Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

mpuchatek Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Mar 2012

PostWysłany: 27-02-2013, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Tak, jakby w PLK istnieli tylko dyżurni ruchu...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2012

PostWysłany: 27-02-2013, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Mimo wszystko dużo jest racji w tym:
http://www.rynek-kolejowy.pl/40538/Mietek_Nie_potrafimy_wyciagac_wnioskow_z_wypadkow.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2013, 17:20    Odpowiedz z cytatem

Szczekociny: Jakie zalecenia komisji?

Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych przedstawi jutro w swoim raporcie środki zapobiegawcze, które będę miała zminimalizować prawdopodobieństwo podobnej katastrofy w przyszłości. Znalazły się one w dokumentach do których dotarł „Rynek Kolejowy”.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/40501/Szczekociny_Jakie_zalecenia_komisji.htm

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

PasażerIR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2012

PostWysłany: 27-02-2013, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Jak się czyta te "przecieki" z raportu .... pociąg TLK WJECHAŁ do Sprowy NA "swój tor właściwy .... mijając semafor na którym palił się wskaźnik W24 ....czegoś tu nie rozumiem....Miał się zatrzymać i nie jechać dalej.Chyba jakiś chochlik drukarski albo przejęzyczenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 27-02-2013, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Uważam, że nie ma żadnego błędu drukarskiego i pomyłki ...
Moim zdaniem trzeba to widzieć tak:

http://www.transportszynowy.pl/wskaznikw24.jpg

Definicja wskaźnika W24 jest ściśle określona i wg instrukcji E-1, brzmi:

W 24 „Wskaźnik kierunku przeciwnego"
oznacza wyjazd na tor szlaku dwutorowego w kierunku przeciwnym do zasadniczego
Wskaźnik świetlny, matowo- biała kresa na kwadratowej czarnej tablicy wznosząca się do góry z prawa na lewo
a) wskaźnik W 24 umieszcza się na maszcie semafora albo na osobnym maszcie,
b) obraz na wskaźniku W 24 pokazuje się jednocześnie z wyświetleniem na semaforze sygnału zezwalającego na jazdę,
c) w przypadku wyprawienia pociągu na sygnał zastępczy „Sz" obraz na wskaźniku W 24 pokazuje się jednocześnie z obrazem sygnału zastępczego,
d) w szczególnych przypadkach, określonych wytycznymi organizacji zamknięć torowych w czasie wykonywania planowych robót, wskaźnik W 24 może być stosowany w porze dziennej w postaci przenośnej tablicy nieoświetlonej.

Instrukcja sygnalizacji Ie1 (E-1), Rozdział III, § 13, Ust. 27, Pkt. a-d.



Zatem jeśli na podg Sprowa, rzeczywiście nastąpił "przejazd" pociągu z toru lewego (niewłaściwego) na tor prawy przy podanym Sz ze świecącym się pod nim W24, to wg powyższej instrukcji należy uznać, że ten manewr przy takim osygnalizowaniu był niedopuszczalny (brak sygnału do jazdy) Idea
Prawidłowym sygnałem powinien być Sz, ale bez podanego W24.
Moim zdaniem tak to należy rozumieć, najlepiej to niech się wypowie jakiś ekspert ...


Ostatnio zmieniony przez buballo dnia 27-02-2013, 18:36, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 27-02-2013, 18:09    Odpowiedz z cytatem

Pan Szafrański nie jest maszynistą, ani dyżurnym ruchu, więc nie musi znać przepisów. Maszynistów było dwóch i jeden pomocnik maszynisty.
Poza tym, jeżeli już to złamał przepis jedynie maszynista PR wyjeżdżając na lewy przeciwny do zasadniczego bez wyświetlonego wskaźnika W24.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 27-02-2013, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Na twoją tezę z ostatniego zdania masz jakieś dowody? Młot

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-02-2013, 18:24    Odpowiedz z cytatem

MATERIAŁ PRASOWY

Uczestnicy katastrofy pod Szczekocinami spotkają się na Jasnej Górze

3 marca 2013 roku – czyli dokładnie rok po tragedii, pasażerowie którzy uczestniczyli w katastrofie pod Szczekocinami oraz ich rodziny spotkają się na Jasnej Górze. Chcą razem pomodlić się w intencji 16 ofiar, które zginęły podczas tragicznego wypadku kolejowego.

W najbliższą niedziele minie dokładnie rok od tragicznego wydarzenia jakie rozegrało się niedaleko Szczekocin. Rozpędzone pociągi TLK Brzechwa i Interregio Matejko znalazły się na tym samym torze. Doszło do czołowego zderzenia. Rok po tragedii pasażerowie uczestniczący w wypadku nie zapominają o tamtych wydarzeniach. – W rocznicę katastrofy, czyli w niedzielę 3 marca 2013 roku, o godz. 20.15 w Kaplicy Cudownego Obrazu na Jasnej Górze odprawiona zostanie Mszą Święta w intencji ofiar. Swoją modlitwą, a przez to wyrazami wdzięczności, chcemy ogarnąć służby ratunkowe oraz przedstawicieli lokalnej społeczność, które tego pamiętnego dnia w jakikolwiek sposób pomagały poszkodowanym – mówi Łukasz Kmita, organizator uroczystości a jednocześnie pasażer, który 3 marca jechał pociągiem Interregio z Warszawy do Krakowa. Po Mszy uczestnicy uroczystości wezmą także udział w Apelu Jasnogórskim.

Wybór miejsca w którym mają spotkać się poszkodowani pasażerowie i ich rodziny nie jest przypadkowy. Częstochowskie Sanktuarium leży zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od miejsca tragedii. – Chcemy także podziękować przed Cudownym Obrazem za to, że nam - według Woli Bożej – udało się ocalić swoje życie. Pamięć i modlitwa za zmarłych - to nasze zobowiązanie wobec rodzin ofiar katastrofy – dodaje Łukasz Kmita.

plik_476.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 202.98 KB


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 27-02-2013, 18:37    Odpowiedz z cytatem

Maszynista pociągu TLK miał jechać z toru lewego na tor prawy w kierunku do Starzyn kierunek właściwy zasadniczy - prawy nie powinien mieć W-24. Taki wskaźnik powinien mu się wyświetlić gdyby dalej do Starzyn jechał po torze lewym. Natomiast maszynista IR ze Starzyn powinien mieć wyświetlony wskaźnik W-24 ponieważ jechał po torze lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Nie został on jednak wyświetlony bo ISDR zamierzał jechać po torze prawym czyli jazda na kierunek właściwy - tor prawy wyświetlenie W-24 niemożliwe przy sprawnie działających urządzeniach srk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 27-02-2013, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Observator, z tego co napisałeś przy sprawnie działajacych urządzeniach srk nie pownien wyśiwtlić się W24 przy jeździe na tor prawy? Więc w Sprowej były niesprawne urządzenia, albo ten wskaźnik się nie wyświetlił.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 27-02-2013, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Z tego artykułu (trzeci akapit): Zwiastun raportu wynika, że W24 wyświetlił się (choć normalnie nie powinien) i to rzeczywiście może sugerować niesprawność urządzeń srk i postawienie tezy, że do zdarzenia przyczynił się nie tylko zarządca infrastruktury, ale i drużyna trakcyjna...

Moim zdaniem, logicznie można rozważyć jedynie dwie możliwości:

1. W24 rzeczywiście był podany razem z Sz, co odnotował w logach komputerowy system srk (Sp)
2. Nie wyświetlił się W24 a jedynie Sz, a system w logach odnotował Sz i W24.

W pierwszej opcji (jak w raporcie) do zdarzenia przyczynił się zarządca sieci i przewoźnik, w drugim wyłącznie zarządca ... jakoś trudno mi uwierzyć, aby dwóch mechaników pojechało dalej będź co bądź na sygnał wątpliwy ...

Nie sądzę też (moje subiektywne odczucie), aby PKBWK zdemontowała sygnalizator wskaźnika po zdarzeniu i poddała badaniu laboratoryjnemu włókna żarówki z oprawy wskaźnika, aby określić czy się świeciły i w jakim dokladnie czasie. Zakładam, że posłużyli się wyłącznie logami z systemu informatycznego srk, który był zainstalowany w Sprowie.
Wiadomo, że system informatyczny był w fazie wdrażania więc i zaistnienie błędów jest możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-02-2013, 19:53    Odpowiedz z cytatem

W toku naszego śledztwa dziennikarskiego zdobyliśmy protokół kontroli przeprowadzonej przez UTK w dniach 7-15 marca 2012 roku na linii 64. We wnioskach wskazane są liczne uchybienia dotyczące urządzeń srk. Na przykład na posterunku Sprowa w stosunku do urządzeń srk nie została zakończona procedura potwierdzenia zgodności z typem, na który prezes UTK wydał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Inne nieprawidłowości wskazane przez UTK w tym raporcie dotyczyły m.in. polecenia zerowania liczników osi "zeroLO" oraz układu powiązań interfejsów "Niezajęty (Fm) Zajęty (P)". Ponadto dokumentacja powykonawcza urządzeń srk była niekompletna (brak spójności pomiędzy poszczególnymi jej arkuszami).

Jestem kolejowym laikiem, ale gdy czytałem ten raport to włos mi się zjeżył na głowie z powodu fuszerki przy modernizacji linii 64. W stosownym czasie wspominany raport UTK ujrzy światło dzienne! Póki co czekamy na raport PKBWK, który prawdopodobnie nie wspomina o źle działających urządzeniach srk.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 27-02-2013, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Maszynista jednego pociągu miał wyświetlony Sz, a z drugiego Sz razem z W24. W Starzynach isdr był pewny (z gruntu) o położeniu rozjazdu i nie mogąc podać semafora wyświetlił Sz. maszynista na tegoż Sz wyjechał, ale nie na prosto, a na lewy tor. Czyli do dalszej jazdy po tym torze potrzebny jest jeszcze W24. Czyli powinna sie odbyć rozmowa pomiędzy maszynistą a isdr o co chodzi.
Na semaforze w Sprowie po wygarnięciu semafora podany był Sz i W24, pomimo kontynuacji jazdy po torze i kierunku właściwym. Czyli dalsza jazda po tym torze wymagała wyjaśnienia pomiędzy maszynistą, a isdr o co chodzi.
Rozmowy się nie odbyły, isdr pewni, że jadą prawidłowo, każdy pociąg na innym torze. Maszyniści nie potraktowali sygnałów na słupie jako wątpliwych.
Przyczyna bardzo prosta - odwrotnie ponumerowane tory szlakowe na linii 64, prawy jest tym "niewłaściwym", lewy "właściwym" dla kierunku, pociągi po przejechaniu kilometrów od posterunku Kozłów z jednej strony i od posterunku Psary z drugiej zmieniają numerację (parzysty jest nieparzystym i odwrotnie). Takie drobne utrudnienie, żeby się ludzie nie nudzili.
Dlaczego Sz podany z W24? Pytanie do Kombudu o urządzenia, to samo pytanie do szkolących z obsługi tych urządzeń.
Ciekawostka - Osoby odpowiedzialne za utrzymanie urządzeń srk przeszkoleni po pół roku po wypadku, dyżurni ruchu w całym kraju pracujący na takich urządzeniach w styczniu 2013.
Ze względu na działanie urządzeń srk i dokumentacje po "inwestycjach" obowiązuje telefoniczne zapowiadanie pociągów w Sprowie (we wszystkich kierunkach i po każdym torze) od 4 marca 2012 do nadal.... Rolling Eyes

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 27-02-2013, 21:02    Odpowiedz z cytatem

mc2 napisał/a:
Na semaforze w Sprowie po wygarnięciu semafora podany był Sz i W24, pomimo kontynuacji jazdy po torze i kierunku właściwym. Czyli dalsza jazda po tym torze wymagała wyjaśnienia pomiędzy maszynistą, a isdr o co chodzi.
Rozmowy się nie odbyły, isdr pewni, że jadą prawidłowo, każdy pociąg na innym torze. Maszyniści nie potraktowali sygnałów na słupie jako wątpliwych.


No właśnie, dlaczego mając sygnały wątpliwe, mimo to pojechali dalej ?
Dlaczego w takiej sytuacji nie skontaktowali się z ISDR ze Sprowej ?
A może nie był wyświetlowny w ogóle W24 ? A system w logach to odnotował Sz z W24...
Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że maszynista i pomocnik, który szkoli się na maszynistę pojechaliby na sygnał wątpliwy.

mc2 napisał/a:
Ciekawostka - Osoby odpowiedzialne za utrzymanie urządzeń srk przeszkoleni po pół roku po wypadku, dyżurni ruchu w całym kraju pracujący na takich urządzeniach w styczniu 2013.
Ze względu na działanie urządzeń srk i dokumentacje po "inwestycjach" obowiązuje telefoniczne zapowiadanie pociągów w Sprowie (we wszystkich kierunkach i po każdym torze) od 4 marca 2012 do nadal.... Rolling Eyes


... i tu rzeczywiście włos na głowie może się zjeżyć Killer
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 27-02-2013, 22:45    Odpowiedz z cytatem

buballo, Sz i W24 nie jest sygnałem wątpliwym.
W tym przypadku można by jedynie mówić o skierowaniu pociągu w kierunku innym niż wskazywały sygnały.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 112 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl