Trzeba mieć nadzieję że tak zły stosunek pracowników handlowych ( maszyniści , konduktorzy ) nad pracownikami administracji i obsługi technicznej jest spowodowany specyfiką działalności w okresie rozwoju przedsiębiorstwa kolejowego . Porównałem raporty ( bilanse ) roczne KD z PR pod kontem ekonomicznym jak i efektywnym i wygląda to następująco :
na korzyść PR
KD PR
przychód ze sprzedaży na 1 pockm 3,012 zł 7,38 zł
ilość pasażerów na 1 pockm ok. 8 ok 42
dofinansowanie do 1 pockm 15 zł 11,88 zł
na korzyść KD
koszt 1 pockm 18,22 zł 24,68 zł
osiągnięta strata w bilansie w przel. na 1 pockm 0,0349 zł 2,32 zł
ilość pockm / rok na jednego pracownika 7 887 5332
ilość pockm dziennie na jeden skład 306 198
Myślę że że tak zły wynik z przychodu ze sprzedaży biletów oraz ilości pasażerów na 1 pockm w KD wynika z rozkładu oderwanego od potrzeb pasażerów .
Stella, prosisz się o prokuratora! Czy nie wiesz, że w internecie o KD można pisać wyłącznie dobrze? Nie czytasz gazet? Legnicka prokuratura ściga kilkunastu forumowiczy na wniosek zarządu KD. Nie przeginaj pałki, bo dołączysz do nich!
Wracając do tematu... Pod rządami pani Ładniak łączna strata KD cały czas rośnie, choć tempo wzrostu znacząco spadło dzięki wyższym dotacjom z UMWD. 9,1 mln zł w plecy to gigantyczna kwota jak na tak malutką spółeczkę. To daje ok. 58 tys. zł na jednego pracownika. Wszyscy wieszają psy na PR, że są nieefektywne, że to studnia bez dna. Czym w takim razie są KD?
[ Dodano: 05-11-2011, 22:38 ]
Czy do obsługi 13 szynobusów (z czego 2 Kolzamy więcej stały niż jeździły) potrzeba aż 157 ludzi? To daje 12 pracowników na jeden szynobus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum