Mnie marzy się wydłużenie Gubałówki do Gdyni w sezonie, najlepiej na wagonach. Można by siódemkę z Barbakanu dać do takiego IR, by mógł wjechać do Zakopanego. Albo Bursztyn na wagonach. Biorąc pod uwagę czas przejazdu na trasie Katowice-Gdańsk, to chyba najkorzystniejsze połączenie na tym odcinku, zarówno cenowo jak i czasowo. Dobre rozreklamowanie tego pociągu w sezonie mogłoby poprawić jego frekwencję. Ale tak tylko sobie marzę
Nie zgadzam się że wagony to kiepski pomysł na zakopianke, problem tylko w tym że nie wjadą do Rabki, bo nie ma możliwości oblotu lokomotywy. A do Chabówki jest ok. 2 km. Pozdrawiam
W proponowanym rozkładzie jazdy Gubałówki do Gdyni, to zmiana czoła pociągu w przypadku wagonów będzie w Chabówce i w Żywcu co przy dobrej organizacji jest 10 minut ( kible i inne zespoły trakcyjne 5 minut) tak że nie ma na czas przejazdu większej różnicy. Plusy wagonów to lepszy komfort podróży, a minusy to brak możliwości obsugi Rabki. Pozdrawiam
[ Dodano: 25-01-2012, 22:56 ]
TLK UZDROWISKO rel. Świnoujście / Szczecin Gł. - Kudowa Zdrój
w okresie 25 VI - 5 IX rel. Świnoujście - Kudowa Zdrój
w okresie 15 I - 1 III rel. Szczecin Gł. - Kudowa Zdrój
(na odcinku Legnica - Kudowa Zdrój trakcja spalinowa)
@Jerry, Twoja pierwsza propozycja, czyli iR na niezelektryfikowanym odcinku linii zgorzeleckiej jest absolutnie nierealna na dzień dzisiejszy. Może za 2-3 lata będzie można liczyć na to, że taki pociąg wyjedzie w trasę, ale jako TLK. PKP-IC powoli, ale sukcesywnie przeprasza się z Dieslem, chociaż Zgorzelec nie jest jedynym ani najważniejszym (z punktu widzenia spółki) punktem na kolejowej mapie kraju pozbawionym pociągu dalekobieżnego. Za to druga propozycja, czyli nocny TLK "Uzdrowisko" bardzo mi się podoba, tym bardziej, że jechałby ten pociąg przez Lubin Górniczy. Ja jednak proponowałbym, żeby w Legnicy skład był rozczepiany na część do Kudowy i część do Wrocławia - nie wymagałoby to angażowania dodatkowej lokomotywy, elektrowóz pociągnąłby skład do Wrocławia, a do Kudowy spalinowóz, tak, jak piszesz.
Mi również podoba się propozycje TLK ,,Uzdrowisko" . Taki pociąg nie tylko by ożywił ruch na Odrzance ale również Lubin i Legnica bardzo wiele by zyskały.
Jerry Mam pytanie , skąd wziełeś czasy pomiędzy Rudna Miasto a Legnicą , bo widzę że ten odcinek pokonuje praktycznie w 1h
Gagusiek już od roku na linii lubińskiej jest zwiększona prędkość dla pociągów pasażerskich:
Legnica - Rynarcice 60 km/h (na odc. Chróstnik - Lubin 20 km/h!!!)
Rynarcice - Rudna Gwizdanów 80 km/h
...dla towarów pozostało 40 km/h
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Podoba mi się pomysł Jerego z TLK Uzrowisko ale ... od Jaworzyny Śl.lub ewentualnie Zielonej Góry skład powinien być dzielony na Kłodzko/Kudowa i Szklarska Poręba Górna, frekwencja murowana z zachodniopomorskiego chętnie przyjeżdżają w Sudety do Szklarskiej i kotliny Kłodzkiej, a my także potrzebujemy pociągu nad może Wałbrzych skorzysta także.
skubi, nie taka murowana. Swego czasu jeździła już TLKa ze Szczecina do Szklarskiej i rewelacji nie było a wręcz pociąg świecił pustkami. Może faktycznie sytuacje poprawiłoby rozdzielanie składów na Kudowę i Szklarską.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum