Patryk, nie wymyślaj nowych pociągów, tylko skup się na tym co jest obecnie. Obecnie jest tylko IR Bursztyn i tylko z tym pociągiem możemy kombinować. Stąd też moja propozycja, żeby stawał on w nieco mniejszych miejscowościach takich jak Radzionków, Kalety, Strzebiń czy Boronów. W zupełności wystarczy na początek.
Poza tym czemu Ty chcesz darować sobie postój w Herbach Nowych!? Toż to stacja węzłowa i możliwość przesiadki na pociąg w kierunku Bydgoszczy np. od strony Krzepic! Podobnie w Siemkowicach - możliwość przesiadki od strony Częstochowy, co kiedyś dobrze funkcjonowało, a Ty chcesz tego uniknąć?
Poza tym powtarzam raz jeszcze: o bezpośredniej osobówce z Katowic do Inowrocławia zapomnijmy. ZAPOMNIJMY, jeśli ktoś nie rozumie. Jedynie Katowice - Zduńska Wola jest jeszcze możliwe do zrealizowania, ale do Inowrocławia już nie. Dlatego też nie ma sensu proponować pociągów bezpośrednich do tego miasta. Patryk!
@Damian
Jeżeli już masz taką propozycję to trzeba by było jedynie wprowadzić taryfę Regio na odcinku Katowice-Zduńska Wola.
Druga sprawa postoje:
1) Herby Nowe stacja węzłowa to ona może była ale 10-15lat temu teraz popatrz ile osób tam korzysta z pociągów. Ten kto by chciał koniecznie skorzystać z tego pociągu zawsze może dojechać do T.G
2) Chorzew Siemkowice już teraz ten pociąg który jedzie przez Częstochowę nie ma frekwencji, może ktoś wie ile dosiada się do niego w Częstochowie ? dla mnie bez sensu
żeby zatrzymywał się w Chorzewie.
pociąg IR Bursztyn ma być:
-szybki !
-tani
jak proponujesz te postoje w tych w/w miejscowościach to może też w Chorzowie Batorym? Napewno więcej osób by sie dosiadło niż w takim Chorzewie !
Co do Inowrocławia masz rację rzeczywiście trochę się rozpędziłem ale może za 5-6 lat zobaczymy co jeszcze się stanię, czyli ja widzę to tak: odjazdy pociągów z Katowic w kierunku Zduńskiej Woli
06:10 IR Bursztyn
08:40 Zduńska Wola
13:40 Zduńska Wola
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2011, 23:07
Chcesz fundować osobom przesiadającym się od strony Krzepic czy z mniejszych miejscowości pod Herbami jazdę do TG i dopiero tam przesiadkę na IR? Gratuluję społecznego rozumowania! Dlaczego w Herbach mało ludzi korzysta z pociągów? Bo jest ich mało?
Co do Chorzewa Siemkowic - pogadaj z @sebkiem to Ci powie, jak 10 lat temu wyglądały połączenia Częstochowa - Chorzew Siemkowice dowożące ludzi do pociągów w kierunku Zduńskiej Woli i Inowrocławia. Skoro już takie węzłowe stacje na węglówce są, to niech te pociągi do jasnej cholery się tam zatrzymują! Co Ty masz z tym ograniczaniem postojów? Zbawią Cię te 2 minuty? Może jednak warto poświęcić te 2 minuty dla 5 osób, które pojadą do Inowrocławia lub Bydgoszczy?
Patryk180 napisał/a:
06:10 IR Bursztyn
08:40 Zduńska Wola
13:40 Zduńska Wola
Dobrze by było, ale nie przejdzie. Jeśli kombinujemy z Bursztynem, to należy dokonać jak najmniejszych zmian, tzn. zostawiamy obecną godzinę wyjazdu z Katowic (możliwe kilku minutowe zmiany), natomiast ingerujemy tylko w trasę przejazdu. Nic więcej.
Pociąg do ZW o 8:40? Po co, skoro będzie IR? Nawet w latach świetności połączeń z Katowic do Zduńskiej Woli pociągi w tym kierunku nie kursowały w cyklu 2-2,5 godzinnym! Nie widzę takiej potrzeby. O 13.40 jak najbardziej wystarczy. To jest maks na sam początek, a co więcej, jest to możliwe do osiągnięcia/wywalczenia. I nie sprzeciwiaj się ze mną, bo wymieniłem już dziesiątki korespondencji z Przewozami Regionalnymi i dobrze wiem, jakie są realia. Idealizm zostawmy na późniejszy plan.
Bo Regio zatrzymywał by się na wszystkich stacjach a IR nie. Czy 2 pary Regio + IR to jest tak dużo ?!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2011, 23:17
Tak, to jest dużo, bo gdyby było to mało, to już dawno byśmy to mieli. IR + R wystarczy na sam początek, jeśli REGIO o 13.40 by się przyjęło, można walczyć o więcej połączeń. Tyle w temacie.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-08-2011, 04:57
Patryk180, Ale zrozum że jak wejdą KŚ na całe województwo to nie będzie możliwości jechania bezpośrednio z Katowic do Zduńskiej Woli.
Pytanie też, czy Bursztyn przetrwa do jesieni. Właśnie miałem to napisać, by mógł jechać od Krakowa. Na odcinku np. Kraków-T.G w Taryfie Regio. Nawet typowałbym tu do obsługi jednostkę EN71-007 (pluszak z dwoma przedziałami 1klasy), a drugą jednostkę niech ktoś mi podpowie Tak myślę, że po przetrasowaniu go na T.G. i tak mógłby dalej pojechać przez Częstochowę a za Częstochową dalej już swoją trasą.
Nie i jeszcze raz nie! IR Bursztyn powinnien kursować przez T.G, Herby Nowe i dalej przez Chorzew żadne kombinowanie przez Częstochowę. Częstochowa ma dużo pociągów TLK w kierunku trójmiasta. Również co w kwesji przedłużenia go no Krakowa uznaje to za kiepski pomysł. Chyba rok temu kursowała TLK-a rel. Kraków-Łeba/Hel przez Katowice, T.G, Częstocowę i z Krakowa raczej wielu ludzi nie korzystało z tego połączenia.
W Częstochowie Bursztyn jest 8.40. Dokładnie o 8.40 dociera tam pierwsze regio z Kielc czyli cały region kielecki odcięty jest od tego połączenia. Nie można by tego IR przesunąc chociaż 5 minut później?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-08-2011, 10:59
Pisz do Przewozow Regionalnych, to akurat da sie zrobic.
Do Krakowa na pewno się nie da ze względu na remont linii Katowice- Kraków. Już nie kombinujcie zbytnio, jak dla mnie to tylko wystarczy przetrasowanie na trasę przez Tarnowskie Góry.
Dlaczego IR do Krakowa?? Spróbujcie dojechać z Gdyni do Krakowa pociągami PR
Przecież Bursztyn w chwili obecnej ma idealne skomunikowanie w Katowicach z Krakowem. W kierunku Gdyni można na niego dojechać Regio 3422/3, a w kierunku przeciwnym jest skomunikowany z IR Ślązak, więc nie ma najmniejszej potrzeby wydłużania tego pociągu do Krakowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum