobać" zarządowi PKP PR jest nonsensem.
2. Gdyby Noema napisała rzeczowo i z uzasadnieniem, ze cos zarzuca pani K-L nie byloby problemu. Ale post byl tak sformułowany, ze wprost nazywał te pania " swinią przy korycie". Na forum, w dziale Hyde Park pewnie mozna takie rzeczy pisac, ale nie w komentarzu pod newsem.
3.Bardzo zasmucajace jest to co pisze Krycha - cyt. "Jakich dowodów chce "RK" na ustawiane przetargi czy na wyprowadzanie pieniędzy do firm prywatnych? Kwitów z Centrali PKP PR? A może nagrań z ukrytych kamer?" . Jakich ??? Jakichkolwiek ! Nie mam najmniejszego pojecia o tym, czy jakis przetarg był ustawiany czy nie , ale od tego zdaje sie jest prokuratura i sąd.
4. Wszystko, co powyzej, to jeszcze małe piwo. TOR jest wydawcą Rynku Kolejowego. To prawda. Ale zarzucanie redakcji, ze w związku z tym przedstawia nierzetelne informacje, a za tym wszystkim stoja jakies niejasne interesy jest po prostu skandaliczne i bardzo krzywdzące.Najwiekszą wartość RK stanowi obiektywizm i niezależność. Od lat, nawet w czasach gdy ledwie się śniło o konkurencji na kolei, pomimo nacisków, braku wsparcia i ukrytego a czasami jawnego zwalczania, RK komentował rózne zjawiska , niezaleznie, czy to sie podobało np. prezesowi PKP, ministrowi albo szefom PKP Cargo, czy nie.
Pozdrawiam z nadzieją, ze kiedys zakonczy sie to obsesyjne poszukiwanie wrogow nawet wsród przyjaciół.
Najwiekszą wartość RK stanowi obiektywizm i niezależność.
Trudno być obiektywnym wobec chlebodawcy, dzięki któremu się istnieje. Można co najwyżej na ten obiektywizm się silić. Jestem pełen uznania dla właścicieli spółki TOR i dla redakcji Rynku Kolejowego, że je stworzyli, skupili wokół siebie wiele podmiotów oraz wielu biznesmenów kolejowych i dla kolei pracujących. Jakby nie było coś stworzyli. Nie jest to forum dyskusyjne lecz normalny biznes a każdy biznes musi uwzględniać realia rynku. Gdyby doradcy z TOR chcieli przedstawiać w Rynku Kolejowym autentyczne swoje poglądy, zapewne jako doradcy niewiele by zarobili. Owszem, bez pewnego krytycyzmu nie byliby potrzebni. Inne spojrzenie gwarantuje im chleb. Na pewno jednak rynek kolejowy nie zdecyduje się poruszyć czegokolwiek, co mogłoby stanowić zarzut procesowy. Głośne obgadywanie ludzi nie należy do dobrego tonu na salonach. To się robi szeptem za plecami. Bąki puszcza się po cichu i z uśmiechem na twarzy. Popełniłaś błąd Noema, bo wypowiedziałaś swoje myśli nie w tym towarzystwie. Oni lubią widzieć, mają wiedzę ale każde ich słowo kosztuje.
Ostatnio zmieniony przez Romuald Marczak dnia 19-09-2007, 08:25, w całości zmieniany 1 raz
directorpkp, ja doskonale wiem ile zarbia członek zarządu spółki PKP - 5,5 krotność średniej krajowej. Podałam kwotę 10 tys. zł netto (na rękę) dla łatwiejszego zobrazowania tematu. Tu nie chodzi o dokładne liczby tylko o rząd wielkości. Dla kogoś kto wyciąga w PKP tysiąc zł na rękę, 10 czy 14 tys., które zarabia prezes spółki PKP nie robią większej różnicy.
pit, dyskutujmy o faktach. Faktem jest cenzura wypowiedzi na stronach "RK" i nie wnikam w powody. Ja też często bywam cenzurowana i to na tym forum. Podałam tylko jedną z hipotetycznych przyczyn cenzurowania nieprzychylnych wypowiedzi akurat na temat Kuczewskiej-Łaski z Zarządu PKP PR, ponieważ znane mi są powiązania kogoś z TOR-u z kontrowersyjną firmą WORK, żerującą na ustawianych przez PKP PR przetargach na druk SRJP. I tylko tyle. Albo aż tyle.
RADA NADZORCZA SPÓŁKI „PKP PRZEWOZY REGIONALNE” SPÓŁKA Z O.O. Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE, działając na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 roku w sprawie przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Członka Zarządu w niektórych spółkach handlowych (Dz. U. Nr 55, poz. 476) ogłasza o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Członka Zarządu – Dyrektora Finansowego Spółki „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Postępowanie kwalifikacyjne Rady Nadzorczej PKP Przewozy Regionalne
RADA NADZORCZA SPÓŁKI „PKP PRZEWOZY REGIONALNE” SPÓŁKA Z O.O. Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE, działając na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 roku w sprawie przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Członka Zarządu w niektórych spółkach handlowych (Dz. U. Nr 55, poz. 476) ogłasza o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Członka Zarządu – Dyrektora Finansowego Spółki „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Pełna treść ogłoszenia znajduje się w pliku załącznika:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum