Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Nowa lokomotywa E4MSU "Griffin"
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-03-2012, 21:39   Nowa lokomotywa E4MSU "Griffin" Odpowiedz z cytatem

Niebawem kolejowym firmom zostanie zaprezentowana nowa lokomotywa, stworzona z myślą o przewozach pasażerskich i towarowych. Inżynierowie z gliwickich Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych przyznają otwarcie - "To produkt dla Europy".

Dokładnie rok temu po raz pierwszy poinformowaliśmy o projekcie budowy nowej lokomotywy w gliwickiej fabryce. Zaawansowane są już prace nad wersją wielosystemowego pojazdu, który przeznaczony będzie do przewozów pasażerskich i towarowych. Wszystko wskazuje na to, że E4MSU "Griffin" jeszcze w tym roku zostanie zaprezentowany branży kolejowej. Będzie mógł się rozpędzić się do prędkości 140 km/h. W dalszej kolejności powstanie druga wersja tego pojazdu, przystosowana dla prędkości 190 km/h. Dla lokomotywy pasażerskiej E4MSP, dzięki taki parametrom, dostępna będzie niemal cała kolejowa zelektryfikowana Europa. - To produkt dla Europy, ale czeka nas jeszcze długi i żmudny proces homologacji - mówił w trackie konferencji poświęconej perspektywom rynku lokomotyw prezes ZNLE Gliwice, Tomasz Fugiel.

Podstawowe dane techniczne E4MSU "Griffin":

Układ wózków: Bo-Bo

Masa: 88 t

Maksymalny nacisk osi: 22 t

Moc: 5,6 MW

Maksymalna siła pociągowa: 330 kN

Masa pociągu pasażerskiego: 800 t

Masa pociągu towarowego: 3200 t

"Griffin" to nie jedyna seria lokomotyw, która powstaje w Gliwicach. Ruszyła już seryjna produkcja pojazdu E6ACT Dragon. Pierwsze cztery sztuki zamówiła spółka Specjalistyczny Transport Kolejowy z Wrocławia. Przedstawiciele ZNLE informują, że praktycznie na finiszu są uzgodnienia z drugim przewoźnikiem, który będzie chciał pozyskać te lokomotywy.


źródło: gazeta.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 20-03-2012, 19:59    Odpowiedz z cytatem

ile to ma kosztować??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-03-2012, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Rynek pomoże ustalić cenę producentowi, po zleceniach ją poznamy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

twardypt91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2011

PostWysłany: 17-09-2012, 22:06    Odpowiedz z cytatem

5.6 MW vs polska sieć trakcyjna? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 17-09-2012, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Tyle samo mają Traxxy, których trochę już u nas jeździ, Husarz na 3kV DC ma 6 MW. Poza tym na Polskę raczej robili Dragona, Griffin to towar eksportowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 18-09-2012, 07:37    Odpowiedz z cytatem

Niemniej wersja pasażerska mogłaby znaleźć nabywców także w Polsce. Może nie w PR, bo prawie 6 MW mocy (niemal dwa razy tyle co byki) na 4-5 wagonów to trochę przesada, ale IC mogłoby się nimi zainteresować.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 18-09-2012, 16:01    Odpowiedz z cytatem

IC też ciąga wiele krótkich pociągów. Ale to właśnie oni będą pierwszym testerem Griffina Wink

A PRy raczej zadowolą się używkami, są tańsze, o niższej mocy itp. Praktycznie wszystkie nówki mają powyżej 5 MW, a ew. zamówienie byłoby dużo za małe żeby producenci wprowadzali zmiany konstrukcyjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

twardypt91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2011

PostWysłany: 21-09-2012, 18:39    Odpowiedz z cytatem

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10018/Pierwsza-odslona-E4MSU-Griffin-zdjecia.html

Coś pięknego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 21-09-2012, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Ta kukułka w maszynowym fajnie wygląda. Oby obie lokomotywy osiągnęły sukces nie tylko na rynku krajowym (bo tutaj to ciężko będzie z podejściem do tematu, wiadomo polska...) ale przede wszystkim na rynku zagranicznym.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 21-09-2012, 22:17    Odpowiedz z cytatem

No to co się ostatnio dzieje to jakaś szaleństwo, DB kupuje 500 szynobusów, ZNLE pokazuje nową lokomotywę do max 200 km/h, serce się raduje, nie będzie człowiek patrzył z zazdrością austriacką czy inną myśl techniczną (np. Husarza) bo u nas w zakładach jak widać da się robić podobny sprzęt. IC mogło by sobie kupić kilka bo niby ma być w przyszłości więcej linii na 160 poremontowanych, to gdyby faktycznie się udało to by się wtedy przydały.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 29-04-2013, 15:42    Odpowiedz z cytatem

No to zaczęli

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942476_168037046690763_1990500039_n.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 29-04-2013, 19:11    Odpowiedz z cytatem

Zainteresował mnie ten artykuł:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=55415
I najbardziej to dlaczego PKPIC nie chce testować Gryfina?
A tak na marginesie to jeśli IC nie chce to może się PR-y zainteresują jazdą kontrolowaną i podłączą Gryfa pod Regioekspres
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 29-04-2013, 22:49    Odpowiedz z cytatem

A konkretnie co się zmieniło od Innotrans, gdzie prezes Malinowski mówił, że chętnie przetestują Griffina. A PRy pewnie bardzo chętnie pojeżdżą za darmochę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lewy czerwcowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2013

PostWysłany: 18-05-2013, 09:34    Odpowiedz z cytatem

Po co ICC ma to testować jak to lokomotywa towarowa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 18-05-2013, 12:38    Odpowiedz z cytatem

To lokomotywa uniwersalna z Vmax 140km/h. Uniwersalnymi Siemensami i Traxxami jeździli i jeżdżą, i nie sprawia im to problemów. Ba - na Innotrans prezes Malinowski deklarował, że IC chętnie i z dumą przetestuje Griffina.

[ Dodano: 20-05-2013, 18:31 ]
Griffin wrócił już do Gliwic (ok. południa jechał przez CMK), ale to nie koniec testów bo zaraz znowu wyruszy do Żmigrodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl