"Sokoliki" to nie żaden "Kormoran" to pociąg z Olsztyna do Jeleniej Góry a informacje są potwierdzone z centrali- dlatego jeszcze nigdzie indziej ich nie znajdziesz.
Kilka dni temu wysłałem do UMWD e-maila z pytaniami dot. nowego rozkładu jazdy pociągów na odcinku E-30 Wrocław-Legnica-Węgliniec-Zgorzelec.
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź oraz załączono mi Rozkład Jazdy Pociągów dla stacji MIĘKINIA ważny od dnia 09.12.2012 r. Można sobie dodać/odjąć ok. 30 min. i będą przybliżone odjazdy/przyjazdy na stację Wrocław Główny.
Odjazdy w kierunku Legnicy:
5.55 E, 6.37, 9.00, 10.32, 13.11, 13.56, 14.56, 15.32 D, 16.00, 16.32 D, 17.10, 18.10, 19.25, 20.12, 21.29 B, 22.11, 23.06.
W rozkładzie ujęto pociągi osobowe!
B - codziennie oprócz sobót,
D - w dni robocze,
E - codziennie oprócz niedziel i świąt.
W celu zwiększenie przejrzystości podano wyłącznie podstawowe terminu kursowania (tj. bez wyróżniania pojedynczych dni niekursowania np. Wigilia, Św. Bożego Narodzenia itp.). Ponadto zignorowano różnice kilkuminutowe między odjazdami w poszczególnych okresach kurowania, np. 31 maja i od 1 czerwca.
Według planów w kwietniu i czerwcu nastąpi przekazanie Kolejom Dolnośląskim obsługi zdecydowanej większości pociągów (ok. 80% kursów).
Pociąg InterRegio "Łużyce" na odcinku Węgliniec-Wrocław będzie się zatrzymywał na wszystkich przystankach oraz będzie objęty taryfą Regio.
Moim zdaniem rozkład niestety o wiele gorszy od obowiązującego, przede wszystkim mniej dostępnych pociągów (z 21 połączeń do Wrocławia do 16!!!) i znowu luki dwu i więcej godzinne Po dwóch latach "dobrych" rozkładów znowu powtórka z lat 2003, 2004...
Przecudnie. Wręcz wyśmienicie.
Najukochańsze Koleje Dolnośląskie przejmują nawet 80% kursowych pociągów na E-30 w kierunku Legnicy. Czyli patologie, które miały miejsce tylko w piątki i niedziele będą miały miejsce codziennie. Jak można przekazać linię generującą tak duże potoki podróżnych przewoźnikowi, który posiada tak skandaliczny tabor. Kto to widział...
Marszałek znów kłamał. Jeszcze kilka miesięcy temu zapewniał, że nie będzie rezygnował z usług Przewozów Regionalnych kosztem Kolei Dolnośląskich. Widać jednak wyraźnie, ze w niedalekiej przyszłości na Dolnym Śląsku szykuje się Śląskie-bis.
I weź tu bądź mądry. Zamiast ofertę urozmaicać, staje się ona coraz uboższa. Chcą zrobić kolejową pustynię tak jak jest to na trasie Węgliniec-Zgorzelec.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Ciekawe, czym to obsłużą. Nawet jeśli UMWD nie będzie już dzierżawił jednostek EN57-1937, EN57-1938 i EN71-027 PR-om i przeniesie je do KD, to będzie to za mało. A NeWagi to jeśli dobrze pamiętam najwcześniej 2014 i to też tylko 5 jednostek. A 2 szynobysy, 10 spalinowych wagonów silnikowych i 9 spalinowych zespołów trakcyjnych to o wiele za mało.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Linii E30 nie powinny w ogóle używać szynobusy KD oprócz relacji takich jak Wrocław - Zgorzelec lub Jelenia Góra - Wrocław przez Zgorzelec. Tam gdzie jest drut na E30, powinny jeździć normalne i przyspieszone osobówki obsługiwane przez nowoczesne EZT maks. prędkość 160 km/h a nie nisko pojemne szynobusy które wyciągają tylko 120 km/h.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Najukochańsze Koleje Dolnośląskie przejmują nawet 80% kursowych pociągów na E-30 w kierunku Legnicy. Czyli patologie, które miały miejsce tylko w piątki i niedziele będą miały miejsce codziennie. Jak można przekazać linię generującą tak duże potoki podróżnych przewoźnikowi, który posiada tak skandaliczny tabor. Kto to widział...
Ja bardzo proszę, aby nie używać pejoratywnych określeń typu "patologie" pod adresem KD, bo cała polska kolej to jedna wielka patologia!
Jeśli chodzi o przejęcie przez KD ruchu na linii Wrocław - Węgliniec to nastąpi on wtedy, gdy KD dostaną z Newagu zamówione ezety w ilości 5 sztuk. Tak więc ruch będzie obsługiwany nowym i pojemnym taborem.
Komu to nie w smak? Na pewno kolejarzom z PKP, którzy stracą możliwość jazdy z 99-proc. ulgą, gdyż KD nie honorują ulg kolejarskich (i słusznie!).
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Beatrycze
Niestety twoje przypuszczenia moim zdaniem są błędnei. Kolejarzy to już za bardzo nie interesuje, bo w większości pogodzili się z utratą ulg w PR. Teraz czekamy tylko na ulgi handlowe i/lub zwrot kosztów dojazdu do pracy. Jedynym moim zmartwieniem jest tylko komfort. Patologia to patologia, a KD obraca się w oparach absurdu. Od conajmniej roku nie widziałem pociągu REGIO tak zapchanego, by nie można było do niego wejść. A szynobusy KD widuję co piątek/niedzielę. Więc wybacz, ale dla mnie jest to patologia.
Z tego co słyszałem NEWAGI mają przyjechać w 2014. Rozkład jest na 2013. Kminisz coś?
Pozdrawiam
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych informuje, że dzięki zaangażowaniu Komitetu oraz współpracy z posłanką Marzeną Machałek i Związkiem Zawodowym "Kontra" do rozkładu jazdy 2012/13 zostanie wprowadzonych 5 nowych połączeń.
Brawo dla KODLK, pani poseł M. Machałek oraz związkom zawodowym .
Należy tu w tym momencie podziękować UMWD za dofinansowanie pociągów" InterRegio" na terenie kursowania Dolnego Śląska, które to będą jeździły w taryfie "Regio".
Chciałbym tutaj dodać, że swego czasu niektóre związki zawodowe działające w Zakładzie Zachodnim "PKP Intercity" w Poznaniu pisały do Prezesa IC o wydłużenie relacji Warszawy do Węglińca - efekt zerowy . Pan Prezes nie bawi się w takie rzeczy, aby mógł odpisać na pismo związków zawodowych. Po drugie związki zwróciły się również na piśmie do Dyrektora w Poznaniu, aby Karkonosze zatrzymywały się w Jeleniej Górze Cieplice. Tu również zero odpowiedzi
Nie wiem czy to jest błąd, czy tak będzie, ale posiadam pewien przeciek rozkładowy z którego wynika że pociąg "Rudawy" z Jeleniej Góry do Białegostoku będzie jeździł w kategorii IR w całej relacji.
Poza tym, tak jak myślałem, IR "Łużyce" Kraków - Węgliniec nie jest tam skomunikowany z niczym do Zgorzelca. Jedynie w relacji przeciwnej ma idealne 9-cio minutowe skomunikowanie.
Tak jak pisze krzychu12231, ostatni pociąg do Szklarskiej Poręby odjeżdża z Jeleniej Góry 17 minut przed przyjazdem "Galicji", co jest totalnym nieporozumieniem i patologią. Jak widać ze skomunikowaniem pociągów krakowskich w Węglińcu ze Zgorzelcem i Jeleniej Górze ze Szklarską Porębą KODLK się nie popisał.
Jeżeli myślisz że jesteśmy cudotwórcami to się mylisz. Rozkład jazdy nie układa KODLK tylko UMWD, PR i PKP IC. O "Rudawach" to już dawno było mówione że pojedzie jako IR na całej trasie. Nie rozumiem typowego mikolskiego podejścia do sprawy. Nie dość że pojedzie cokolwiek i będzie tych połączeń jeszcze więcej niż do tej pory to jeszcze źle. Ale widzę, że w tym kraju to nikomu nic nie dogodzi. Cóż jakoś do krytyki powyższego przedmówcy i jeszcze paru innych użytkowników zdążyłem się już przyzwyczaić. Na razie. Życzę miłego podróżowania nowymi pociągami na Dolnym Śląsku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum