Damian Grabowski został nowym prezesem zarządu Arriva RP. Zastąpił na tym stanowIsku Fabiena Courtellemonta, który przyjął ofertę pracy spółki Arriva Malta i zrezygnował z funkcji pełnionych w Polsce.
Grabowski, pozostaje członkiem Zarządu Arriva Polska sp. z o.o. i odpowiedzialnym za strategię i rozwój całej Grupy Arriva w Polsce, a ponadto przejmuje rolę Prezesa Zarządu Arriva RP.
Ponadto do zespołu Arrivy dołączył jako członek zarządu i dyrektor wykonawczy Arriva RP sp. z o.o. Marcin Polewicz, przyjmując na siebie odpowiedzialność za bieżącą działalność kolejową.
Dominika Żelazek pozostaje odpowiedzialna za finanse Grupy Arriva w Polsce i członkiem zarządu Arriva RP sp. z o.o. Także Piers Marlow i Dominic Palleschi kontynuują pracę jako członkowie zarządu Arriva Polska sp. z o.o.
Niestety chyba masz rację. Od czasu wielkiej restrukturyzacji (podziału na spółki) moim zdaniem chodzi o utrzymanie pewnego układu rządzącego koleją (bynajmniej nie osób na kluczowych stanowiskach w zarządach spółek). Odnoszę wrażenie, że jest to typowy przykład zarządzania działem gospodarki kraju z tylnego fotela przez szare eminencje. Co gorsze, nie wygląda na to, aby miało się to w przyszłości zmienić.
Wysłany: 17-03-2012, 10:34 Zapowiadane zmiany personalne w PKP
Wiceminister transportu odpowiedzialny w resorcie za kolej Andrzej Massel poinformował w piątek PAP, że jeszcze w marcu może dojść do zmian personalnych w spółkach kolejowych. Mają one się zacząć od PKP S.A., spółki-matki Grupy PKP, a później objąć inne spółki.
Wiceminister pytany, kiedy można spodziewać się zmian w zarządach, odpowiedział: "raczej w tym miesiącu". Poprzednia zmiana prezesa PKP S.A. miała miejsce pod koniec 2010 r., kiedy w związku z bałaganem przy wprowadzaniu nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów stanowisko stracił Andrzej Wach. Wacha na fotelu prezesa zastąpiła Maria Wasiak.
Pod koniec lutego br. minister transportu Sławomir Nowak poinformował, że zwrócił się do rady nadzorczej PKP S.A. z prośbą, by wyłoniła doradcę personalnego, który wydałby opinię o proponowanych przez resort kandydatach do zarządu spółki.
Massel nie ujawnił w piątkowej rozmowie z PAP, które spółki poza PKP S.A. czekają zmiany, ale powiedział, że trwa nabór kandydatów do zarządu spółki PKP PLK. "To się odbywa zgodnie z prawem, to znaczy są to postępowania konkursowe, członkowie rady nadzorczej przesłuchują kandydatów, tak więc ten proces jest w toku" - powiedział wiceminister.
Wiceminister odniósł się także do czwartkowego wystąpienia Solidarnej Polski. Podczas sejmowej debaty poseł tej partii Patryk Jaki wywodził, że zgodnie z prawem za bezpieczeństwo na kolei odpowiada prezes Urzędu Transportu Kolejowego, który podlega ministrowi transportu i zażądał pociągnięcia kierownictwa UTK do odpowiedzialności za katastrofę kolejową pod Szczekocinami. Zdaniem Massela jest jednak za wcześnie, by przesądzać o odpowiedzialności kierownictwa UTK za tę katastrofę.
"Najpierw trzeba by stwierdzić, że Urząd Transportu Kolejowego zawinił. Nic mi to tym nie wiadomo, by Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych takie wnioski wysuwała. Nie sądzę, by prokuratura też szła w tym kierunku" - powiedział Massel.
Przypomniał, że trwa konkurs, w którym ma zostać wyłoniony nowy prezes UTK - poprzedni został odwołany na początku stycznia br. Aplikacje na to stanowisko będą przyjmowane do 20 marca.
3 marca wieczorem w pobliżu Szczekocin k. Zawiercia zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa. W wyniku katastrofy zginęło 16 osób, a ponad 50 zostało rannych.
Niech Minister, nowy Prezes Jakub K. nie godzi się na prywatyzacje TKTELEKOM, które powinno być z Energetyką przy PLK. Sprzedaje się spółki, które wbrew woli zarządzających przynoszą zyski, które dzięki ofiarnej pracy "dołów" jeszcze coś robią dla przyszłości. PLK tworzy struktury telekomunikacyjne, traci pieniądze które można przeznaczyć na sprzęt, na szkolenia. Jest to kuriozum. A najlepsze, że ci menagerowie, dyrektorzy, po latach ciężkiej nauki, umieją tylko ZWALNIAĆ, REDUKOWAĆ ZATRUDNIENIE. Nic innego!
Czystka na kolei? Będą zmiany w Polskich Liniach Kolejowych
Odwołanie całego zarządu PKP to dopiero początek porządków na kolei. W czwartek nazwisko nowego prezesa PKP, którym - według nieoficjalnych informacji ma zostać Jakub Karnowski - pozna rada nadzorcza Polskich Kolei Państwowych. Potem oko ministra Nowaka przeniesie się na kolejne spółki. Na pierwszy rzut pójdą Polskie Linie Kolejowe.
Jak nieoficjalnie dowiedziała się dziennikarka RMF FM Agnieszka Burzyńska, zarząd Polskich Linii Kolejowych ma pożegnać się ze stanowiskami. Lista grzechów PLK jest bowiem długa. Na jej początku są niewykorzystane unijne fundusze.
Całkiem niedawno Ministerstwo Rozwoju Regionalnego stwierdziło, że spółka wykorzystała tylko 1 procent przyznanych jej środków. Nowy, mniejszy zarząd, zatrudniony na kontraktach menadżerskich, ma być lekarstwem na tę niemoc. Podobnie jak 3-osobowa ekipa, którą minister transportu w czwartek przedstawi radzie nadzorczej PKP. Zastąpi ona 6-osobowy zarząd tej spółki.
Taki sam mechanizm ma być zastosowany w Polskich Liniach Kolejowych, którymi także kieruje 6-osobowy zarząd. Potem - według informacji dziennikarki RMF FM Agnieszki Burzyńskiej - przyjdzie czas na rady nadzorcze spółek kolejowych, a w szczególności na wyeliminowanie z nich związkowców. To, że mogą tam zasiadać, gwarantuje im ustawa. To jednak ma się zmienić.
Zmiany na kolei to priorytet polskiego rządu
Sławomir Nowak powiedział w sobotę, że zmiany na kolei są "absolutnym priorytetem rządu". Do tego potrzebujemy profesjonalistów, niekoniecznie wprost z branży kolejowej. Być może trzeba wpuścić świeże powietrze do tej branży, również zwłaszcza do spółki PKP, która dziś jest bardzo poważnie zadłużona i ma bardzo duże potrzeby rozwojowe - skomentował.
W opinii ministra zadania, które stoją przed PKP, wymagają profesjonalnej kadry. Ta, która jest dziś w PKP, to ludzie porządni i doświadczeni, ale potrzebują pewnego uzupełnienia i na to uzupełnienie za chwilę przyjdzie czas - wyjaśnił.
źródło: RMF FM
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Jeżeli to nie jest zagrywka w stylu ,,ciemny plebs wszystko kupi" tylko prawdziwe czystki w zarządach bez przetasowywania prezesów do innych spółek czy na inne stanowiska, to będzie się należał ministrowi Nowakowi zajebiście duży plus.
Ale jeżeli pan szafran dostanie ciepłą posadkę w innej spółce kolejowej jako tak zwany ekspert od spraw wszelkich i ogólnych to znaczy że nic się nie zmieni na lepsze. Po prostu zmienią się mordy na najwyższych stołkach...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Czystka na kolei? Będą zmiany w Polskich Liniach Kolejowych
Nie będzie żadnej czystki w zarządzie PKP PLK. Media jak zwykle przesadzają. Pismaki słyszą, że dzwoni, tylko nie wiedzą w którym kościele.
31 grudnia 2011, z końcem roku obrotowego, zakończyła się kadencja zarządu PKP PLK. Do 31 marca br. zarząd PKP PLK miał termin na przedstawienie sprawozdania finansowego. Następnie na zgromadzeniu akcjonariuszy obecny zarząd spółki poda się do dymisji i zostanie wybrany nowy.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, były prezes włocławskiego Anwilu, Remigiusz Paszkiewicz brany jest pod uwagę jako kandydat na przyszłego prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych. Informację potwierdza „Radio Zet”.
Remigiusz Paszkiewicz jest absolwentem Wydziału Inżynierii Środowiska na Politechnice Warszawskiej oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. W 1994 roku rozpoczął pracę w Biurze Projektów Petrochemii Płock. W latach 1996-2001 pracował w Ministerstwie Finansów, a następnie - do 2007 r. w Narodowym Banku Polskim.
Warto zaznaczyć, że w tym czasie Jakub Karnowski, który wkrótce ma objąć stanowisko prezesa PKP SA, również pracował w NBP pełniąc w latach 2002-2003 funkcję dyrektora Departamentu Zagranicznego NBP, a wcześniej jako doradca prezesa NBP był odpowiedzialny za sprawy związane ze wspólną walutą UE - Euro.
W 2007 r. Remigiusz Paszkiewicz powrócił do pracy w PKN Orlen na stanowisko zastępcy dyrektora w Biurze Grupy Kapitałowej, a następnie stanowisko dyrektora Biura ds. Unipetrolu oraz p.o. prezesa zarządu Inowrocławskich Kopalń Soli Solino. Od 29 czerwca 2010 p.o. prezesa zarządu włocławskiego Anwilu, a od 1 października 2010 prezes zarządu - dyrektor generalny.
Z informacji "Rynku Kolejowego" wynika, że Remigiusz Paszkiewicz złożył już rezygnacje z tego stanowiska. Aby zostać prezesem PKP PLK będzie musiał wziąć udział w konkursie na to stanowisko.
Przypominamy również, że od wczoraj w zarządzie PKP PLK zasiada Jacek Kałłaur, który w spółce będzie odpowiedzialny za sprawy pracownicze. Rada nadzorcza PKP Polskich Linii Kolejowych prowadzi jeszcze jedno postępowanie kwalifikacyjne. Tym razem na członka zarządu – dyrektora ds. inwestycyjnych.
Jestem winien kilka słów wyjaśnienia odnośnie informacji podanej w tym temacie w dniu 2 marca. Otóż negocjacje trwały prawie do ostatniej chwili, proponowany skład zarądu PKP S.A. zmieniał się jak w kalejdoskopie. Pani M.Wasiak znalazła się w zarządzie glównie z powodu lobbystów związkowych, którym wypadek w Szczekocinach posłużył jako argument aby w zarządzie znalazła się chociaż 1 osoba z doświadczeniem w pracy na kolei.
Rada nadzorcza PKP Polskich Linii Kolejowych wszczęła postępowanie kwalifikacyjne na prezesa, wiceprezesa oraz trzech członków zarządu spółki.
Nowemu wiceprezesowi ma zostać powierzona funkcja dyrektora ds. strategii i rozwoju, a nowym członkom zarządu stanowiska dyrektorów odpowiednio ds. eksploatacji, a także utrzymania infrastruktury oraz inwestycji.
Zainteresowane osoby mogą zgłaszać swoje kandydatury do 16 maja. Rozmowy kwalifikacyjne zaplanowano w dniach od 24 do 29 czerwca. Szczegółowe wymagania dla kandydatów znajdują się na stronie internetowej spółki.
Od końca kwietnia obowiązki prezesa PKP PLK sprawuje Remigiusz Paszkiewicz. Kadencja dotychczasowego szefa spółki, Zbigniewa Szafrańskiego, zakończyła się.
Rada nadzorcza PKP Polskich Linii Kolejowych wręczyła dziś nominację trzem członkom zarządu, w tym dwóm dotychczasowym – Józefie Majerczak odpowiedzialnej za utrzymanie infrastruktury i Andrzejowi Pawłowskiemu, odpowiedzialnemu za sprawy eksploatacyjne, oraz jednemu nowemu - Aleksandrowi Wołowcowi, który będzie pełnił funkcje członka zarządu – dyrektora ds. inwestycyjnych.
Obecnie w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych zasiadają: Remigiusz Paszkiewicz, który zwyciężył konkurs na prezesa spółki, Józefa Majerczak, członek zarządu – dyrektor ds. finansowych i ekonomicznych oraz Andrzej Pawłowski, członek zarządu - dyrektor ds. eksploatacji, a także dwoje członków zarządu, którzy zostali zatrudnieni na podstawie indywidualnych kontraktów menedżerskich - Bogumiła Chebicka, odpowiedzialna za sprawy finansowe i ekonomiczne oraz Jacek Kałłaur odpowiadający w spółce za sprawy pracownicze.
Aleksander Wołowiec ukończył studia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami przemysłowymi na rzeszowskiej Politechnice. Przez ostatnie cztery lata pracował w Generalnym Dyrektoracie Komisji Europejskiej ds. Programowania Finansowego i Budżetu. Opracowywał tam m. in. wieloletnie prognozy finansowe. Wcześniej był doradcą polskiej reprezentacji w UE i członkiem Komitetu Budżetowego Rady Ministerialnej. W latach 1998-2002 pracował jako ekspert ds. integracji europejskiej i stosunków międzynarodowych w Ministerstwie Finansów.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że dotychczasowy wiceprezes opuszcza szeregi spółki. Marek Pawlik pełnił również w PKP PLK funkcję członka zarządu oraz dyrektora ds. strategii i rozwoju. W latach 2002 – 2006 był koordynatorem zaangażowania przedstawicieli grupy PKP w prace, dotyczące ujednolicenia kolei w skali Europejskiej Wspólnoty. W 2004 roku zaangażował się również w działania Dyrektoriatu Energii i Transportu Komisji Europejskiej w zakresie interoperacyjności i bezpieczeństwa transportu kolejowego. Przyczyny jego odejścia ze spółki na razie nie są znane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum