mateuszpiszcz, mogłeś jechać pociągiem RE do Zgorzelca i tam złapałbyś KD (pociąg ma planowy 12-min. postój) do Lubania. Zapewne tak dyspozytorzy PR i KD skoordynowali skomunikowanie.
Racja nie pomyślałem, tym bardziej, że miałem bilet turystyczny. Ale dobrze wiedzieć na przyszłość. Najbardziej było mi żal grupy 7 podróżnych , którzy musieli czekać w Węglińcu do 18 na kolejny pociąg do Jeleniej Góry.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
mateuszpiszcz, zawiniła obsługa RE, która nie poinformowała pasażerów o możliwej przesiadce w Zgorzelcu. Być może zawiniła też komunikacja interpersonalna pomiędzy KD a PR. Cóż, mści się podział kolei na spółki i spółeczki, a to co wyprawia się na linii zgorzeleckiej przechodzi już ludzkie pojęcie. Od jakiegoś czasu unikam KD jak ognia! Do i ze Zgorzelca staram się jeździć tylko pociągami RE. Kilku moich znajomych przez cyrki z KD w ogóle zrezygnowało z usług kolei na rzecz prywatnych aut. Zrobiłabym tak samo, ale samochód muszę dzielić z mężem i często jestem skazana na kolej.
KD miały uzdrowić kolej regionalną na Dolnym Śląsku. Efekt, jak widać po licznych komentarzach na forum, jest odwrotny od zamierzonego. Szkoda, że UMWD tego nie widzi (tzn. udaje, że nie widzi) tylko brnie w tę kolejową farsę.
Panie marszałku Jurkowlaniec - najwyższy czas podjąć męską decyzję i zakończyć ten kolejowy cyrk. Im szybciej przyznacie się do błędu, tym lepiej.
_________________ Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
pomimo zgłoszenia przez konduktora, że ma podróżnych na przesiadkę, pociąg KD... odjechał o 14:55 zostawiając podróżnych na dworcu w Węglińcu. Wielkie brawa dla nieudolnych KD
a czy dyspozytor PR oby na pewno zgłosił ten fakt dyspozytorowi KD?
czy może zgłosił to po fakcie?
najlepiej wieszać psy bez zbadania sprawy!
// Post zmoderowany. Proszę nie obrażać forumowiczy! ~Pirat
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Póki macie hojnego sponsora (UMWD) to możecie sobie cwaniakować i wozić powietrze. Ale w końcu i w kasie samorządowej zaświeci pustka i wtedy będzie płacz w Legnicy, jak pojawią się plany likwidacji KD. Obecnie nie ekonomia a POlityka rządzi się w KD, ale PO wiecznie rządzić nie będzie.
KD są nieefektywne, a ich pojawienie się na torach powoduje tylko zamieszanie, pogorszenie oferty, likwidację połączeń, niezadowolenie pasażerów, rezygnację ludzi z usług kolei. Dodatkowo zajęty wyłącznie sobą beton KD, histerycznie wrażliwy na krytykę, przysparza ogrom pracy legnickim sądom, policji i prokuraturze. Same minusy! Plusów z istnienia KD nie dostrzegam żadnych.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Pamiętam nie tak odległe czasy, gdy w Węglińcu przesiadały się tłumy pasażerów. Teraz z pociągów KD na PR (lub odwrotnie) przesiada się kilka, najwyżej kilkanaście osób. Pociągi PR złożone z wagonów piętrowych do/ze Zgorzelca jeździły pełne. Dziś szynobusy KD wożą powietrze - max frekwencja jaką obserwuję to ok. 20%. KD nie mają dobrej opinii. Sytuację ratują pociągi RegioExpress, którymi ludzie chętnie jeżdżą.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-05-2012, 10:21
Koleżanka powyżej ciągle zarzeka się podróży KD. Ok, nie jedź. Tylko weź pod uwagę, co było gadane jakieś 3 lata temu, gdy KD miały powstać... Wczoraj się urodziliście, co na kolei się dzieje? Kolej zawsze będzie miała BETON!
Druga sprawa, to nie wieszajcie psów na KD w przypadku skomunikowania połączenia o godz 14.55, gdy PR przyjechały o 15.02, ponieważ należy zadać pytanie, czy w ogóle konduktor z PR poinformował KD o fakcie pasażerów jadących dalej KD do Jeleniej Góry. Sam ktoś tutaj stwierdził, że ma być "uzdrowiona kolej na Dolnym Śląsku" - nie będzie, bo wyrafinowani pracownicy PR, którzy są zacofani i strajkują o podwyżki dla siebie, gdzie już zarabiają tyle, ile brygadzista na strefie, zamiast walczyć o "podwyżki" standardu przewozu pasażerów, to GRATULUJĘ! Skoro PR traktuje KD za zło konieczne, to też GRATULUJĘ! Skoro PR robi wszystko, by KD funkcjonowało najgorzej, np. według mnie nie poinformowanie w ogóle KD o pasażerach do Jeleniej G., to też gratuluję.
Musicie też czasem wziąć poprawkę na to, że nie zawsze są skomunikowania, a tu już kłania się petycja do UMWD, a nie pretensje do KD.
Nie poczekanie przez PR na pasażerów z pociągów KD zdarza się wręcz nagminnie.
PR zaś niejednokrotnie nie poczekały nawet na konduktorów jadących już do Legnicy na zakończenie służby. Według mnie włączcie w wątki swoich pretensji PR, a dostaniecie odpowiedź od A do Z
Nie popadajmy w paranoję i trochę rozsądku...
[ Dodano: 14-05-2012, 10:25 ]
Tutaj jedna koleżanka ma wielki żal o uwalenie Zebrzydowa - Lwówek Śl. Dziewczyno, czy Ty myślisz w ogóle, czy piszesz aby pisać, by tylko mieć pretensje do KD o wszystko?
Najpierw przelicz ówczesną frekwencję na tym odcinku i dopiero zacznij się żołądkować, gdy pasażerów jechało tyle, że można było zliczyć na palcach jednej ręki. To już na odcinku, które nadal funkcjonuje (Lwówek - Jelenia) jeździ osób tyle, że rąk brakuje, co nie oznacza, że dużo, a jednak dalej połączenie funkcjonuje.
Co z tego, że jedzie widmo... lepiej mieć pretensje do KD
[ Dodano: 14-05-2012, 10:29 ]
Jerry napisał/a:
mateuszpiszcz napisał/a:
więcej z waszych usług nie skorzystam.
nikt Ciebie do tego nie zmusza
[ Dodano: 06-05-2012, 08:21 ]
mateuszpiszcz napisał/a:
pomimo zgłoszenia przez konduktora, że ma podróżnych na przesiadkę, pociąg KD... odjechał o 14:55 zostawiając podróżnych na dworcu w Węglińcu. Wielkie brawa dla nieudolnych KD
a czy dyspozytor PR oby na pewno zgłosił ten fakt dyspozytorowi KD?
czy może zgłosił to po fakcie?
najlepiej wieszać psy bez zbadania sprawy!
Zacznijmy od tego, czy dyspozytorzy o tym w ogóle wiedzieli...
Zgoda! Dotyczy to tak PR jak i KD. Z tą tylko różnicą, że beton PR stopniowo kruszeje, KD natomiast coraz bardziej betonieją. Biorąc pod uwagę efekt skali - KD to beton zbrojony!
A propos uwalonej linii Zebrzydowa - Lwówek Śląski, kolega pisze, że pociągi na tym odcinku woziły powietrze. Proszę sprecyzować, czyje pociągi masz na myśli? Czy pociągi PR, gdy na tej linii było 5 par? Czy może KD, które na tej linii uruchamiały aż jedną parę?
Trudno oczekiwać, aby przy jednej parze linia generowała jakikolwiek potok podróżnych. A zresztą, czy KD na odcinku Zgorzelec - Lubań nie wożą powietrza? Wożą! Ba, nawet na trasie Zgorzelec - Węgliniec szynobusy KD świecą pustkami. Ilekroć odprowadzam siostrę na pociąg do Węglińca to w szynobusie KD na stacji Zgorzelec Miasto widzę max kilkanaście osób. Ale w sobotę odprowadzałam rodzinę na pierwszy RE do Wrocławia o 8:55. Pociąg był złożony z dwóch Desiro i w każdym był prawie komplet pasażerów, czyli frekwencja na poziomie 90%. I z tego co wiem to tak jest w każdym RE.
Jak to jest, że PR potrafią przyciągnąć pasażerów, a KD ich tracą?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-05-2012, 14:14
Podajesz Jeden jedyny przykład PR w przypadku RE do Drezna, który przywozi więcej niemców niż polaków. Weź troszkę myśl logicznie. Jechałaś kiedyś tym pociągiem w ogóle?
Co do Zebrzydowej i Lwówka, to o uwalenie tego połączenia w takim razie możesz mieć pretensje do spółki, która obsługiwała, zanim powstało KD . Bo KD puściło połączenie jedno jedyne, które właśnie świeciło pustkami.
Co do połączenia Zgorzelec - Lubań - wzorujesz się na czym?
Bo zależy kiedy są pustki. Rano, to często się zdarza, ale nie gadaj, że po południu. Może masz takie felerne wyczucie, że trafiasz zawsze na porę, gdy jest mało ludzi (?) albo pociąg jadący tzw. "S"-em, który nie zatrzymuje się na żadnym z przystanków i nie zabiera ludzi...?
Odnośnie połączenia Zgorzelec - Węgliniec, to w pełni się zgodzę, ale KD puściło jedno jedyne indywidualne połączenie o takiej relacji, bo reszta jedzie dalej, także nieuniknione, by odcinek z Węglińca do Zgorzelca był zaliczony, aby przewieźć ludzi ze Zgorzelca do Lubania i dalej.
A jeśli PR przyciąga pasażerów, to ja chyba jestem Nelson Mandela. Kiedyś niby przyciągali, bo posiadali więcej połączeń, ale teraz to jest jedyne połączenie (Wrocław - Drezno), które według Ciebie "przyciąga", bo po 1 - mają nie najgorszy sprzęt (niemiecki wypożyczony) w porównaniu do ich własnego, po 2 - jeszcze jeżdżą w dobrych porach, po 3 - nie zapominaj, że to pośpiech i większości pasażerów zależy na czasie przy czym to studenci jadący (przypominam) z 51-procentową zniżką . Także można mnożyć i mnożyć.
Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 14-05-2012, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Podajesz Jeden jedyny przykład PR w przypadku RE do Drezna, który przywozi więcej niemców niż polaków.
Nie ośmieszaj się!
Bredzisz jak potłuczony. Zero argumentów i agresja słowna. To takie typowe dla niektórych pracowników KD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-05-2012, 14:40
Argumenty powyżej i zachowanie, jakie obecnie reprezentujesz jest zaś typowe dla osób zawiedzionych własnych ambicji i o urażonym ego. Ośmieszasz się Ty sugerując, że nie podałem argumentów - jak na tacy masz powyżej. Jak wspominałem wcześniej - Z Drezna do Wrocławia to w 80% niemcy, z powrotem zaś plus minus liczą 40% frekwencji, reszta to studenci, którzy jeżdżą w piątki i niedziele, także nie udowadniaj na siłę beznadziejnymi argumentami nieudolności KD, bo to marnie Ci wychodzi i niczego to nie wnosi.
Podajesz Jeden jedyny przykład PR w przypadku RE do Drezna, który przywozi więcej niemców niż polaków. Weź troszkę myśl logicznie. Jechałaś kiedyś tym pociągiem w ogóle?
Zgadzam się Noemą. Bredzisz!
Tak się składa, że regularnie jeżdżę REGIOekspresami na trasie Gorlitz - Legnica. Niemców jest niewielu. Po przyjeździe z Drezna, w Gorlitz wysiada gros pasażerów. Ci którzy jadą dalej to głównie Polacy (ci dosiadają się także w Gorlitz!). W Zgorzelcu wiadomo. Węgliniec wiadomo. W Bolesławcu zaczyna się istny Sajgon, bo skład ledwo mieści wszystkich pasażerów. W Chojnowie masakra. W Legnicy wysiadam zazwyczaj poturbowana, bo muszę przecisnąć się do wyjścia przez gęsty tłum.
Analogicznie jest w drodze powrotnej. Niemcy w stosunku do Polaków to nieliczne wyjątki, co widać po wymianie pasażerów na stacjach pośrednich.
Jeśli piszesz, że 80% pasażerów RE to Niemcy to po prostu jesteś nienormalny i wystawiasz się na pośmiewisko.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 14-05-2012, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
A ja mam pytanie kto uwalił popularne połączenia Jelenia G-Zielona G,kto uwalił Jelenia G-Bolesławiec-pociągi,które woziły bardzo dużo ludzi chyba nie ptaszki.Codziennie obserwuję wieczorny pociąg Jelenia G-Legnica i naprawdę przyjeżdża nim garstka ludzi.Były pociągi Wrocław-Lubań-kto je uwalił czytaj podzielił relacje ptaszki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum