Tak, ale TLK ktora by sie na 5 stacjach zatrzmywała, to czas jazdy 2 godzin jest realny... Poza tym to jest srednia pedkosc V=62 km/h, natomiast do Zgorzelca dla RE jest predkosc sr =80 km/h, a daloby sie nawet 100 km/h,
takze różnica pomiedzy Wrocłąw-Zgorzelec daje 100 km/h, to Wrocław-Jelenia wyciągnie tylko v sr =62 km/h
To przedwyborcze jako -zbuk hehe Chyba że minister myśli o jeździe przez Złotoryję, Lwówek Śl. Tu tylko trzeba 81 km toru i to pojedynczego. Wówczas faktycznie 1 godzina na pokonanie Wrocław - Legnica no i półtorej dalej z Legnicy na Jelenią Górę ale to jeszcze lepszy makro kosmos hehe...
Ponad 2 godziny jedzie pociąg pociąg REGIO z Węglińca do Wrocławia Gł. (136 km) po zmodernizowanej do 160 km linii E-30
Z Jeleniej Góry do Wrocławia Gł. przez Wałbrzych jest 127 km. Katastrofalny stan techniczny tej linii jest powszechnie znany. Jakim cudem za rok chcą tą linią jeździć szybciej niż po zmodernizowanej linii zgorzeleckiej?
Nie kwestionując bajania przedwyborczego - jakim są zapewnienia o czasie jazdy - chciałbym zauważyć - że akurat dla pociągów REGIO - czy linia jest dostawana do 160km/h czy jest to rewitalizacja na 110/120km/h (zgodnie z zapewnieniami częśc linii ma być ze 100->110/120) nie ma to Żadnego znaczenia bo EN57 więcej niż 110km/h (część 120km/h) nie pojedzie (a trasowanie zapewne i tak będzie na 100km/h maks).
Takiego składu na Szrenicy (06:42 z Wrocławia) dawno nie było... ET22 i 4 pudła. Podejrzewam, że to podsył pod Galicję (wagony z Rzeszowa) i to samo jest w drugą stronę (19:01 z Jeleniej Góry).
[ Dodano: 29-12-2011, 07:05 ]
Mam potwierdzenie od konduktorki- tak zestawiona Szrenica to podsył pod Galicję.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Galicja dociera do Jeleniej Góry, potem skład robi kurs o 19:01 REGIO do Wrocławia, następnie rano z Wrocławia do Jeleniej Góry jako REGIO i o 10:37 wraca do Rzeszowa.
Wysłany: 25-02-2012, 11:09 Koleją taniej mimo wszystko
Kto często musi jeździć do innych miast, choćby na studia, dzięki ofercie Przewozów Regionalnych, za pociąg zapłaci mniej niż za bilet autobusowy.
Chcąc dostać się do Wrocławia z Jeleniej Góry autobusem, trzeba zapłacić około 24 złotych za bilet ulgowy w jedną stronę (normalny mniej więcej dwa razy tyle). Czas podróży to około dwie godziny. Wprawdzie pociągiem jazda trwa ponad godzinę dłużej, jednak jest taniej. W Przewozach Regionalnych bilet normalny kosztuje 22 zł.a studencki 10.50. Warto korzystać z oferty ,,Ty i raz,dwa, trzy". Za pierwszy bilet normalny płacimy 22zł. następny drugi, trzeci i czwarty bilet tańszy jest o 30 procent, czyli 15.40 zł. Oferta taka obowiązuje także w połączeniu z Krakowem.
Spółka kolejowa Intercity także przygotowała ofertę specjalną dla pasażerów podróżujących na trasie Jelenia Góra-Wrocław Główny. To tzw. Bilet Rewelacyjny ważny na trasie Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Wrocław Gł. Bilet normalny kosztuje 27zł. studencki - 13.23zł. Bilety obowiązują w pociągach TLK ,,Rozewie,, do Gdyni Gł. i TLK ,,Karkonosze" do Warszawy Wschodniej.
Więcej informacji na : przewozyregionalne.pl , kolej.dolnyslask.pl , pks.jgora.pl , intercity.pl
Szkoda tylko, że czas przejazdu jest długi. Gdyby był krótszy (~2.15), a EZT do Wrocławia zaczynałyby bieg w Szklarskiej P. G., zatrzymując się po drodze również w Piechowicach, Sobieszowie i Cieplicach, jeździły w takcie co 1 - 1,5h, to byłaby całkiem inna sytuacja.
Niemniej pustoszejące portfele skłonią wiele osób do przeproszenia się z pociągami na tej trasie. Tym bardziej, że czas przejazdu już w czerwcu ma trochę zejść (zapewne cały ruch na odcinku Marciszów - Wojanów pójdzie po dwójce z mijanką w Janowicach). Swoją drogą zorganizowałem przez Facebook bojkot autobusów i busów ze względu na horrendalne ceny (na razie odzew mały, głównie przez chudy RJ).
[ Dodano: 22-06-2012, 07:26 ]
Powiedzcie mi, co za geniusz wymyślił czasowe przesunięcie Szrenicy z powodu robót torowych w taki sposób, że wyjeżdża z Wro o 07:07, a potem sterczy 9 minut pod semaforem na Grabiszynie, przepuszczając trzy pociągi - w tym odjeżdżające dwie minuty później z Głównego Drezno. Naprawdę nie można było tej Szrenicy przytrzymać na Głównym do tej 07:15?
Dobrze, że ta zmiana jest tylko do jutra...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jest przetarg na modernizację fragmentu linii 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział we Wrocławiu ogłosiło przetarg na modernizację linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Oferty można składać do 9 sierpnia.
Przedmiotem przetargu jest modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna.
Zakres robót obejmuje:
modernizację linii kolejowej na odcinku Piechowice- Szklarska Poręba Górna w zakresie kompleksowej wymiany 12,3 km nawierzchni kolejowej wraz z odwodnieniem, robotami srk oraz innymi robotami towarzyszącymi na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna, a także na stacjach Piechowice w torze nr 1 i Szklarska Poręba Górna w torze nr 1 i 2. (wymiana 6 rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, naprawa nawierzchni 6 przejazdów)
dostosowanie peronów dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi na stacjach Piechowice- peron 1 oraz Szklarska Poręba Górna - peron 1 i 2.
Wartość zamówienia szacowana jest na kwotę o wartości pomiędzy 5 i 20 mln euro. Zamówienie ma być zrealizowane w ciągu 10 miesięcy od terminu podpisania umowy.
Oferty można składać do 9 sierpnia 2012 do godz. 10:00 w siedzibie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK we Wrocławiu (ul. Joannitów 13, 50-950 Wrocław, pok 163 piętro I). Otwarcie ofert nastąpi 9 sierpnia o godz. 10:15.
[ Dodano: 29-08-2012, 17:17 ] Pol-Aqua zmodernizuje linię do Szklarskiej Poręby?
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosiło w lipcu przetarg na modernizację linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Pol-Aqua z Warszawy i VyC z Hiszpanii.
W przetargu wpłynęło aż dziewięć ofert. Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua i hiszpańskiego Vias y Construcciones. Jej wartość to 32 miliony 349 tysięcy złotych brutto. Cena była jedynym kryterium wyboru oferty w tym przetargu.
Zamawiający, którym są PKP Polskie Linie Kolejowe, przeznaczył na realizację zamówienia 33 miliony 736 tysięcy 440 złote brutto. Większość przedstawionych ofert nie mieściła się w tym kosztorysie. Po ocenie ofert pod względem formalnym PKP PLK wybierze wykonawcę z najkorzystniejszą ofertą, z którym zawrze umowę po przejściu ewentualnej procedury odwoławczej.
Modernizacja linii kolejowej nastąpi przede wszystkim na odcinku Piechowice- Szklarska Poręba Górna, gdzie dojdzie do kompleksowej wymiany 12,3 km nawierzchni kolejowej wraz z odwodnieniem, oraz robót przy systemie sterowania ruchem kolejowym. Oprócz tego, stacjach Piechowice w torze nr 1 i Szklarska Poręba Górna w torze nr 1 i 2 dojdzie do wymiany w sumie 6 rozjazdów, kilku innych obiektów inżynieryjnych, i naprawy nawierzchni 6 przejazdów. Projekt przewiduje dostosowanie peronów dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z robotami towarzyszącymi na stacjach Piechowice- peron 1 oraz Szklarska Poręba Górna - peron 1 i 2.
KD od grudnia będą codziennie obsługiwać połączenie Wrocław – Szklarska Poręba.
KD rozpoczną realizację codziennych połączeń Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (obecnie na tej trasie kursuje tylko jeden, weekendowy pociąg KD). Nowy roczny rozkład jazdy wchodzi w życie 14 grudnia.
Wysłany: 12-02-2016, 11:53 Do Wrocławia pociągiem w... godzinę? To możliwe
Do Wrocławia pociągiem w... godzinę? To możliwe
Tak twierdzą władze Jeleniej Góry. – Złożyliśmy wnioski, by opracowano koncepcję takiego rozwiązania – mówi Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.
Jeśli chodzi o mój komentarz, to nie będę się wypowiadać. Zacznijmy od tego, że omijanie Wałbrzycha nie wchodzi w grę, a ponadto PKP PLK S.A. nie zatwierdzi tego. W jednym słowie władze Jeleniej Góry mają bujną wyobraźnię, bo już raz z projektem Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej zaszaleli .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum