Wczorajsza kolorowa część Lubuszanina z Warszawy do Gorzowa , na stacji końcowej , + 3 minuty.
Su45 089 + YB , 112 Ar , 111Ah
Lokomotywa zielona , YB - barwy IC , 112 - czerwona , 111 - zielony .
Frekwencja ok. 60 - 70 osób . Jak na Gorzów w środku tygodnia to całkiem sporo.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Sobota, 19 styczeń:
1. TLK "Neptun" z Gdyni: EP07-330 + 111Arow + 111Arow + 111Arow + 144A + 144A bar + Z2AMg2. Frekwencja tragiczna, może ze 30 osób wysiadło.
2. TLK "Konopnicka" z Białegostoku: EU07-331 + 111Arow + B + A(IC) + B + B. Wagony z Grochowa, nawet niezły standard, ale jak 15 osób przyjechało to wszystko.
Wczorajsze zaskoczenie.
W Tlk 56201 Rozewie z Gdyni do Wrocławia i Jeleniej Góry, w części do Jeleniej Góry dwie ładne sześciomiejscowe dwójeczki 141A rodem z expresów . Ciekawe czy na stałe czy raczej stare nawaliły, a 141A pojechały w zastępstwie? Chyba jednak to drugie, bo nawet numery wagonów były malowane ręcznie na kartach papieru i przyklejowe do szyby od wewnątrz wagonów. Frekwencja natomiast fatalna , w wagonie nr 16 którym jechałem 5 przedziałów pustych, w pozostałych przedziałach może 15 osób.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Niedziela, 20.01.2013, dworzec centralny w Warszawie:
1. TLK "Żeromski" z Kielc: EP07-318 + 111Arow + B + A(IC) + B + B. Wagony z Grochowa, wszystkie z vmax=160 km/h. Frekwencja musiała wynosić około 50%.
2. TLK "Skarbek" Rybnik-Białystok, wszystko tak jak przedstawione na filmie powyżej. Jednak widać, że przetrasowanie tego pociągu przez Częstochowa-Koluszki niestety wpłynęło negatywnie na frekwencję. 4 wagony klasy 2 i absolutnie nie było żadnych wielkich tłumów. Jedna jedynka i może kilkanaście osób przyjechało. A przecież dopóki jeździł przez CMK to niedziela zawsze 6 dwójek 2 jedynki i brak miejscówek był absolutnie normalny. Wysiadło może ze 100 osób to max, dalej frekwencja w granicach 50%.
3. TLK "Pobrzeże" Kołobrzeg-Kraków Gł.: EP09-008, zestawienie standardowe: B + B bezprzedziałowy + B + B + B(IC) + bar + A. Tutaj frekwencja bardzo ładna, sporo ludzi wysiadło, a do Krakowa pojechał w granicach 90-100%, pojedyncze wolne miejsca w całym składzie. Także z kolei w przypadku tego pociągu przetrasowanie go przez CMK wyszło mu tylko na dobre. Numeracja wagonów 19-14.
4. EIC "Panorama" z Wrocławia: EP09-028 + 111Arow (prostokątne szyby) + 154A + 136A-IC4 + XB + bar + 145Ab + 152A (taki starszy typ z drzwiami przeszklonymi pośrodku wagonu, dawno juz takiego wagonu nie widziałem). Frekwencja tradycyjnie w niedzielne popołudnie bardzo wysoka. Na końcu Z2B jako wagon niedostępny dla podróżnych.
5. TLK "Artus" z Gdyni: EP09-011 + 111Arow + 111Arow + 141A + B(IC-przedziały 8-miejscowe) + bar + 140A-IC3 + 140A-IC3. Frekwencja nie za wysoka, może około 100 osób przyjechało.
6. Ex "Morskie Oko" z Zakopanego: EP09-025 + 111SArow + 111Arow + 111Arow + 144A + bar + Z2A + Z1A. Frekwencja jak na niedziele i pociąg z kierunku Krakowa mnie dość mocno rozczarowała. Jak z 80 osób przyjechało to świat i ludzie.
7. Ex "Wisła" z Wisły Głębce i Bielska Białej: EP09-023 + 111Arow + 111Arow + XB + Z2B + bar + Z2AMg3. Te wagony z Wisły o nr 15-4. Na końcu trzy wagony z Bielska Białej z numerami 25-23: 140A + Z1B + 111Arow. Frekwencja bardzo ładna, cały peron ludzi.
I dwa składy IR:
1, IR "Portowiec" ze Szczecina: EP07-2003 w nowym malowaniu PR, jeszcze takiej lokomotywy nie widziałem, + 7 wagonów, 6 to typowe Az z przedziałami 6-miejscowymi i tylko jeden to typowa dwójka z przedziałami 8-miejscowymi. Frekwencja tradycyjnie w niedzielę bardzo wysoka.
2. IR "Bystrzyca": EN57-1330 + EN57-1708. Frekwencja również bardzo ładna, choć standard tych jednostek pozostawiał wiele do życzenia. Znajoma która przyjechała tym pociągiem opowiadała że już od samego Chełma bardzo ładne zapełnienie, i wyjątkowo dobre ogrzewanie.
Wagony w nawiasie to część z Przemysla doczepiona w Skarżysku. Łamaniec z Kielc cały jako 2 kl., niestety ogrzewanie mimo, że działało w kieleckich 2kl., było niewydolne, w Skarżysku siadłem w części przemyskiej, zdecydowanie cieplej. Frekwencja raczej słaba, do Skarżyska wolne przedziały, dalej 3 -4 osoby. Punktualnie.
Warszwa Centr. - Poznań Gł. TLK 'Podlasiak'
Z Białegostoku przyjechał na Wschodni 5 minut po czasie, odjechał punktualnie, podobnie z Centralnego. Od Warszawy 4-5 osób na przedział, dalej za Kutnem pojedyncze wolne miejsca, parę osób stało na korytarzach. Do Poznania przyjechał 3 minuty przed czasem.
Część w nawiasie do Gorzowa, z Poznania 5-6 osób w przedziale widziałem siedziało. W części zielonogórskiej 6-7 osób w każdym przedziale, ciepło, punktualnie.
Na koniec mam pytanie odnośnie TLK Sztygar z Lublina w kierunku Wrocławia. Co jeździ? Czy mniej więcej punktualnie? Z góry dzięki za info.
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Na TLK SZTYGAR z tego co wiem kursuje zestaw 2+2+1+2+2. Czasem pojawiają się zdeklasowane jedynki jako dwójki. Do Wrocławia ma czasami kilka(naście) minut opóźnienia.
Dokładnie zestawienie "Sztygara" wygląda tak jak opisał viking87. Typowe dwójki i jedynki, czesto jeszcze przed modernizacją z vmax=120 km/h. Wagony z Wrocławia, od nowego rozkładu jazdy ma obieg ze "Czartoryskim" stąd czasami go widuję. Żadnych rewelacji się nie spodziewaj na tym pociągu.
Kilka dzisiejszych zestawień z dworca Warszawa Centralna:
1. EIC "Górnik" do Wrocławia: EP08-010 + 111Arow + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 156A + 152Aa. Zestawienie naprawdę mistrzowskie, frekwencja klasa 2 bardzo ładna, 80-90%. Tylko w Arrow kilkanaście miejsc wolnych, a wagonach z przedziałami pojedyncze miejsca wolne. Klasa 1 słabiej, 152Aa-15 osób, 156A-16 osób, z tego w przedziałach menedżerskich tylko 1 osoba.
2. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1003 + B + B(IC) + A(IC) + B + B. Wagony z Wrocławia, standard przeciętny, klasa 2 okolo 40%, klasa 1 - 12 osób.
3. TLK "Lubuszanin" do Zielonej Góry i Gorzowa Wlkp: EP08-011 + część zielonogórska: B + B + A(IC) + B. Wagony z nr 16-13, frekwencja 40-50%, klasa 1 może z 10 osób. Część gorzowska: B + A + B. Wagony o nr 23-25, klasa 1 kilku pasażerów, klasa 2 pierwszy wagon może z 50%, drugi wagon praktycznie pusty.
4. Ex "Klimczok" do Katowic: EP09-012 + 140A-IC3 + 140A-IC3 + bar + 141A + 141A + 111Arow + 111Arow. Wagony bardzo ładne idealne na pociag Ex, wszystkie z wyświetlaczami, natomiast frekwencja dramatycznie niska, także likwidacja tego pociągu od 1 marca nie powinna chyba nikogo zdziwić. Klasa 1 w obydwu wagonach łącznie 4 osoby, klasa 2- 45 pasażerów. W drugim Arowie i drugim 141A nikogo nie było. Jeżeli przeliczymy to na ilość miejsc to: klasa 2-około 15%, klasa 1-3.7%!!!!!!. Ogólnie w całym pociągu: frekwencja 11,67%.
5. TLK "Pojezierze" do Katowic: EP07-1048 + 111Arow + 4 wagony z przedziałami, wszystkie w barwach IC, bar i jedynka w barwach IC. W klasie 2 frekwencja okolo 50%, klasa 1 - 12 osób.
6. Ex "Kiliński" z Poznania: EP09-046 + Z2AMg3 + bar + 144A + Z1B + 111Arow + 111Arow. Frekwencja chyba już tradycyjnie bardzo słaba, z 50 osób wysiadło.
7. Ex "M. Skłodowska-Curie" z Krakowa: EP09-007 + 111Arow + 111Arow + 141A + Z1B + bar + 145A. Frekwencja również bardzo słaba, Arowy praktycznie puste, może ze 30 osób wysiadło.
8. RE "Warta" do Poznania: EU07-133 + jeden malboras z częścią klasy 1, poza tym trzy Az z przedziałami 6 miejscowymi, jeden zielony, dwa w malowaniu Inter-Regio. Frekwencja okolo 70-80%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum