Ja od siebie chciałbym dodać że realne propozycje do rozkładu jazdy piszcie w temacie "Propozycje rozkładu jazdy". Ten temat jest poświęcony połączeniom, które chcielibyście żeby były, ale nie ma szans na ich uruchomienie.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-07-2011, 23:02
Wszystkie EIC z Warszawy do Wrocławia i nazad przetrasować na Ostrów Wielkopolski. Dość już uruchamiania kwalifikowanych pociągów po głównych magistralach kolejowych!
@mk1992, absolutnie się z Tobą zgadzam. Przecież sam Ostrów Wielkopolski wygenerowałby większe potoki podróżnych niż Opole i cały Górny Śląsk razem wzięte.
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 16-07-2011, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Przywrócenie miedzynarodowego pośpiecha Frankfurt a Main- Kraków Główny przez Zgorzelec, Lubań i Jelenią Górę. Wogóle pomyśleć o 274 (i 137) jako alternatywie dla E30.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
@mk1992, absolutnie się z Tobą zgadzam. Przecież sam Ostrów Wielkopolski wygenerowałby większe potoki podróżnych niż Opole i cały Górny Śląsk razem wzięte.
Czy widziałeś ile ludzi wysiada, lub jedzie z np. Górnika lub Korfantego w Zawierciu, Sosnowcu, Katowicach, Zabrzu, Gliwicach, Kędzierzynie, czy w Opolu? Według Wikipedii:
Zawiercie ma ok. 52000 mieszkańców
Sosnowiec - 217000
Katowice - 306000
Zabrze - 186000
Gliwice - 196000
Kędzierzyn - 64000
Opole - 125000
Co razem daje 1,146mln mieszkańców
W Ostrowie mieszka 72000. Czy dalej sądzisz, że 72tys, wygeneruje większe potoki niż ponad 1,1mln?
Pospieszny/RegioExpress "Józef Beck", relacji Berlin Hauptbahnhof - Olsztyn przez Kostrzyń, Gorzów, Krzyż, Piłę, Chojnice, Tczew, Malbork, Elbląg
dwie pary nocne, sugerowane zestawienie wyjściowe:
Syp - Syp - Kusz - B przedz - B stod - B stod - bar - slipereta - slipereta - slipereta
Ewentualnie jakiś komfortowy zespoleniec niemiecki z demobilu (ICE-TD ?)
Trasowanie, jak to Ostbahnem na 120. Lub nawet 80-100, w końcu nie ma się co spieszyć. W Tczewie mozna by zamienić na siódemkę ewentualnie. Albo jazda w podwójnej trakcji spalinowo-elektrycznej.
Od Piły/Krzyża cena za śpiochy -9€ . W przypadku wydłużenia relacji do Ełku za ostatnią sliperetą wagon rowerowo-bagażowo-pocztowy z konwojentem. Relację mozna podzielic na Warszawa/Olsztyn, a docelowo np. Warszawa (odpinana w Krzyżu), Gdynia, Olsztyn. Na 14 pudłach .
Możliwe manewry:
- Krzyż: wypięcie grupy do Warszawy i wpięcie dwójki w komunikacji krajowej (niedostępnej z reszty pociągu)
- Tczew: wypięcie grupy do Gdyni (syp/kusz/slip na start)
- Elbląg: wypięcie wagonu do Kaliningradu i krajowej dwójki.
Jeśli dzielić na Gdynia/Olsztyn to w Tczewie.
W Berlinie skomunikowanie z ICE w kierunku Hanower/Benelux/Londyn.
W Warszawie z czymś na Terespol i Kraków
na linii 202 kilka nocnych TLK relacji Szczecin Główny <-> Gdynia Główna lub dalej do Olsztyna i Białegostoku
Kilka to za dużo. Wystarczy jeden, sprawdzony - PODLASIAK. Ale o godzinach z czasów lepszych 9np. ze Świdwina do Białegostoku 20:40, do Szczecina około 8:00.
Cytat:
InterRegio
Było i się zmyło...
A na poważnie - IR lub TLK z południa Polski do np. Kołobrzegu p. Stargard, Świdwin.
Cytat:
Powrót pociągów Czechowice - Kraków Główny
W tym 2-4 par z/do Bohumina
Cytat:
W Ostrowie mieszka 72000. Czy dalej sądzisz, że 72tys, wygeneruje większe potoki niż ponad 1,1mln?
Część pociągów jedzie przez Poznań - kolejne wielkie miasto...
Choć przez Ostrów byłoby najszybciej, gdyby linia miała dobrą szlakową...
@loker: generalnie ostatni pociąg TLK w Świdwnie jest obecnie o 21:33 do Szczecina, w drugą stronę 19:17 do Gdyni. Brakuje prawdziwie nocnego połączenia w okolicach północy bądź 1:00.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Rafał, chcesz coś na wzór Gedani (Berlin - Gdynia) sprzed 10 lat.
Nigdy nie jechałem nim, aczkolwiek przypuszczam, że w Świdwinie niewiele osób by z niego korzystało. Powiedzmy 1:00 odjazd ze Świdwina = przyjazd przed 4 do Trójmiasta. Przed północa był Podlasiak tuż przed wycięciem. A w np. Kętrzynie o 10:00 - za późno.
1. Wydłużyć IR Łużyce do Zgorzelca na wagonach które mogłyby przejść z IR Galicja, a Galicja na ED72 lub EN71 w wydłużonej relacji do Szklarskiej Poręby.
2. Wznowienie ruchu pociągów na linii Jelenia Góra - Karpacz i Jelenia Góra - Kowary - Kamienna Góra. Do Karpacza wydłużyć szynobusy z Lwówka Śl i Zielonej Góry, a przez Kowary szynobusy do Trutnova, albo nawet bezpośrednio do Svobody n. Upou. Szynobusy mogłyby jechać ze Zgorzelca przez Węgliniec - Zebrzydową - Lwówek Śl. W sezonie codziennie, a poza sezonem w (C).
3. Reaktywacja linii Gryfów Śl. - Świeradów Zdrój. Tam z kolei mógłby jeździć szynobus rel. Węgliniec - Zgorzelec Miasto - Mikułowa - Lubań Śl. - Gryfów Śl. - Świeradów Zdrój.
4. Wydłużyć wszystkie pociągi rel. Wrocław - Jelenia Góra (przez Wałbrzych) do Szklarskiej Poręby, a tam skomunikowanie z pociągiem do Liberca obsługiwanego czeskim "motorakiem"
Oczywiście spełnieniem tych marzeń byłoby żeby na stacjach Jelenia Góra i Węgliniec było skomunikowanie z pociągami z/do Wrocławia.
Kolejne marzenia, przywrócenie pociągu Katowice-Legnica oczywiście na wagonach, obecnie niewykonalne , Katowice-Kudowa Zdrój przez Podsudecką, z grupą wagonów do Stronia Śląskiego .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum