To nie żadne przecieki, w przetargu woj, małopolskiego, w SIWZ jest zapalnowane 7 par, jednak po przeliczeniu pociągókilometrów mozna odnieść wrażenie, że 4 pary pojadą w D i beda tylko 3 pary z codziennym terminem kursowania
Przeciek z PR KIELCE - dogadali się ze śląskim i Przewozy Regionalne obsłużą wszystkie połączenia w ciągu komunikacyjny Katowice - Sławków - Kozłów - Kielce przez Sosnowiec Płd., Olkusz, Sędziszów natomiast KOLEJE ŚLĄSKIE biorą w zamian połączenia Katowice - Kraków i tym samym dochodzi do kompensacyjnej wymiany pociągokilometrów z woj. małopolskim
Jak to żadna strona nie jest zadowolona? Chyba najbardziej zadowoleni będą pasażerowie.
A najbardziej powinien być zadowolony PR Kielce, bo to właśnie jego pracownicy będą jak to jest obecnie sporo pracy wykonywać poza terenem swojego zakładu
Jakby nie było, jeśli przeciek to prawda to mamy sukces
A wiadomo coś na temat połączeń Kielce-Częstochowa? Jeżeli przeciek jest prawdą to będzie oznaczać że w grudniu nie będzie tak źle a może nawet będzie lepiej Szkoda tylko że Opolskie tnie połączenia i u nich "niedasię".
Myślę, że opolskie wie co robi. Linia Gliwice - Kędrzierzyn Koźle bo tegorocznych ograniczeniach bardzo podupadła frekwencyjnie. Likwidacja pociągu REGIO z Gliwic ok 21:30 do Kędrzierzyna, którym podróżowało średnio ok 60 osoób, spowodowała spadek liczby pasażerów we wcześniuejszym kursie ok 19:15 z Gliwic średnio o ok. 100 pasażerów.
Gdyby PR Opole zgodził się na kompensację, straciłby ogromne wpływy z biletów. Na linii Gliwice - Opole potoki pasażerskie między Strzelcami a Opolem są 10 krotnie większe niż między Strzelcami a Gliwicami.
Swoją drogą szkoda, że opolskie psuje ciągle wypracowany przez lata dobry rozkład jazdy. Od grudnia między Opolem a Wrocławiem 5 dni w roku (w święta) nie pojedzie żaden pociąg REGIO.
[ Dodano: 22-10-2012, 16:19 ]
Rynek Kolejowy powiercił gdzie trzeba i już więcej wiemy
Czy z Katowic do Kielc pojedziemy bez przesiadek? To bardzo prawdopodobny scenariusz. Jak dowiedział się Rynek Kolejow; być może w tej kwestii dojdzie jednak do porozumienia pomiędzy śląskim a świętokrzyskim urzędem marszałkowskim.
Jednak bez przesiadek?
Rozwiązanie jakie miałoby zostać wprowadzone na trasie Katowice – Kielce jest wg wielu nazywane kuriozalnym. Czy jest szansa na zmianę? Według Jana Maćkowiaka z zarządu województwa świętokrzyskiego istnieje na to duża szansa.
– Niestety nie można jeszcze powiedzieć, że jest porozumienie, to zbyt optymistyczne postawienie sprawy. Ale został wykonany duży krok w tym kierunku i myślę że jesteśmy blisko rozwiązania tego problemu – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak.
Wiary nie brakuje
Jak wyjaśnił, podczas konwentu marszałków spotkał się że marszałkiem woj. Śląskiego Adamem Matusiewiczem. – Marszałek zapewnił mnie o swojej woli rozwiązania tych połączeń bez przesiadek w Sławkowie. W czwartek odbędzie się spotkanie w Katowicach, na którym będą obecni nasi pracownicy techniczni odpowiedzialni za przewozy. Wierzę, że wypracujemy tam rozwiązanie problemu. Na rozmowy zaprosiliśmy też marszałka województwa małopolskiego, przez którego teren przebiegają sporne połączenia – powiedział nam Maćkowiak.
Jak będzie wyglądać porozumienie?
Prawdopodobnie porozumienie będzie polegało na tym, że Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych będzie obsługiwać wszystkie połączenia Kielce/Kozłów/Sędziszów - Olkusz - Sławków - Sosnowiec Południowy - Katowice, a Koleje Śląskie w ramach kompensaty pracy przewozowej obsłużą połączenia Katowice - Kraków. Na razie nie wiadomo, czy zmiany dotkną wypracowane już porozumie dotyczące połączenia Częstochowa - Kielce.
Od grudnia nie będzie bezpośrednich pociągów Katowice – Kielce. Ostateczne rozmowy pomiędzy śląskim a świętokrzyskim urzędem marszałkowskim nie przyniosły efektów. Poprawa może nastąpić dopiero w lutym lub czerwcu.
Skoro mówicie o pociągach do J. Szczakowej, to chciałbym zapytać, czy te same jeździły kiedyś p. Sosnowiec Kazimierz? Moim zdaniem to całkiem ciekawa propozycja, zwłaszcza, jeśliby KŚ miały część pociągów tylko do J. Szczakowej.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2012, 15:34
Pociągi z Olkusza/Bukowna do Szczakowej p. Kazimierz, jeździły w latach 80/90. Ale to była max jedna para w ciągu dnia.
Do Szczakowej przez DG-Strzemieszyce i dalej łącznicą Kazimierz-Maczki?
Obstawiam, że raczej z Bukowna przez Knieje, tak jak jeździł tlk "Augustyn Kordecki"
(w cegłach do 2010 część tabeli 105). To krócej niż tradycyjnie przez Sosnowiec Pd no i spełnia normy "do pierwszej stacji za granicę województwa". Wystarczy tylko zapewnić skomunikowania w Szczakowej na pociągi KŚ do/z Katowic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum