RE "Odrodzenie" Zamość-Lublin-Nałęczów-Puławy M.-Radom-Skarżysko Kam.-Kielce-Włoszczowa-Zawiercie-Katowice-Opole Gł.-Wrocław GŁ a w weekendy do Jeleniej Góry.
Bardzo niedobry pomysł z punktu widzenia mieszkańców mojego miasta Przecież jest IR Bolko.
W przypadku Zamościa wystarczyłoby zrobić szynobus na odcinku Zamość - Rejowiec i to już od następnej korekty. Prosto i bez kombinowania. Dziwne że nikt o tym nie pomyślał.
Latem są dwa IR do Gdyni, Lazur i Bursztyn, poza wakacjami brak przynajmniej jednego, może jedną z propozycji byłby jakiś IR całoroczny na trasie Gdynia - Łódż - Katowice?
IR Bursztyn-Lazur, Gdynia - Malbork - Iława - Toruń - Kutno - Łódż - Częstochowa - Katowice.
Terminy całotygodniowe do 1.06 i od 1.09, w wakacje jako osobne składy tj. Bursztyn przez węglówkę, a Lazur przez Toruń, Malbork.
Proponuję uruchomienie pociągu EuroCity relacji Kraków Główny - CMK - Łódź Widzew - Kutno - Poznań Główny - Frankfurt (Oder) - Berlin Hbf
Uzasadnienie:
Rosnący ruch turystyczny między Niemcami a Krakowem uzasadnia istnienie dwóch pociągów w łączących Kraków z Berlinem.
Rośnie liczba turystów z Polski odwiedzających Berlin. Konkurencja ze strony szybko rozwijającej się sieci autostrad wymusza uruchomienie szybszej, bezpośredniej możliwości dojazdu do Berlina z Krakowa i z Łodzi, a także uzasadnia uruchomienie kolejnego pociągu łączącego Poznań z Berlinem.
Obecnie istniejące dwa pociągi łączące Kraków z Poznaniem przez CMK i Łódź nie wyczerpują potrzeb na najszybsze możliwe połączenie między tymi trzema miastami.
W 2012 roku planowany jest remont linii Zgierz-Kutno, stanowiącej dziś wąskie gardło na tej trasie. Dobiega również końca remont kolei obwodowej w Łodzi, w przyszłym roku odbudowany zostanie drugi tor na odcinku Łódź Widzew - Łódź Chojny, co przyspieszy przejazd przez Łódź. Alternatywnie - szybciej, choć bez przejazdu przez Dworzec Kaliski, pociąg może jechać linią Łódź Widzew - Zgierz, zatrzymując się w Łodzi na Widzewie.
Moje propozycje do RJ 2012/2013 to:
iR Chełm-Kraków Pł.-Zakopane (do Zakopanego w sezonie)
iR lub przyspieszony Regio Chełm-Zamość-Rzeszów Gł.
nocny TLK Lublin/Wrocław Gł.-Warszawa Wsch.-Białystok-Ełk-Olsztyn-Gdynia Gł.(kursuje w wakacje)
Regio Chełm-Dorohusk-Jahodyn
Dodanie do EC "Wawel" wagonów z/do Jeleniej Góry (w wakacje i ferie wydłużenie z/do Szklarskiej Poręby Górnej). Dołączanie wagonów w Węglińcu. Na odcinku (Szklarska Poręba G.) Jelenia Góra - Węgliniec jako TLK "Wawel".
(Szklarska Poręba G.) Jelenia Góra - Węgliniec - Berlin Hbf - Hamburg-Altona
A po co pociąg TLK/ EC Jelenia Góra ( Szklarska Poręba)- Berlin- Hamburg? Niemcy na narty do nas nie przyjadą, ze względów na lepszą infrastrukturę i ceny wybiorą Czechy. No a z Jeleniej do Berlina to trochę chętnych by się znalazło, ale nie na taką skalę aby wypełnić ze dwa wagony. No i jak byłoby z taryfą?
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-12-2011, 20:09
I kto by tym jeździł? A poza tym pisałem już kilka razy, że samo pisanie na forum nic nie da. Trzeba poczynić znacznie poważniejsze kroki.
A to moje propozycje na rozkład 2012\2013:
1) Chełm\Zamość - Bydgoszcz Gł.
2) Lublin - Lwów(Ukraina) przez Rejowiec, Bełżec
3) zmiana w trasie pociągu Kiev Express:
-zamiast postoju w Świdniku Wschodnim postój na stacji Rejowiec
4)Chełm - Gdynia\Świnoujście
5) Chełm - Kraków (w wakacje do Zakopanego)
6) Lublin - Włodawa
Keibi, ostatnio panuje moda na reaktywacje linii w Lubelskiem, także w przyszłości może i to samo spotka linię do Włodawy...
_________________ W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-12-2011, 23:45
Skoro w obecnym RJ jeżdzi szynobus z Olsztyna do Iławy (69KMpod drutem ) to już chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby dotarł do Grudziądza np SA-133 z doczepą,to jest jedyna możliwość bezpośredniego połączenia Olsztyna z Grudziądzem 136 km w niespełna 2h
Moje propozycje:
TLK BUG KRAKÓW-Kielce-Radom-Warszawa-Siedlce-Biała Podlaska-TERESPOL codziennie,a Aleksandrie puścić do Katowic przez Włoszczową
TLK SUDETY BIAŁYSTOK-Warszawa-Łódź-Kalisz-Ostrów-Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra-SZKLARSKA PORĘBA/KUDOWA ZDRÓJ codzienie do Jeleniej Góry,w sezonie do Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój, z Wałbrzycha część składu do Kudowy przez Kłodzko
IR SOŁA ŻYWIEC-Bielsko Biała-Katowice-Częstochowa-Łódź-Toruń-BYDGOSZCZ
IR WIELKA RACZA RZESZÓW-Tarnów-Kraków-Oświęcim-Bielsko Biała-Żywiec-ZWARDOŃ sezonowo i w weekendy
IR WISŁOK RZESZÓW-Stalowa Wola-Lublin-CHEŁM codziennie
BATORY WARSZAWA-Częstochowa-Katowice-Bielsko Biała-Żywiec-Zwardoń-Bratysława-BUDAPESZT codziennie
TLK JAGIELLONIA BIAŁYSTOK-Warszawa-CMK-KRAKÓW-(w sezonie ZAKOPANE)
TLK POJEZIERZE WROCŁAW-Opole-Gliwice-Bytom-Katowice-Częstochowa-Warszawa-OLSZTYN-(w sezonie Giżycko-EŁK)
IR KORDECKI NYSA-Kędzierzyn-Gliwice-Bytom-Katowice-Olkusz-Kielce-Radom-WARSZAWA codziennie
IR POPRAD WROCŁAW-Opole-Katowice-Kraków-Tarnów-NOWY SĄCZ-(w sezonie i w weekendy KRYNICA)
i kolejny hit: IR PIENINY WARSZAWA-Radom-Kielce-Kraków-Tarnów-NOWY SĄCZ codziennie
W związku z zakończenie modernizacji odcinka Warszawa - Działdowo wprowadzenie IR Warszawa - Olsztyn - Warszawa, na odcinku Olsztyn - Działdowo - Olsztyn jako pociąg REGIO.
Wydłużenie IR WOŚP do/z Białegostoku
Wydłużenie IR POMORZE do/z Krakowa przez Warszawę Centralną, Gdańską i dalej na Kutno
Wydłużenie IR SKRZYCZNE do/z Białegostoku
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-12-2011, 15:36
podroznik1, Exsimus, może podajcie jakieś uzasadnienia dla swoich propozycji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum