Tak remont, albo raczej jego pozoracja. Leży mnóstwo starych podkładow wzdłuż trasy, które zostaną wymienione z jeszcze starszymi. Trochę już zmieniono. Może dzięki temu przez 2-3 zimy da się jechać 50 kmH? Tylko powinni przy okazji wyciąć wszystkie słupytrakcji, zarówno metalowe jak i betonowe. Sprawiają wrażenie że byle wiatr je zegnie. Zaprawdę, powiadam Wam, kolej na Dolnym Śląsku została znacznie zdołowana.
W ostatni weekend trwało oczyszczanie szlaku na odcinku Lubań - Zgorzelec. Wycinano drzewa, sprzątano przystanki, oraz stawiano nowe tablice przystankowe. We Włosieniu również uprzątnięto gruntową dróżkę będącą dojazdem do stacji Batowice Lubańskie. Zrobiona sonda wśród mieszkańców Zaręby, Siekierczyna, Włosienia, Mikułowy i Jerzmanek potwierdza, nikt nic nie wie na temat powrotów pociągów na ten odcinek. UMWD mógłby się pokusić o plakaty promocyjne które można by wywiesić w okolicznych sklepach czy kościołach tak aby mieszkańcy wiedzieli że będzie można dojechać teraz pociągiem do Lubania , Zgorzelca, Jeleniej Góry czy Wrocławia.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Przejazd promocyjny szynobusu na trasie Zgorzelec – Jelenia Góra przewidziano na najbliższą środę, 30 listopada.
Planowy przyjazd szynobusu na dworzec główny w Jeleniej Górze nastąpi po godz. 13. Będzie to ostatni przejazd promocyjny: w połowie grudnia br. szynobusy będą regularnie kursować na tej trasie. Codziennie pięć par pociągów będzie wozić pasażerów, co szczególnie zimą, gdy warunki na drogach mogą być zdecydowanie gorsze, będzie dobrą alternatywą dla przejazdu samochodami.
Czy ktoś zna szczegółowy rozkład jazdy tego pociągu?
[ Dodano: 28-11-2011, 01:44 ]
PS. Wpisałem sobie w Google słowa kluczowe i poza zdawkową informacją w Jelonce.com nikt o tym pociągu promocyjnym nie informuje. Nie wiadomo, dla kogo jest pociąg, o której odjeżdża ze Zgorzelca, o której dokładnie przyjeżdża do Jeleniej, na jakich stacjach pośrednich się zatrzymuje itp.
Co to za przejazd "promocyjny", skoro nikt o nim nie wie?
Bo w naszych realiach przejazd promocyjny ma służyć do przewozu zadowolonych z siebie oficjeli z lokalnych urzędów. Po co zawracać głowę ciemnemu ludowi...
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Szkoda, że ostatni pociąg z Jeleniej Góry odjeżdżać będzie już o 17:43. Teraz jest o 19:11.
Szkoda , szkoda ale tak to już jest że rozkłady układa się na prościznę . Rozumiem dni robocze . Ale Soboty i niedziele ! Jedzie sobie rodzinka do rodzinki w Jelonce , ledwo kończy poobiedni deser a już musi gonić na pociąg lub turysta zawija się z Karkonoszy czy Rudaw o 14 godzinie by zdążyć na ten ostatni " wieczorny " . Trochę wyobraźni i wiedzy brakuje naszym myślicielom od rozkładów .
Sławek, są jeszcze późnowieczorne PKS-y. Często jeżdżę w Karkonosze i już dawno olałam kolej, odkąd oferta na trasie Bolesławiec - Jelenia Góra uległa pogorszeniu i ostatecznie (od grudnia) likwidacji. Podziękowania dla Kolei Dolnośląskich, które miały uzdrowić kolej w regionie a sukcesywnie przyczyniają się do jej destrukcji! Jeszcze zatęsknimy za Przewozami Regionalnymi...
Stella , Tak są PKS-y ale jak jest pięknie wracając ciepłym wieczorem pić sobie zimne piwo w pociągu . A tak na poważnie . Nie wiem czy dziękować KD czy tęsknić za PR myślę że problem kolei w przynajmniej 80 % jest usadowiony o wiele wyżej , ale to rozmowa na zupełnie iny temat .
Wczorajszy przejazd "promocyjny" nie wiadomo dla kogo, odbył się bo słyszałem z domu ostre hamowanie SA13? na stacji. Nie chciało mi się lecieć na stacje żeby go zobaczyć. Ciekawi mnie tylko jedno czy naprawdę będzie tak że ludzie będą korzystać z tych połaczeń o których nic nie wiedzą zastanawia mnie dlaczego nie ma powrotnego bozposredniego KD Wrocław-Zgorzelec-Lubań-Jelenia? tylko jedzie sobie KD JG-Lubań-Zgorzelec-Wrocław...?
zastanawia mnie dlaczego nie ma powrotnego bozposredniego KD Wrocław-Zgorzelec-Lubań-Jelenia? tylko jedzie sobie KD JG-Lubań-Zgorzelec-Wrocław...?
Pewnie mają jakieś głupie obiegi.
Generalnie te pociągi będą jeździć puste i nawet nie trzeba ich uruchamiać. Jeśli czas przejazdu na trasie Zgorzelec-Jelenia Góra wyniesie ok. 60- 70 minut to ludzie będą jeździć. Dziś mało kto jedzie koleją na lokalnych trasach, bo jest niby wygodniej. Dziś liczy się czas przejazdu, a żółwie tempo jest passe
Lepiej zamiast marnować tabor, skoro jakaś mądra głowa wymyśliła REGIO na szynobusie relacji Zgorzelec-Wrocław, to lepiej puścić to połączenie w podwójnej trakcji a nie wozić muchy do Jeleniej Góry.
Najpierw wyremontować tory a potem reaktywować połączenia.
ps. pamiętam jak ktoś kiedyś piał z zachwytu, że będzie połączenie Bolesławiec-Jelenia Góra i wmawiał mi, że ludzie będą jeździć....jak długo przetrwało połączenie? Z całą resztą reaktywacji bez modernizacji będzie podobnie.
zgadzam sie z Tobą;p czas pokaze jak to bedzie.dzis rozmawialem z kilkoma os.i nikt nie wie ze beda polaczenia do zgorzelca!
A tak apropo tego ^promocyjnego^przejazdu to ponoc bylo ich 3 w sumie darmowe,ktos moze to potwierdzic?
Generalnie te pociągi będą jeździć puste i nawet nie trzeba ich uruchamiać. Jeśli czas przejazdu na trasie Zgorzelec-Jelenia Góra wyniesie ok. 60- 70 minut to ludzie będą jeździć. Dziś mało kto jedzie koleją na lokalnych trasach, bo jest niby wygodniej. Dziś liczy się czas przejazdu, a żółwie tempo jest passe
Nie rozumiem tych pesymistycznych proroctw. Czas jazdy pociągów na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec wyniesie ok. 1 h 40 min. - 1 h 50 min. i będzie porównywalny z obecnym czasem jazdy PKS-ów (1 h 30 min. - 1 h 55 min.). Dużo gorzej mają się pod tym względem linie z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby, Lwówka i Wrocławia, gdzie kolej jeszcze dłuuugo nie będzie mogła konkurować z autobusami czy busami. W zasadzie jest to jedyna linia kolejowa wybiegająca z Jeleniej Góry, gdzie pociągi mogą rywalizować z autobusami pod względem czasu przejazdu. Jeśli dodać do tego duże miasta, które łączy (Jelenia Góra, Zgorzelec, Lubań, Gryfów Śl., Olszyna, w przyszłości - na co liczę - także Görlitz), to moim zdaniem o frekwencję nie ma co się obawiać.
Jeśli pociągi będą jeździć puste (ściślej: bardziej puste niż na innych lokalnych liniach), to będzie to efektem przede wszystkim marnej promocji, która jak na razie nie wygląda za ciekawie.
Nie rozumiem tych pesymistycznych proroctw. Czas jazdy pociągów na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec wyniesie ok. 1 h 40 min. - 1 h 50 min. i będzie porównywalny z obecnym czasem jazdy PKS-ów (1 h 30 min. - 1 h 55 min.).
To nie pesymistyczne proroctwa a realizm i trzeźwe spojrzenie na to połączenie. Nie zapominaj, że prócz PKSów kursuje horda busiarzy, którzy nie zatrzymują się jak PKSy przez co czas przejazdu mają krótszy niż one i bardzo dużą frekwencję......
Podobnie było z linią Zgorzelec - Wrocław. Marne zapełnienia, bo czas przejazdu dochodził do 3 h, a w czasie modernizacji było jeszcze dłużej. Busiarze kupowali autobusy do obsługi połączeń a gdy czas przejazdu Desirem spadł poniżej 2 h bywa tak, że w Zgorzelcu wszystkie miejsca są zajęte....I czy Desiro było promowane wśród zwykłych śmiertelników? Nie przypominam sobie....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum