Na liniach:D29-9 (Warszawa Gdańska - Nasielsk); D29-10(Tłuszcz - Legionowo); D29-27(Nasielsk - Sierpc); D29-33(Sierpc - Kutno)
Na linii D29-10 w okolicy Tłuszcza(oraz stacji Tłuszcz) w godz.12:30 - 13:00 oraz 16:30-17:00) w dni parzyste roku - taki mają plan obiegów...
SA135-015
Pesy nie bo w Bydgoszczy został tylko Link, SA134/5 podobno został przeniesione do Mińska. Tak czy owak wszystko rozbije się o cenę. Ogołocone (np. brak klimatyzacji dla pasażerów) nówki mogą być dość tanie, ale i tak ze względu na wyższą wartość koszt leasingu również będzie większy. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Wysłany: 18-03-2012, 12:22 Szynobusowa rewolucja, której nie było
SZYNOBUSOWA REWOLUCJA, KTÓREJ NIE BYŁO
Z autobusami szynowymi wiązano naprawdę duże nadzieje. Doświadczenia innych krajów pokazywały, że dzięki wprowadzaniu do eksploatacji szynobusów można zaoszczędzić pieniądze, które dotychczas były spalane wraz z olejem napędowym w ciężkich paliwożernych lokomotywach.
W Niemczech następstwem uzyskiwanych oszczędności było sfinansowanie większej liczby połączeń, co finalnie doprowadziło do zwiększenia atrakcyjności oferty kolei i przyciągnięcia nowych pasażerów. W Polsce oszczędności z wprowadzenia szynobusów ani nie zmniejszyły dotacji, ani nie zostały spożytkowane na widoczny rozwój oferty przewozowej – gdzieś więc musiały się rozpłynąć.
Ja by zadał jeszcze jedno teoretyczne. Jeżeli szynobus na 50 miejsc jeździ 3 razy na dobę i jest w 100 % pełny to przynosi stratę czy zysk? Bo jeżeli pełne szynobusy też będą przynosić stratę to ja nie widzę dla kolei innej przyszłości jak po prostu wprowadzić wszędzie KKA i tak konkurować z polskim busem (to apropo innego artykułu w tym numerze).
SN81 ma średnie spalanie na poziomie 35 litrów na godzinę.
SM30 ma średnie spalanie 20 litrów na godzinę.
SM04 ma średnie spalanie 6 litrów na godzinę.
SM02 ma średnie spalanie 3 litry na godzinę.
SM11 ma średnie spalanie 13 litrów na godzinę.
SP32 miały średnie spalanie 50 litrów na godzinę.
SM42 spalają średnio 60 litrów na godzinę.
Mam nadzieje że się komuś te dane przydadzą
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
chce mocno watpic, chyba ze przy bardzo lekkiej pracy jak jazda luzem . nie mam danych na temat jej silnika, lecz znalazlem to dla su 45:
Zużycie oleju silnikowego wynosi katalogowo 36 litrów/godzinę, natomiast zużycie paliwa 223 g/kWh (164g/KMh), co przy mocy znamionowej w warunkach normalnych (1750 KM) daje 279 kg/h[4].
wychodzac z zalozeia ze silnik sm42 ma podobne spalanie specyficzne to przy 220g/kwh by wychodzilo ze sm42 pracujac godzine przy pelnej mocy spali 0.220kg * 588kw = ~130kg ropy. litr ropy wazy gdzies 0.8 kg wiec ~160 litrow/godzine.
w realnych warunkach, gdzie rzadko silnik chodzi cala godzine na pelnej mocy niech to bedzie ~100-120litrow/ godzine. to by tez bylo podobne dla manewrowych lokomotyw u nas .
ile kilometrow w ta godzine lokomotywa przejedzie silnikowi jest wszystko jedno i zalezy jak muwiono od przystankow, ciezaru skladu, oraz zakresu pracy ( pociag szlakowy czy praca manewrowa?)
dla porownania : BR232, jednak z 2000tonami na haku, pali gdzies 650-700 litrow na godzine, potrzebuje jednak wiecej niz godzine zeby z tym ciezarem przejechac 100km- co daje w przeliczeniu gdzies 900-1000 litrow na 100km .
pawel, na to pytanie jest jezeli juz tylko bardzo laikowa odpowiedz gdyz to zalezy bardzo mocno czy sklad staje co 3 minuty czy jedzie godzine stala predkoscia- i jezeli tak to z jaka, a to znowu zalezy od trasy.
sprobujmy jednak sie dokopac do tego troche blizej: jeszcze raz text z wikipedi na temat spalania specificznego su 45 :
Zużycie oleju silnikowego wynosi katalogowo 36 litrów/godzinę, natomiast zużycie paliwa 223 g/kWh (164g/KMh), co przy mocy znamionowej w warunkach normalnych (1750 KM) daje 279 kg/h[4].
innymi sloawmi : jezeli su45 przy uzyciu caly czas pelnej mocy bedzie zdolna rozpedzic sklad do dokladnie 100kmh i bedzie tak caly czas jechala to spali 279kg na godzine i przy 100kmh tez 279kg lub 348 litrow na 100km. na tyle teoria .
w praktyce jednak nasz regionalny sklad z 4 bhp bedzie sie najpierw przy pelnej mocy rozpedzal, potem przy czesciowej mocy bedzie jechal z predkoscia szlakowa, potem na biegu jalowym silnika bedzie hamowal i stal minute na stacji- predkosc srednia przy takim skladzie bedzie gdzies 40kmh ( razem z postojami, wychodzac z zalozenia ze linia nie jest w stanie katastrofalnym i ma vmax 20kmh )
wie na 100 km potzebuje 2.5 godzin- zgadzamy sie ?
silnik naszego su45 jak muwilem nie pracuje tutaj jednak caly czas z pelna moca ( np na stacji i przy hamowaniu tylko na wolnych obrotach) wiec wszystko razem : 100% power przy przyspieszaniu/ 70% jazda z predkoscia szlakowa i 4ma bhp na haku/ 0% przy hamowaniu i postoju ( ale tez bieg jalowy kosztuje paliwo!)
... wiec gdzies 50% wysilenia ogolnego przez 60 minut pracy...
silnik naszego su45 ma 1250 KW ...
wiec : 1250kw x 50% = 625 x0.223 ( spalanie specyficzne silnika) = 139kg paliwa na godzine lub 170litrow na godzine.
pociag potzrebuje jednak przy tym rozkladzie jazdy 2.5 godzin rzeby przejechac 100km wiec : 170x2.5= ~420 litrow na 100 km drogi z 4ma wagonami i stacjami co pare minut.
i mtu super juz podaje calkowite spalanie na godzine przy pelnej mocy ( 87.6 litrow na godzine) a nie tylko spalanie specyficzne wiec teraz wez kalkulator i wylicz nam ile taki SA spali na 100km przy podobnej jezdzie i przystankach.
szynobus bedzie mial lepsze przyspieszenie i szybciej osiagnie predkosc szlakowa wiec daj wysilenie silnika ogolnego 40% a nie 50%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum