Gorzowianie napisali list do "wszystkich świętych” w sprawie elektryfikacji odcinka Kostrzyn - Piła
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120425/POWIAT/120429748
Może warto wystosować podobny apel w sprawie rewitalizacji Miłkowice - Forst?
Skoro rząd nie radzi sobie z wykorzystaniem 1,2 mld euro bo nie ma projektów kolejowych?
Urząd Marszałkowski nareszcie potwierdził że linia aż do Forstu zostaje wpisana na listę projektów strategicznych (około 20 ich jest na całe województwo) i że będą się starać o dofinansowanie z Unii.
To jedno, nie pisałbym tego gdyby nie druga sprawa. Dzisiaj po wizycie w Cargo słyszę że są teraz znów plany elektryfikacji ze względu na budowę kopalni węgla w brodach.... Może mi ktoś powiedzieć o co tu chodzi? Województwo ma jedne już raczej pewne plany co do zwykłej rewitalizacji, pewnie do 120km/h a konkretne osoby z Cargo mówią o elektryfikacji...
Nie pracuje w PLK więc już sam nie wiem..
_________________
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-05-2012, 22:20
Sunseed napisał/a:
Urząd Marszałkowski nareszcie potwierdził że linia aż do Forstu zostaje wpisana na listę projektów strategicznych (około 20 ich jest na całe województwo) i że będą się starać o dofinansowanie z Unii.
Urząd Marszałkowski nareszcie potwierdził że linia aż do Forstu zostaje wpisana na listę projektów strategicznych (około 20 ich jest na całe województwo) i że będą się starać o dofinansowanie z Unii.
odc. Miłkowice - Forst, czy Leszno Górne - Forst?
15. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury linii kolejowych 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań-Żary-Forst.
Kod:
Linia ta jest ważnym połączeniem, elementem tradycyjnego połączenia kolejowego tzw.”Berlinki” od Wrocławia do Berlina, który funkcjonował od lat przedwojennych i był bardzo szybkim i najkrótszym połączeniem. Modernizacja tej linii jest niezbędna dla rozwoju tej części województwa. Jej stan techniczny jest obecnie bardzo zły i pogarsza się. Według badań uniwersytetu szczecińskiego, jeżeli zostałaby zmodernizowana to w 2020 roku liczba pasażerów na tej linii wyniosłaby ok. 170 tysięcy osób rocznie.
MRR szacuje, że Polska nie wykorzysta w pełni funduszy na kolej i w 2013 roku będzie kolejna próba przesunięcia części "kolejowej" kasy na inne cele. Władze naszego wspaniałego województwa nie robią nic, aby wykorzystać choć część pieniędzy na linię Legnica - Żagań - Forst...
...ale jak województwo się nie stara o kasę to szczebel centralny nie kiwnie nawet palcem:( lokalne władze, politycy powinni lobbować i starac się o fundusze na swój region!
Nie będę rozpisywał się nt. Środowego spotkania w Żarskim Starostwie z PKP, UMWL, UMWD, Niemcami, DB, Samorządami... powiem tylko w skrócie że od wszystkich dotarło że takie spotkania i czyste pogawędki nie mają sensu. Został przygotowany projekt umowy przez urząd wojewódzki ponieważ widzą że dalszy lobbing centrali w warszawie nie ma sensu. Samorządy mają się złożyć na kwotę 1,5mln zł (50% ma sfinansować PLK) w celu wykonania studium wykonalności.
Mają czas do końca marca na zebranie pieniędzy i ogłoszenie przetargu, jeśli się uda na co jest spora szansa to wtedy, remont w 2014 będzie już tylko formalnością. Inaczej od 2015 grozi nam przepchnięcie całego transportu nie na Horkę, tylko na Zieloną Górę.
To przejdź do części poświęconej województwu pomorskiemu. Tam niemal każdy temat jest pozytywny. Przecież PLK tam buduje.
[ Dodano: 08-12-2012, 16:28 ]
A teraz zobacz tu: http://kurierkolejowy.eu/newsitem.php?id=11391 jak PLK zamierza wam zrobić dobrze. Lepiej bierzcie sprawy w swoje ręce. Ja tam nie wierzę w sprawne zarządzanie PLK. Zdecydowanie szykują się oni do zarządzania wyłącznie liniami o znaczeniu państwowym. Jeżeli wasze województwo stać na utrzmanie linii kolejowej to jej istnienie możecie utrzymać jedynie własnymi nakładami bez oglądania się i współpracy z PLK.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Zielona Góra - Żary do uwalenia? Chyba sobie kpią! Którędy Cargo i Lotos będą wozić paliwa? Jak wtedy mają sobie poradzić Górażdże, czy składnica drewna z Nowogrodu? O odcinaniu od komunikacji pasażerów wiosek takich jak Bogaczów czy Koźla nie wspomnę.
Ale jak tak PLK bardzo chce, to może UMWL dogada się z PMT i 'jakoś to będzie'... Urząd w swoich planach nie ma uwalenia ZG - Żary...
PLK ZLK Zielona Góra ogłosił przetarg na remont trzech mostów na linii 275, jeden między Małomicami a Żaganiem i dwa koło Leszna Górnego. Dopuszczalna prędkość po remoncie ma wynosić 120km/h.
Obiekty mają być zgodne również z wymaganiami pod prędkość 160km/h
Dodatkowo we wrześniu br. będzie wymieniana kompleksowo nawierzchnia od Miłkowic do granicy województwa, czyli ta w najgorszym stanie gdzie się jedzie 50km/h.
Po remoncie na tym 38kilometrowym odcinku dla pociągów towarowych i osobowych prędkość zostanie podniesiona do 80km/h. Ciekawe czy szynobusy dostaną +10kmh
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum