dinxles, kiedy ty zwrocisz w koncu uwage na uksztaltowanie linii powyzej Piechowic? Tam nie da sie szybciej, za ciasne luki. W 1980 towarowy zwany "Kamyki" probowal szybciej zjechac (nie z wlasnej woli, ale jednak). Zjazd "na krejzola" skonczyl sie wylotem na luku 2 km przed Piechowicami. Nie pamietam, czy ktos to przezyl.
EOT
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
(...)W 1980 towarowy zwany "Kamyki" probowal szybciej zjechac (nie z wlasnej woli, ale jednak). Zjazd "na krejzola" skonczyl sie wylotem na luku 2 km przed Piechowicami. Nie pamietam, czy ktos to przezyl. EOT
Co do SKM. Jeśli to rzeczywiście powstanie to nie wyobrażam sobie podnoszenia/opuszczania szlabanów co kilka, kilkanaście minut w Cieplicach, przy skrzyżowaniu Sobieszowska-Lubańska. Nie potrafię sobie wyobrazić tam wiaduktu lub czegoś podobnego, ale to byłoby chyba najlepsze rozwiązanie. Poza tym jest jeszcze kilka przejazdów gdzie jest sama sygnalizacja świetlno-głosowa (?), np. droga w kierunku Wojcieszyc i Sobieszów. Biorąc pod uwagę bezmyślność wielu kierowców i chęć skrócenia czasu jazdy (perspektywa czekania na przejeździe na Lubańskiej) o wypadek nietrudno. Następna kwestia to mijanki. Być może po modernizacji będzie więcej takich miejsc. Poza tym jeśli mowa o kolei miejskiej to powinna ona służyć większości mieszkańców, a tak nie skorzystają raczej mieszkańcy os. XX-lecia, os. Czarne, Staniszowa, etc. Tu najlepszym rozwiązaniem byłyby tramwaje.
Zgadzam się, jesli chodzi o dorobienie przystankow no to czas sie wydluzy. Ale czy bedzie firma SKM Jelenia Góra i czy KD, czy PR beda uruchamialy pociagi Jelenia-Szklarska-Tanvald, które miałyby sie jednak nie zatrzymywać na przystankach SKM?
To jedyny taki projekt w Polsce, dlatego jest to trochę skomplikowane. Czy w tej SKM beda szynobusy np desiro, czy bedzie to tramwaj, który miałby jechać po obecnych torach kolejowych, i
np. zjezdzac na
miasto i wowczas nalezaloby dobudowac np. 600 m toru od dworca Jelenia Góra w kierunku centrum.
Mysle ze reaktywuja Cieplice, tym bardziej ze tam tor jest, nastawnie mozna zrobic na posterunku przejazdowym, tylko drut powiesic. Jezeli plan zaklada jazde co pol godziny, to Szklarska Dolna MUSI byc mijanka.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A ja bardzo żałuję że ta SKM-ka nie będzie jeździła w relacji Kowary - Piechowice. Myślę że to by była lepsza opcja. Jeżeli do uruchomienia kolejki jest trzy lata to jest wystarczająco długi czas by dogadać się z UM i samorządami Mysłakowic i Kowar. Na dobrą sprawę w Mysłakowicach też nie problemu by zrobić mijankę bo budka drużnika jest w dobrym stanie a na przejeździe są jeszcze nawet rogatki. A pojazd obsługujący SKM może być przecież spalinowy
A nawet gdzieniegdzie nowe tory dołożyć. SKM powinna też obsłużyć Goduszyn, tory miejscami są tam na wysokości ulicy i biegną blisko domów, więc myślę, że ludzi by korzystali. Boje się jednak, że to wszystko 'pic na wodę', za 3 lata to będą nowe wybory i nowe fantazje.
Kolejarze w Jeleniej chyba ostro wzięli sobie do serca projekt SKM aby nie trzeba było dużo do interesu dopłacać prawdopodobnie zdecydowano się na łączenie składów pasażerskich z towarowymi hehe
Dlaczego tak uważam?
Wczoraj ok godz. 11tej na bocznicy stacji paliw Mullera w Wojanowie podłączano SA134 do 4-5 wagonów cystern
"Na dzień dzisiejszy wykonana jest cała dokumentacja dotycząca SKM – planistyczna i infrastrukturalna, kończona jest praca z wiązana z przygotowaniem dokumentacji przetargowej (przez Urząd Marszałkowski). Podpisane zostało porozumienie między Jelenią Górą, Szklarską Porębą, Piechowicami o transporcie zbiorowym. Urząd Marszałkowski deklaruje zakup tramwajów miejskich tych samych które kursują do Czech ale w barwach miasta Jelenia Góra. 27 grudnia 2011"
Jeśli ma być to SKM w Jeleniej, to mam propozycję rozkładu. Liczyłem go na obecne warunki, tylko założyłem ruch od Janowic do Wojanowa po naprawionej dwójce oraz przyspieszenie na odcinku Górzyniec-Szklarska Poręba Średnia, jednak bez reaktywacji mijanki w Dolnej. Dziury, na które zwrócicie na pewno uwagę, to albo miejsce na pociągi z/do Wrocławia, albo efekt braku mijanki w Szklarskiej Dolnej.
Kierunek: Szklarska Poręba Górna
MARCISZÓW
04:59DP 06:59 09:59P 12:59P 15:09 20:39P
JELENIA GÓRA
05:28DP 06:38D 07:28 10:28P 11:28 13:28P 15:40 17:38 21:08P 22:21
PIECHOWICE
05:50DP 07:02D 07:50 10:50P 11:49 13:50P 16:02 17:59 21:31P 22:44
SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA
07:33D 08:21 12:20 16:33 18:32 23:15
Kierunek: Jelenia Góra
SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA
04:44D 08:30M 09:19 12:30 17:30M 19:57
PIECHOWICE
05:15D 06:00DM 09:00M 09:50 11:00M 13:01 14:00M 18:01M 20:30 22:10M
JELENIA GÓRA
05:38D 06:23DM 09:23M 10:12 11:23M 13:22 14:23M 18:24M 20:52 22:33M
MARCISZÓW
06:51D 09:51 11:51 14:51 18:52 23:01
Legenda:
D - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt
M - kurs wydłużony do Marciszowa
P - kurs skrócony do Piechowic
Co wy na to?
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A dodam, że to rozpiska na wykonanie dwoma pojazdami. Na trasę Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna EN81 lub SA135, a na Marciszów - Piechowice/Szklarska Poręba Górna - Marciszów EN96 lub SA134 (choć nie jestem pewien, czy i tu EN81 czy SA135 nie byłby wystarczający).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
W poprzednim sezonie letnim jeździłem kilka razy do Szklarskiej z rowerkiem i muszę powiedzieć, że SA134 był wypełniony po brzegi za każdym razem, także i w tym przypadku pewnie nie obeszłoby się bez większych jednostek na tej trasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum