Wczoraj postanowiłem osobiscie zobaczyć, jak to wygląda na Waszej linii i dla kogoś kto widzi pociagi na linii wadowickiej po raz pierwszy - nie jest dobrze. Sobotni pociąg z Krakowa do Wadowic na EN81 i tak z 20 osób na składzie. Za Kalwarią na składzie zostalo 5-7 osob, tyleż dojechalo do Wadowic, na Bielsko (zmasakrowany obrzygany EN57 z oknami tak brudnymi że nie bylo nic widac) przesiadly sie 3-4 osoby. Dalej tak zbierał po 1-2 osoby na stacje, do BB dojechal z 20-30 na pokładzie.
Powrotny skład po 15:20 do Wadowic na wagonach - tu na składzie przyzwoicie, bo aż 45 pasażerów. Najwiecej chyba wysiadlo w Andrychowie, do Wadowic też dojechalo kilkanascie osob. Tutaj oczywiscie popis niegospodarności w wykonaniu PR Krakow - do Krakowa EN57 a nie EN81, od Wadowic pare osób, do Kalwarii zerowa wymiana na przystankach, w Kalwarii dosiadła sie wycieczka dzieci, potem zebrał jeszcze troche ludzi.
Nie wiem czy w swietle tego stwierdzic mozna ze jezdzi u Was mniej czy wiecej ludzi, ale mysle ze przesiadki w Wadowicach są dla wytrwałych - ludzie preferują bezposrednie polaczenia. Granicę Wadowic pokonuja tylko nieliczni pasazerowie, dlugo trzeba tez czekac na przesiadke. Dobrze ze chociaz studenciak sie ostał - widziany wczoraj w Łagiewnikach na EN57 SPOT, frekw. jakieś 60% moze troche wiecej.
Fajnie sie jedzie wagonikiem CD z BB do Wadowic, ale pewnie kosztuje to spółkę majątek.
Pułtuś jak mówisz o EN57 który wczoraj odjeżdżał z Wadowic po 17,to nie był wcale popis niegospodarności,bo jak ten skład wyjeżdżał z Krakowa o 14:25 to miał frekwencję w granicach 80%,to jak Ty tyle osób chciałbyś zmieścić do Jelonka? A co do kibelka KŚ,to rzeczywiście kiedyś go spotkałem w Wadowicach z odjazdem do Bielska-Białej po 12, i wygląda dramatycznie,jedyny plus że ma skaj a nie plastik w środku,ale myjni nie widział chyba od kilku miesięcy.
z takim taborem i szybkością do 40 km/godz w obecnym czasie to zero nadziei.Mam nadzieje że wycieczki do Wadowic nie pojadą takimi składami,obecnie przewoźnicy dysponują nowoczesnymi autokarami.Było to przerabiane w czasie kursowania pociągu papieskiego pociąg na zamówienie przy ilości ponad 100 osób .Co tu ratować jak w stacji Wadowice pracuje tylko dyżurny ruchu.W budynkach stacyjnych mieszkają 3 rodziny za grosze na koszt PKP,jedna z rodzin nie jest związana z koleją .Tragedia
Rover sam(a) jesteś tragedią. Jak również pewne firmy na J, C, I, Ostatnio pewien kierowca na parkingu wyrzucił za okno papierek i gdy mu zwróciłem uwagę to... wyrzucił następny na złość. Jeb*** hołota, świadczy o całym tym towarzystwie. W sumie nie ma się co dziwić, przecież nieraz pracują po 15 godzin dziennie dzień po dniu ku chwale roczyńskiego potentata.Gdzie tam bezpieczeństwo. Wszystko jest fajnie jak jest fajnie ale licho nie śpia
A wracając, jakoś nie bronisz Intera że nie uwzględnia zniżek dla niepełnosprawnych? Nie piszesz że jest taki oHH i Ahh ( i to nie świadczy że ma kilka "nwych" autobusów ).]Jeszcze moglaś(eś) dodać (tak w Twoim stylu) - " Osoby niepełnosprawne to nisza i bardzo mało nich jeździ zatem problem jest znikomy i nie warto zwracać uwagi". Przecież liczy się zysk a że ktoś ma gorzej to trudno. Kiedyś mój znajomy jeździł w Janiso i sam z siebie dawał tańsze bilety pewnej osobie niepełnosprawnej. Jednak gdy się dowiedziało szefostwo to była wielka awantura. Za 2 złote mniej w dziennym utargu....to jest tragedia...
Takie teraz to popularne myślenie: Ja patrze ślepo w jedną sprawę i wszystko inne jest złe. To się robi powoli jakiś mały fanatyzm busowy. Ale z drugiej strony:
"I kto być posłusznym potrafi to ma
I miskę i kołdrę i pracy w sam raz
To oni z tej strony zabrali ci głowę
To oni z tej strony chcą dać głowę nową "
Kiedyś w pewnym serialu pojawił się taki tekst: Już ja wiem jakie siły za tobą stoją i z czyjej ręki żresz. Szczekaj, szczekaj kundelku szczekaj, karawana jedzie dalej...
Martin890724, niestety, roczyńskie buractwo, z którym jak mniemam Rover ma wiele wspólnego, to straszna hołota. W piątek bus po 21 do Andrychowa przeładowany do granic możliwości, a kierowca zadowolony. Na szczęście inne połączenia w dzień tego wołającego o pomstę przewoźnika, cieszą się coraz mniejszą popularnością
Rover sam(a) jesteś tragedią. Jak również pewne firmy na J, C, I,
Nie jestem tragedią firmy konkurencyjne mają się bardzo dobrze jak widzimy na tym forum PR przezywają katastrofę zwolnienia ,urlopy bezpłatne można sobie poczytać TU.
Zwolnienia PR Kraków
Dwa komentarze z forum RK na temat linii 117. Moim zdaniem bardzo sensowne:
2013-03-12 16:36:29 Autor: Doktor inżynier ---.116.200.90
"Chcemy jeździć" no to jeździjcie, życzę powodzenia
Nie da się czytać tego mikolskiego bajdurzenia o tym, że TLK-i powinny jeździć linią 117. Dziwne tylko, że KŚ chyba same nie ogarniają co się dzieje w ich 14 pociągach BB-Wadowice (frekwencja rzędu 5-6 osób, to chyba zdecydowanie za mało aby puszczać siódemkę z dwoma wagonami).
Z drugiej strony są głosy, że kolej powinna być alternatywą dla busów na DK52. Wszystko to prawda, ale zasadnicze pytanie - czy ma to sens? Przy obecnych parametrach linii ABSOLUTNIE NIE. I nie chodzi tu o stan torów, bo jak to mówią z g... bata nie ukręcisz. Linia zbudowana ~150 lat temu, ciasne łuki, więc większej Vmax jak 60 (no może 70) nie da się uzyskać, a to oznacza handlową rzędu 35-40 km/h...
Parę lat temu pojawiła się koncepcja budowy drogi Głównej Przyspieszonej - Bielsko-Kraków (Beskidzka Droga Integracyjna). A ja zapytam za Robertem Wyszyńskim - a dlaczego nikt nie pomyślał o budowie nowej linii kolejowej? Skoro można z rozmachem planować drogę quasi-ekspresową, to dlaczego nie można wybudować w nowym śladzie zupełnie nowej linii kolejowej Bielsko-Wadowice-Kalwaria(Kraków)? Z parametrem 120 km/h albo nawet 100 taka linia miałaby sens! Lepszy czas przejazdu, co za tym idzie więcej niż 5-6 osób w pociągu, a i skierowanie tędy TLK byłoby uzasadnione (TLK z postojami tylko w Kętach, Andrychowie i Wadowicach to szansa na alternatywę dla pospiesznych kursów (Cieszyn)-BB-Kalwaria-(Kraków) firmy Comfort Bus). No ale Mikolstwo jak zwykle nie pomyśli. Lepiej rzucać pustymi hasłami ("pociągi powinny jeździć", "dawać TLK-i na 117") niż chwilę się zastanowić nad sensem takiego rozwiązania. Bo na dzień dzisiejszy:
- Vhandlowa BB-Wadowice wynosi 30 km/h
- co za tym idzie mamy marną frekwencję 5-6 osób/pociąg
A zatem na pewno nie jest to ŻADNA alternatywa wobec busów i zupełnie nie ma sensu skierowanie TLK na 117.
2013-03-13 01:44:03 Autor: Zmiennik Arona ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kflik:
Mnie dziwi czemu na tej linii nie wprowadzono zdalnego sterowania (zrobiono LCS-a), w trakcie tego remontu za 30 mln. PLN. Przecież stacja Wadowice ma urządzenia komputerowe MOR, Andrychów, Kozy, Bielsko Biała Wschód mają usrk przekaźnikowe (bodajże typ OSA, zamontowane w latach 90-tych). Tylko Kęty mają usrk mechaniczne kluczowe. Wystarczyło zrobić interfejsy na zdalne sterowanie na usrk przekaźnikowe (przecież to i tak by był niewielki koszt w stosunku do remontu za 30 mln PLN), zrobić z Wadowic LCS, z Kęt zrobić bocznicę szlakową (albo wymienić usrk), zlikwidować dróżnika w Barwałdzie (zrobić SSP), zlikwidować PSKP i dróżnika w B. Biała Wschód (wprowadzić monitoring TVU). Po takich zmianach na odcinku B. Biała Główna - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona ruchem może zarządzać 1-2 osoby na zmianie (a nie 9 osób na zmianie jak
teraz - te wcześniejsze 13 pracowników/zmiana, to przez policzenie 2 funkcji na 1 etacie jako dwóch etatów).
I przychody z linii pozwalały by pokryć koszty osobowe i wypracować jakąś nadwyżkę na utrzymanie linii. Teraz też ten LCS można było wykonać. Przecież na przetargach z POiŚ PKP PLK miało setki milionów PLN oszczędności (teraz z tych oszczędności mają rewitalizować np. Tomaszów Maz. - Radom) - czyli były by środki na wkład własny na LCS na linii 117, dodatkowo PKP PLK, UMWŚ (podobno im tak zależy na linii- mogliby udowodnić "jak bardzo") z UMWM dały by na wkład własny i PKP PLK miało by za darmo (albo za małą część faktycznych kosztów) zdalne sterownie na linii (i wiele mniejsze koszty z tego odcinka). A tak są rocznie miliony PLN na bzdury typu Studia Wykonalności Piekiełko-Podłęże, akcje "Bezpieczny Przejazd", tylko nie ma pieniędzy na cięcie kosztów na liniach małoobciążonych (lokalnych).
A tak jak PKP PLK zamknie linię (bo argument na temat kosztów jest po ich stronie), to w błoto nie pójdzie tylko kasa z remontu za 30 mln. PLN, a także pieniądze na wymianę usrk w latach 90-tych na stacjach B. Biała Wschód, Kozy, Andrychów. Jak widać PKP PLK to bogata firma, skoro inwestuje się w linie, które są po paru latach zamykane.
Witam ciekawa wiadomość....
Kasy pkp przejmuja ajenci
Tylko czekać jak będzie chętny ajent w stacji Wadowice nie dawno jeszcze kasa była czynna całą dobę.
To jednak lokatorzy mieszkają za darmo w budynkach stacyjnych jak kolei nie opłaca się utrzymać .
Przed momentem na ulicy Tkackiej w Andrychowie miało miejsce zderzenie składu wagonowego do Bielska z samochodem Seicento. Ranny został kierowca samochodu.
Kierowca z tej puszki przeżył? nic dziwnego jak tam hulają na złamanie karku przed składami deb*** za kółkiem za miast na moment zatrzymać się i rozejrzeć.
Witam przy takiej szybkości raczej nie możliwe aby ktoś ucierpiał jedynie obsługa pociągu który zazwyczaj porusza się z szybkością do 40 km/godz pusty.
Z tego co wiem, wczoraj ponoć w busiarni (chyba janiso) policja odebrała dowody rejestracyjne busów i nakładała na kierowców kary (nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chyba za zmianę trasy). Mam nadzieję że policja w końcu weźmie się za tą bandę i samowolka się skończy.
[ Dodano: 16-03-2013, 17:03 ]
Kolejne zderzenie samochodu z pociągiem, tym razem w Wadowicach. Więcej informacji nie mam (wiadomość z radia RMF).
[ Dodano: 16-03-2013, 17:35 ]
Pociąg 93524 dojechał do stacji Andrychów, zostanie na stacji i po uruchomieniu komunikacji zastępczej pojedzie do BB jako 39423 który miał zderzenie z samochodem. Do wypadku doszło w Wadowicach na krótko po wyjeździe ze stacji początkowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum