Przyglądając się postępom prac na E-30 zauważyłem, że na modernizowanej stacji Wrocław-Żerniki przy nowo budowanym peronie zostało pozostawione stare, drewniane zadaszenia. Myślałem, że w celu schronienia się podróżnych przez deszczem, a tu... aktualnie stawiają przy peronie płotek w taki sposób, że nie będzie dostępu do tej wiaty. Skoro zostanie ona odgrodzona od peronu to dlaczego nie została rozebrana? Ani to piękne, ani estetyczne, nie sądzę aby była zabytkowa, psuje tylko wygląd modernizowanej stacji.
Cóż, pewnie fachowcy jeszcze nie jednym nas zaskoczą
jak byscie mieli jakies pytania dotyczace e30 na odcinku gliwice -myslowice to sluze pomoca,obecnie pracuje przy tym projekcie wiec sporo wiem na ten temat
Catz napisał:
Któryś kierownik pociągu tłumaczył mojej rodzinie, że remont dworca w Oławie zaczyna się tak późno, ponieważ cały dworzec jest zabytkowy
Jajcarz z tego kierownika. Brzeg też jest zabytkowy (dworzec i wiaty) i pewnie dlatego przebudowa jest opóźniona gdzieś tak 3 - 4 lata
Słuchanie bajek pociągowych kolejarzy jest doprawdy pouczające.
eurostar napisał:
Do Gurdol1: 200 km/h na odcinku Katowice - Kraków już niestety nieaktualne. Będzie tam 160, a 200 tylko na odcinku Opole - Zabrze.
Domyślam się, że geometria nie pozwala, a na Opole- Gliwice pozwala (składy klasyczne). Trochę szkoda, bo "okazja" na następną modernizacją będzie za... kilkadziesiąt lat...
Przebudowa Oławy ma być zakończona w połowie roku 2008, a Brzegu do końca 2008. Od RJ 2008/2009 ma być prędkość drogowa 160 km/h na odcinku Opole Zach. - Wrocław, z ograniczeniem przez stację Brzeg, a na odcinku Opole - Brzeg ma być w WOS-ie 120 km/h z zapisem "Zbyt duży hałas", potem mają być przebudowane ekrany dźiękoszczelne.
A mnie rzecznik prasowy wrocławskiego PLK informował, że od nowego rj 160 km/h będzie na odcinku Lewin - Brzeg, bo tam jest nowa podstacja trakcyjna, a na pozostałym odcinku od rj 08/09. Niedługo się okaże jak jest z tym pierwszym.
Co do ekranów na odcinku Opole Zachodnie - Brzeg, to przecież one SĄ zabudowane tam gdzie trzeba. Nie rozumiem o co chodzi z tym hałasem. Przecież w tej chwili hałas jest MNIEJSZY - nawet przy 160 km/h, bo tory są szlifowane itp. Wystarczy uchem posłuchać.
Zaczynam tracić wiarę w jakikolwiek sens tych modernizacji, oprócz sensu wydania kupy pieniędzy i przy okazji zarobieniu szmalu przez bonzów z PLK. Nonsens jakiś... Będzie 10 lat moderny 70 km torów, aby przywrócić 120 km/h.
A Brzeg - nawet jeśli zaczną w kwietniu - nie ma szans, aby skończyć wszystko do końca 2008. Żadnych - naoglądałem się już modernizacji różnych stacji i przystanków na E30. Wlecze się to jak papier toaletowy - zawsze.
Kontrakty się "chwyta", aby mieć jak NAJDŁUŻEJ pracę, a nie żeby skończyć szybciej inwestycję. Opłaca się robić jak najdłużej, a nie jak najkrócej.
Mam wrażenie że w Polsce linie modernizuje się "wiecznie" jako sztuka dla sztuki, a nie dla skrócenia czasu przejazdu.
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. Bozzy, proszę dawaj te szczegóły o modernizacji i jej założeniach. Jestem zainteresowny - inni zapewne też. Choć - jak wyżej napisałem - teoria i projekty idą własną drogą, a wlecząca realizacja własną.
jak byscie mieli jakies pytania dotyczace e30 na odcinku gliwice -myslowice to sluze pomoca,obecnie pracuje przy tym projekcie wiec sporo wiem na ten temat
Pierwsze i podstawowe pytanie: Kiedy się tam modernizacja na ww odcinku zacznie i ile będzie trwała oficjalnie a ile czasu zajmie biorąc pod uwagę polskie realia? Bo jak to ma być taka zabawa jak na odc. Opole - Wrocek to... Moje wnuki może sobie pojeżdzą tam te 160 km/h
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
do 2012 maja byc zakonczone prace na tym odcinku ( euro 2012 nie ma z tym nic wspolnego jako tako )
160km/h? masz poczucie humoru oczywiscie na etapie projektu wstpenego udaje sie osiagnac taka geometrie toru pozwalajaca na 160km/h niekiedy wieksza niekiedy niewiele miejsza:) ale powiedzmy sobie szczerze na slasku jeszcze na tych odcinkach trudno bedize WSZEDZIE osiagnac taka predkosc,obecnie pracujemy nad mateiralami przetargowymi ,do konca roku maja byc w biurze przygotowania inwestycji w warszawie,potem warszawa bierze kase od uni europejskiej i (spor cyfr;) ) i od przyszlego roku przetargi na projekty budowlane i jazda:D
dodam ze wiele torow bedize zmienione ,geometria zmienia sie na tym odcinku w 70%
Przyglądając się postępom prac na E-30 zauważyłem, że na modernizowanej stacji Wrocław-Żerniki przy nowo budowanym peronie zostało pozostawione stare, drewniane zadaszenia. Myślałem, że w celu schronienia się podróżnych przez deszczem, a tu... aktualnie stawiają przy peronie płotek w taki sposób, że nie będzie dostępu do tej wiaty. Skoro zostanie ona odgrodzona od peronu to dlaczego nie została rozebrana? Ani to piękne, ani estetyczne, nie sądzę aby była zabytkowa, psuje tylko wygląd modernizowanej stacji.
Cóż, pewnie fachowcy jeszcze nie jednym nas zaskoczą
I bardzo dobrze, że zostawili. Nie wszystko co nowe musi się od razu przyćmić historię. Dreszcze przechodzą, jak się czyta takie wypowiedzi o poszanowaniu historii. Najlepiej zburzyć, zniszczyć i postawić betonowy klocek. A co do tego, czy zabytkowe czy nie, odsyłam na stronę kolej one. Jak dla ciebie ponad 100 letni budynek stacyjny wraz z wiatą tylko szpeci stację, to w Twoim wypadku Miłosnik Kolei to tylko puste słowa.
Nie mam nic przeciwko zachowywaniu dawnych wyglądów stacji, pod warunkiem, że zabytkowe elementy będą odrestaurowane. Jeśli odmalują wiatę to w porządku. A jeśli nie to wcześniej czy później tak się rozleci sama. O rynnach przy niej można tylko pomarzyć. Nie ma się co okłamywać, remontu to się raczej nie doczeka. Jeśli Twoim zdaniem za wszelką cenę należy zachowywać dawną architekturę stacji to powodzenia
Jeśli Twoim zdaniem za wszelką cenę należy zachowywać dawną architekturę stacji to powodzenia Śmiech
Nie napisałem, że za wszelką cenę. Czy owy budyneczek wraz z wiatą komuś przeszkadza? A że nie pasuje do nowego wizerunku stacji, to zburzyć, tak? Żałosne.
Nie rozśmieszaj mnie. O budynku nie było wcześniej mowy, a wiata, z której leje się z każdej strony woda i farba odchodzi z drewnianych belek to faktycznie piękna wizytówka stacji.
Już raczej ten kibel drewniany powinni zostawić, bo więcej pożytku było z niego.
Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30 na odcinku Węgliniec-Zgorzelec i Węgliniec-Bielawa Dolna/gr. państwa
W roku 2002 wdrożone zostały, poprzez podpisanie Memorandum Finansowego, działania związane z uruchomieniem projektu.
Modernizacją zostały objęte dwa odcinki linii kolejowej
o łącznej długość 39 km:
odcinek linii E 30 Węgliniec – Zgorzelec o długości 26,5 km przeznaczony do ruchu pasażerskiego,
odcinek linii C-E 30 Węgliniec – Bielawa Dolna o długości 12,5 km przeznaczony dla ruchu towarowego.
Przedsięwzięcie obejmuje:
modernizację obu odcinków linii E 30/C-E 30 w zakresie: podtorza, nawierzchni, układów odwodnienia, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sygnalizacji i łączności,
elektryfikację odcinka Węgliniec – Bielawa Dolna/granica państwa.
W ramach projektu realizowanych jest pięć kontraktów:
1. Odcinek Węgliniec-Pieńsk
numer kontraktu: 2002/PL/16/P/PT/016-01 (roboty)
data podpisania: 28 października 2004 r.
wartość: 21 993 648,33 euro
wykonawca: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. (lider konsorcjum)
data zakończenia: 31 sierpnia 2007 r.
2. Odcinek Pieńsk-Zgorzelec
numer kontraktu: 2002/PL/16/P/PT/016-02 (roboty)
data podpisania: 17 lutego 2005 r.
wartość: 21 713 865,34 euro
wykonawca: TORPOL Sp. z o.o. (lider konsporcjum)
data zakończenia: 31 grudnia 2006 r.
3. Wykonanie projektu budowy urządzeń sterowania ruchem i łączności
numer kontraktu: 2002/PL/16/P/PT/016-03 (roboty)
data podpisania: 28 października 2004 r.
wartość: 15 568 088,20 euro
wykonawca: SKANSKA S.A.
4. Odcinek Węgliniec-Bielawa Dolna
numer kontraktu: 2002/PL/16/P/PT/016-04 (roboty)
data podpisania: 28 października 2004 r.
wartość: 16 497 140,00 euro
wykonawca: Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
data zakończenia: 10 lipca 2007 r.
5. Nadzór nad projektem "Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinkach Węgliniec-Zgorzelec i Węgliniec-Bielawa Dolna"
numer kontraktu: 2002/PL/16/P/PT/016-05 (usługi)
data podpisania:24 sierpnia 2004 r.
wartość: 3 402 756,00 euro
wykonawca: JacobsGIBB Ltd and Elekol Wrocław Consortium
Do wykonania pozostały kontrakty (obecnie trwa lub rozpocznie się procedura przetargowa):
stacja Zgorzelec (dokończenie robót)
realizacja robót wynikających z Decyzji Środowiskowej
Wartość robót określona w Decyzji Finansowej z 15 grudnia 2006 r. określona jako koszty kwalifikowane wynosi: 80 430 000,00 euro
Źródła finansowania:
Fundusz Spójności 75 %
budżet państwa 25 %
Okres realizacji: 2004 r.-2009 r.
źródło: PKP PLK SA
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
CMK pozwala na kilku odcinkach na jazdę z prędkościa 200 km/h. Co z tego skoro beton PKP (konkretnie Cargo) nie posiada nawet wystarczającej liczby lokomotyw do 160 kmh.
Taka modernizacja to... szkoda gadac. SRJP z 1993 roku wskazuje że do Opola z Wrocławia, dojedziemy średnio w 58 minut. Natomiast w aktualnym SRJP 67-68 minut! i gdzie są te miliony euro?
Wczoraj w Bolesławcu dokonano oficjalnego otwarcia lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym. Była cała wrocławska świta PLK z dyr. Dulem na czele, a nawet TVP Wrocław.
LCS w Bolesławcu nadzoruje ruch na odcinku Miłkowice - Zebrzydowa.
W przyszłym tygodniu (prawdopodobnie w czwartek) odbędzie się pokazówka dla betonu z Centrali w Warszawie. Na trasie Legnica - Węgliniec ma odbyć się specjalny przejazd pociągiem z prędkością 160 km/h. Szykuje się cyrk i panika, bo pokazówka musi wypaść jak najlepiej i bez żadnych wpadek. Będzie więc przysłowiowe malowanie trawy na zielono, lub śniegu na biało.
O przekrętach i machlojach przy modernizacji linii Legnica - Zgorzelec można napisać książkę i wsadzić kilka osób za kratki. Beton PKP (PLK, Energetyka) bierze od wykonawców w łapę aż się kurzy. Unia daje miliony euro, które idą na najtańsze materiały i urządzenia (często wadliwe od nowości!), różnica rozpływa się to tu to tam... Na wiele niedoróbek i fuszerek przy odbiorach przymyka się oko. Dla laika, z zewnątrz wszystko wygląda ładnie i pięknie, ale za parę lat fuszerki wyjdą na wierzch. Beton PKP nic sobie z tego nie robi, bo za te kilka lat oni będą już na emeryturach, zresztą w razie wpadki zawsze znajdą kogoś, z kogo zrobią kozła ofiarnego.
Co bardziej kumaci odchodzą z pracy, przeczuwając co się święci. Nawet niektórzy naczelnicy sekcji rzucają podaniami o zwolnienie, bo nie chcą się godzić na przekręty swoich przełożonych. Tak np. było niedawno w jednej z sekcji PKP Energetyka, tu zapewne chodzi o modernizację podstacji zasilających trakcję elektryczną. Kiedy wejdziesz między wrony musisz krakać jak i one.
Jeśli chodzi o PLK to co nieco już na forum napisano we wcześniejszych postach...
Czekam na informacje od kolejarzy z naszego regionu. Jeśli macie jakieś interesujące informacje na ten temat, dajcie znać.
W przyszłym tygodniu (prawdopodobnie w czwartek) odbędzie się pokazówka dla betonu z Centrali w Warszawie. Na trasie Legnica - Węgliniec ma odbyć się specjalny przejazd pociągiem z prędkością 160 km/h. Szykuje się cyrk i panika, bo pokazówka musi wypaść jak najlepiej i bez żadnych wpadek. Będzie więc przysłowiowe malowanie trawy na zielono, lub śniegu na biało.
O! Nawet bym się może wybrał. Lubię takie wypasione igrzyska. U nas - znaczy na Brzeg - Opole - coś takiego miało miejsce we wrześniu 2005 roku. Szumne otwarcie i szumna zapowiedź, że będzie 160 km/h. Prasa, radio, posłowie, samorządowcy, cała śmietanka zacnych krawaciarzy. No i jedyny w swoim rodzaju IC w relacji Brzeg - Opole podstawił się dumnie w peron 1 stacji Brzeg (po konfie i bibie na osławionym Zamku Piastowskim w Brzegu).
Nawet udało mi się zrobić rewelacyjne zdjęcie: EP 09 z tym IC-kiem stojąca równolegle z... szynobusem SA 103 na którym jest napis kierunkowy - o zgrozo (dla niektórych Ładnych) - NYSA!!! Doprawdy rzecz nieszybko powtarzalna, ale może kiedyś, kto wie?
No i jako pismak też jechałem tą strzałą, która w 20 minut pokonała 40 km, jadąc pełne 160 km/h tylko na odcinku Łosiów - Dabrowa Niemodlińska (ok. 2/3 trasy) - z Brzegu do Łosiowa 140 km/h, a od Dąbrowy (łuk za Dąbrową) do Opola Zachodniego 120 km/h.
A potem???
Trza było prawie dwóch i pół roku, aby REALNIE jakikolwiek pociąg planowy pojechał tą trasą 160 km/h. Na razie są to "strzały" IC Górnik oraz IC "Odra", które aż 10 kilometrowy odcinek pomiędzy Brzegiem a Lewinem jadą 160 km/h - bo na reszcie dalej jest zwolnienie do 120 km/h.
Toteż pocieszam Was kochani: przy tempie wdrażania po oficjalnych bibach "wielkich prędkości" na terenie RP przez prężne PLK, przepowiadam Wam: za około 2,5 roku może pojedziecie te 160 km/h np. pomiędzy Chojnowem a Legnicą Albo między Bolesławcem a Zebrzydową.
A jak Krycha będziesz miała więcej info o terminach, rozkładzie, możliwości PRZEJAZDU tym pociągiem, to bardzo poproszę! Może być na forum, może być na priw. Poza tym ten super hiper nową stację w Bolesławcu pragnąłbym wreszcie zobaczyć na żywca. Bo my tu w Brzegu wciąż i nadal czekamy na modernizację, która materializuje się z taką samą szybkością jak planowe 160 km/h na E30.
Bolec - Brzeg - braciszki dwa, hi, hi
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. Malowania trawy nie było, ale było wielkie strzyżenie nasypów, skarp, rowów i nawet małych kępek trawy m.in. w Lewinie (serio - sam widziałem). W zimie jest łatwiej -... trawa nie rośnie
Malowania trawy nie było, ale było wielkie strzyżenie nasypów, skarp, rowów i nawet małych kępek trawy m.in. w Lewinie (serio - sam widziałem). W zimie jest łatwiej -... trawa nie rośnie
Oj, cyrki też u was były. Słyszałam od znajomych z ZLK Opole, że przed pokazówką dla betonu z Warszawy latali po torach ze szmatą i płynem do naczyń myli białe tabliczki (lokaty) wiszące na słupach trakcyjnych. Robili też inne śmieszne rzeczy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum