Wnioskuję, że jeśli nie ma zniżki szkolnej to nie ma studenckiej ?. Szkoda bo jazda za niecałe 13 zł za cały dzień jest kusząca. Nawet na trasie do z Katowic do Zwardonia czy Częstochowy i z powrotem się to opłaca?. Szkoda.
Idąc dalej tym ciągiem student czy uczeń nie może skorzystać z weekendowej oferty Silesia Weekend. Zgadza się ?
Silesia Weekend jest dla ludzi bez zniżki. Studenci i uczniowie po zniżce ustawowe i tak mają już tanio, taniej niż osoba bez zniżki z jakąkolwiek promocją więc chyba starczy... Zniżka dla ludzi uczących się powinna pomagać raczej w dojazdach szkoła-dom a nie w wędrówce po całym Górnym Śląsku, nie?
Czyli można np śmiało jechać na bilecie turystycznym? Bo wybieram się właśnie na tym bilecie i nie wiem czy przez Śląsk mam omijać czy przejadę na tym bilecie.
Nawet blisko 800 zł rocznie mogą zaoszczędzić pasażerowie regularnie korzystający z Kolei Śląskich. Będzie to możliwe dzięki wprowadzonej przez śląskiego przewoźnika propozycji umożliwiającej pasażerom uzyskanie wysokich zniżek, dostępnych dotąd głównie dla pracowników spółek z Grupy PKP.
Koleje Śląskie wprowadziły system sprzedaży grupowych ulg, który może zapewnić beneficjentom 33 proc., 50 proc. bądź 60 proc. upust przy zakupie biletów jednorazowych i okresowych. Oferta polega na tym, że zainteresowany podmiot reprezentujący większą liczbę pasażerów wykupuje u śląskiego przewoźnika pakiety zniżek – w wypadku liczby minimalnej, czyli co najmniej 100 osób objętych zniżką, ulga wynosi 33 proc. Natomiast jeśli podmiot reprezentuje ponad 250 osób, bilety będą dostępne za pół ceny. Możliwy jest także zakup legitymacji uprawniającej do zakupu biletu z 60 procentową zniżką dla grup pracowniczych liczących nie mniej niż 500 osób.
− Naszą propozycję można w pewnym stopniu porównać do systemów sprzedaży grupowej. Z tą jednak różnicą, że musi się znaleźć jeden podmiot reprezentujący większą liczbę pasażerów. Stąd głównym adresatem tej propozycji są średnie i duże przedsiębiorstwa oraz instytucje – mówi Anna Patalong, Wiceprezes Zarządu Kolei Śląskich. – W przeliczeniu koszt nabycia ulgi dla jednego pasażera to kilkanaście złotych, a dla przykładu osoba korzystająca cały rok z biletu miesięcznego w relacji Zabrze-Katowice zyskuje prawie 800 zł – dodaje.
Nowa propozycja sprzedaży biletów została wprowadzona w ubiegłym roku, ale dopiero od momentu przejęcia przez Koleje Śląskie większości połączeń w regionie, oferta staje się bardzo korzystna dla pasażerów. Dotychczas głównym nabywcą oferty były spółki z grupy PKP, które dotychczas wykupiły 11440 pakietów zniżek.
W tę stronę bez większych zmian. Gorzej z honorowaniem biletów KŚ w pociągach PR. Ze strony KŚ:
Kod:
Honorowanie biletów innych przewoźników (od dnia 01.02.2013)
Od 01 lutego 2013 roku, honorowane będą:
1. we wszystkich pociągach osobowych KŚ następujące bilety PR:
REGIOkarnety,
turystyczne,
sieciowe wg taryfy normalnej,
wydane wg taryfy RAZEM dla posiadaczy REGIOkarty,
odcinkowe wg taryfy normalnej, z ulgami ustawowymi (37%, 49%, 51%, 78%, 93%),
jednorazowe wg taryfy normalnej z ulgami ustawowymi (37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, 100%) wydane na relacje wychodzące poza obszar obsługiwany przez KŚ.
2. na odcinkach wspólnie obsługiwanych przez PR i KŚ (Kędzierzyn – Koźle – Kuźnia Raciborska, Nędza – Racibórz; Mysłowice – Katowice, Bielsko – Biała Gł. – Wadowice, Częstochowa – Częstochowa Raków), we wszystkich pociągach REGIO następujące bilety KŚ:
wydane wg oferty SilesiaWeekend,
okresowe odcinkowe miesięczne wg taryfy normalnej, z ulgami ustawowymi (37%, 49%, 51%, 78%, 93%),
okresowe odcinkowe kwartalne wg taryfy normalnej,
okresowe odcinkowe wydane wg oferty SENIOR 65+,
okresowe odcinkowe wydane wg oferty KŚ 26.
3. W pociągach spółki Koleje Śląskie nie prowadzi się odprawy na przejazd/przewóz w pociągach uruchamianych przez spółkę Przewozy Regionalne.
4. Przy ustalaniu opłaty za przejazd:
częściowo pociągiem REGIO uruchamianym przez PR i pociągiem osobowym uruchamianym przez KŚ, w kasie biletowej ustala się opłatę za łączną odległość taryfową całej drogi, na której odbywa się przewóz, z zastosowaniem postanowień Taryfy przewozowej TPR,
częściowo pociągiem osobowym uruchamianym przez KŚ i pociągiem REGIO uruchamianym przez PR:
w kasie biletowej- ustala się opłatę za łączną odległość taryfową całej drogi, na której odbywa się przewóz, z zastosowaniem postanowień Taryfy przewozowej TPR,
w pociągu – wydaje się bilet na przejazd do stacji stycznej z adnotacją „Dalej poc. PR”; następnie w pociągu PR wydaje się dopłatę stanowiącą różnicę między ceną biletu obliczoną za odległość od stacji wyjazdu widniejącej na okazanym bilecie do stacji przeznaczenia, do której podróżny zamierza kontynuować przejazd pociągiem PR (z zastosowaniem indywidualnych uprawnień) a ceną okazanego biletu.
I tak wszystkie wytyczne KŚ PILNUJĄ tylko starzy pracownicy spółki ,odznaczą się oni pełnym umundurowaniem widac to gołym okiem na pociągach.A jak pracują NOWI PRACOWNICY KŚ wystarczy sie przewieść pociągiem sami zobaczycie
Tak jakby normalnego pasażera obchodził ubiór kierpocia... Póki nie wygląda odstraszająco i źle to nie powinno być problemu. Mi może nawet wypisywać bilet na kartoniku czy papierze i mam to gdzieś, byle było szybko i efektywnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum