Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2012, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Kolejarze z IZ Kielce mogą nam przekazywać wszelkie informacje, które mają znaczenie dla wyjaśnienia przyczyn katastrofy. My przekażemy je dalej stosownym organom, m.in. prokuraturze. Każdemu zapewniamy dyskrecję i anonimowość! Proszę pisać na adres e-mail forum@infokolej.pl

Otrzymałem e-maila następującej treści:

Niestety winni w jakiejś części będą właśnie dyżurni ruchu. Ani PKBWK nie dowie się sama z siebie, ani nikt z władz PKP jej nie podpowie o tym jak tam "zrobiono modernizację", jakie są usterki srk cały czas po oddaniu po "modernizacji", jak amz nie potrafi przez kilka godzin czy dni usunąć usterki, jak nie działają rozjazdy, jak przygotowano ludzi na nowy posterunek z nowymi urządzeniami (Sprowa), jak przygotowano ludzi do zdalnego sterowania (Kozłów), jak całymi dniami i nocami niby po zakończonej modernizacji ciągle są zamknięcia i przeróbki dotychczasowej fuszerki, jak cały czas jeżdżą na Sz... Z prostej przyczyny nikt się tym nie zajmie - bo wtedy wina isdr to będzie tylko 30% a reszta przyczyny to "władza".

Jestem z IZ Kielce, więc orientuję się jak komercyjne podejście do kolei ma dyrektor zakładu i ile rzeczy zawala, włącznie z ukrywaniem nieudolności monterów automatyki (z tej grupy zawodowej się wywodzi) i jak "roboty modernizacyjne" są odwalane (zwykłe fuszerki, bo lubi "oszczędzać" - chociaż nie na tym co trzeba). Zasięgnij języka w temacie jaki podrzuciłam powyżej, włosy dęba stają na co naraża ludzi i stresuje na co dzień. Nawet miał pretensje kiedyś do dyżurnego ruchu, że przy usterce rogatek wprowadził ograniczenie prędkości, bo przecież pociągi się opóźnią.


Czy ktoś na forum może się odnieść do tego merytorycznie? Mamy poważne zarzuty pod adresem dyrekcji IZ Kielce.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem należy sprawdzić liczniki Sztów podawanych na tych posterunkach, Byc moze maszynisci beda wiedziec wiecej ile tych Szetow było. Bezposrednio przyczyna katastrofy jest prowadzenie ruchu na sygnały zastepcze i poprostu statystycznie ktos kiedys wyprawil pociag na inny tor niz zglosil sasiedniemu posterunkowi/ Szansa jedna na milion ale jesli na sieci PLK Szetow podaje sie setki dziennie i miliony rocznie to na kogos musiało trafic predzej czy pozniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

waisss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Oświęcim / Katowice

PostWysłany: 04-03-2012, 22:51    Odpowiedz z cytatem

KolejTakPkpNie napisał/a:
Ale na odcinku Warszawa Centralna - Psary i Kozłów - Krawów jest wlasnie odwrotnie tor zasadniczy to jeden. Dlatego maszynista moglby w pewnych sytuacjach nie zwrocic uwagi na blad dyzurnego z numeracja torow


Jadąc od Warszawy do Psar CMKą jedziesz po "jedynce", a zjeżdżając na Starzyny i dalej w kier. Kozłowa na Kraków smerfujesz już po torze numer 2, zasadniczo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:54    Odpowiedz z cytatem

waisss napisał/a:
KolejTakPkpNie napisał/a:
Ale na odcinku Warszawa Centralna - Psary i Kozłów - Krawów jest wlasnie odwrotnie tor zasadniczy to jeden. Dlatego maszynista moglby w pewnych sytuacjach nie zwrocic uwagi na blad dyzurnego z numeracja torow


Jadąc od Warszawy do Psar CMKą jedziesz po "jedynce", a zjeżdżając na Starzyny i dalej w kier. Kozłowa na Kraków smerfujesz już po torze numer 2, zasadniczo.


Ale od Kozłowa znów po jedynce. Zasadniczo wiec z calej trasy te 30km srodkowej trasy ma odwrotna numeracje torów co moze byc pewnym drobiazgiem ale czasem majacym znaczenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Phil76 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012

PostWysłany: 04-03-2012, 23:02    Odpowiedz z cytatem

[quote="Orion"]Ludzie ogarnijcie się.Zmasowany nacisk to sobie możecie w kraju rządzonym przez liberałów wywrzeć na deskę klozetową."
Aha, o co juz ma byc strajk w czasie Euro?.... Jesli przez lata mozna strajkowac i straszyc strajkiem o kase, to moza - JAK SIE CHCE - o bezpieczenstwo. Wiec apel o ogarniecie jest nie na miejscu... Nikt nie twierdzi, ze to wystarczy i nagle stanie sie cud. Ale dotad infos istnieja tylko w zamknietym kolejarskim swiatku. Po ostatnich postach widac, ze cos tam zaczyna w niektorych wzbierac. Tylko ile dni/tygodni ten zapal wytrzyma...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 23:07    Odpowiedz z cytatem

Przeciez wladza ustami Nowaka i Szafranskiego juz powiedziała. Sz jest ok za to powiesic dyzurnego lub maszyniste. No to czekamy na nastepna katastrofe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2012, 23:15   

Makabryczny zbieg okoliczności i tyle.

"Rafał" odpowiada tak, czy wpisać "ręka" czy "głowa", czy... cokolwiek podobnego do słów-części ciała.

Algorytm odmiany jest na tyle swobodny że "szczekociny" odczytuje jako "szczęka".
Powrót do góry

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 04-03-2012, 23:18    Odpowiedz z cytatem

KolejTakPkpNie, dlatego ja będę pamiętał słowa Nowaka o maszyniście Przewozów Regionalnych co "jechał pod prąd". Jaki to daje przekaz dla zwykłego zjadacza chleba, który nie ma pojęcia o zasadach ruchu panujących na kolei? Ano takie, że maszynista pewnie jakiś narwaniec i wyrwał się żeby spowodować katastrofę. Taki jest właśnie odbiór bo zapytałem kilka osób z czym im kojarzy się jazda pod prąd. Masz rację - wyrok ustami Nowaka został wydany a prawdy już nie poznamy nigdy. Będą kolejne katastrofy na kolei, bo autostrady ważniejsze. Czekam tylko aż pan Nowak powie że samoloty też latają pod prąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 04-03-2012, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przeciez wladza ustami Nowaka i Szafranskiego juz powiedziała. Sz jest ok za to powiesic dyzurnego lub maszyniste. No to czekamy na nastepna katastrofe


WTB-E10:
Cytat:
W komorę sygnału zastępczego mogą być wyposażane wszystkie semafory z wyjątkiem semaforów odstępowych (samoczynnych i obsługiwanych), osłonnych oraz na posterunkach odgałęźnych nie posiadających semaforów wyjazdowych. W wyjątkowych przypadkach, za zgodą naczelnego dyrektora okręgu kolei państwowych. można stosować sygnał zastępczy na posterunkach odgałęźnych nie posiadających semaforów wyjazdowych.

Starzyny to może nie czasy "Szafrana" (chociaż przy przebudowie powinien i tu ponowić zgodę), ale posterunek z drugiej strony?
Jeśli to on wydał zgodę - kac (moralny) długo nie powinien go opuszczać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 04-03-2012, 23:23    Odpowiedz z cytatem

KolejTakPkpNie napisał/a:
Nowa informacja

Jest zapis w dokumentach iz opóźnienie IR Matejko w Starzynach (wspominany postój) wynikało z "braku kontroli rozjazdu".

Brak kontroli rozjazdu powoduje niemożliwość utwierdzenia drogi przebiegu, i bezpośrednio wymaga Sz.

nic nowego, nie ma dnia żeby nie było usterek po "modernizacji"... Sad
wgląd do takiego zestawienia jest na szczęście dostępny. Z miesiąca, kwartału z roku czy z 3 lat, tylko kto się nad tym pochyli?

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

m-sta2727 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012

PostWysłany: 04-03-2012, 23:24    Odpowiedz z cytatem

Do pana Phil76



Piszesz nieprawdę, kolejarze walczą o bezpieczeństwo ale ignorancja i arogancja tzw. "władzy" i zupełny brak zainteresowania obywateli skutkują takimi katastrofami, jak w temacie. Część społeczeństwa dała mandat zaufania na kolejne 4 lata partii która ma gdzieś obywatela, przygotuj się na kolejne niemiłe "zdarzenia". Wiem co piszę.. pracuję na kolei 37 lat... i zapewniam Cię że, nie nie siedzę za biurkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cordial Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 23:30    Odpowiedz z cytatem

[quote="Orion"]Ludzie ogarnijcie się.Zmasowany nacisk to sobie możecie w kraju rządzonym przez liberałów wywrzeć na deskę klozetową.Dla nich liczą się stanowiska,synekury i milionowe premie i stołki dla znajomych.Mówicie bezpieczeństwo ??? A kogo to obchodzi.Jeździ się na Sz i dalej się będzie jeździć jak do tej pory.Nikt normalny kto ma rodzinę nie postawi jej losu na szali do z góry przegranej walki której nikt nie poprze,a usłużne media zrobią z takiego wariata.Nie ma żadnego złotego środka co z tym zrobić ale na pewno nie będzie barykad i rewolucji.Ryba psuje się od głowy a kolej od każdego (nie)rządu.Od czasów Mazowieckiego wszystko co się udało stworzyć za poprzedniej epoki (jaka by ona nie była) upadło.
Orion zgadzam się z Tobą w 100%! Na kolei przepracowałam ponad 30 lat, przez wiele lat jako dyżurna ruchu. Bagno zaczęło się od tzw. "restrukturyzacji". W Polsce wprowadzano taki jej model - jaki w Wielkiej Brytanii się nie sprawdził. Brytyjczycy się z tego wycofali, a my w tym czasie właśnie /mimo wielu negatywnych opinii/ zaczęliśmy wprowadzać. Podzielono jeden organizm, zespół naczyń połączonych - na sieczkę spółek i spółeczek. Zrestrukturyzowano ... zatrudnienie, wiele tysięcy kolejarzy /zwłaszcza w służbie utrzymania/ zwolniono. Doszło do sytuacji absolutnego absurdu. Przed restrukturyzacją i podziałem - jeśli na moim posterunku wystąpiła usterka w urządzeniach /np. skutkująca wyjazdem/wjazdem pociągu na sygnał zastępczy/ - powiadomiona o tym służba zabezpieczenia miała obowiązek ją niezwłocznie usunąć. Jeśli tego nie zrobiła - ja miałam obowiązek nadać telegram - adres 13, a wtedy naczelnik służby zabezpieczenia miał "ciepło". Po tym jak podzielili kolej i zaczęli ją restrukturyzować wrzucając do jednego wora wszystkie służby- doszło do paranoi! Naczelnikiem i zwierzchnikiem kontrolującym dyżurnych został naczelnik odpowiedzialny za służbę drogową i ten sam naczelnik w czasie kontroli widząc odpisy dotyczące usterek rozjazdu odpisywanych przez dyżurnych ruchu dostał szału /usterka polegająca na niedoleganiu iglicy do opornicy i wyszczerbieniu iglicy odpisywana przez wiele tygodni/! Zarządził zakaz odpisywania usterki w czasie kolejnych służb /mimo, że nadal jej nie usunięto/ pod groźbą kar - i takie zalecenie wydal na piśmie. To tylko jeden, niewielki przykład.
Nieprawdą jest też - jak to w jednym z poprzednich wpisów podnosił przedmówca, że kolejarze godzą się na tą paranoję, że związki nic nie robią w tej sprawie. Robią, od dawna robią! Przykładem Miętek i tzw. "szczyt kolejowy" - o którym on sam ostatnio wielokrotnie mówił, że minister transportu zgodził się na taką formułę - nie po to by uzdrowić kolej i poprawić bezpieczeństwo - tylko by na tamtą chwilę uspokoić nastroje społeczne. Dziś tak naprawdę nikt z uczestników poza przedstawicielami związków - nie traktuje tego "szczytu" poważnie. Miętek wielokrotnie pisał do ministra o zagrożeniach w bezpieczeństwie ruchu na kolei, o nieprawidłowościach w jej zarządzaniu zarządzaniu. I co? Ano nic. Ten liberalny rząd zamiata związki zawodowe nie tylko poprzez swoich przedstawicieli - pracodawców, media, które dołączają się do nagonki i przedstawiają związki zawodowe w jak najgorszym świetle, ale i przez łatwe do poddania się takiej manipulacji społeczeństwo. Na tym portalu wylano już wiele kubłów pomyj na związki zawodowe. Ja sama nie twierdzę, że wszystkie związki, wszyscy przedstawiciele, przewodniczący - robią dobrą robotę związkową, że wszyscy są kryształowo czyści - bo sama wiem, że tak nie jest. Nie zmienia to jednak faktu, że są i tacy, którym się chce i próbują o kolej i kolejarzy walczyć. I aż się czasem dziwię, że jeszcze im się chce. Nasz Papież kiedyś powiedział" "kolejarze nie dajcie się podzielić" - to były prorocze słowa...
Tym, którzy mają alergię na związki zawodowe i ułatwiają zadanie rządzącym w pozbyciu się związków zawodowych poprzez zmianę prawa - gratuluję rozumu! A raczej zdecydowanie jego braku. Jeszcze trochę, a w tym kraju nie będzie nikogo kto by bronił interesu pracowników - także waszych interesów. Zamiast wywalić na zbity pysk skorumpowanego związkowca - przewodniczącego jakiejś organizacji /jednej, pięciu czy dziesięciu/ - w czambuł walicie po wszystkich. Obawiam się, że już niedługo - znajdziecie się w sytuacji - jaką sobie sami szykujecie. I znów będzie: "mądry Polak po szkodzie"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2012, 23:35    Odpowiedz z cytatem

Otrzymałem informację, że w katastrofie zginął kolega @Konrad Exclamation

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.


Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 04-03-2012, 23:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

cordial Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 23:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przeciez wladza ustami Nowaka i Szafranskiego juz powiedziała. Sz jest ok za to powiesic dyzurnego lub maszyniste. No to czekamy na nastepna katastrofe


Dokładnie tak! Ciekawe czy pan minister wie dlaczego wyjeżdżali na Sz... Pewnie mu wytłumaczono, że to normalna procedura. I najgorsze, że od wielu lat - to prawda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pagolik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 23:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Minister transportu Sławomir Nowak poinformował, że wśród ofiar katastrofy kolejowej pod Szczekocinami są trzej maszyniści. - Mamy potwierdzenie o identyfikacji jednego z maszynistów z dwuosobowej załogi maszynistów z PKP Intercity oraz o potwierdzeniu tożsamości jednego maszynisty z Interregio - powiedział. Dodał również, że wciąż oczekiwane jest potwierdzenie identyfikacji drugiego maszynisty z PKP Intercity.


za Onet.pl

Nie wiem juz, ktora wersja jest prawdziwa. Ale skoro maja potwierdzenia.. :/

Mimo, ze nikogo bliskiego tam nie bylo z mojej strony, nie moge sobie wyorbazic tego, co sie stalo. Brak slow od wczoraj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 38 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl