Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Gdzie poczytam o lokomotywowniach?
Autor Wiadomość

pneumokok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2011

PostWysłany: 23-10-2011, 01:13   Gdzie poczytam o lokomotywowniach? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich miłośników kolei!

Mam do Was ogromną prośbę.
Jestem studentem filmoznawstwa, uczęszczam obecnie na kurs scenariopisarstwa i zostałem postawiony przed dość trudnym dla mnie zadaniem. Muszę opisać funkcjonowanie Lokomotywowani. Chdzi o to jak wygląda praca w tym miejscy [kto i jak pracuje, jak zmieniają się zadania w ciągu dnia itp. tid]. Wypociny te muszę podeprzeć solidną bibliografią.

Czy bylibyście tak dobrzy [ i dobre ] i podrzucilibyście jakieś artykuły, książki czy inne materiały na ten temat? Mam nadzieję, że istenieją takowe bo mam z tym nielada problem.

Z góry dizękuję za ospowiedzi!
Maciej
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 23-10-2011, 08:26    Odpowiedz z cytatem

Oj ciężki temat Wink Z tego co ja się orientuję to literatura jest uboga, są to głównie przepisy, jest też jedna książka gdzie poświęcono rozdział utrzymaniu lokomotyw (ale bardziej technicznie niż organizacyjnie). Jeżeli odnajdę w czeluściach bałaganu przeprowadzkowego te pozycje to ci napiszę o nich.
Najlepiej nawiązać kontakt z kimś z administracji Zakładu Taboru i to nieoficjalnie, oficjalnie natrafisz na beton. Mnie jeszcze 4 lata temu zabroniono wykonać zdjęcia lokomotyw w takowym zakładzie (cholera, wielka tajemnica techniki z lat 70tych).

Możesz także zwrócić się z prośbą o zwiedzanie takiego Zakładu Utrzymania wśród jednych z prywaciarzy, przypuszczam że otrzymasz zgodę i "przewodnika" tu znowu możesz się spotkać ze światem trochę przekłamanym przez różowe okulary. Nie wiem skąd jesteś ale polecam skontaktowanie się z Lotos Kolej w Gdańsku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pneumokok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2011

PostWysłany: 23-10-2011, 12:05    Odpowiedz z cytatem

Niestety nie mam już czasu na eskapady. Jedynym rozwiązaniem jest znalezienie czegoś na piśmie. Więc jeśli znadziesz coś będę niezwykle wdzięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mechanikgagara Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2007

PostWysłany: 24-10-2011, 11:56   Coś mam na ten temat. Odpowiedz z cytatem

Witaj mam coś na temat lokomotywowni, jej zadania i organizacja. Podaj namiary to zeskanuję i prześlę.

_________________
mechanik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pneumokok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2011

PostWysłany: 24-10-2011, 23:32    Odpowiedz z cytatem

pneumokoki@gmail.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 25-10-2011, 02:24    Odpowiedz z cytatem

Mały wycinek mojego licencjatu Smile

15 września 1991 r. połączono Lokomotywownię i Wagonownię Chełm w jeden zakład. Zostało to potwierdzone zarządzeniem Wschodniej DOKP nr 30 z 30 września 1991 r. Określono w nim zadania połączonych zakładów:
- utrzymanie w pełnej sprawności technicznej przydzielonego taboru trakcyjnego. Wykonywanie przeglądów okresowych, kontrolnych i sezonowych oraz naprawy bieżące i awaryjne.
- bieżące utrzymanie i wykonywanie napraw bieżących wagonów z i bez wyłączania z ruchu. Wykonywanie przeglądów okresowych oraz rewizji okresowych taboru wagonowego. Kwalifikowanie i przygotowanie wagonów towarowych do określonych przewozów. Oględziny techniczne wagonów w pociągach. Próby hamulców w ruchu osobowym i towarowym.
- przekazywanie taboru wymagającego naprawy nie wykonywanej przez zakład do ZNTK.
- konserwacja sprzętu pożarniczego.
- współpraca z kolejami SŻD na przejściu granicznym Dorohusk – Jagodzin.
- nadzór nad magazynem specjalnym RUW i RK.
- kwalifikowanie wagonów do składów pociągów oraz przygotowanie składów osobowych do drogi.
- utrzymanie i dokonywanie napraw urządzeń mechanicznych sieci naziemnych do nawadniania, ogrzewania, czyszczenia i mycia wagonów osobowych.
- utrzymanie oraz dokonywanie napraw bieżących urządzeń elektrycznych związanych z oświetleniem i ogrzewaniem pociągów.
- fizyczna likwidacja wagonów.
- utrzymanie i naprawa bieżąca pomieszczeń zakładu.
- utrzymanie taboru osobowego pod względem technicznym i sanitarnym.
- utrzymanie i obsługa pociągu ratunkowego, pługów odśnieżnych oraz stacji wodnych.
- wykonywanie samochodowych przewozów gospodarczych oraz utrzymanie i obsługa przydzielonych samochodów.
- utrzymanie obsady osobowej potrzebnej do pracy.
W uzasadnionych przypadkach Zakład Taboru mógł mieć zlecone dodatkowe zadania np. utrzymanie i konserwacja urządzeń przeładunkowych na stacjach granicznych oraz naprawy i regeneracje zespołów zamiennych z rezerwy obiegowej i innych części zamiennych do taboru.

Oczywiście dziś to trochę inaczej wygląda, m.in. pługi poszły do PKP PLK itd itd, gdzieś jeszcze w domu mam zadania dyspozytora sekcji eksploatacji taboru trakcyjnego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl