Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[Kraków] PKP PLK zatrudni podsadzaczy
Autor Wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 16-08-2011, 02:31   [Kraków] PKP PLK zatrudni podsadzaczy Odpowiedz z cytatem

Kraków: na peronie 1. pociągi stają ponad pół metra od krawędzi stacji

Pasażerowie wysiadający na nowo wyremontowanym peronie pierwszym Dworca Głównego w Krakowie mają poważny problem z opuszczeniem pociągu. Wagony oddalone są bowiem od krawędzi peronu nawet ponad pół metra! Wiele osób, bez pomocy innych podróżnych, nie radzi sobie z taką przeszkodą.

Boleśnie przekonała się o tym Małgorzata Mróz, mieszkanka Podgórza, która wracała z Katowic do Krakowa. - Odległość wagonu od krawędzi peronu była tak duża, że omal nie wpadłam w tę ogromną dziurę - skarży się pasażerka. - Na dodatek miałam ze sobą dużą torbę podróżną, z którą bez wsparcia innego pasażera bym nie dała rady się wydostać ze składu - dodaje kobieta.

Nasi reporterzy udali się z centymetrem na stację. Okazuje się, że w skrajnych przypadkach pociąg oddalony jest od peronu pierwszego o blisko 60 cm. Według podróżnych to więcej... niż przed modernizacją peronu.

- To skandal, że PKP wyremontowały pierwszy peron, aby było nowocześnie i bezpiecznie. Tymczasem na podróżnych czyhają jeszcze większe zagrożenia, niż przed modernizacją - denerwuje się Marian Korba, mieszkaniec Nowej Huty. - Czasem trzeba skakać, aby wysiąść, a wielokrotnie zdarza się, że małe dzieci i osoby starsze grzęzną okrakiem między wagonem i peronem, bo nie mogą pokonać takiej odległości - dodaje.

Kolejarze zdają sobie sprawę z problemu. - Pociągi rzeczywiście "odstają", szczególnie przy końcówkach peronu pierwszego i piątego. Nie są one, tak jak pozostałe, na całej długości proste, tylko w pewnym momencie zaokrąglają się - przyznaje Marek Cisowski, kierownik projektu przebudowy dworca z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Gdy pociąg zatrzymuje się przy prostym peronie, pasażer musi zrobić krok tylko na około 20 cm, gorzej jak musi wysiąść już na łuku - dodaje Cisowski.

Według kolejarzy nie ma jednak technicznej możliwości wyprostowania peronów. - Stacja była projektowana wiele lat temu i jest za krótka, aby skrajne perony mogły być całkowicie proste - twierdzi Cisowski. Sprawą zainteresował się również nadzór budowlany.

- W najbliższych dniach sprawdzimy, czy odległości te są zgodne z przepisami i czy nie naruszają zasad bezpieczeństwa - zapewnia Artur Kania, małopolski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w Krakowie.

Tymczasem w spółce PKP PLK, odpowiadającej za ruch na peronach mają pomysł, jak pomóc pasażerom. Do końca sierpnia odbędzie się spotkanie przedstawicieli spółek zarządzających i korzystających z dworca, na którym przedstawiony zostanie pomysł zatrudnienia na stacji tzw. podsadzaczy. Pomagaliby oni pasażerom bezpiecznie wsiąść do pociągu lub opuścić wagon.

- Wnioskować będziemy również, aby wskaźnik, który pokazuje maszyniście miejsce, w jakim ma się zgodnie z przepisami zatrzymać, był przesunięty bardziej w głąb peronów. Dzięki temu przynajmniej te krótsze składy zmieszczą się na prostym odcinku peronów - dodaje Cisowski.

Arkadiusz Maciejowski

źródło: Gazeta Krakowska

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-08-2011, 10:08   

Boże..... ide sie wyrzygac. Czy planujac modernizacje peronow nie pomyslano o tak podstawowej sprawie jak ich wysokosc ?!

Pewnie, zatrudnijmy nowych ludzi. Stac nas. A perony beda robic problem przez nastepne 40 lat.
Powrót do góry

R90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: 16-08-2011, 10:10    Odpowiedz z cytatem

Nie wysokość a odległość krawędzi peronu do wejścia pociągu jest tu problemem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 16-08-2011, 15:31    Odpowiedz z cytatem

w Trójmieście jest ten sam problem na remontowanych przystankach SKM. Zieje dziura większa niz przed remontami. Ponoć to takie "zabezpieczenie" przed jakością prac budowlanych - budowa w najszerszej (dziurze) możliwej skrajni. Czy ktos zorientowany moglby przytoczyc polskie skrajnie peronowe? Moze tak bylo i w tym wypadku?

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-08-2011, 00:07    Odpowiedz z cytatem

Według PKP PLK oddany do użytku po modernizacji peron 1. na stacji Kraków Główny to... pierwszy zwiastun nowej jakości.

Arrow http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=316557

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

karass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 21-08-2011, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy zeby pociagi nie podjezdzaly tak blisko konca peronu i po sprawie ten luk jest tylko na krotkim odcinku tak jest prosty i spokojnie wystarczajacy

_________________
DB=Doją Biedaków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl