Pociągi do Katowic nie dojeżdżają bo są tylko 3 perony (no w sumie 4 licząc z magicznym peronem nr 5).
No to KONIEC ŚWIATA!!! To dlaczego nikt nie wpadnie na pomysł pociągów w relacjach
Sławków-Kłobuck
Sławków-Lubliniec
Sławków-Gliwice
Sławków-Racibórz
Sławków-Zwardoń.
Wszystko pomieściłoby się tak jak jest obecnie. Za ten BRAK DOBREJ WOLI wszyscy decydenci będą smażyć się kiedyś w piekle!
Pomysł może i niezły, ale trochę ryzykowny. O ile się orientuję, na tej linii łatwo o opóźnienia - więc wydłużenie pociągów poza Katowice może je przenosić na całą sieć. Może warto go oficjalnie KŚ zgłosić?
BTW, KŚ okazały się doskonale zorientowane w kwestii remontu katowickich peronów. Pamiętam śmiech i oburzenie, gdy w sierpniu stwierdzili, że najwcześniejszym terminem zakończenia remontów jest czerwiec (wówczas PLK deklarowały zakończenie prac do końca ubiegłego roku). Faktem jest, że powinni coś wymyślić, bo najwcześniejszy termin uruchomienia pociągów bezpośrednio do Katowic to sierpień...
I tak samo powinni jakoś na małopolskim wymusić zgodę na przejazdy do Olkusza, a co najmniej do Bukowna.
Ale jakim cudem brakuje peronów w Katowicach, jeśli w poprzednim rozkładzie też były tylko 3 i jakoś nie brakowało... Przecież na trasie S1 pociągów nie przybyło, a na innych to też wątpię...
A ostatnio miałem przyjemność korzystać z komunikacji na tej trasie. Może te "skomunikowania" fajnie działają w tygodniu, ale w weekendy to jakaś paranoja czekać 30-40 min na pociąg do Katowic na Sosnowcu Głównym. Cudowne skomunikowanie.
mike_sc3, to trzeba reklamować do UTK. Pamiętaj, że wcześniej był czynny peron 4., teraz to właśnie on jest w remoncie. Wyłączenie go zauważalnie zmniejsza przepustowość stacji. Poza tym, wbrew pozorom przybyło obsługiwanych pociągów.
Często korzystam ze stacji Katowice i nie zdarzyło mi się by wszystkie krawędzie peronowe były zajęte, zazwyczaj 2 krawędzie są wolne. Takie tłumaczenie to żadne tłumaczenie. Przecież skoro nie ma krawędzi peronowej to w/w relacja mogłaby być wydłużeniem innych np. z Wisły , z Bielska, z Rybnika, z Gliwic albo Tarnowskich Gór możliwości jest wiele.
Wydłużanie akurat tych relacji jest nieopłacalne, nie będą elfów czy składów wagonowych puszczać do Sławkowa. A to że krawędź peronowa jest wolna nie oznacza że stacja nie osiągnęła pełnej przepustowości, to tak się wydaje że pusto a wcale tak nie jest, szczególnie w godzinach szczytu. A jedyną sensowną relacją pod którą można by podłączyć Sławków to SKR. Co 4 kurs przedłużyć do Sławkowa z pominięciem stacji Sosnowiec Główny i sprawa załatwiona. Jedynym problemem będzie to że pojemniejszy tabor pojedzie tam gdzie zbyt wielkich potoków pasażerskich nie ma.
Leniwiec, dodatkowo prawdopodobnie będą się kumulować opóźnienia.
leslaw, moim zdaniem też jeszcze by się sporo pociągów na tej stacji zmieściło. Ale to PLK i jej regulaminy decydują o tym, ile pociągów stacja przepuści. Pamiętaj, że to właśnie z powodu regulaminów PLK nie da się zrobić skomunikowania w Sławkowie. Może pamiętasz, że kiedyś dawało się dwa pociągi na jednej krawędzi zatrzymać - teraz jest to niemożliwe...
_________________ Pozdrawiam
Jacek
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-02-2013, 07:46
A kiedy to się zmieniło? Jeszcze rok temu we Wrocławiu pociągi odjeżdżały z jednej krawędzi w różnych kierunkach.
Nie wiem kiedy się to zmieniło. Dla mnie to dziwne, ale obaj przewoźnicy (PR i KŚ) zgodnie twierdzili, że brak skomunikowania wynika z regulaminu PLK, który nie zezwala na obsługę dwóch pociągów przy jednej krawędzi. Sytuacja na tym styku była na tyle napięta, że zgodne oświadczenie musi być prawdziwe. Poza tym np. nowe perony w Katowicach nie mają sektorów, więc nie są przystosowane do obsługi dwóch pociągów - i takie pytanie: czy we Wrocławiu nie ma peronów typu "Xa"?
BTW, nie korzystałem ze stacji w Sławkowie, więc nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości. Satelita pokazuje peron wyspowy, więc czemu tylko jedna krawędź?
kiedyś dawało się dwa pociągi na jednej krawędzi zatrzymać - teraz jest to niemożliwe...
To musi być jakaś świeża sprawa bo jeszcze późną jesienią z megafonu (już bez "Franka") na poznańskim dworcu słyszałem komunikat że na takim to, a takim torze przy peronie owakim podstawione są dwa pociągi i prośba o zwrócenie uwagi na tablice kierunkowe umieszczone na wagonach.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-02-2013, 15:47
Na sieci plk nadal jest możliwe ustawianie pociągów przy jednej krawędzi. Sławków jest tylko dość dziwaczną stacją i podyktowali to jakimiś względami bezpieczeństwa i stwierdzili' iż tam jest to utrudnione i zabraniają. W ogóle ta stacja to jakaś porażka...
sympatyk, ja dopiero przy okazji Sławkowa się dowiedziałem, że się nie da. Nie wiem czemu, bo to przecież nie ma sensu...
roman_bukowno, być może jest to jakoś związane z bezpieczeństwem. Ale jasno tego nie powiedzieli. Świętokrzyskie powiedziało, że to kwestia regulaminu PLK, KŚ potwierdziły. Jako mieszkaniec tamtych okolic możesz powiedzieć, czemu małopolskie nie chce się zgodzić na pociągi do Bukowna? O Olkuszu nie wspomnę
A za PLK się nie dojdzie - z jednej strony robią problemy z dość naturalnym w obecnej sytuacji Sławkowem, z drugiej bez mrugnięcia okiem uruchamiają stację kolejową w Imielinie
_________________ Pozdrawiam
Jacek
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-02-2013, 01:10
jackii napisał/a:
sympatyk Jako mieszkaniec tamtych okolic możesz powiedzieć, czemu małopolskie nie chce się zgodzić na pociągi do Bukowna? O Olkuszu nie wspomnę
tak masz racje... pociągi powinny dojeżdzać do Olkusza. wtedy miałoby to racje bytu, a pociągi PR do Szczakowej. Inaczej to połączenie zniknie z najbliższym rozkładem.
a dlaczego nie chcą wjechać, to nie mam pojęcia... Można się w tym wszystkim pogubić. Do Sławkowa pociągów nie zlikwidują spokojnie, o to nie musisz się martwić.
Przeliczyłem z grubsza. Ze stacji Katowice jest najwyżej 20 odjazdów w ciągu godziny. Przeliczając na 6 czynnych krawędzi peronowych, na każdą krawędź przypada w godzinach szczytu nie więcej niż 3,3 postoju składu. Jeszcze jedno, część pociagów zatrzymuje się przy peronie 5. Statystycznie przypada więc mniej więcej jeden skład przy jednej krawędzi raz na 20 minut.
Wracając do peronu 5-tego. Czy przy tym peronie nie mogły by zatrzymywać się pociągi ze Sławkowa? Jest on prawie, że niewykorzystany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum