Widze po przeczytaniu tych RJ znowu nastają ciężkie czasu dla Nadodrzanki , z tego co siędowiedziałem to IR ,,Ślązak" już nie bedzie jezdził , Regio z Wrocława do Szczecina też juz nie widze w tych tabelach a miał dobrą frekwencje trudno 2 pociągi w dobrych relacjach odpadają , jedynie co może pozostanie to TLK do Zamościa
Przecież to jest podsył z Rzeszowa. Przyjedzie do Jeleniej Góry i odjedzie o 19:03 jako Regio do Wrocławia. Rzeszów przyjedzie o 17:51 jako 4B i odjedzie do Wrocławia o 19:03. Tak samo jest rano. Wagony do Jeleniej Góry wyjadą o 6:46 z Wrocławia. Do Jeleniej Góry dojadą o 9:51. O 10:33 wyjadą do Rzeszowa.
Jeżeli chodzi o Jelenią Góre to jest dużo pozytywnych zmian. Przede wszystkim skraca się czas jazdy do 3 godzin i 9 minut, a co za tym idzie TLK z Warszawy powinna pojechać już w granicach 2 h i 45 minut . Ponadto 4 połączenia ze Zgorzelcem, w tym dwa p. Zgorzelec do Żar, co jest dobrym posunięciem. W weekendy zamiast 3 par do Harrachova i Korrenova, będzie 6. Ten osobowy o 19:03 do Wrocławia to też bardzo dobre posunięcie no i zamiast 5 mamy 6 par do Wrocławia w ten sposób. Zostaje oprócz tego pociąg do Legnicy i do Zielonej Góry. Kamieńczyk trochę wcześniej zawita do Poznania, dzięki czemu szybciej będzie można się dostać gdzieś dalej jeszcze innym pociągiem lub autobusem. No i Rzeszów dodatkowo codziennie. Super!!!
Przeglądam te tabelki i wychodzi mi z nich, że pociągi z Żar do Jeleniej Góry będą jeździły drogą okrężną przez Zgorzelec. Przecież to jest jakiś absurd!
Cieszy mnie powrót bezpośrednich połączeń Żary - Wrocław.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Ostatnio zmieniony przez Minerva dnia 03-08-2011, 19:27, w całości zmieniany 1 raz
No cóż, Czesi przejmują połączenie do Harachova/Kořenova i stanie się to, czego się obawiałem. W zasadzie nie za bardzo będzie się opłacać jechać z polskiej strony gdziekolwiek dalej niż do Harrachova. Pierwszy pociąg z Jeleniej Góry dociera do Kořenova dopiero o 9:42 (i to też tylko w weekendy w lecie i zimie, w pozostałych okresach dopiero o 11:45 (!)), odjazd ostatniego z Harrachova do Jeleniej Góry już o 17:21. Turysta, który w wakacje w dzień powszedni będzie chciał zwiedzić np. Liberec, będzie miał do dyspozycji zaledwie niecałe 3 godziny (w sam raz na dojście do rynku, zjedzenie obiadu, wypicie piwa i powrót na stację). Ale za to już po 18:00 będzie w domu .
Oj, chyba trzeba będzie z powrotem przerzucić się na autobusy do Jakuszyc...
to co mi się rzuciło w oczy to brak połączenia przyjeżdżającego do Jeleniej Góry od strony Wałbrzycha między 7 a 8 rano. Pociąg Jelenia Góra - Legnica zapewne pojedzie przez Lubań, Zgorzelec Miasto bo przecież połączenia przez Lwówek są zbędne ! No i jeszcze jakieś dziwne krzyżowanie mi wychodzi między Pilchowicami Nielestno a Pilchowicami Zapora
Przypominam, że to tylko nadal PROJEKT! Rok temu było identycznie... wielkie łał a później wielki zawód, bo projekt niczym nie przypominał wprowadzonego RJ. Choć muszę przyznać, że w UMWD się postarali. Gdyby ten projekt został, to byłoby za pięknie...
Projekt na pewno dobry - wręcz można po pobieżnym przejrzeniu powiedzieć , że bardzo dobry.
(choć są ciekawostki jak pociąg z Wałbrzycha Miasta do Wrocławia czy błędy jak Wrocław 16:46 Jelenia 18:27 - no chyba , ze PLK nie doceniam )
Na pewno na plus:
- skrócenie czasu na Jeleniej i do Jelcza (przy czym bardzo dobra zmiana końcówki odjazdów do Jelcza na hh:36),
- Bardzo duża liczba pociągów z Wrocławia po 16 (już nie koniecznie po 15) też na plus,
-"Czarna Góra" w 6 i 7 i pozostawienie Pardubic,
- Może nie plus - ale dobrze, że jest wykazane KD już nie do Kłodzka Miasta a do Krosnowic (gdzie i tak dojeżdżał-choć wielka szkoda że nie do Polanicy-Zdroju - skoro tory powinny mieć 50km/h),
-bezpośredni Żary - Wrocław na plus,
-utrzymanie Kamieńczyka.
Co prawda widać od razu wątpliwości :
- moje obawy budzi Strzelin (żeby nie podzielił losu tegorocznej Żórawiny gdy i nawet jeden kurs nie ruszył).
- 810 na linii Szklarska Jelenia - zawał UTK to nie problem -ale Polskie przepisy odnośnie wytrzymałości ostoi to już może być problem,
- chyba gdzieś zamiast jakiegoś Międzylesia powinien być z Wrocławia Lichkov (bo pociąg powrotny jest),
- Wydłużenie czasu jazdy Drezna (~10 minut ale zawsze :/),
- brak pociągów do Polanicy-Zdroju - od nowego rozkładu powinien być już szlak przejezdny acz duży plus że utrzymano KKZ do Kudowy.
- nadal ostatni pociąg w stronę kłodzka tylko do Kłodzka Głównego (zamiast do Bystrzycy Kłodzkiej - z Kłodzka Głównego nie da się dostać do centrum wieczorem -a do Bystrzycy to raptem 20 minut ),
- nadal o ile zauważyłem brak poza sezonem w 6,7 Trutnowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum