danio, "po pierwsze primo" - UMWM odpowiada i płaci za połączenie Kraków - Katowice. Te kilometry są kompensowane.
"Po drugie primo" - gdybyś poszukał, to kilka miesięcy temu była informacja o podobnym wariancie. Niestety, świętokrzyskie żądało by śląskie zapłaciło za całość przejazdu przez małopolskie.
"po trzecie primo" - nie wiem, czy w takim wariancie bez zgody małopolskiego nie trzeba by było wyłączyć z obsługi części stacji na obszarze tego województwa?
KŚ czy PR jak najbardziej mogą sobie zrobić nawet 20 par pociągów Katowice-Kielce bez zgody marszałka Małopolski, nie musieli by nawet wycinać postojów. Po prostu nie dostali by UMWD za wożenie mieszkańców Małopolski ani grosza. Nie wiem czy KŚ mogły sobie by na to pozwolić, to by podchodziło pod działania na szkodę spółki, to samo z PR.
A co do problemów z władzami Małopolski... to jest po prostu żenada, mamy wiele takich ziomków tutaj co piszą że Zagłębie to Małopolska, Podbeskidzie to małopolska... ile par pociągów byście mieli gdyby to było administracyjnie województwo Małopolskie? 8, 5 a może 0? Małopolska to Kraków a taki Chrzanów, Olkusz czy Gorlice nie mają nic do gadania, UMWM obchodzą tylko kolejki aglomeracyjne.
no niestety to jest chore i będzie coraz gorzej, dla mnie tak dobre i dogodne połączenia Krakowa z Czechowicami-Dziedzicami było jakby furtka do podróżowania w stronę zachodnią. Kiedyś studiowałem w Krakowie i mając zajęcia na 8.30 wyjeżdżałem z Czechowic-Dz. o 6.20 i zdążyłem na zajęcia, później podróżowałem codziennie bo pracowałem w Krakowie więc pociąg miałem o 4.20 z Czecho i byłem w pracy na 7.00. Dużo osób jeździło i to nie "swoich" ale turystów czy podróżnych, którzy przesiadali się w Czechowicach - Dz. Dzisiaj, no cóż dla Krakowa też powinno to być priorytetowe połączenie, ba nawet mogliby co 3 godziny jeździć na trasie Kraków-Czechowice-Dz. razem z Kolejami Śląskimi, czyli się dublować, ale cóż najpierw wymyślili sobie Wieliczka-Oświęcim i mnóstwo pociagów na tej trasie .... niestety z małym zainteresowaniem podróżnych. Dublowali się z linia przez Spytkowice. Dziś nie ma Spytkowic a i połączenia Oświęcimia z Krakowem są bardzo zredukowane. Ale nie o to mi chodzi. Piszecie o Olkuszu czy Bukownie.... To zawsze były związki z Katowicami. Przecież te miasta były w województwie katowickim. Ale najbardziej mnie dziwi, że skoro chca jeździć w granicach swojego województwa to czemu nie zrobili relacji Wieliczka-Brzeszcze Jawiszowice. Dlaczego mieszkańcy Brzeszcz są przez Małopolskę ignorowani. Dlaczego pani Szydło (była burmistrz Brzeszcz) nie dba o swoich tylko PIS-uje w Warszawie. Więc widzicie, nawet Brzeszcze ich nie interesują tylko Brzeszcze mają ....Koleje Śląskie.... heh
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-02-2013, 23:33
A myślałem, że Moje pretensje do Marszałka Małopolski są odosobnione...
Nie może być tak że ostatnie połączenie pociągiem z Katowic do Bukowna, Olkusza, Jaroszowca, Wolbromia, Charsznicy czy Kozłowa i dalej jest, w dodatku z 2 przesiadkami ), już o 17.49 bo Małopolska odcięła dotację do połączeń na tej trasie!!! Jeszcze kilka lat temu na linii 62 ( tabela 105 srjp ) było po kilkanascie pociągów w każdą stronę. Od 9 grudnia zostało ich już tylko 6! Co ciekawe Koleje Śląskie chciały jeżdżić aż do Charsznicy i połączeń byłoby około 10 w każdą stronę, lecz niestety Małopolska odmówiła dofinansowania tych pociągów. A wystarczyłoby na to parę milionów. Szczególne podziękowania za to należą się dla vice-marszałka województwa małopolskiego p. CIEPIELI, który swoje tłuste dupsko wozi codziennie służbową limuzyną z Tarnowa do Krakowa, za kilkaset tysięcy rocznie, nie ma natomiast 1 czy 2 milionów by uruchomić dla całej rzeszy ludzi jednej czy dwóch par pociągów więcej do chociażby Tunelu ( Kozłowa )!
roman_bukowno napewno nie jesteś w swoich pretensjach odosobniony!
Oj tam, oj tam...
W Krakowie mieszka więcej ludzi niż w takim Olkuszu. Nie dziwi więc, że UMWM woli te pieniądze przeznaczyć na pociągi do Wieliczki niż na zbędne do Katowic
Jak więc możecie mieć pretensje do ciężko pracującego marszałka, skoro budżet nie jest z gumy?
W takiej Warszawie mieszka więcej osób niż w Krakowie, Tarnowie, Wieliczce i Trzebini razem wziętych, po co tam pociągi, lepiej żeby Mazowsze przeznaczyło tą kasę na pociągi aglomeracyjne w Warszawie, przecież budżet nie jest z gumy.
Leniwiec, Warszawa nie może zabrać pieniędzy Małopolsce. Jeśli małopolskie wytnie wszystkie pociągi, to pieniądze będzie mogło roztrwonić na coś innego.
BTW, nie zauważyłeś, że moja wcześniejsza wypowiedź to był sarkazm?
jackii, wiem, dlatego odpowiedziałem sarkazmem. Co do tego że wydadzą na co innego to nie był bym taki pewien, Polska to kraj przekrętów i tu prawdę mówiąc to da się wszystko.
Rozwiązanie jest tylko jedno - skrzyknąć ludzi i zablokować tory po wcześniejszym zapewnieniu obecności mediów. Jak akcja pójdzie w głównych dziennikach telewizyjnych to i władze centralnr się dowiedzą, a one bardzo nie lubią takich protestów.
Patrz kazus linii Tłuszcz-Ostrołęka tam przyniosło to skutek.
Ja bym proponował skoordynowanie akcji tak by ludzie wyszli na tory w kilku różnych miejscach, zwiększyło by to skalę protestu i ludzie zainteresowali by się losem więcej niż jednej linii.
conen, fakt, takie protesty są jedynym argumentem, który przemawia do miłościwie nam panujących POlityków.
Leniwiec, pełna zgoda. Pamiętajcie tylko, że zablokowanie torów jest przestępstwem i trzeba liczyć się z konsekwencjami.
jackii, wiem że to jest przestępstwo, nie zdziwił bym się gdyby wpadło SOK z pałami i wyciągnęliby ludzi z torowiska. Dlatego ważna jest uwaga mediów, przy mediach tego nie zrobią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum