I jak z szynobusem, opłaca mu się jeździć w weekendy?
Dowiedziałem się, że na poprzedni rozkład szynobus miał obieg na 3 wahadła - popołudniowe nigdy nie kursowało, a szkoda, bo kurs po 16 z Rzepina i 18 z Międzyrzecza miał sens.
Jaja sobie z ludzi robią... jak chce jechać pociągiem to dlatego, że nie chce jechać autobusem.
Proste i chyba każde dziecko by zrozumiało, dlatego wybieram kolej. A na tej linii priorytety inne...
Prędzej doczekają się śniegu w Egipcie niż szynobusu w Templewie. Jak tak ma wyglądać obsługa
tej linii, to niech się nikt nie spodziewa tłumów, stałych klientów, wielkiej reaktywacji i zainteresowania
połączeniem. Spotkać pociąg na tej linii to tak jak wygrać na loterii. A później marudzą, że
frekwencja słaba i trzeba ograniczenia wprowadzać. Takie to polskie...
Dziś sie dowiedziałem ze szynobus SA105(chyba)104 miał wypadek...
Spadło na niego drzewo i jest niezdatny do jazdy...
Sprawiedliwości stało sie zadość....nie mamy my - nie ma nikt!!!
W sobotę 17 grudnia ludzie czekali na stacji w Templewie....i nie przyjechało nic....czyli drwiny z ludzi na tej linii nigdy sie nie skonczą.
Dobrze byłby doczekać sie kiedyś zaszynobusu...jakies SP42 z wagonem....ale to raczej pozostaje w sferze marzeń.
Tak to wygląda, jeśli zamiast prawdziwej kolei tworzy się regionalne kolejki marszałkowskie, bez rezerw,
bez planów. KKA powinna być tam, gdzie np z powodu remontu zwinięto tory na jakiś czas, a jeśli
jest awaria to powinien być podstawiony szynowy pojazd zastępczy, a nie autobus.
Modne się stało na niektórych liniach zostawić ludzi w polu... niech sobie radzą, niech sobie wywróżą czy pociąg dzisiaj przyjedzie, czy nie.
To prawda...KKA potrafiłaby zamordować linie na których frekwencja jest o wiele wyższa niż na Międzyrzecz-Rzepin.Przykład-Zbąszynek-Gorzów....
W mojej okolicy reputacja szynobusu jest na dużym minusie...Jadą nim,jeśli w ogóle ktoś jedzie,tylko osoby zdesperowane.Zdecydowana większość przesiadła się już przed likwidacją połączeń do autobusów,samochodów sąsiadów bądź jadą autostopem....Desperacja jest tak duża ze ludzie wolą zapłacić 8.8zł za autobus niż 4.70 za pociąg!!!No ale PKS okazał sie godny zaufania a PR mogą tylko westchnąć i przypomnieć sobie czasy z lat minionych.
Nie potrafię zrozumieć jak można w takim szybkim czasie doprowadzić do takiego katastrofalnego spadku frekwencji.No ale skoro matka z wózkiem raz doznała przyjemności jechania małym busem,to więcej nie będzie ryzykować...czy ktoś z rowerem bądź rzygającym w komunikacji zastępczej psem...
A w 2008 roku szynobus jeździł pełny...
Wielkim kłamstwem jest tłumaczenie i zastawianie sie brakiem taboru...a na każdej większej stacji gniją wagony i rdzewieją lokomotywy...
Szkoda,że w tabelkach Urzedu Marszałkowskiego o zyskach i stratach zapomina sie o ludziach...
W sobotę (17.XII) szynobus wyjechał na trasę, ale natrafił w dwóch miejscach na gałęzie. Nie wiem jakich doznał uszkodzeń ale podobno ściągali go lokiem. W niedzielę szlak nadal był nieprzejezdny. Ciekawe co będzie w następne weekendy kursowania? Czy PLK stanie na wysokości zadania i zapewni przejezdność linii?
PLK jest spółką nietypową, bo im na rękę jest właśnie to, żeby linie kolejowe niszczyć i zaorać. Nawet w Lesotho, Suazi i innych tego typu państwach nikt nie pomyślałby o tym, aby spółka, która ma dbać o rozwój, przejezdność linii kolejowych dążyła do zamykania linii.
Linia musi być przejezdna bo wczoraj widziałem drezynę jadącą z Rzepina na Międzyrzecz...chyba ze to Międzyrzecki sprzęt i był tylko w Sulęcinie!!!
A tej linii zaorać nie mogą-choć pewno by chcieli-bo to linia wojskowa....
Słyszałem ze Urząd Marszałkowski płacił za dostęp do torów jedynie 1,50 zł za kilometr na odcinku Rzepin-Sulęcin a do Międzyrzecza 0zł.No to jak oni wyliczyli ze roczne straty szynobusu wyniosły 1,5 miliona!!!!Pewno za komunikację zastepczą płacili jak za sól!!!
No dobrze...niech Wam będzie ...z wojskowością tej linii...
Nazywa sie ją linią o znaczeniu strategicznym...łączy poligon z Międzyrzecka brygada zmechanizowaną...choć juz od lat nie widziałem składu wojskowego...
Rozkład jazdy na tej linii ułożył idiota albo sabotażysta. Popatrzcie w tabele SRJP 300 oraz 335. Poranny pociąg z Rzepina do Międzyrzecza odjeżdża 6.10. Pociąg ze Zbąszynka przyjeżdża do Rzepina o godzinie ... 6.16. Z Zielonej nic nie jedzie. Popołudniowy R-78622 (o. 12.58) jest już jednak skomunikowany z pociągiem z Poznania. Pociąg z Zielonej przyjeżdża o 12.18.
Powrót wygląda tak: przyjazd do Rzepina 9.26, odjazd do Poznania 10.37, odjazd do Zielonej: 11.26. Popołudniowy z Międzyrzecza przyjeżdża do Rzepina o 16.01, do Poznania odjeżdża o 15.39, a w Poznaniu ma skomunikowanie na IR do Wawy. Idealne na niedzielne wieczory. Do Zielonej z Rzepina jedzie pociąg o 16.07.
Nawet przy tak marnej ofercie (2 pary w C) można coś ugrać. Trzeba tylko chcieć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum